[#1321] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1319

wczoraj opublikowałem demo zgodnie z obietnicą

Kolego, nie kompromituj się. Twierdzisz że opublikowałeś coś „zgodnie z obietnicą”? To spójrz, poniżej twoja obietnica sprzed tygodnia dotycząca tego co nam zaprezentujesz 30 czerwca:

Postaram się zawrzeć w nowej wersji jak najwięcej zapowiadanych elementów, z których najważniejsze to:
- Log zmian w grze/edytorze,
- Obsługa joysticka,
- Zapis/odczyt stanu gry,
- Plansza rozpoczęcia/ukończenia poziomu,
- Komunikaty pomocnicze (instrukcja do gry),
- Dodatkowe elementy (taśmociągi),
- Punktacja i czas przejścia poziomu (liczba ruchów).

Mam nadzieję, że wyrobię się z Magazynem 2.0 wraz z roczkiem od założenia wątku - pracuję intensywnie.

I co? Obiecałeś taśmociągi, punktację i cuda na kiju. Minął termin, minęła rocznica „roczku”, a ty opublikowałeś „demo” z jedną animacją i wyciętą zawartością. I śmiesz twierdzić że spełniłeś obietnicę, co jest bezczelnością.

Brak mi słów.

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2020 17:23:30 przez Aurel
1
[#1322] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1316

Albo dać uprawnienia do pisania tutaj tylko (na jakiś czas) dla Hexmage960.
[#1323] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1322

Bez sensu. Jak chce prowadzić bloga to niech to robi na WordPressie.
[#1324] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1323

Dla dobra autora gry i portalu proponuję zamknąć wątek. Żeby potem nie było kwasów, które wyjdą na zewnątrz.
[#1325] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #1295

A wiecie, że ja to Robertowi pisałem w listopadzie 2019 roku tutaj? Powinienem chyba dorabiać za wróżbitę...
[#1326] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1323

Nie do końca bez sensu. Byłyby bezpośrednio tu widoczne poczynania H960 a na innej stronie gdzie nikt nie zagląda to bardziej prawdopodobne że by szybciej odpuścił. Co nie znaczy że bez reakcji innych i tutaj by zaraz spasował albo informowałby jak by mu się przypomniało, raz na miesiąc. Mniejsza z tym.
[#1327] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #1325

Ja jestem za zamknięciem aby tego nie ciągnąć w nieskończoność. Informacje na temat swojej gry Robert może zamieszczać w wątku "Zapowiedzi nowych gier".
[#1328] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #1327

Zawsze możesz sobie ukryć wątek jak nie chcesz widzieć. Oprócz administratorów to jedynie H960 powinien móc decydować o zamknięciu. Takie moje zdanie.
[#1329] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1286

Czy komukolwiek udało się rozwiązać problem co miał Snajper pod WinUAE? Przyznam, że chciałem zrobić nagranie z gry, ale na ekranie jest taka sama sieczka. Nie mam pojęcia skąd to się bierze.
[#1330] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1329

Już nieaktualne - poradziłem sobie. Zainstalowałem na czysto Amiga OS 3.1 i gra śmiga.

Problem był pod Classic WB (nawet bez startup-sequence).

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2020 20:26:44 przez Hexmage960
[#1331] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1329


Czy komukolwiek udało się rozwiązać problem co miał Snajper pod WinUAE?


Nie, bo u mnie ten fragmencik który upublicznileś działa.
[#1332] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #1327

Informacje na temat swojej gry Robert może zamieszczać w wątku "Zapowiedzi nowych gier".

to zupełnie nie ma sensu
chyba właśnie ten wątek powstał aby nie zaśmiecać zapowiedzi gier...
wyobrażasz sobie znaleźć informacje o nowych grach wśród 1300 postów o magazynie?
[#1333] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1316

Zgadzam się, wątek do zablokowania dopóki Hex nie przedstawi gotowej gry, spełniającej odpowiednie założenia.
[#1334] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1332

Tak, to prawda, tylko że tutaj już zrobił się taki brednioserial że cały ten wątek podchodzi pod spam.
[#1335] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #1333

Też jestem tego zdania. Od miesięcy w kółko to samo. Niby progres i od początku. Sama gra nie jest jakimś hot tytułem, a tu tyle wpisów jakby oczekiwano co najmniej na Quake 3 25 lat temu.
[#1336] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1316

Mam taką myśl - do przemyślenia dla wszystkich użytkowników PPA. A co gdybyśmy zamknęli ten wątek (oraz wycinali jego przyszłe proliferacje, które pewnie będą się pojawiać) dopóki gra nie będzie ukończona? pomysł


Ewentualnie możecie wrzucić go do Pręgierza, tak by nie pojawiały się na głównej powiadomienia o nim. To i tak już od dawna podchodzi pod biczowanie. Kto będzie chciał to sobie go zasubskrybuje i dalej będzie śledził fascynującą historię.
[#1337] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #1327

Zgadzam się z tym. Koncentracja na mojej osobie bardzo źle służy wątkowi.

Oczywiście jestem też winowajcą, że ciągnę to tak długo, jednakże w "Zapowiedziach nowych gier" ludzie wrzucają materiały z nawet niewielkich postępów, i to się podoba. Tutaj zaś po opublikowaniu pliku wykonywalnego, spadła na mnie lawina krytyki. Ja się naprawdę wczoraj postarałem, by zdążyć na czas z publikacją dema z działającym silnikiem w nowej wersji i to się na mnie mści.

Jeżeli ktoś chce obejrzeć króciutki film z demonstracji aktualnego silnika gry, zapraszam tutaj:

Jak widzicie sam silnik oferuje to samo co prezentowany w poprzednich filmikach + animacje. Co więcej silnik jest lepszy i łatwiejszy w rozbudowie.

Brakuje tylko wielu poziomów oraz zintegrowanego menu i edytora z poprzedniej wersji, ale to zaadaptuję w prosty sposób.

https://www.youtube.com/watch?v=X2Qawnl_59o

Pomysł Nogorga jest dobry. Przerzućcie całą dyskusję np. do Hyde Parku, żeby ludzie się nie irytowali (chociaż przecież mogą nadal zignorować wątek).
[#1338] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1337

w "Zapowiedziach nowych gier" ludzie wrzucają materiały z nawet niewielkich postępów, i to się podoba. Tutaj zaś po opublikowaniu pliku wykonywalnego, spadła na mnie lawina krytyki

Zapowiedzi nowych gier, wątek na 3200 postów o różnych nowych grach. Twój wątek to połowa tego co tam o jednej grze. Naprawdę nie widzisz różnicy?
[#1339] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1337

postać zjada zarówno wisnie jak i monety. Takie byly Twoje założenia?
[#1340] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #1338

OK, zgoda, ale policzmy ile jest moich postów o postępie w grze oraz merytorycznej i konstruktywnej pomocy kolegów (co znalazłoby się w "Zapowiedziach"), a ile kolegów zbyteczne docinki oraz moje odpowiedzi na nie.

Na Facebooku prowadzę stronę i umieszczam tam postępy. Nie otrzymuję komentarzy. Dopiero niedawno otrzymałem kilka pozytywnych głosów odnośnie nowej grafiki. Publikowałem tam mnóstwo grafiki, teraz praca nad grą weszła praktycznie na właściwe tory.

@JacK_Swidnik

Nie zjada monet - tylko w animacji zjadania wisienek są 2 klatki animacji jedzenia.

Monety chowa do kieszeni.

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2020 21:41:23 przez Hexmage960
[#1341] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1340

Niech Ci będzie. Mnie się już nie chce. Jak rzucanie grochem o ścianę.
[#1342] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1337

Koncentracja na mojej osobie bardzo źle służy wątkowi.


Czasami ludzie koncentruja sie na tobie, czasami koncentruja sie na głównym grafiku tej gry a czasami na programiście.

Oczywiście jestem też winowajcą, że ciągnę to tak długo, jednakże w "Zapowiedziach nowych gier" ludzie wrzucają materiały z nawet niewielkich postępów, i to się podoba.


Zwykle watek na temat tak prostej gry jak sokoban nie ciągnie sie przez rok, tym bardziej ze sama gra "rozwija" sie u ciebie znacznie dłużej. Zwykle autorzy prezentujący postępy nie obiecuja co miesiąc ze to juz ostatnia wersja a wydanie będzie za pare tygodni gotowe. Albo wrzucają cos bez szumnych zapowiedzi (wersja 1.0! Wersja 2.0! Taśmociągi!) albo po prostu w któryms momencie pojawia sie gra.

Tutaj zaś po opublikowaniu pliku wykonywalnego, spadła na mnie lawina krytyki.


Uważasz ze krytyka była niesłuszna po tym co opublikowałes? Jeżeli tak to nie publikuj, unikniesz krytyki.

Brakuje tylko wielu poziomów oraz zintegrowanego menu i edytora z poprzedniej wersji, ale to zaadaptuję w prosty sposób.


Brakuje tez punktacji. Brakuje odliczania czasu albo jakiegokolwiek kryterium utrudniającego gre. Pare pytań na szybko:

1. Co zrobisz jeżeli na planszy będzie więcej skrzyń, monet albo owoców? Czy nadal beda na gorze ikonki? Czy ikonki beda sie pomniejszaly albo ściskały? Czy po prostu przewidujesz ze na planszy beda maksymalnie trzy monety, trzy wiśnie i piec skrzyń?
2. Co zrobisz jeżeli na planszy będzie więcej monet?
3. Jaki jest warunek ukończenia poziomu?
4. Jak mozna stracić Zycie?
5. Czy można "zrestartować" poziom jeżeli dotarło sie do punktu bez wyjścia?
6. Czy poziomy które koledzy juz w tej chwili stworzyli dla ciebie nadal beda działać?

Robert, to nie jest tak ze koledzy sie na ciebie uwzieli. To tylko i wyłącznie zasługa twoja i twoich dotychczasowych osiągnieć, ze choćby pozwole Ci przypomnieć Arcymaga, Nurka czy tez Diune. Poprzez twoja, przepraszam za słowo, nieudolność w doprowadzaniu projektów do końca i jednoczesne przeskoki z pomysłu na pomysł w polaczeniu z pewnością siebie (zawsze jako pierwszy i czasami jako jedyny chwalisz swoj kod i grafike, często odrzucasz albo ignorujesz konstruktywna krytyke) działasz na wiele osób jak płachta na byka. WIem, to w dużej mierze twoja choroba, ale tak po prostu jest.
[#1343] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1340

Robert pokaż scenariusz/założenia gry.

Wrzuć miniaturki rysunków, które chcesz wykorzystać na 100% (twoim zdaniem są super, ok. itd.)

Jeżeli Cię to interesuje, to przedyskutujemy te założenia (może za duzo sobie zaplanowałeś), ocenimy grafiki i nie będziesz ich już zmieniał, zrobisz sobie "road map" dla swojego projektu i będziesz zaznaczał, co już masz zrobione, a co jeszcze musisz.

Jeżeli "offkoz" chcesz.
[#1344] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #1343

[#1345] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #1343

Dobra, krótka piłka, blokujemy wątek i jakiekolwiek nowe które by powstawały w temacie. Wątek będzie odblokowany, jak Robert prześle do adminów skończoną grę, przy założeniach jak poniżej :
-co najmniej 30 etapów
- wprowadzona punktacja, gra na czas i/lub ograniczenie kroków per level
- oprawa dźwiękowa
- ekran tytułowy plus jakiekolwiek plansze miedzy levelami (np statystyki)
- zapis highscore
- edytor (bo przecież już jest)
Patrząc na to co zrealizowano w demie 1.0 nie są to jakieś mega ambitne założenia.

Jeśli Robert będzie potrzebował supportu z levelami, czy dźwiękiem , niech pisze prywatne wiadomości, jest wielu chętnych do pomocy którzy pisali w tym wątku.

Co wy na to ? Mnie już męczy cała ta historia.

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2020 01:09:32 przez twardy
[#1346] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #1345

Jak znam swiat a tym bardziej swiatek amigowy, to po zablokowaniu tego topiku Minniat straci zainteresowanie tworzeniem Magazynu a byc moze za jakis czas rozpocznie sie nowy inny projekt


Skutki beda takie, ze te kilka lat męczenia buły (w sensie pikslowania i programowania) pojdzie na marne a "Selur i spółka" nie beda juz mieli nic do roboty na PPA.
Toz to bedzie zaglada dla niektorych fanatykow tego forum i jego folkloru np bo jak ktos nie stoi w kolejce z Januszami po nastepne "cuda na kiju", to na PPA nie ma nic wiecej do roboty
[#1347] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #1346

W takim razie trzeba zacisnąć zęby do końca tego roku, lub przyszłego i zobaczyć jakie postępy zrobi gra.

a teraz zagadka
Z jakiego okresu pochodzi poniższa zapowiedź gry:
Następny release będzie z:

Będzie do zagrania 15 ciekawych plansz podzielonych według poziomu trudności,
W pełni funkcjonalne menu i edytor plansz,
System haseł/kodów do poziomów,
Dopracowane ilustracje przed etapami,
Wzbogacona animacja bohatera,
Lista najlepszych wyników.

żeby nie było za trudne, odpowiedzi do wyboru:
a) rok 2019
b) rok 2020
c) rok 2022

Nagrodą jest uświadomienie sobie, jak idą postępy nad grą

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2020 02:36:23 przez xylaz
[#1348] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #1345

na ppa obowiązuje regulamin i nie moze admin zamknąć watku tylko dlatego ze ktos nie wywiązał sie ze swoich obietnic.
Regulamin mowi o poszanowaniu drugiej osoby
Wiec jak ktos jest zmeczony tym watkiem to go może zignorować jest taka opcja
Admin jak uzna ze watek nalezy przenieść do odpowiedniego dzialu to go przeniesie

Nie robcie/my sadu nad kolegą, szanujmy sie nawzajem.ok, racja
[#1349] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #1338

Mikra część postów tutaj należy do autora wątku.
[#1350] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1348

Wiec jak ktos jest zmeczony tym watkiem to go może zignorować jest taka opcja

A gdzie tam. Najlepiej zamknąć komuś wątek gdy nie łamie regulaminu i wszyscy mają nie mieć prawa się wypowiadać bo ja tak chcę! Wolność słowa według niektórych jak tych dwóch wiodących 'proszków do prania'.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem