[#1171] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1164

a tym czasem wykombinowałem planszę 10 :) link
spróbujcie ją przejść w 10min




Ostatnia aktualizacja: 19.06.2020 22:46:49 przez JacK_Swidnik
[#1172] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1171

@JacK_Swidnik

Serdecznie Ci dziękuję za nową planszę. Widzę, że dodajesz czaszki dla urozmaicenia, mimo że nie pełnią jeszcze roli. Planuję je "ożywić" w nadchodzącej wersji, więc mogą stać się niebezpieczne.

Tak jak pisałem, za kilka dni będę wrzucać newsy co do kodu gry. Aktualnie intensywnie pracuję nad kodem.

Tymczasem wrzucam update grafiki. Zupełnie zapomniałem o podłodze z poprzedniej wersji. Teraz to połączyłem. Zrobiłem też pionową ścianę. Prócz tego małe poprawki do bohatera (widać dłonie) i sakiewki. Skrzynia też uległa "modernizacji".

Wygląda to już jak należy.



Ostatnia aktualizacja: 20.06.2020 16:20:36 przez Hexmage960
[#1173] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1172

"Wygląda to już jak należy"

[#1174] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1172

Ok zapodaj aktualne demo to sprawdzę jakie sa zmiany.
Widze nową wersję postaci poprzednia wg mnie byla ok. Po co żeś to zmieniał? Wyglad czaszek moze byc taki jaki jak teraz ale poprzednia wersja tez byla ok.
Poprzednia wersja scian byla ok.

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2020 17:24:19 przez JacK_Swidnik
[#1175] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1172

Ups,dubel

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2020 17:22:30 przez JacK_Swidnik
[#1176] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1174

Te zmiany do grafiki miały początek już wcześniej, teraz to szlifowałem.

Dziękuję za merytoryczne uwagi. Rzeczywiście jakość obu wersji grafik jest na podobnym poziomie. Aktualnie nie wprowadzam już dużych zmian do grafiki, tylko szlifuję niektóre elementy.

Postaram się już nie wprowadzać więcej zmian, bo widzę, że grafika w tej postaci się podoba.

Po prostu dochodziły wcześniej sprzeczne informacje od różnych osób. Koledzy komentowali krytycznie wiele elementów grafiki.

Dziękuję bardzo za opinię o grafice. Jest dla mnie bardzo cenna. Nakierunkuje mnie to już jeśli chodzi o grafikę.

Widzę, że rzeczywiście pewne zmiany do grafiki mogły się jednym osobom podobać a innym nie.

Sam też cały czas ćwiczę rysowanie. Bardzo się cieszę, że tamta grafika przypadła Ci do gustu. Pewne zmiany są konieczne, inne nie.

No i wiadomo: lepsze jest wrogiem dobrego.

Demo wkrótce udostępnię.

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2020 17:43:32 przez Hexmage960
[#1177] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1172

Tymczasem wrzucam update grafiki.

[#1178] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1177

Przecież prosiłem już, by nie wrzucać animowanych GIFów.

Zdecydowanie merytoryczne uwagi są bardziej pożądane.

Ta wersja grafiki jest już bardzo dopracowana. Tej scenerii poświęciłem wiele godzin poprawek - wyszło wiele rewizji.

Przecież zarówno czaszki, wisienki, bohater czy ściany miały wiele wersji - i dopiero po wielu usprawnieniach i zmianach wygląda to dobrze.

Być może te najnowsze zmiany nie są aż tak konieczne - ale nie zaszkodzą.

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2020 17:58:06 przez Hexmage960
[#1179] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1178

Ta wersja grafiki jest już bardzo dopracowana.


dopisz ktoś ten punkt do historii rewizji Bardzo Dopracowanych Wersji Grafiki.

P.S. żeby nie było, że niemerytorycznie. Worek z monetami nadal nasuwa skojarzenia z przykurczonym ptakiem. Proponowałbym zamiast tych dwóch jaj narysować monety w pozycji leżącej, mniejsze i więcej niż dwie, jakiś stosik rozrzucony wokół. Zresztą to nie muszą być monety, może być złoto np. No ale rób jak uważasz. Bo pewnie niektórzy będą wytykać, że znowu grzebiesz przy grafice, i już wolą zacisnąć zęby i wytrzymać tego ptaka.

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2020 20:04:54 przez snajper
[#1180] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1172

Moim zdaniem ta wersja grafiki jest dużo gorsza od poprzedniej. Poprzednia była spójna, estetyczna, naprawdę miło się na nią patrzyło. A te ściany kompletnie nie pasują, trudno mi powiedziec dlaczego, ale dla mnie od razu pierwsze wrażenie jest duuużo gorsze. Podłoga jak podłoga, może by mogła być, ale ściany tragiczne. No i te skrzynie tez do bani, całość jest w ciepłej, pastelowej kolorystyce, a te szare coś tam wali po oczach.
Po mojemu kompletnie niepotrzebne, idące w złą stronę zmiany.
[#1181] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1180

Mam po prostu swoje "humory", tzn. raz mi grafika wychodzi a raz nie wychodzi. szeroki uśmiech

Czasami potrafię zepsuć coś ładnego, ale innym razem naprawić błąd.

I niestety częściej coś psuję.

Akurat pozioma ściana w nowej wersji jest całkiem OK. Tylko pionowa jest kiepsko narysowana.

@Snajper

No więc ja zawsze staję przed trzema możliwościami:

1. Zachować aktualną grafikę,
2. Przywrócić poprzednią,
3. Poprawiać obecną, (by np. nie budziła dziwnych skojarzeń).

W tym przypadku, ponieważ pojawiły się 2+ głosy za poprzednią, chyba przywrócę tamtą.

Tylko to nie daje gwarancji że czegoś znów nie popsuję, np. dodając animacje.

Każda z tych grafik jest ładna i w finalnej wersji mogę zrobić wybór grafiki do ładowania.

Generalnie nie chciałem dzisiaj koncentrować się na grafice. Za kilka dni wrzucę nowe demo. Ale dobrze, że JacK_Swidnik wrzucił tamte screeny, to można porównać. Wasz głos jest dla mnie bardzo ważny.

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2020 20:47:23 przez Hexmage960
[#1182] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1181

może żeby prace przebiegały sprawniej i do przodu, to zostaw już tą grafikę w tej nowej wersji, niech już zostanie taka jaka jest
jak już skończysz grę to wtedy będziemy gafikę oceniać, tylko po prostu już więcej jej nie zmieniaj
[#1183] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1182

Dobrze. Świetny kompromis.
[#1184] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1183

Kiedy narysujesz coś nowego, to najlepiej obejrzyj to sobie rankiem dnia następnego kiedy wstaniesz.
Zadziwiająco, potrafi się zmienić nastawienie
[#1185] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #1184

Czasem pomaga tez jak czlowiek w miedzyczasie wytrzezwieje.... A to zaskoczenie niezmiennie jest bezcenne :)
[#1186] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #1185

Tak, mam tak jak pisze kolega Anioł. I do tej pory myślałem, że tylko ja tak mam!

Bardzo Was przepraszam, ale wprowadziłem jeszcze kilka ostatecznych zmian do najnowszej grafiki. Uważam, że wygląda to już świetnie.

Uwzględniłem uwagi kolegów co do najnowszej grafiki. Poprawiłem sakwę, ścianę i podłogę.

Dzięki tym zmianom ta wersja też będzie fajna.

I obiecuję, że to jest ostatni update grafiki przed nowym demem.

obrazek

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2020 22:06:45 przez Hexmage960
[#1187] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1186

Tak sobie pomyślałem, dlaczego cegły na podłodze nie są na leżąco. Tak też może być. W razie gdyby skrzynia spadła to jest większa szansa, że cegła nie pęknie.
[#1188] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1187

Proszę jaśniej, bo nie zrozumiałem.

Uważam, że podłoga świetnie się już komponuje z całą resztą.

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2020 22:26:00 przez Hexmage960
[#1189] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1188

A co tam robi druga postac w kolorze niebieskim?
Będzie opcja gry zespołowej?
te sciany i sakiewki, wyglad postaci przypomnialy mi gre na zx spectrum Gauntlet
[#1190] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1189

A co tam robi druga postac w kolorze niebieskim?
Będzie opcja gry zespołowej?

Nie planuję gry zespołowej we dwóch. Pomyślałem, że narysuję drugiego, bo pierwszą postać dałem w całej czerwieni.

te sciany i sakiewki, wyglad postaci przypomnialy mi gre na zx spectrum Gauntlet

Nie znam tej gry.

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2020 05:40:57 przez Hexmage960
[#1191] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1190

Nie znam tej gry.


jak można nie znać Gauntleta? Toż to najklasyczniejszy z hack&slashy.

[#1192] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1188

Amikoksu zapewne chodziło o to, że układ tych cegieł na podłodze wygląda tak, jak mur ceglany widziany z boku, np. gdy patrzysz na jakiś nieotynkowany stary budynek z cegły. No ale ok, może to nie cegły postawione na boku, tylko jakies tam płytki tak wyglądające. Wg mnie podłoga może być, czy w starej czy w nowej wersji, ale ściany w starszej były duuużo ładniejsze, wyraziste, bardziej kontrastowe i pasujące do całości. No ale decyduje autor.
[#1193] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1192

a to nie są deski?
kto robi podłoge magazynu z cegieł...
[#1194] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1192

@Marskow

Te ściany pasują do tego nowego rzutu. Zauważ, że w tamtej grafice, która Ci się podoba, zastosowałem trochę inny rzut - płaski. Tutaj w nowej wersji jest troszkę z ukosa - i to dotyczy wszystkich elementów grafiki (kafelków).

Nie zadowolę wszystkich, ale na pewno tamta grafika też znajdzie swoje miejsce w grze, choćby jako tileset (zestaw kafelków) np. do wyboru, albo będą dedykowane plansze.

@Softiron

Tak, te podłogi są z drewna. Odcień brązu by na to nie wskazywał? Wrzucam jeszcze raz do wglądu:



Ostatnia aktualizacja: 22.06.2020 15:06:43 przez Hexmage960
[#1195] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1190

Jak to nie bedzie dla dwoch magazynierow? A jak skrzynia bedzie za ciezka dla jednego magazyniera? To przynajmniej wozek widlowy bys dal, albo system bloczkow. Ewentualnie rozwoj muskulatury (krzepy) magazyniera lub jakis plyn poslizgowy na podloge do wylania. Bo biedak nie da rady sam ciezkim skrzyniom.
[#1196] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1194

To bardziej wygląda jak aktualnie stosowane panele. Deski podłogowe był zdecydowanie dłuższe, jak się udało to na wymiar pomieszczenia. Ale to detale.
Fajnie że takie gry powstają na amigę, wystarczy pomyśleć, że dobra grywalność przebija nieraz grafikę. Np. takie Celeste samo w sobie niewiele od strony wizualnej oferuje, a rozgrywka jest dość ciekawa, dynamiczna i trudna :) I takie (retro wyglądem) gry się sprzedają. Miejmy nadzieję, że Magazyn będzie wkrótce ukończony, dopięty na ostatni guzik jak Cyberpunk 2077 .

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2020 17:21:50 przez abcdef
[#1197] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@abcdef, post #1196

dopięty na ostatni guzik jak Cyberpunk 2077 .


dobry żart :) (i nie mam tu na myśli Magazynu).
[#1198] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1191

Tak to ta gra tylko pisalem o zx spectrum a nie atari. Na male atari tojakas porażka
zobacz gauntlet na zx albo na atari st sciany mocno podobne, podloga też
Duszki maja tez wyciagniete ręce, klucze dlatego od razu mi sie skojarzył ta gra.
[#1199] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1200] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem