[#901] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #889

Najlepsze logiczne przesuwanki to te ze scrollowanym ekranem. Dla przykładu w Robbo scrollowany ekran w pionie daje wiele kombinacji z samym przesuwaniem skrzyń, a w jednoekranówce zawsze skrzynia po kilku krokach dochodzi do ściany, co powoduje że łamigłówki stają się jednorodne i do bólu powtarzalne.


nie do końca jest to prawda. Istnieje kilka całkiem ciekawych gier logicznych jednoekranowych - jak choćby Atomix czy Stone Age. BTW dla urozmaicenia rozgrywki można by na niektórych etapach zastosować rozwiązanie z Atomixa - skrzynia albo ludzik przesuwałyby się dopóty, dopóki nie zostałyby zatrzymane przez przeszkodę (ewentualnie można by w ogóle ludzika tu wy-ebać i zrobić "chwytanie" i przesuwanie skrzyń kursorem, też tak jak w Atomixie).
[#902] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #901

Chyba z Robbie a nie atomixa :) w abr zrobiłem coś na polpodobnego. Skrzynia specjalna śliska idzie o dwa pola
[#903] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #899

Hmm trochę tu rozumiem Minniata. Założenia sokobana są takie, by ukończyć poziom w jak najmniejszej liczbie ruchów. "Logiczność" gry polega na tym, by jak najlepiej zaplanować te ruchy, znając już cała mapę. Nie ma tu miejsca na żaden element eksploracji, a scrollowanie musiałoby być możliwe bez ruszania postaci, żeby na starcie nie tracić punktów na poznanie mapy.
Bez wątpienia zaletą większych mapek byłaby ich większa różnorodność, jednak dodawanie poza tym dodatkowych elementów może wymusić zmianę podstawowych założeń gry. Chyba nie chcemy by ten proces twórczy na ponad 900 postów zaczął się nagle od nowa ;) ;)
[#904] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #902

*Robbo
[#905] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@okejokej, post #903

Po prostu koledzy najpewniej nie grali w trudniejsze etapy w Sokobanie. Trzeba widzieć całą planszę, by móc zaplanować sobie strategię rozwiązania zagadki. Pokażę to na przykładzie w kolejnej wersji.
[#906] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #905

Koledzy zaczeli po prostu wymyslac dyrdymaly, bo akurat level w Sokobanie MUSI byc na 1 ekranie.
No czywiscie... sa na swiecie geniusze, ktorzy planuja sobie ruchy na przod widzac tylko polowe lub cwierc ekranu w danym momencie ale jak swiat swiatem sokoban byl zawsze jednoekranowy ok, racja
[#907] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #906

Zgoda, Selur.

Praca idzie całkiem sprawnie. Jest już obsługa joysticka oraz nowa wersja formatu planszy, która zawiera "chunk" z nagłówkiem. Dzięki IFF mogę bez żadnych problemów wczytać starszą i bieżącą wersję za pomocą jednej procedury.

Wiem też, jak wprowadzę kilka dodatkowych elementów. W prosty sposób. Będzie można polom na planszy nadawać dodatkowo "cyferki" - będą to identyfikatory łączące ze sobą elementy na planszy (np. po umieszczeniu skrzyni na podłodze oznaczonej nr 1 będą obniżać się ściany oznaczone tym samym numerem).

Aktualnie zabieram się za audio.device i odgrywanie dźwięków. OK

--
Przy okazji prac wyszło kilka fajnych rzeczy związanych z programowaniem na Amigę. Może komuś się przyda:

- Otóż najlepiej jest jak Blitterowi wyślemy jedną dużą operację. Wszystko działa zdecydowanie sprawniej niż gdybyśmy wysłali mu szereg malutkich operacji, bo wtedy procesor jest bardzo zajęty. Dlatego też warto najpierw przygotować większy obraz i dopiero go rysować.

- Można powiązać pojedyncze i podwójne buforowanie. Obecnie wykorzystuję aż 3 metody odmierzania czasu!

1. Copper - wywołuję przerwanie Coppera na linii 0, żeby móc rysować w ramkę w ten sposób, by nie było widać procesu rysowania w pojedynczym buforowaniu,

2. Podwójne buforowanie za pomocą DBufInfo mówi mi kiedy mogę rysować w drugi bufor oraz kiedy bufor został wyświetlony co najmniej raz,

3. Timer.device - używam licznika czasu bazującego na UNIT_VBLANK, czyli bez dużego narzutu, by ten sygnalizował mi upłynięcie pewnego odcinka czasu - to główna synchronizacja silnika.

Najpilniejsze zadania, w tym animację, wykonuję metodą 1, mniej pilne animacje metodą nr 2, zaś rzeczy, które nie wymagają częstego wykonywania - metodą nr 3.
[#908] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #907

Praca idzie całkiem sprawnie.


Wypada tylko mieć nadzieję, że w ramach postępów kolejne wersje kodu źródłowego regularnie trafiają do zaufanej osoby.

Pozdrawiam.
[#909] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #908

Tak, kod jest zapamiętywany na moim dysku.

Dziś wieczór miałem troszkę natchnienie na poprawienie grafiki. Poukładałem też paletę kolorów, bo chciałem zrobić efekt przyciemnienia grafiki. Każdy kolor ma teraz 4 odcienie.

Poprawiłem wszystkie kafelki. Myślę, że ten wzorek na murkach prezentuje się dobrze. Czaszka wygląda groźniej. Reszta całkiem ładnie do siebie pasuje.

[#910] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #909

Czaszka to śliski temat. Twoje są raczej zabawne niż groźne ( bez urazy).
Wpisz sobie w Google “Skull pixel art” jest trochę ciekawych prac. Można np. zrezygnować z dolnej szczęki która często powoduje niepożądany zabawny efekt itp.
[#911] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #910

Nutka zabawności oczywiście jest zamierzona. Ale fakt, nie wyglądały one dobrze. Rozjaśniłem jeden z szarych kolorów i poprawiłem - teraz są czytelniejsze.

[#912] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #911

Dobrze było z grafiką, teraz jest kiepsko - wróć do poprzedniej wersji bo wygląda to jak obraz z zakłóceniami na TV przez modulator. Backup źródeł też nie zaszkodzi.




Ostatnia aktualizacja: 21.05.2020 04:19:55 przez ede
[#913] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ede, post #912

Uważasz? Ja też miałem wątpliwości, ale jednak doszedłem do wniosku, że te poprawki wyszły na dobre grafice. Być może wymagają jeszcze troszkę dopracowania.

Jeśli chodzi Ci o podłogę, to pewnie trzeba troszkę wygładzić.

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2020 04:27:44 przez Hexmage960
[#914] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ede, post #912

Proszę, oto kolejne usprawniania - tym razem podłoga:

[#915] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #914

Zaś jeśli problemem był słabo zarysowany kamienny murek - oto poprawka:

Podłoga jest drewniana. Myślę, że już wygląda to fajnie.



[#916] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #909

W poście nr 879 moim zdanie zabrakło
v1.0.5 - poprawianie kafelek
[#917] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #916

*kafelków :)

Kafelek to rodzaj męski :)

kafelek -l•ka, -l•kiem; -l•ki, -l•ków
[#918] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #915

Czyli co? Znów kilka tygodni poprawiania grafiki?
[#919] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Drakon, post #917

Rzeczywiście nie tylko ten jeden kafelek został poprawiony.
[#920] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #919

*poprawianie kafelków
*poprawiony kafelek
:P
[#921] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #918

W okresie oczekiwania na upragnionego Skobana, miedzyczasie mozna pograc w najnowsze, wybitne konwersje z Atari XE pomysł
[#922] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #918

Nie, to był jeden wieczór. Rzeczywiście te poprawki do kafelków nie były wcześniej planowane, ale ja dorabiam jeszcze GUI do menu gry, więc czasami przy grafice coś dłubię. No więc chciałem sprawdzić czy ten murek można poprawić, efekt spodobał mi się i tak wyszło.

Tak jak pisałem, planuję efekt przyciemniania tła, kiedy widoczne jest menu. Potrzebowałem uporządkowanej palety kolorów. Zrobiłem to za pomocą funkcji Deluxe Painta - Remap.

W toku mojej pracy wychodzą różne rzeczy - bo sytuacja poprawia się dynamicznie. Pracuję nad wersją 1.1/1.2 i będę wrzucać jak będą gotowe dźwięki!

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2020 11:49:27 przez Hexmage960
[#923] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Drakon, post #920

Literówka, literówki, literatka czystej wódki hihi.

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2020 12:00:27 przez amikoksu
[#924] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #911

w #911 wyglądało to jeszcze dobrze, ale już w #915 cegły są źle narysowane, przez co widać łączenie każdego kafelka.
[#925] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #924

Zrobiłem tak, by ściany rzucały cienie z prawej strony. Jest jeden rodzaj kafelka ściany.
[#926] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #925

"Jest jeden rodzaj kafelka ściany. "

Wlasnie dlatego to slabo wyglada. Mowilem, ze potrzeba calego zestawu podlogi, zeby nadac cienie albo w ogole nie robic zadnych cieni i wtedy mozna uzyc jednego kafla.
[#927] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #926

Co konkretnie "słabo wygląda" według kolegi? Cień (a w zasadzie po prostu czarna kreska) jest potrzebny bo przy jaśniejszej podłodze potrzebne było rozgraniczenie między ścianą a podłogą.

Uważam, że wzorek (podłogi oraz ściany) wcale nie jest powtarzalny i wygląda to OK.

Rzut jest najprostszy jak się da i tutaj nic nie będę zmieniać, nawet dwóch kafli ścian - bo to zaprowadzi że będę musiał robić ich 10 rodzajów.

Znów ktoś prosi by robić zmiany przy fundamentach.

Jeśli jednak kolega ma jakieś rady co do rozgrywki - chętnie posłucham.
[#928] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #927

Z ciekawości zajrzałem do pierszego posta tego watku i projekt wygladu planszy magazynu z 1 posta a posta jednego ostatnich ewoluował do tego stopnia ze mozna mieć ocenę ze to sa dwie rozne gry czy projekty.
mija prawie rok, chciałbym sie zapytać czy kolejny rok na ppa to glownym watkiem bedzie tworzenie na ppa gry magazyn?
[#929] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #928

czy kolejny rok na ppa to glownym watkiem bedzie tworzenie na ppa gry magazyn?


[#930] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #928

zajrzałem do pierszego posta tego watku


Patrząc na pierWszy post w tym wątku, to w dziedzinie grafiki mamy jednak spory postęp? Co do stanu prac nad grą ogółem, to... hmmm.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem