[#1411] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1412] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1413] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1408

Tylko część z tych edytorów zostało ukończonych.


Robert, a co stoi na przeszkodzie żeby wykorzystać np edytor ktory prezentowales 23.12.2019, dzialal na okienkach systemowych i na screenshocie wygladal na bardzo wygodny i intuicyjnjy.
[#1414] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1415] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #1413

Mógłbym przecież wykorzystać i rozwinąć ostatni ukończony edytor prezentowany z Magazynem 1.0.

Kluczowe w edytorze są funkcje. A robienie ładnych gadżetów, które dodatkowo pełnią złożone funkcje jest kłopotliwe. Dlatego też lawirowałem między ładną grafiką, a gadtools.

Gadtools to najlepsze rozwiązanie, gdy chcę np. by dało się wybrać element z listy opcji, dodać przełączniki itp.

Co było trudne to połączenie wyświetlania grafiki gry i gadżetów gadtools w rozdzielczości Hires. Chcę wyświetlać grafikę gry, żeby dało się wygodnie edytować.

Przyznaję się, że robię błędy - nikt nie jest bezbłędny. Wielokrotnie psułem grafikę. Zaprezentowałem szereg silników ukończonych tak na 75% z niewielką liczbą gotowych etapów.

Aktualnie robię finalne porządki i staram się sklecić w całość całą moją pracę nad Magazynem. Nie jest to zadanie proste, dlatego robię to stopniowo. Dzisiaj np. sprecyzowałem dokładnie rysowanie elementów, bo dotąd nie było to ściśle sprecyzowane i rysowanie elementów w podwójnym buforowaniu sprawiało problemy.

Teraz i w kolejności rozszerzam istniejące i robię kolejne dokumenty opisujące i precyzujące pozostałe aspekty gry. Przekłada się to od razu na gotowy kod w języku C. Staram się, by one wszystkie były robione w jednym stylu.

Życzcie mi po prostu powodzenia. Najlepszą pomocą w projekcie jest aktualnie dodawanie otuchy i pisanie merytorycznych postów. Widzę tutaj ogromną poprawę. Nie potrzebuję materialnego wsparcia.

Nie precyzuję jeszcze terminów publikacji finalnej gry, będę informował w stosownym czasie.

Tutaj wrzucam ów dokument:
Rysowanie:

Rysowanie elementów tła i pierwszego planu odbywa się następująco:

1. Odtwórz tło (wyłączywszy region aktualizacji)
2. Aktualizuj tło
3. Zapamiętaj tło (opcjonalne)
4. Aktualizuj elementy pierwszego planu

Grafika planszy:

Każde pole podzielone jest na 3 części zapisane jako 3 indeksy:

1. Ikona podłogi (tło)
2. Bob obiektu (tło)
3. Bob obiektu pomocniczego (pierwszy plan)

Ikona i Bob obiektu mogą być razem rysowane za pomocą jednej operacji.


Ostatnia aktualizacja: 06.07.2020 14:33:37 przez Hexmage960
[#1416] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1415

Mógłbym przecież wykorzystać i rozwinąć ostatni ukończony edytor

Oczywiście że mógłbyś, ale tego nie zrobisz. Bo wolisz od nowa robić robotę, kolejny raz.

Kluczowe w edytorze są funkcje

Tak samo jak kluczowe w samochodzie są koła, ale co z tego, skoro twoim celem jest wydać grę! Robisz grę, heloł, gy ry ę, G R Ę. Kluczowe jest by gra się pojawiła, byśmy mogli ją ściągnąć, włączyć i zagrać w 100 etapów. Zapamiętaj: kluczowa jest gra, a nie techniczny aspekt pierdółkowatego elementu.

robienie ładnych gadżetów jest kłopotliwe

To nie rób ładnych, tylko zrób byle jakie, byleby w końcu były! Albo w ogóle nie rób gadżetów, dzięki czemu przyspieszysz sobie prace. Ty robisz grę, a nie „ładne gadżety” edytora! Zrozum to wreszcie.

Gadtools to najlepsze rozwiązanie

Czyżby? Poprzednim razem najlepsze było coś innego. Jeszcze poprzednim razem najlepsze było inne rozwiązanie. I tak 20 razy. Nie deklaruj że coś jest najlepsze, skoro za tydzień z tego i tak zrezygnujesz. W ogóle nic nie deklaruj tylko RÓB I KOŃCZ GRĘ!

było trudne połączenie grafiki gry i gadżetów gadtools

Było nie łączyć jednego z drugim, nie powstał by problem który kolejny raz opóźnił wydanie gry. Sam wpadasz na takie pomysły i generujesz trudności. Moja rada: odpuść gadtools i inne pierdoły i SKOŃCZ GRĘ!

Przyznaję się że robię błędy - nikt nie jest bezbłędny

Jest jeszcze inne ważne przysłowie: człowiek uczy się na błędach. Znasz je? Na pewno tak. Czy uczysz się na błędach? Na pewno nie, bo ciągle od dwóch lat popełniasz ten sam błąd.

Aktualnie robię finalne porządki

Który to już raz porządkujesz? Ty nie rob porządków, tylko KOŃCZ GRĘ! Twoim zadaniem jest zrobić grę, a nie kolejny raz porządkować kod! Wyobraź sobie panią sprzątaczkę która od dwóch lat obiecuje że posprząta biuro, a zamiast tego codziennie porządkuje szczotki. Nie bądź taki.

Dzisiaj np. sprecyzowałem wyświetlanie elementów, bo nie było to sprecyzowane

Czy chciałbyś by sprzątaczka zamiast sprzątać tworzyła dokument precyzujący kolejność ruchów chwytania szczotki? Ona ma sprzątnąć biuro, ty masz zrobić grę! Nie zajmuj się spisywaniem pierdół, tylko rób i kończ grę! Silnik podobno gotowy, odpalaj go i kończ! Rób grę!

Teraz rozszerzam istniejące i robię kolejne dokumenty opisujące i precyzujące pozostałe aspekty gry

To już jest trolling najczystszej postaci. Po tym co ci tu wszyscy napisaliśmy nagle opisujesz że zaczynasz tworzyć szereg dokumentów?! Po cholerę robisz te dokumenty?! Ty robisz sokobana, prosta grę w której kafelek z ludkiem przesuwa kafelek ze skrzynią, nie tworzysz reaktora jądrowego, nie potrzebujesz tworzyć szeregu dokumentów by przesunąć kafelek o 16px na ekranie! Usiądź, dopisz brakujące linie kodu i skończ grę! To co tu piszesz jest już kuriozalne.
[#1417] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1418] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1419] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1416

Tutaj wrzucam ów dokument:


Czy w następnej wersji "dokumentu" pojawią się przykładowe fragmenty kodu, jak było podczas "tworzenia" Diuny?
[#1420] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1415

Przy klonie sokobana Robert niepotrzebne żadne dokumenty.
Wystarczy że od czasu do czasu wrzucisz do kodu jakiś komentarz żeby później wiedzieć co ten kod robi.
Niepotrzebny też jakiś skomplikowany edytor.
Możesz po prostu trzymać w pliku tekstowym plansze
np
***************
*             *
*  ********   *
*  *      *   *
*E *      *   *
*  *      *   *
*  *      *   *
*S *      *M  *
*  ********   *
*             *
***************

Gdzie E koniec, M magazynier, S skrzynka itp itd.

Bardzo proste ale widać o co chodzi.

Życzę Ci żebyś to skończył. Naprawdę poczujesz się lepiej.


Ostatnia aktualizacja: 06.07.2020 17:59:10 przez swinkamor12
[#1421] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@swinkamor12, post #1420

Możesz po prostu trzymać w pliku tekstowym plansze


Najlepsza, najprostsza, najbardziej intuicyjna metoda. Sprawdzała się jeszcze w Basicu i w Amosie, gdzie można było "teren" lub "planszę" trzymać w ten sposób nawet i w łańcuchach tekstowych w treści samego programu, w formie poleceń DATA, a na początku działania programu ładować je do tablicy alfanumerycznej.
[#1422] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #1421

Koledzy, zapomnieliście, że parę stron wcześniej Robert nieprzychylnie się wypowiedział o metodzie zapisu plansz w pliku tekstowym, ponieważ jest np. problem z... wstawianiem spacji.

Uparł się na IFF i niech tak już ostanie, skoro jest zaimplementowane. Sednem problemu jest to, że edytor nie ma być ładny, tylko spełniać swoje zadanie, tutaj spełnia się podejście typu prosto i czytelnie, ładna ma być gra.
[#1423] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1422

A co to za problem zrobic dla Roberta import z ascii do IFF? O ile bedzie mu sie chcialo.
[#1424] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #1423

Dla mnie żaden, ale prędzej to pewnie zrobi osoba postronna, bo moim zdaniem ma to mały sens, skoro istnieje już edytor graficzny.
[#1425] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1424

Minął już miesiąc od mojego ostatniego update, więc czuję się zobowiązany dostarczyć informacji odnośnie postępu nad finalizacją gry Magazyn:

Sporo w tym czasie zrobiłem. Nie obyło się bez problemów, jednakże napisany już raz kod wykorzystuję w dalszych pracach.

Sprawy techniczne oraz FAQ:

1. Udało się opracować szybkie funkcje rysujące używające Blittera działające na dowolnych warstwach w tym okienkach,

Co to daje? Możliwość rysowania ikon (kafelków) i BOBów (obiektów Blittera) w okienka za pomocą własnych szybkich procedur. Wykorzystuję to przy rysowaniu i odświeżaniu planszy.

2. Udało się opracować szybki system animacji na ekranie systemowym Intuition z podwójnym buforowaniem, który wykorzystuje Copper do pełnej płynności,

Co to daje? Mogę połączyć własne funkcje animacji i systemowe rozwiązania co do obsługi interfejsu użytkownika. Ekran jest systemowy i przyjazny. Wykorzystuję to przy edytorze plansz i ogólnej obsłudze klawiatury i myszy,

Kwestie gameplayu:

3. Działają taśmociągi "na żywo"! Zostało to dobrze dopracowane, tzn. jak jest wiele skrzynek na taśmociągu to poruszają się równocześnie,

4. Ruch bohatera jest dopracowany, tak żeby nie było ruchu o dwa pola, ani braku reakcji. Cykle gry to stałe odstępy niezależne od szybkości naciskania klawiszy.

Mechanizm (silnik) gry jako-taki jest ukończony. Przetestowałem go. Opakowane jest to w moje GUI.

Składanie całego dorobku w temacie tej gry do kupy idzie coraz lepiej.

Pragnę wykorzystać kilka dotąd opracowanych scenerii, ale mają one braki, np. brak taśmociągów czy kluczy i jeszcze troszkę trzeba dorysować.

Muszę też wreszcie dorobić te brakujące plansze.

W każdym razie jeszcze trochę pracy i nada się gra do publikacji. Demka nie wrzucam.

Ostatnia aktualizacja: 07.08.2020 11:22:02 przez Hexmage960
[#1426] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1425

Może mała prezentacja na jutubie?
[#1427] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1426

Prezentację dam koledze ZZielińskiemu - ale jak gra będzie gotowa.

Problem z demem polega na tym, że silnik już działa, system animacji też, ale nie ma plansz by ten silnik zaprezentować.

Chciałbym dorobić plansze oraz kilka brakujących elementów, jak plansza tytułowa oraz menu główne gry.
[#1428] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1427

silnik już działa, system animacji też, ale nie ma plansz by ten silnik zaprezentować


Kolejne déjà vu.
I póki co, nikt nie ma skutecznego pomysłu jak cię z tej nieskończonej pętli wyrwać.
.
[#1429] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #1428

Zasadniczo, dzień świstaka był zacnym filmem.
Czekam na finał bez zbędnych emocji, prace widać idą na przód ;)
[#1430] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #1428

Tymczasem konkurencja nie zasypuje gruszek w popiele i właśnie rozdaje za darmo inną grę logiczną z magazynierem w roli głównej

Jeżeli zaś chodzi o Wilmot’s Warehouse, jest to gra logiczna, gdzie zadaniem gracza jest utrzymanie magazynu w porządku oraz wydawanie odpowiednich przedmiotów. Jak czytamy w opisie – grasz jako Wilmot, ciężko pracujący magazynier, którego zadaniem jest przesuwanie, sortowanie i układanie różnych produktów. (..) To, jak je układasz, zależy wyłącznie od Ciebie. Zorganizuj je według koloru, typu, klasyfikacji dziesiętnej Deweya lub jakiegoś dzikiego schematu, który tylko Ty rozumiesz — każde rozwiązanie jest dobre! Tylko pamiętaj, gdzie wszystko odkładasz, bo kiedy właz serwisowy się otworzy, wymagane przedmioty będzie trzeba znaleźć szybko, jeśli marzysz o upragnionych gwiazdkach, niezbędnych do wszelkiego rodzaju ulepszeń usprawniających pracę.
żródło: www.epicgames.com
[#1431] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1427

Problem z demem polega na tym, że silnik już działa, system animacji też, ale nie ma plansz by ten silnik zaprezentować.

W czym problem żeby ze trzy zrobić?
[#1432] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1425

To dobrze, że karawana jedzie dalej OK Oby wielbłądy nie zdechły...
[#1433] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1425

Trzymam kciuki.
Troszkę jednak dorzucę do ogródka w temacie pracy w pojedynkę nad grą.
link
[#1434] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1431

JackSwidnik przygotował chyba z pięć i przesłał do autora. Widać były zbyt mało pokazujące silnik...
[#1435] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #1434

Przewiduje robienie edytora do plansz od nowa. Bo przeciez stary nie obsluguje tasmociagow i innych rzeczy.
[#1436] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #1434

widzę że wątek dalej żyje, a ja myślałem że postów nie ma bo admin zablokował
nie 5 a dokładnie 4 plansze zrobiłem tak dla zabawy i ciekawości z tym projektowaniem
dla mnie gra była skończona, brakowało kilku drobiazgów
a co Hexmage960 z tym zrobił dalej to już sami wiecie, nie moja sprawa, niech pisze dalej jak lubi szeroki uśmiech
to co pisałem w czerwcu jest dalej aktualne, zresztą nie ja jeden

ja też piszę grę ale się tym nie chwalę nie zakładam nowych wątków, idzie mi to jak krew z nosa
nie mam o tym pojęcia a próbuje coś tworzyć to coś jak tutaj
bez urazy Hexmage960
[#1437] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1436

@JacK Swidnik
Mam wszystkie 4 Twoje levele (8, 9, 10 i 11) zapisane u siebie na dysku mojego PC.

Po prostu nowe elementy wymagały rozbudowy formatu, ale postaram się w finalnej grze zrobić odpowiedni import.

Zresztą ja też zrobiłem siedem etapów do gry w wersji 1.0.

dla mnie gra była skończona, brakowało kilku drobiazgów

Rozumiem, że brakowało paru drobiazgów, ale od strony kodu program wyglądał bardzo słabo w mojej opinii.

Aktualnie idzie to dużo sprawniej, ale z kolei poskładać w całość te wszystkie namalowane scenerie jest kłopotliwe.

Postaram się załączyć 3 scenerie, w tym Wasze ulubione oraz menu z wyborem.

Ostatnia aktualizacja: 08.08.2020 00:49:38 przez Hexmage960
[#1438] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1437

Ale rozumiesz, ze w ten sposób pracując, za rok będziemy tu czytać, o tym jak to dobrze Tobie teraz idzie kodowanie i jeszcze tylko.....?
Czy tez naprawdę wydaje ci się, ze faktycznie już zaraz już za chwileczkę gra będzie gotowa?
Takie męczenie się nad jednym projektem wydaje się wręcz niezdrowe dla autora.
[#1439] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #1438

Po dwóch latach pracy nad kodem dwutygodniowego projektu autor wygłasza opinię, że kod wygląda bardzo słabo.

Jaką można mieć opinię o autorze tego kodu?

Jest bardzo możliwe, że za kolejne dwa lata autor wygłosi podobną opinię, a jest jeszcze wiele elementów, które można uznać za słabe: grafika, animacja, silnik, edytor, poziomy, itd.

To był bardzo dobry miesiąc.
[#1440] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1437

Rozumiem, że brakowało paru drobiazgów, ale od strony kodu program wyglądał bardzo słabo w mojej opinii.


Kod nie idzie na wystawę. Jeśli coś jest głupie i działa to nie jest głupie. Popatrz sobie na taki kod Atarenium Falcon - Luc3k nie mając większego doświadczenia w C napisał to jak umiał, ja mu tylko odpowiedziałem na parę pytań. Co z tego że ten kod napisany jest suboptymalnie, na łopatę i czasami aż boli samo na niego patrzenie. Robi robotę i cześć. Chłop napisał swojego krapa w niecały miesiąc, teraz zostało mu dosztukowanie poziomów i poprawka paru bugów. Pewnie mu jeszcze palcem pokażę parę rzeczy do poprawienia i tyle, koniec projektu. Weźmie się za następny i napisze go już lepiej.

Największą sztuką programowania nie jest znajdowanie coraz to sprytniejszych sposobów na rozwiązanie problemu, tylko umiejętność postawienia sobie realistycznych celów i wykonanie ich w zamierzonym czasie. I to wcale nie jest łatwe - mówię to jako osoba z rozgrzebanymi 10 projektami. ;)
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem