[#1051] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1049

pochodnie na ścianach jest łatwiej dodać niż lampy na suficie!


Wydaje mi się, że zupełnie odwrotnie. Jeśli nie ma źródła światła to zakładamy, że jest ono "na suficie", tzn. od strony patrzącego. Nic dziwnego, że ich nie widać. Natomiast jeśli elementem oświetlającym są pochodnie, to takie rozproszone światło jakie masz w swojej scenerii jest niemożliwe do osiągnięcia, bo pochodnia daje światło punktowe (chyba że pochodni będzie nie wiadomo ile, ale i tak na środku planszy - w miejscach odległych od pochodni - będzie najzwyczajniej w świecie ciemno).
[#1052] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1050

Wiecie przecież dobrze, że praca z miesiąca na miesiąc się poprawia.

Potwierdzam. Poprawki są w miarę systematyczne i to cieszy.
[#1053] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1050

30.06.2019
"jeszcze dopieszczam tę grafikę"

01.07.2019
"W przypływie weny dopracowuję grafikę. Ewidentnie czuję postęp w mojej pracy. Wykorzystuję fakt, że grafika wychodzi mi niewątpliwie coraz lepiej. Każda poprawka wniesiona do grafiki nierzadko wyraźnie podnosi jej zalety."

03.07.2019
"Dorobiłem drewniany most."

04.07.2019
"Robię grafikę, bo rzeczywiście z grafiką idzie mi troszkę lepiej niż z kodem. Wytłumaczę się w następujący sposób: otóż grafika szła mi raz tragicznie, a innym razem wręcz bajecznie. Czyli były sytuacje, kiedy grafika mi w ogóle nie wychodziła, oraz chwile, gdy szło mi to bardzo sprawnie."

16.07.2019
"Ujednoliciłem grafikę. Teraz dokończę Magazyn w tej postaci."

19.07.2019
"Ja już w tej chwili nie zajmuję się grafiką, tylko właśnie stroną techniczną"

09.08.2019
"Ostatnia już wrzuta grafiki. Wszystko ładnie poprawione - panel, kafle"

02.09.2019
"Znalazłem wieczór, żeby troszkę porobić. Zdecydowałem przysiąść do grafiki. W kolejny wolny wieczór dokończę silnik. Dziś nie zdążyłem."

04.09.2019
"Przedstawiam najnowszą grafikę scenerii. Uznaję scenerię za zakończoną. Teraz postaram się napisać silnik mojego klonu Sokobana."

05.09.2019
"Chcę Was uspokoić, że najnowsza grafika naprawdę mi się podoba. Grafika aktualnie nie wymaga według mnie żadnych korekt, dlatego koncentruję się na kodzie."

09.09.2019
"Skorygowałem grafikę przycisków."

28.09.2019
"Tak się składa, że mam coś do zaprezentowania. Przygotowałem w dość krótkim czasie proste animowane intro do gry."

02.10.2019
"Podrasowałem grafikę - dodałem "bohatera" i więcej kolorów. Jest to cały czas robocza grafika."

28.10.2019
"Aktualnie troszkę pracowałem nad szatą graficzną dla mojej gry, bo chcę by wyglądała ładnie."

31.10.2019
"Jak widzicie troszkę pracowałem nad grafiką. Dość długo nad nią pracowałem."

20.11.2019
"Poprawiłem i ulepszyłem grafikę"

11.01.2020
"Podrzucę przy okazji znacznie dopracowaną grafikę kafelków z gry. Są teraz bardziej soczyste i żywe. Premierę gry przewiduję już niedługo."

12.01.2020
"Wrzucę jeszcze tylko poprawionego bohatera. Żeby już nie opóźniać, uznaję tę grafikę za dopracowaną."

15.01.2020
"Zrobiłem symbol na skrzyniach i miejscach docelowych"

04.02.2020
"Robiłem ostatnie szlify przy grafice"

01.03.2020
"Ostatni progress report grafiki. Dopracowałem wszystkie elementy grafiki, jest bardziej kolorowa (skrzynie są w odmiennym kolorze). Mam nadzieję, że widać mocno zarysowane buty."

16.03.2020
"Wrzucam poglądowy zrzut ekranu z najnowszych działań. Pracuję nad kodem. Ale to w zasadzie prace wykończeniowe są."

04.04.2020
"Wrzucam zrzut ekranu z ostatnich prac nad grą Magazyn. Poprawiłem przy okazji odrobinkę grafikę jak i dodałem grafikę klucza oraz drzwi."

11.05.2020
"Wrzucam malutki update - tym razem związany z grafiką - jest to atrakcyjniejszy panel z ikonkami u góry ekranu."

18.05.2020
"Szykuję powoli wersję 1.1. Postawiłem jednak na własną grafikę gadżetów."

21.05.2020
"Dziś wieczór miałem troszkę natchnienie na poprawienie grafiki. Poprawiłem wszystkie kafelki. Myślę, że ten wzorek na murkach prezentuje się dobrze. Reszta całkiem ładnie do siebie pasuje."

22.05.2020
"Oto najświeższa grafika menu."

31.05.2020
"Poprawiłem jeszcze grafikę. Bohater w tej postaci zyskał więcej detali."

04.06.2020
"Narysowałem nową wersję swojego obrazka"

09.06.2020
"Przygotowałem jeszcze jeden zestaw grafiki. Dodałem dekoracje. Bohater ma szarą czapkę. Uważam zestaw za udany"
[#1054] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1053

szara czapka zmienia wszystko.
inna sprawa, że mocno zarysowane buty gdzieś zginęły No ale coś za coś.

P.S. czy bohater czasem nie miał być czarodziejem? Bo był już goblinem, czarodziejem, a teraz jest jakiś gościu jeżdżący śmieciarką w średniowieczu :/

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2020 15:34:52 przez snajper
[#1055] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1054

Jeszcze brakuje tresera pcheł i pani z sexshopu.
Ludzie to co kolega wypisał o grafice to szacun mi by się nie chciało szukać tego wszystkiego.
Nie sądzicie że facet tylko grafikę lepi i nic więcej.
Ale to jego gra niech sobie robi co chce.
Sory musiałem to napisać.

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2020 15:44:13 przez mwb113
[#1056] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1053

Niektórym to się nudzi
[#1057] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mwb113, post #1055

Zawsze możecie mu pomóc w kodzie, bo widać, że po prostu sobie nie radzi. A jak sobie radzi, to niech nie obiecuje.
[#1058] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1053

Przecież powstała już działająca gra.

Przykro mi, że nie oferuję filmików na Youtube, chociaż skoro niedawno zainstalowałem sobie WinUAE, doinstaluję Frapsa i będę zrzucać filmiki z gry.

Kolegom może się wydawać, że pracuję tylko przy grafice - ze statycznych zrzutów.

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2020 16:20:28 przez Hexmage960
[#1059] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1058

Przecież powstała już działająca gra.


Podaj prosze linka do aktualnej wersji. Specjalnie dla Ciebie uruchomie FS-UAE i uruchomie.
[#1060] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #1059

Wersja 1.0 demo:

http://coreprogramming.pl/Nowe/Magazyn/Dema/Magazyn1.0.lha

Żeby zagrać w załączone 7 plansz, należy wybrać menu "Magazyn" i "Graj".

P.S. Proszę pamiętać o instalacji czcionki.

Pracuję teraz nad rozszerzeniem gry, płynną animacją oraz miłymi dodatkami.

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2020 16:29:30 przez Hexmage960
[#1061] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1058

doinstaluję Frapsa i będę zrzucać filmiki z gry.


jeśli masz Win10, to z WinUAE są co najmniej dwie gotowe opcje do zrzucania filmów. No ale jak lubisz wyważać otwarte drzwi, to spoko.
[#1062] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1061

jeśli masz Win10, to z WinUAE są co najmniej dwie gotowe opcje do zrzucania filmów. No ale jak lubisz wyważać otwarte drzwi, to spoko.

Mam Windows 10. Napisałbyś coś więcej o tych opcjach zrzucania filmów, bo się nie orientuję?

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2020 16:38:18 przez Hexmage960
[#1063] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1053

nie no stary, Szacun za prowadzenie dziennika pokladowego.

Moglbys jeszcze notowac zmiany pikseli w grafice dla potomnych ? pomysł


4 ,3 ,2 ,1 ignition .... let's start again

[#1064] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #1063

Bardzo bym prosił o nie wrzucanie animowanych GIFów, bo mnie osobiście to bardzo rozprasza i utrudnia czytanie wątku.

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2020 16:50:36 przez Hexmage960
[#1065] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1062

opcja 1: win+g
opcja 2:


Ostatnia aktualizacja: 10.06.2020 16:53:49 przez snajper
[#1066] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1065

Super, bardzo dziękuję.
[#1067] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1066

A co jakbyś przerobił magazyn na stadninę w Janowie Podlaskim? Ratowałoby się stojące po kolana w syfie małe Amigi . Ok, może to pomysł na drugą część, co?

[#1068] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1066

Robert, czy przewidujesz, że Magazyn będzie wykorzystywał potencjał kart Warp, tzn. full screen z max detalami i jakieś ficzery?
[#1069] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@charliefrown, post #1068

Mysle, ze tak. Dodatkowo wszystko bedzie animowane w pelnym 3d i 16 kanalowym soundtrackiem w jakosci CD.

Np. w wersji 2.0 sciany beda teksturowane a ludzik bedzie plynnie animowany zlozony z 1300 poligonow. Poniej dojdzie mozliwosc obracania kamery glownej planszy ta, ze bedzie mozna zobaczyc jak Magaynier wyglada z perspektywy jader.
OK
[#1070] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #1069

Selur i spółka dajcie się siana :(

Nowa grafika gorsza, ale to marginalne znaczenie skoro będzie można wybrać inną (najlepiej każda z poprzednich gotowych dla porównania)

Niech autor robi we własnym tempie. Nie ma co się czepiać wypowiedzi, kibicujmy byle do przodu. Oby każdy z nas chociaż tyle co Hex zrobil, a zamiast zbędnych postów coś sam dla naszej Amisi usmażył, a jeśli się podzieli tym w jakimś temacie na ppa to tym lepiej. Ja wiem, że to tasiemiec ale co z tego???? To nie wyścigi formuły 1
[#1071] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #1070

"Selur i spolka" nakrecili najnowszy teledysk .
[#1072] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #1067

Abstrakcja OK
[#1073] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #1071

Jak Cię lubię ale proszę idź być Selurem gdzieś indziej :)
[#1074] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #1073

Ok pojde z tego watku ale tylko po to, zebys zobaczyl na wlasne oczy jak tasiemiec ciagnie sie dalej, bez mojego udzialu
[#1075] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #1072

Ja to widzę . Konik może sobie spacerować i trochę przeszkadzać. Trzeba go omijać. Jak się wkurzy to może kopnąć. My zajmujemy się wynoszeniem kupek w wyznaczone miejsce. Pochodni być nie może oczywiście, bo wiadomo. Na koniec nagrodą jest przywrócenie blasku świetności prawdziwej Amidze!
[#1076] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #1070

Snajper podsunął mi pomysł by nakręcić potem materiał "The making of" gry Magazyn. Przedstawiłbym w nim drogę jaką musiałem pokonać by grę stworzyć. Oczywiście okraszoną ilustracjami, anegdotami i sytuacjami z życia wziętymi. Byłoby dużo Deluxe Painta, CygnusEDa itp., opisałbym też swoje problemy.

Póki co na pewno wrzucę filmik z gameplayu w nowej wersji.

@Charliefrown
Gra nie będzie wykorzystywać mocy WARPa.

Ale - będzie wykorzystywać moc nowocześniejszych Amig spod znaku chipsetu AGA. Będzie można uruchomić na AGA grę w wyższej rozdzielczości i wykorzysta też więcej barw.

Aktualnie staram się pogodzić funkcje bibliotek graficznego interfejsu użytkownika Amigi, tryb Hires, oraz atrakcyjną oprawę graficzną. Udała mi się wreszcie ta sztuka i prace ruszyły mocno do przodu.

Dlatego to był problem, bo biblioteki, które mają wiele przydatnych funkcji bardzo słabo wyglądają w Loresie. A w wyższych rozdzielczościach pod OCS/ECS nie uzyskam więcej niż 16 kolorów.

Poniżej przykład GUI w nowej wersji (jest to szkielet, jeszcze bez załadowanej grafiki). Dzięki zastosowaniu tych funkcji aktualnie szybko program rozwijam. Grafika jest tutaj w 16 kolorach pod OCS/ECS i będzie widać planszę podczas edycji.

Później zastąpi się niektóre elementy ładniejszymi - i to będzie kilka kliknięć myszką.

P.S. Do Panów żartownisiów napiszę że na pewno nie chcielibyście, gdyby to w Waszych wątkach ktoś sobie z Was żartował. Dajcie więc pokój.



Ostatnia aktualizacja: 11.06.2020 01:09:21 przez Hexmage960
[#1077] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1076

Żarty są lepsze niż malkontenctwo i bluzganie i ja bym nie miał nic przeciwko, po drugie, z tego co zauważyłem, to nie jesteś świeżym programistą, a sprawiasz wrażenie jakbyś walczył z tą prostą grą, tak jak Majsta, kiedy jako kompletny amator i laik zabrał się za zrobienie akceleratora w FPGA. Mi to wisi, ale nie jestem zdziwiony, dlaczego koledzy robią sobie żarty, sam ich do tego prowokujesz np. pisząc "Nie lubię przerywać robienia rzeczy, którą zacząłem.", kiedy robisz dokładnie na odwrót.

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2020 12:59:13 przez WyciorX
[#1078] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1077

Koledzy weźcie na wstrzymanie. Autor robi grę bo chce/lubi/sprawia mu to przyjemność. Gra będzie kiedy będzie. A jeśli autor to rzuci to niech przynajmniej ją uwolni co by 'ci co wiedzą lepiej' mogli sobie poprawić...
[#1079] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1076

A pójdzie na zwykłej 500 z mniejszą liczbą kolorów, czy niestety nie?
[#1080] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1077

@WyciorX

Panowie, dość tego malkontenctwa i niekonstruktywnej krytyki, bo to do niczego nie prowadzi!

Przecież ja wiem, co jest a co nie jest gotowe, znam swoje umiejętności i ograniczenia.

Jedyne czego oczekuję to nie zalewania wątku bezproduktywną krytyką, a tym bardziej postami nie na temat.

Ja od ok. roku jedyne czego pragnę, to dokończyć Magazyn. To jest prosta gra. Jednak mam swoje ograniczenia, z którymi trudno jest mi walczyć, a niektóre były nie do pokonania.

Przyznaję się do moich słabości i staram się je pokonywać na ile to możliwe.

@Wyrwymiech

Pójdzie na Amidze 500 również - nie robię wersji AGA. Wymaga tylko systemu w wersji 3.0.

Ostatnia aktualizacja: 11.06.2020 14:18:35 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem