[#1261] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #1260

a dlaczego magazynier nosi maseczkę z tyłu głowy?
[#1262] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1261

bo to polski magazynier wiec nosi ją zgodnie z obowiązującą normą społeczną...
mógł jeszcze pod brodą
[#1263] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #1260

to ja już rozumiem, po co były te pochodnie. W późniejszych levelach Pedro... znaczy Magazynier miał znaleźć pochodnię, żeby na planszy było widać cokolwiek poza czaszkami.

P.S. zrobiłem muzykę tytułową do Magazynu.
mod

[#1264] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1263

ZAJEBISTE, tak z 2/10 XD
[#1265] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1257

Sorki za tamtą testową grafikę. Tamte kwadraciki to miały być skrzynie i miejsca.

Dzisiaj jeszcze wieczorem przysiadłem porządnie i poprawiłem tamtą grafikę. Parkiet i ściana wyglądają całkiem fajnie. Poprawiłem przy okazji tą sakiewkę ze złotymi monetami - wygląda dobrze.

Udało się dopisać też trochę kodu - rysowanie i animacja oraz skanowanie planszy i obiektów odbywa się poprawnie.

Jutro będę dopisywać brakujący kod. Czy chcecie już teraz zobaczyć jak to działa, czy jednak dacie mi jeszcze troszkę czasu by wszystko dopracować? To już całkiem niedługo.

Jutro (30 czerwca) jest okrągły jubileusz założenia wątku z informacjami o grze Magazyn.



@Docent

Serdeczne dzięki za poradę! Czasami używam enumeracji z nazwami.

@Xylaz, Softiron

To nie maseczka, masz na myśli zielone piórko, czy czerwoną czapkę?

@Snajper

Czemu Twoja muzyka jest chip-tune? Moja gra jest na Amigę, 32-bitowy komputer w 32 pięknych kolorach.
[#1266] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1265

Obiekty za słabo kontrastują z tłem. Podłoga musi być ciemniejsza, a pola "docelowe" - bardziej się odróżniać.
[#1267] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1266

Przyznam, po doświadczeniach z rysowaniem, że podłoga nie może być też za ciemna, bo wtedy wygląda, jakby nie padało na nią światło.

Rzeczywiście wygląda jakby słabo kontrastowała z obiektami, a sakiewek prawie nie widać - przyznam, ale to kwestia pogodzenia kilku czynników.

Akurat kolor sakiewek mi się bardzo spodobał, mimo że podobny do ciemnobrązowej podłogi.

Na Amidze i monitorze, który używam, wygląda to całkiem dobrze.

Pola docelowe rzeczywiście są słabo zaakcentowane.

Ostatnia aktualizacja: 30.06.2020 08:36:23 przez Hexmage960
[#1268] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1265

Jutro (30 czerwca)

Dziś jest 30, ale masz jeszcze około 15 godzin na pokazanie działającej gry.
[#1269] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1268

Proponuję zamknąć wątek ... może koledze wyjdzie to na dobre. Skupi się na programowaniu. Choć z drugiej strony co ja będę czytał ...
[#1270] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1268

[#1271] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Tomski, post #1269

Kodu nowej wersji silnika jest naprawdę sporo napisane, a co najważniejsze działa!!

Po prostu źle wykalkulowałem planowane elementy. Zrobię post pod wieczór co jest gotowe. Ale niekompletnego archiwum z grą nie będę wrzucać. Tak samo nie zdążę zrobić filmiku.
[#1272] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1265

Fajnie, że wziąłeś jednak pod uwagę m.in. moje spostrzeżenia na temat ścian i wróciłeś w tym względzie do poprzedniego projektu. Teraz jest naprawdę estetycznie. Zgadzam się z którymś przedmówcą, że pola docelowe i sakiewki powinny być bardziej kontrastowe, jesli jestes w stanie to poprawić w godzinę-dwie, to myslę, że warto, ale jesli dłużej, to sobie wg mnie daruj i kończ kodowanie :)
Fajnie też, że zmieniłeś kolor skrzyń na pasujący do ogólnej kolorystyki, tamte szare zupełnie nie pasowały. Jak juz skończysz kodowanie, to możesz ewentualnie zmienić ich kolor na trochę bardziej wyrazisty, odróżniający się, ale ciepły - np. odcienie żółci czy złota. Myślę, że by to korzystniej wyglądało.
[#1273] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1271

Nie że źle wykalkulowałeś, tylko chyba nie sprecyzowałeś że chodziło o koniec czerwca 2027 roku? Także masz jeszcze trochę czasu to i z taśmociągami powinieneś się wyrobić i też dodaniu bohaterowi klatek animacji w postoju, przy pchaniu skrzyń, czy zbieraniu skarbów.
Najważniejsze że silnik jest łatwy w rozbudowie i że grafika stopniowo ewoluuje. Także trzymamy kciuki i działaj dalej!
[#1274] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1265

Mam wrażenie, że większość prac nad magazynem idzie w tworzenie grafiki. Brakujący kod zawsze zostaje "na jutro". Jutro jednak będzie kolejna wersja grafiki.
[#1275] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1265

@Snajper

Czemu Twoja muzyka jest chip-tune? Moja gra jest na Amigę, 32-bitowy komputer w 32 pięknych kolorach.


ok, to może tak:



[#1276] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1275

strasznie ten mod "detonuje"
[#1277] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1275

Nie mogę w to uwierzyć ale przesłuchałem ten kawałek do Końca

... 2 razy
[#1278] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1275

Znasz brunetki, blondynki ja wszystkie was dziewczynki całować chcę...

Melodie już masz, podbijasz bass , zamieniasz tekst na:

Wisienki, malinki, ja wszystkie was we skrzynki ładować chcę...

a potem gdy skończę już robotę, to założyć chcę kapotę i na targ wybrać się...



Ostatnia aktualizacja: 30.06.2020 13:35:02 przez KM_Ender
[#1279] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1280] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1275

Dobry boże, okropne to jest, oryginał jeszcze gorszy
[#1281] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #1280

Może i okropne, ale aż się uśmiałem. Pasuje do tego wątku jak ulał.
[#1282] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #1281

FINALLY!
Emocje jak w sylwestra :)
[#1283] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1284] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1272

No to jedziemy, koledzy.

Zdążyłem przygotować jedną nową planszę. Jest wreszcie długo wyczekiwana animacja zbierania owoców i skarbów (bohater je owoce). Możecie przekonać się sami pobierając i uruchamiając demo z tą planszą:

http://coreprogramming.pl/Nowe/Magazyn/Dema/Magazyn2.0Demo.lha

Wymagania nie zmieniły się: Amiga z ECS, system 3.0 (korzysta z datatypów).

Sterowanie klawiszami kursora. Wychodzimy za pomocą klawisza ESC (również po ustawieniu skrzyń).

W demie postać bohatera jest tylko w jednym kierunku, ale to się dorobi.

W najbliższym czasie dodam brakujące elementy.

Być może nagram wideo.



[#1285] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1284

"No to jedziemy, koledzy."







[#1286] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1284

zajebiste.



Jest wreszcie długo wyczekiwana animacja zbierania owoców i skarbów (bohater je owoce)

ściągnąłem specjalnie żeby sprawdzić, czy pestki wypluwa, ale chyba się nie dowiem

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2020 06:19:54 przez snajper
[#1287] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1284

na plus to
ładniejsza grafika niż w poprzednim demo i w sumie nic pozatym
postać zjada wiśnie jest animowana plus

na minus to
to demo to jedna plansza, w poprzednim było 7 plansz
brak edytora plansz w poprzednim było
brak zakończenia planszy trzeba wychodzić klaw esc do workbencha, w poprzednim było
brak ruchów postaci na boki i góra dół, jest tylko jeden kierunek, poprzednio było
brak grywalności, plansza na 30s
brak czaszek, drzwi, kluczy poprzednio to było
brak innnych elementów z poprzedniego dema

w porównaniu do poprzedniego dema to praktycznie tam miałeś skończoną grę, wystarczyło poprawić kilka błedów,kolejne elementy mogły być tylko ulepszeniami a tu to całkowicie nowy projekt gry
jak na rok Twojej i pracy nad tym projektem to praktycznie zacząłeś grę od nowa pisać
moim zdaniem szkoda Twojej pracy i czasu

to co mogę przewidzieć dalej to będziesz dalej zmieniał grafikę przez kilka tygodni a na końcu porzucisz projekt i zaczniesz znowu od nowa i tak w kółko a my będziemy o tym czytać w tym wątku przez kolejne miesiące, takie są fakty
[#1288] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1287

Proszę nie oczekiwać od tak na szybko wrzuconej wersji fajerwerków.

Dodam brakujące elementy w następnej kolejności. Teraz prace nad silnikiem idą zdecydowanie sprawniej.

Proszę napisać w którym miejscu to "całkowicie nowy projekt gry"?

to co mogę przewidzieć dalej to będziesz dalej zmieniał grafikę przez kilka tygodni a na końcu porzucisz projekt i zaczniesz znowu od nowa i tak w kółko a my będziemy o tym czytać w tym wątku przez kolejne miesiące, takie są fakty

Przezwyciężyłem swoje problemy. Obiecałem wrzucić wczoraj nowe demo i je wrzuciłem. Rozumiem rozczarowanie, że nie ma wszystkich planowanych elementów, ale o tym pisałem.

Następne wersje będą wprowadzać brakujące elementy rozgrywki, w tym planszę tytułową, punktację, czy 30 plansz.

@Snajper

Może lepiej zamiast wrzucać ten ekran podasz jak masz skonfigurowane WinUAE? Wróżyć to ja nie umiem. Korzystam wszędzie z funkcji systemowych oprócz rysowania.

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2020 07:08:09 przez Hexmage960
[#1289] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1286

Snoopdos prawdę Ci powie
[#1290] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1288

Czy ten pusty ekran z dema to jest nowa plansza?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem