[#1351] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #1342

1. Co zrobisz jeżeli na planszy będzie więcej skrzyń, monet albo owoców? Czy nadal beda na gorze ikonki? Czy ikonki beda sie pomniejszaly albo ściskały? Czy po prostu przewidujesz ze na planszy beda maksymalnie trzy monety, trzy wiśnie i piec skrzyń?

Aktualnie gra wylicza liczbę wisienek, sakiewek i skrzyń na planszy. Jest miejsce na 6 wisienek, 6 sakiewek i 8 skrzyń.

Ale docelowo raczej panel będzie wyświetlać po prostu cyfry przy ikonkach.

3. Jaki jest warunek ukończenia poziomu?

Generalnie ułożenie wszystkich skrzyń na polach docelowych. Myślałem też o tym, by po ułożeniu wszystkich skrzyń pojawiał się na planszy klucz, który po zebraniu otwierał by drogę do wyjścia z planszy.

5. Czy można "zrestartować" poziom jeżeli dotarło sie do punktu bez wyjścia?

Restartu tu nie ma, bo jest tylko jedna testowa plansza.

6. Czy poziomy które koledzy juz w tej chwili stworzyli dla ciebie nadal beda działać?

Tak, postaram się o zachowanie kompatybilności.

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2020 08:49:34 przez Hexmage960
[#1352] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #1349

Mikra część postów tutaj należy do autora wątku.




faktycznie, ledwo troszeczkę ponad 1/3.

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2020 08:49:16 przez snajper
[#1353] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1352

Policz jeszcze raz.

A na koniec odejmij odpowiedzi na durne trollowe pytania do Hexa :)
[#1354] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #1353

zaniżacie wynik durnymi komentarzami nie na temat typu co tu począć z wątkiem, więc go trochę poprawiłem.

A na koniec odejmij odpowiedzi na durne trollowe pytania do Hexa :)

w tej chwili rozpatrujesz sytuację "gdyby babcia miała wąsy, to na pewno Hexmage960 ukończyłby Magazyn w tydzień i to wszystko wina komentujących, którym musiał poświęcać swój cenny czas i uwagę, odrywając się od wzmożonej pracy, powinni profilaktycznie dostać za to wszyscy bana". Albo może takie posty nie kwalifikują się jako posty?

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2020 09:14:21 przez snajper
[#1355] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1354

Kiedys pewien rzymski myslyciel powiedzial..
Gdyby Hexmage960 bylby Arcymagiem999, to Magazyn bylby Diuna 3.
pomysł
[#1356] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1357] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1358] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1351

Ale docelowo raczej panel będzie wyświetlać po prostu cyfry przy ikonkach.

Myślałem też o tym, by po ułożeniu wszystkich skrzyń pojawiał się na planszy klucz, który po zebraniu otwierał by drogę do wyjścia z planszy.

Przepowiednia mailmana nadal aktualna
Nie ma pomysłu na grę i zmiany są wprowadzane na bieżąco.
[#1359] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #1345

Co Robert na to? Chce jakiejś pomocy? Jeśli tak to jakiej itd. Myślę, że tak jak zauważył Selur jemu to zamieszanie pasuje i tyle w temacie. ok, racja
[#1360] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #1359

Nie wiem czy samoograniczanie ma jakiś negatywny wpływ na chorobę minniata, ale z własnego doświadczenia wiem że samoograniczenie nieraz jest pomocne w finalizowaniu projektów. Polecałbym skupienie się się przez powiedzmy 2 miesiące albo na kodzie, albo na grafice jaka by ona nie była. Nie ruszając drugiej strony.

Minniat też miał podesłać kody źródłowe co bym mógł zrobić port na MorphOSa. Zobaczymy też jak autor reaguje na zmiany we własnym kodzie robione przez innych. Znam paru dobrych programistów co nie zdzierżą poprawiania swojego kodu przez kogoś innego nawet jakby poprawki były słuszne :). Oczywiście rozwiązaniem jest robienie oddzielnych plików i jak najmniej zmian w plikach oryginalnych (szczególnie mała liczba #ifdefów bo to zaciemnia kod).
[#1361] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1351

@Hexmage960
I ta zmiana pokazuje jak frustrujące może być śledzenie postępów nad grą.

Ile czego jest każdy widzy. Wyświetlanie w taki sposób zabiera miejsce na planszę bo jeszcze trzeba zmieścić inne informacje w kolejnym pasku i sztucznie ogranicza ilość elemnetów na planszy.

mschulz podsunął świetny pomysł z wisienkami.

Energia potrzebna do chodzenia i przesuwania skrzyń niweluję potrzebę wprowadzania limitu ruchów bo to będzie jedno i to samo.

Co zostanie po przejściu planszy dodać do wynikui i już można się ze sobą ścigać o jego porawę.

Kończy się energia i trzeba ponowić próbę. Masz prosty komunikat jak Tobie idzie i kiedy sie nie uda.

Czaszki odbierające enegrię już mają sens. Teraz to tak od czapy.

Umiejętne rozmieszczenie sakiewek może karcić za chytrość i dopingować do poprawienia wyniku.

Projektowanie leveli nabiera rumieńców.

To jest JEDNA zmiana a patrz ile wnosi. I po co jeszcze jakiś klucz i wyjście po umieszczeniu skrzyń? Wisienki! :)
[#1362] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1351

Klucz do wyjścia, to raczej większy ma sens w grach zręcznościowych ja Solomon's Key, niż logicznych.
[#1363] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1351

Lepsze chyba byłyby bonusy, które pojawiają się po określonej ilości kroków i po określonej ilości kroków znikają, więc przy limicie kroków gra wymuszałaby obmyślenia najoptymalniejszej ścieżki ruchu pozwalającej uzyskać najwyższą punktację, bo skoro są punkty, to musi być jakaś motywacja, by je nabijać jakoś.
[#1364] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1363

Tak, dawajcie kolejne pomysły.
[#1365] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1363

System "gwiazdek" - do zdobycia z każdej planszy masz 1, 2 lub 3 (punktację definiuje albo czas ukończenia, albo ilość kroków). Odblokowanie trzech gwiazdek we wszystkich planszach danego etapu odblokowuje jakiś bonus (np. ukrytą planszę, albo coś w ten deseń).
[#1366] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ppill, post #1361

ja bym nie konczyl tej gry, robilbym ja juz bez konca - takie gry maja duzo wieksze zainteresowane niz gry skonczone. watpie by chociaz 1/10 w nia finalnie zagrala. takie sie rysuja u nas realia... :)
[#1367] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #1366

ja bym nie konczyl tej gry, robilbym ja juz bez konca - takie gry maja duzo wieksze zainteresowane


Tak, tak, tak, dokładnie tak. :D
Jeśli ktoś chce sobie pyknąć w nudnego Sokobana może sobie wybrać jedną z wielu innych, nierzadko lepszych wersji, chyba na wszystkie istniejące platformy.
Ale rozumiem, że ktoś może dla własnej przyjemności programować sobie jakiegoś klona, tyle, że w tym przypadku robi z tego WIELKIE i DRAMATYCZNE HALO - serial brazylijski z kiepskim scenariuszem, chimerycznym reżyserem i amatorskimi aktorami ;)
.
[#1368] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #1367

serial brazylijski z kiepskim scenariuszem, chimerycznym reżyserem i amatorskimi aktorami ;)


To jest super podsumowanie
[#1369] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #1366

Zainteresowanie było, bo dużo osób łudziło się ukończeniem gry. Teraz interesujący jest już tylko kabaret w tym wątku, ale to też w końcu się znudzi.

Niektórzy wymyślają jeszcze nowe pomysły na grę... Gra powstaje od prawie 2 lat. Przez ten czas przewinęło się dużo pomysłów, czego rezultatem jest najnowsze demo: bohater przesuwa skrzynie. The End.

I jeszcze po tych prawie 2 latach autor gry nadal nie wie co w niej będzie, a każdy nowy pomysł pociąga za sobą tworzenie gry od nowa.
[#1370] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1369

Oj tam, oj tam... wersję trzeba podzielić przez 10 i mamy to co się za tym kryje realnie... czyli 2.0 to w rzeczywistości 0.2, wczesna alfa ;)
[#1371] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #1367

bo Magazyn jest prekursorem gatunku "gra brazylijska" - kiedy myślisz, że już wszystko zostało rozwiązane, pojawiają się wisienki, czaszki, transportery albo nowy silnik i nowe pytania, i nikt nic nie wie. OK
[#1372] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1340

Dawno nie było nic o menu. Czy menu jest już aktywne w aktualnej wersji gry?
[#1373] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MarcinLP, post #1364

Po co kolejne pomysły. Jest np. X-it. Ma ładną ecsową grafikę i pomysły. http://hol.abime.net/1609.
Można ściągnąć grafikę, dopracować kod. Jak kod bedzie dopracowany to można się bawić w pixelowanie.
[#1374] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1369

Od ośmiu.
Robert pracuje nad grą od ośmiu lat.
Pierwsze info na forum.amigaone.pl było z 2012.
[#1375] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #1367

tyle, że w tym przypadku robi z tego WIELKIE i DRAMATYCZNE HALO


10/10 ok, racja
[#1376] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@swinkamor12, post #1374

Pierwsze info na forum.amigaone.pl było z 2012.


Zajrzałem, a tam, cytuję: "Jestem bardzo doświadczonym informatykiem. Gry, które rozkodowałem bardzo ciężką i mozolną pracą to: Benefactor, Dune 2: Battle for Arrakis, Gloom, Boulder Dash, Robbo i wiele innych."
[#1377] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #1376

Dajcie spokój. Padła propozycja pomocy pod pewnymi warunkami. Robert zamilkł, więc być może zastanawia się czy z niej skorzystać, byc może zdecydował, że jej nie chce. Pastwienie się nad jego dawnymi wypowiedziami, to cios poniżej pasa.
[#1378] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #1377

pastwienie się nad jego dawnymi wypowiedziami


Po przejrzeniu tamtego forum (dział gry) można odnieść wrażenie, że "edytor do Magazynu" wyewoluował z "edytora Diuny 2". Co ciekawe - kafelki tutaj ostatnio prezentowane jako "nowe" pojawiają się w kontekście "edytora Diuny 2" już w postach z 2017 roku - a konkretnie w wątku "tajemnice Bena E. Factora". Nie moje forum, nie moje zabawki ale nie rozumiem na czym ma polegać aspekt terapeutyczny przyzwolenia na działalność pana Roberta. Nie ja pierwszy określiłem to mianem aktywności z pogranicza trollingu. Choroba lub nie - chcącemu nie dzieje się krzywda. Popieram pomysł zamknięcia tego wątku.
[#1379] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #1378

Okazuje się, że AstroBlox też w założeniu miał mieć dużo poziomów, efekty dźwiękowe, muzykę, tabelę wyników, kody do poziomów i uwaga: kilka światów do zwiedzenia!
Dlaczego otrzymał status ukończonego projektu bez wszystkiego powyższego? Zwyczajnie porzucony projekt...

temat Astro Bloxa jest i na tym forum i wygląda dziwnie znajomo
[#1380] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1379

Astro Blox to kolejne wcielenie Magazyniera, wiec jednak to jedno i to samo z drobnymi modyfikacjami

nie slyszales nigdy o mutacjach genetycznych kodu ? pomysł




HAHA ... najlepszy jest moj komentarz z tego okresu :

"Oj ten rok będzie płodny w gry"
Oj bedzie, a jak jeszcze Paralax napisze ze dwie, to juz w ogole cud miod i orzeszki


Ostatnia aktualizacja: 03.07.2020 20:04:56 przez selur
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem