[#841] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #840

Animacja poruszania postaci przypomina skoki coś jak w ruskich gierkach.


Możliwość wyboru plansz zniechęca.

Gra ma durzy potencjał wygląda super.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2020 08:46:06 przez Dorian3d
[#842] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Dorian3d, post #841

muwisz serjo czy to rzart ?
[#843] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #840

gra działa u mnie na A4000, edytor też jest całkiem spoko, pamiętam jak bawiłem się w Amosie i chciałem taki edytor zrobić, ale z braku wiedzy nie wyszło :)
miałem mały kłopot z uruchomieniem ale snoopdos przyszedł z pomocą, nie znajdowało fontów, przekopiowałem je do systemu i działa.
[#844] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Dorian3d, post #841

Możliwość wyboru plansz zniechęca.

Polecam sprawdzić grę w akcji. Na filmiku pokazane zostało ładowanie plansz z plików, podczas gdy już wtedy była możliwość zagrania w sekwencję plansz za pomocą przycisku "Graj" w menu "Magazyn".

Animacja jest skokowa, ale będzie więcej klatek animacji.

I na przyszłość: proszę nie sugerować się filmikami. Tylko po prostu zobaczyć grę w akcji.

Z wieści, to udało mi się już wprowadzić animację pojawiania się skrzyń! Wygląda to już całkiem ładnie.

@QUAD
Wielkie dzięki za przetestowanie. Sorki za tą czcionkę, przygotuję skrypt instalacyjny.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2020 08:59:59 przez Hexmage960
[#845] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #844

ok zrozumiałem OK
[#846] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Dorian3d, post #845

@Koledzy

Nadchodzi taki etap w projekcie, kiedy będę musiał troszkę zmniejszyć tempo. Wprowadziłem dziś płynną animację pojawiania się skrzyń i wygląda bardzo fajnie.

Jednakże nazbierało się teraz więcej rzeczy "do zrobienia", tj.
- Poprawki w punktacji,
- Stan gry,
- Lista najlepszych wyników,
- Dźwięki,
- Skrypt instalacyjny.

Nie chcę żeby ta lista za bardzo się rozszerzyła.

Kod też z tego co zauważyłem przy wprowadzaniu dzisiaj animacji dodatkowych, będzie wymagać odrobiny porządków.

Dlatego też następny update zrobię na spokojnie - razem ze skryptem instalacyjnym.
[#847] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #846

"będzie wymagać odrobiny porządków"

hide2
[#848] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #847

Jeżeli mam wprowadzić te nowe rzeczy i elementy do gry, to będę musiał troszkę posprzątać. To rzecz naturalna.

Akurat rozchodzi się tutaj konkretnie o strukturę pól. Chcę by program nie był podatny na błędy, bo teraz łatwo o usterkę.

Przede wszystkim chciałbym jednak nie napiętrzać listy rzeczy "do zrobienia".

Wszak jest już jakaś grywalna wersja 1.0 gotowa. Kod przechowuję w repozytorium RCS i rozwijam.
[#849] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #836

Tak, grę rozwijam i testuję na A1200. Dziwne. Co masz na swojej Amidze zainstalowane?


A1200 Blizzard1260 64MB, MediatorTX, Voodoo3 + kilka innych mniej znaczacych dodatkow.

Co dziwne, jak gre odpalam pokazuje sie taki obrazek jak zapodalem, ale klawiszem Esc moge normalnie wyjsc.
[#850] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #849

Czy masz jakiś patch, który alokuje bitmapy w pamięci FAST?
[#851] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #850

Czy masz jakiś patch, który alokuje bitmapy w pamięci FAST?

Faktycznie, mam zainstalowane WB2Fast, CtrlWB IMT=Fast, a w prefsach Workbencha (OS3.9) "Obraz w: Pamiec Graficzna".
Jednak usuniecie dwoch pierwszych jak i manipulacja ustawieniami ostatniego daje dokladnie taki sam wynik.
Nawet wylaczylem Birdie. O innych patchach nie wiem. Mozliwe ze P96 cos patchuje.
[#852] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #851

Czy uruchamiasz ekran na karcie graficznej? Aktualnie gra nie zadziała na karcie (mimo że działa na ekranie systemowym) - tak jak pisałem, wymaga trybu ECS (ekran na pamięci CHIP), bo korzysta z Copperlisty i Blittera do synchronizacji i rysowania.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2020 11:24:41 przez Hexmage960
[#853] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #852

Oczywiscie ze nie uruchamiam gry na GFX. Mam pod AGA podpiety tunerTV i z niego biore obraz.
[#854] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #853

Jasne. Spróbuj uruchomić system bez startup-sequence i sprawdzić. Myślę, że rzeczywiście to Picasso96 patchuje.
[#855] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #854

próbuje odpalić na wiuae w konfig A1200 8fast rom 3.1 wb 3.1 i sie magazyn nie uruchamia
Co zle robię?
[#856] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #855

Zainstaluj czcionkę tny.font zawartą w archiwum w katalogu, gdzie masz przypisane FONTS:

Już o tym pisałem parę razy.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2020 11:56:06 przez Hexmage960
[#857] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #856

To może jakiś msgbox że nie może znaleźć fonta i/lub fallback do systemowego? ;)

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2020 12:47:43 przez teh_KaiN
[#858] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #857

Jasne, tak powinno być to rozwiązane od dawna. Komunikat dam na pewno. Akurat teraz jest okazja, by to wprowadzić.
[#859] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #858

Jasne, tak powinno być to rozwiązane od dawna. Komunikat dam na pewno. Akurat teraz jest okazja, by to wprowadzić

Chwileczke, bo chyba czegos nie rozumiem.
Chcesz mi powiedziec ze caly czas piszac swoj program zalozyles ze nigdy nie popelnisz
bledu i ze wszystko zawsze bedzie dzialac jak nalezy?
To gratuluje Ci ufnosci we wlasne mozliwosci.
To wcale nie dziwie sie ze pozniej pojawiaja sie problemy takie jak w moim przypadku.
Kontrole nad dzialniem programu to podstawa ktora powinno sie wprawadzac juz w trakcie pisania.
Pozniej jakis niepotrzebny debug mozna usunac, ale podstawowe komunikaty powinny byc.
[#860] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #859

Kto zawsze sprawdza każdy możliwy fail niech pierwszy rzuci kamieniem. ;) Ja na przykład nie sprawdzam czy pliki mojej gry się załadują tylko zakładam że tak się stanie (w logu jest error ale gra idzie dalej), no ale ja swoje pliki zawsze dołączam do gry. Może tego fonta też załączyć i wczytywać z pliku, a nie z systemu?

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2020 14:58:11 przez teh_KaiN
[#861] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #859

Kontrole nad dzialniem programu to podstawa ktora powinno sie wprawadzac juz w trakcie pisania.
Pozniej jakis niepotrzebny debug mozna usunac, ale podstawowe komunikaty powinny byc.

Komunikat, o którym rozmawiałem z KaiNem dotyczy nieobecności czcionki w systemie.

Program od początku był zabezpieczony przed brakiem czcionki, tylko nie dawał komunikatu.

Jeśli chodzi o problem u Ciebie, to oczywiście że często robię komunikaty debugujące.

Po prostu korzystam z kilku rozwiązań sprzętowych (copperlista użytkownika, Blitter) na systemowym ekranie i nie przewidziałem takich problemów jak u Ciebie.

Rozumiem, że gra u Ciebie już działa prawidłowo?

Wieści z placu boju są takie, że zrobiłem już gruntowne porządki w kodzie. Struktura planszy została zmieniona, jak również przynależność elementów gry do warstwy podłogi i obiektu.

Jest to już dalece przejrzystsze i przyjemniejsze w rozwijaniu. Wszystkie zmiany zarejestrowane w repozytorium RCS.

Kod po porządkach działa, jak działał.

Teraz mogę rozwijać dalej.

@Teh_KaiN:
Może tego fonta też załączyć i wczytywać z pliku, a nie z systemu?

Font jest czytany z pliku za pomocą systemowego OpenDiskFont(). System wymaga by był dostępny pod przypisem FONTS:. Dlatego też zrobię skrypt instalacyjny.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2020 15:08:16 przez Hexmage960
[#862] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #860

Kto zawsze sprawdza każdy możliwy fail niech pierwszy rzuci kamieniem. ;)

Oczywistym jest ze nie mozna zapanowac nad wszystkim.
Ale podstawy takie czy udalo sie otworzyc ekran/okno/zaalokowac pamiec/wczytac cos z dysku/itp
powinno byc kontrolowane.
A nie zakladac ze faktycznie tak sie stalo i jechac po zero pointerach.
Takie rzeczy mozna sobie robic jak sie pisze gre NDOS albo intro/demo, gdzie nie liczysz sie z systemem.
A nie w momenecie gdy ktos uruchamia Twoj program na systemie bez ochrony
i zamiesza tak ze reset murowany.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2020 15:10:01 przez Phibrizzo
[#863] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #862

@Phibrizzo
Oczywiście, że zawsze sprawdzam czy funkcje się wykonały i nie zwróciły błędu.
[#864] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #861

Rozumiem, że gra u Ciebie już działa prawidłowo?

Niestety nie.
Nie mam mozliwosci uruchmienia Amigi bez s-s, aby mozna bylo sprawdzic czy gra uruchamia sie poprawnie.
[#865] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #864

Będzie mi ciężko pomóc w tej kwestii. A nie możesz spróbować zmienić opcji Picasso96? Może są jakieś zmienne środowiskowe odpowiedzialne za alokację bitmap.

Przykro mi, ale wersja RTG nie jest priorytetem, choć u Ciebie na Amidze z AGA przecież powinno działać.
[#866] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #865

ok, udało mi się odpalić grę, nawet mi się podoba
grafika, i ruch postacią super

z uwag to
- brakuje mi czasu odliczającego koniec rozgrywki każdej planszy, gra na czas była wprowadziła by tu poziom trudności
- brakuje planszy tutułowej oraz zakończenia każdej planszy - takie drobiazgi które pewnie jeszcze dodasz kiedyś
- opcjonalnie na kolejnych planszach mogly by być jakieś "przeszkadzajki" bylo by jeszcze ciekawiej
- samo projektowanie plansz ja bym sugerował zrobić odzielny program do tego tz inny plik do uruchminania edytora a inny do gry
[#867] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #866

Dziękuję za przetestowanie i cenne uwagi!

Zgadzam się co do wszystkich uwag.

Mój komentarz:

- Ciekawe jak inni koledzy myślą w sprawie ograniczonego czasu. Czy wystarczy może licznik ruchów? Mogę bez większych trudności to wprowadzić.

- Edytor plansz i program będą w jednym pliku, ale zrobię przełącznik w ikonce, który będzie uruchamiać albo grę albo edytor.

- Planowałem dodać przeszkadzajki w formie czaszek.

- Planszę zakończenia/rozpoczęcia poziomu również planowałem.

Aktualnie po porządkach w kodzie będę wprowadzać powoli kolejne zaplanowane rzeczy. Dodam animacje jak tylko zrobię odczyt grafiki z maską - zobaczycie jak fajnie wyglądają.

Skrzynie ulokowane będą też mieć inną grafikę, a może nawet animację.
[#868] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #867

Czas i ruchy nie muszą być ograniczone, ale mogłyby mieć wpływ na punktację. Wtedy tabela wyników miałaby jakiś sens.
[#869] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #865

Mam dobre wiesci. Udalo sie uruchomic gre.
Przyczyna takiego zachowania byla zmienna P96 o nazwie PlanesToFast.
Mialem ja ustawianana na "Yes". Po zmianie na "No" gra uruchomila sie prawidlowo.
[#870] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #869

No przecież Ci mówiłem.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem