[#1231] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1226

Może i się nie powtarzasz w takim stricte sensie copy/paste, ale generalnie piszesz w kółko o tym samym jak zacięta płyta, że już silnik prawie gotowy i za chwilę publikacja, dziennik pokładowy kolegi, to nie zdania wyrwane z kontekstu, tylko Twój "changelog".

Nic do gry nie mam, ani do postępu prac, ale po co pisać w kółko to samo? Silnik zostanie uznany za skończony, gdy wydasz grę, więc pisz o zmianach jakich dokonujesz/wprowadzasz, a nie o stopniu ukończenia projektu, nie pisz o tym w ogóle.
[#1232] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1230

Nie zgadzam się z tym. Zgodzę się, że się nadal uczę, ale zrobiłem ogromny postęp w rysowaniu.


Kto tak twierdzi? I proszę nie zasłaniać się chorobą, tylko poszukac w wyszukiwarce graficznej Google prac osób dotkniętych tym samym schorzeniem i porównać ze swoją z postu #937
[#1233] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1230

No zgadzam się ze graficznie idzie ci dobrze. Najlepsza grafika to ta z dema i tej powinieneś się trzymać.
[#1234] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #1232

No poszukałem i nie są to ani proste w odbiorze ani atrakcyjne prace dla przeciętnego odbiorcy.

Znalazłem też książkę "Dzień, w którym umilkły głosy" - "Moja walka ze schizofrenią".

A teraz proszę nie rozwijać tego tematu. Zawsze piszę ogólnie o moich problemach, bo taki stopień ogólności wystarczy.

Selur napisał, że brak mi talentu do rysowania. Z tym można polemizować, bo też innym jakoś moje prace się podobają.

Ale rozwijać to w taki sposób, jak kolega Niebuszewo - to tylko wskazuje o nieznajomości tematu.

Problemy z pisaniem gry powoli przezwyciężam. Wątek służył umieszczaniu grafiki i publikacji działającej gry. Całe szczęście znaleźli się koledzy, którzy zagrali i przetestowali grę i podzielili się opinią.

Jednak do mnie nadal dobiegają opinie osób, które gry nie włączyły i jedynym celem jest swego rodzaju "trollowanie" tematu, wrzucanie jakichś filmików, czy komentowanie rzeczy niezwiązanych z tematem, np. moich problemów!

Prosiłbym o porządek w wątku i pisanie na temat.

Co do wyników mojej pracy to każdy może się przekonać. Aktualnie dostępne jest demo Magazyn 1.0, które staram się rozwinąć do pełnoprawnej gry, ponieważ brakuje kilku elementów, może nie kluczowych dla rozgrywki, ale zwiększających atrakcyjność.

@WyciorX

Pojawiają się w wątku pytania to odpowiadam. Zauważ, że zapowiedziałem koniec prac nad nową wersją na koniec czerwca tylko raz i nie chciałem się powtarzać.

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2020 02:46:15 przez Hexmage960
[#1235] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1234

Selur napisał, że brak mi talentu do rysowania. Z tym można polemizować, bo też innym jakoś moje prace się podobają.


1. gdyby Twoje prace podobały się 5% odbiorców, też można by powiedzieć "innym jakoś się podobają". :)
2. ile było uwag i poprawek na drodze do tych "podobających się prac"? Pisanie w tej sytuacji o talencie nieodparcie kojarzy mi się z:

[#1236] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1235

2. ile było uwag i poprawek na drodze do tych "podobających się prac"? Pisanie w tej sytuacji o talencie nieodparcie kojarzy mi się z:

Hmm... Każda praca wiąże się z poprawkami i uwzględnianiem uwag. Chyba, że jesteś muzykiem jak Amadeusz Mozart, któremu "Bóg słał nuty".

1. gdyby Twoje prace podobały się 5% odbiorców, też można by powiedzieć "innym jakoś się podobają". :)

Akurat z opinii wielu kolegów wiem, że moja grafika podoba się większości osób w wątku. Nie każdemu mogą nasuwać się dziwne skojarzenia elementów, kolega Selur już nie pierwszy raz ma krytyczny stosunek do grafiki, wcześniej pisał o (moim zdaniem niesłusznych) krytycznych uwagach co do grafiki Softirona w AMinerze, co doprowadziło do zmiany pojazdu kopiącego.

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2020 03:35:57 przez Hexmage960
[#1237] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1236

Krytyczny stosunek to mam do wielu rzeczy ale... wracajac do sedna sprawy.
W AMinerze od samego poczatku do tego momentu, grafika ciagle ewoluuje. Stawala sie coraz lepsza. I nawet gdy w pewnym momencie ewolucja grafiki AMinera zatrzymala sie na pewnym poziomie atrakcyjnosci, to za to liczba elementow graficznych wciaz rosnie.

U ciebie natomiast jest taki problem...

liczba elementow grafiki jest w zasadzie stala i naprawde niewielka. Okolo 20-30 tilesow.
A wiec ciagle obrabiane sa te same elementy grafiki. Jesli jest juz gotowa, w miare schludna grafika, to nastepny krok w ewolucji tejze grafiki to 3 kroki w tyl.

A wiec, skoro pikslowanie sprawia ci trudnosc, to zostaw to komus innemu i zajmij sie tym co umiesz najlepiej.
[#1238] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1236

Grafiki robisz dobre, ale z kodowaniem to masz problemy.
Nie lubię siebie cytować ale czasem nie ma innego wyjścia.

""
[#1239] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1238

robię z tego co mam więc na pocieszenie wrzucam gotową planszę 11 do zabawy



plansza11



Ostatnia aktualizacja: 26.06.2020 22:31:15 przez JacK_Swidnik
[#1240] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1239

Śliczna i pomysłowa plansza. OK

Nie chcę się powtarzać, ale powtórzę, że prace nad nadchodzącą wersją trwają i praca idzie dobrze.
[#1241] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1234

Zauważ, że zapowiedziałem koniec prac nad nową wersją na koniec czerwca tylko raz i nie chciałem się powtarzać.


...
Masz chyba krótką pamięć, w kolekcji Twoich postów przedstawionych przez naszego złośliwego kolegę, deklarujesz pojawienie się gry niebawem, a także ukończenie silnika kilka razy w ciągu tych dwóch lat, to jest główny powód padania ofiarą złośliwości.

Ja tę grę ściągnąłem i uruchomiłem, to prosta gra, nie ma się specjalnie do czego doczepić, ogromnej i nieadekwatnej do złożoności gry ilości czasu, który przeznaczyłeś na jej rozwój. Gdyby ten tytuł posiadał muzykę i dźwięk, to praktycznie można by było śmiało go nazwać gotową grą, a różne style graficzne mogły by być stosowane do grupowania poziomów, by te 100 poziomów nie wyglądało monotonnie. Grafika z postu jack_swidnik jest wystarczająco ładna, by uznać ją jako jeden gotowy tileset motywu graficznego.

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2020 22:50:43 przez WyciorX
[#1242] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1239

sama gra nawet w wer demo jest grywalna na tyle przejście kazdej plansz tych co ja stworzylem zajmije po 10-15min. Trzeba nieźle kombinowac żeby nie zrobic skuchy.
A o to bardzo latwo.

z uwag to brak obsługi skuchy na planszy. Sa 3 postacie w górnym panelu ale brak jej obslugi.
[#1243] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1242

Nie wiem czy komuś będzie się chciało ściągać plansze do wersji demonstracyjnej edytora z nieaktualną już grafiką i kodem. Ja zagrałem Twoją poprzednią planszę w wyobraźni, patrząc na obrazek (doznania nie różnią się od grania w demo) bo chciałem sprawdzić, dlaczego ktoś miałby nie przejść jej w 10 minut... i dałem się złapać na podchwytliwą skrzynkę, minęło ponad 10 minut zanim mnie olśniło... ale ja dawno nie grałem w takie gry.
[#1244] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1243

Ja to tak, zignorowałem posty które nic nie wnoszą do gry a skupilem sie na samej grze
oczami przeszedłeś planszę? Spróbuj na żywca albo po dwóch zywcach ;) to pomoże.
[#1245] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1244

Hej! Piszę status report na 2 dni przed terminem.

Prace idą nadzwyczaj dobrze, ale nie byłbym szczery gdybym nie powiedział, że wszystkich planowanych atrakcji raczej nie zdążę do 30 czerwca zrobić.

Co jest dobrą wiadomością, to że silnik nowej wersji jest w dużej mierze gotowy. Co jest nowością to lista obiektów, która jest skanowana na bieżąco. Aktualnie jedyny obsługiwany obiekt to bohater, ale jak będą taśmociągi to również skrzynie będą się samoczynnie poruszać.

Jest wstępna animacja bohatera (2 klatki). Będzie ich więcej: w postoju, przy pchaniu skrzyń, czy zbieraniu skarbów.

Aktualnie dodaję typy kafli. Silnik jest łatwy w rozbudowie.

Postarałem się też powiązać dobre cechy ostatnich grafik - Waszych ulubionych oraz tych nowych. To zrobiłem dopiero po napisaniu silnika. Poniżej poglądowy zrzut. Mam nadzieję, że przypadnie do gustu.

[#1246] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #1237

@Selur
Zgoda, że czasami są to kroki w tył, ale moja grafika również stopniowo ewoluuje.

Zacznę jakąkolwiek współpracę w temacie grafiki dopiero po ukończeniu tego projektu razem z grafiką.

@WyciorX
Dziękuję za sprawdzenie gry i rzeczową opinię.
[#1247] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1245

Co jest dobrą wiadomością, to że silnik nowej wersji jest w dużej mierze gotowy. Co jest nowością to lista obiektów, która jest skanowana na bieżąco. Aktualnie jedyny obsługiwany obiekt to bohater

Ta lista obiektów, to rozumiem w chwili obecnej ten bohater?

, ale jak będą taśmociągi to również skrzynie będą się samoczynnie poruszać.

To ma być za dwa dni?

Aktualnie dodaję typy kafli.

Po co?
[#1248] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1235

[#1249] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1247

Ta lista obiektów, to rozumiem w chwili obecnej ten bohater?

Lista obiektów zawiera inne ruchome obiekty jak skrzynie.

To ma być za dwa dni?

Aktualnie jest naprawdę sporo przygotowane, ale ze wszystkimi rzeczami raczej się nie wyrobię do 30 czerwca.

Po co?

Bo na razie są tylko podstawowe kafle.

Jeżeli znasz język C, to tak się przedstawia struktura obiektu:

struct Obiekt {
    struct MinNode mn;
    WORD pto;
    WORD x, y;
};

Składowa "pto" to "podstawowy typ obiektu". Tutaj wyliczenie aktualnych typów:

/* Podstawowe typy obiektów */
enum {
    PTO_BRAK,
    PTO_SKRZYNIA,
    PTO_BOHATER
};

Tak się przedstawia struktura planszy:

struct Plansza {
    struct Pole tab[ PLANSZA_WYS ][ PLANSZA_SZER ];
    struct List obiekty;
    struct Obiekt bohater;
    WORD bx, by; /* Położenie bohatera */
    WORD skrzynie; /* Liczba skrzyń na planszy */
    WORD ulozone;
    WORD dx, dy; /* Kierunek ruchu bohatera */
};

Składowa "obiekty" to właśnie lista obiektów.

Informacja o obiekcie zawarta jest też w strukturze pola planszy:

struct Pole {
    WORD ptp : 4; /* Podstawowy typ podłogi */
    WORD pto : 4; /* Podstawowy typ obiektu */
    struct Obiekt *ob;
};

Po to, by móc łatwo odnaleźć powiązany z polem obiekt.

Tak się przedstawia funkcja skanująca listę obiektów:

/* Skanuj listę obiektów (silnik) */
void skanujObiekty( struct Plansza *pl )
{
    struct Obiekt *ob;

    for( ob = ( struct Obiekt * ) pl->obiekty.lh_Head; ob->mn.mln_Succ != NULL; ob = ( struct Obiekt * ) ob->mn.mln_Succ ) {
        switch( ob->pto ) {
            case PTO_BOHATER:
                if( pl->dx || pl->dy )
                    przemiescBohatera( pl, ob );
                break;
        }
    }
}

Jak widać obsługuje tylko ruch bohatera, ale nic nie stoi na przeszkodzie, by obsługiwała też np. skrzynie.

Jest tez funkcja dodawania obiektu do planszy:

struct Obiekt *dodajObiekt( struct Plansza *pl, WORD x, WORD y, struct Pole *po )
{
    struct Obiekt *ob;

    pl->tab[ y ][ x ].pto = po->pto;

    if( ob = AllocMem( sizeof( *ob ), MEMF_PUBLIC ) ) {
        ob->x = x;
        ob->y = y;
        AddTail( &pl->obiekty, ( struct Node * ) &ob->mn );
        return( ob );
    }
    return( NULL );
}

Zainteresowani znajdą kod silnika nowej wersji na GitHubie:

https://github.com/68kPoker/Magazyn

Ostatnia aktualizacja: 29.06.2020 09:29:39 przez Hexmage960
[#1250] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1249

Zainteresowani znajdą kod silnika nowej wersji na GitHubie:


To nie jest kod silnika. To repozytorium wyczyszczone ze wszystkiego co wrzuciles tam do tej pory plus kilka plikow ktore na pewno *nie sa* silnikiem gry. Toz to zaledwie kilkanascie linijek kodu!
[#1251] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #1250

Proszę kolegi, jest tam podstawowy działający silnik Sokobana.

Silnik gry zawiera się w funkcjach skanujObiekty() i przemiescBohatera().

Nie ma tam takich rzeczy jak podwójnie buforowany ekran, czy ładowanie i rysowanie kafelków i obiektów.

Ale te rzeczy już są w dużej mierze gotowe, tylko nie wrzucałem update kodu.

Ostatnia aktualizacja: 29.06.2020 09:52:57 przez Hexmage960
[#1252] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1251

Proszę kolegi, jest tam podstawowy działający silnik Sokobana.

Silnik gry zawiera się w funkcjach skanujObiekty() i przemiescBohatera().


Obecnie sa to w sumie 284 linijki kodu, lacznie z pustymi liniami. Jak dla mnie to nie jest dzialajacy silnik Sokobana, ale ja sie moze nie znam. Dlaczego nie wrzucales reszty kodu? Github to nie tylko miejsce na gotowe fragmenty programu, tam sie trzyma cale repozytorium.

PS. Obserwujac historie projektu na GitHub-ie widze ze u ciebie od jakiegos czasu wraz z kazdym kolejnym commitem do repozytorium kodu ubywa.
[#1253] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1249

Aktualnie jest naprawdę sporo przygotowane, ale ze wszystkimi rzeczami raczej się nie wyrobię do 30 czerwca.

Sporo, czyli co konkretnie?
I z czym masz największą trudność?
[#1254] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #1252

@MSchulz

Obecnie sa to w sumie 284 linijki kodu, lacznie z pustymi liniami. Jak dla mnie to nie jest dzialajacy silnik Sokobana, ale ja sie moze nie znam.

Silnik rozpatruję jako działający mechanizm gry. Bez grafiki.

Silnik działa tak:
- nowaPlansza() inicjuje planszę,
- wstawKafelek() wstawia kafelki,
- ustawBohatera() umieszcza bohatera na planszy,
- skanujObiekty() skanuje i animuje obiekty co cykl gry i wywołuje przemiescBohatera().

Brakuje tylko wyliczenia skarbów, drzwi i kluczy i innych elementów w nowej wersji.

PS. Obserwujac historie projektu na GitHub-ie widze ze u ciebie od jakiegos czasu wraz z kazdym kolejnym commitem do repozytorium kodu ubywa.

Proszę wybaczyć, ale naprawdę ciężko jest mi wyjaśnić przyczyny.

Było to spowodowane moimi problemami z zarządzaniem i pielęgnacją kodu gry.

Github to nie tylko miejsce na gotowe fragmenty programu, tam sie trzyma cale repozytorium.

Wiem, staram się porządkować kod. Akurat wrzuciłem na GitHub pewną wersję kodu przeniesioną z Amigi.

Jutro będę wrzucać to co mam. Nie jest jeszcze wszystko gotowe, ale muszę być konsekwentny.

@AmiKoksu
Sporo, czyli co konkretnie?
I z czym masz największą trudność?

Sporo, czyli silnik! I to łatwy w rozbudowie. Jest też rysowanie za pomocą Blittera i podwójne buforowanie.

Troszeczkę przesadziłem z tym 30 czerwca, no ale cóż zrobić. Przynajmniej dam świadectwo postępu.

Ostatnia aktualizacja: 29.06.2020 10:23:14 przez Hexmage960
[#1255] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1245

chciałem wcześniej ci pomóc ale teraz to ja już się gubię i nie nadążam
chyba teraz mamy okres fazy cofania się w tył
[#1256] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1255

Powiem krótko: jutro wrzucam to co mam przygotowane.

Wówczas wszystko powinno się rozjaśnić.

P.S. Jeżeli masz pytania lub wątpliwości, śmiało pytaj.

Ostatnia aktualizacja: 29.06.2020 10:30:42 przez Hexmage960
[#1257] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1254

Brakuje tylko wyliczenia skarbów, drzwi i kluczy i innych elementów w nowej wersji

To proponuję tym się zająć przez te dwa dni, żeby to było zliczane i normalnie było można zagrać. Z resztą pierdół jak chociażby nowe grafiki, taśmociągi daj sobie spokój. Dodasz to w Magazynie 2.

A co to te niebieskie i fioletowe kwadraciki?
[#1258] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1256

póki co to nie mam pytań czy uwag bo brak nowej wersji demo
poczekam aż udostępnisz dopiero będę pisał
[#1259] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1249

uzywaj takich enums:
/* Podstawowe typy obiektów */
typedef enum {
    PTO_BRAK,
    PTO_SKRZYNIA,
    PTO_BOHATER
} ObjectTypes;

dzieki temu bedziesz mial lepsza kontrole typow:
struct Obiekt {
    struct MinNode mn;
    ObjectTypes pto;
    WORD x, y;
};


Ostatnia aktualizacja: 29.06.2020 13:44:23 przez docent
[#1260] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1257

"A co to te niebieskie i fioletowe kwadraciki?"

To sa prosze Pana lodowe hajperkjuby. Beda one sluzyc do zamrazania smietelnych czaszek momtezuny na planszy, ktore z kolei beda fruwac po calej planszy i lamac kosci glownemu bohaterowi. Jesli dana czaszka zlamie piszczel bohatera wtedy bohater bedzie poruszal sie tylko na jednej nodze z predkoscia V=(s/t)/2.
Smiertelna czaszke momtezuny bedzie mozna zamrozic spychajac na nia lodowy hajperkjub najlepiej od strony potylnicy owej czaszki, przez co zostanie ona zamrozona w czasoprzestrzeni sokobana na tysiace milisekund, co z kolei da czas niezbedny magazynierowi na ukonczonie planszy tytulowej z najlepszym wynikiem w ksiedze rekordow guinnessa.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem