Dokładnie. Jak prześledzi sie wypowiedzi Roberta w tym i innych wątkach oraz na FB, to wersji edytora było już pełno, każda była super i finalna.
Poniższa antologia edytorów którą skompilowałem niech będzie kolejnym argumentem za tym, żeby wątek zamknąć i blokować kolejne.
Swoją drogą, jakie to smutne w sumie, że tyle pracy poszło chyba na marne. Zauważcie, że każdy edytor jest inny...
3 sierpnia 2018 : Edytor plansz do gry "Switch" jest już gotowy:
1 Listopada 2018: Jest wstępna wersja edytora plansz z prawidłowym rysowaniem kafelków w rzucie top-down
20 Grudnia 2018: Edytor plansz jest w trakcie budowy. Prace są zaawansowane.
12 Kwietnia 2019: Oto poglądowy zrzut ekranu z edytora plansz, nad którego kodem pracuję.
19.07.2019 Tutaj zrzut ekranu z działającego edytora plansz. Edytor i gra są zintegrowane a dostęp do funkcji jest poprzez menusy Amigowe.
07.09.2019 Opracowałem już jednolitą koncepcję edytora plansz do gry. Otóż u góry ekranu po lewej stronie będzie widoczny panel z trybami pracy programu. Po prawej będą wyświetlane opcje zależne od wybranego trybu (np. w trybie malowania będą to dostępne kafle).
09.09.2019Edytor w akcji!!
Jest to zrzut z działającego programu. Działają:
- Guziki na panelu u góry - reagują na naciśnięcie,
- Menu podręczne wywoływane prawym przyciskiem - otwiera się w nowym okienku,
- Przyciski w menu podręcznym - również reagują.
Skorygowałem też grafikę przycisków.
4.10.2019 Edytor od pewnego czasu jest dostępny, co prawda nie został w pełni dokończony (brak zapisu/odczytu poziomów) ale od biedy za jego pomocą można coś stworzyć, a układ poziomu utrwalić przy użyciu screenshota. Ja w ten sposób zrobiłem dwa proste etapy:
6.10.2019 Udało mi się napisać edytor plansz oraz system menusów z możliwością wpisywania nazw (np. imię gracza, hasło do poziomu itp.) i przełącznikami (np. wybór poziomu trudności).
Edytor plansz jest obsługiwany wygodnie klawiaturą. Są dwa tryby pracy:
"Tile" - stawianie pojedynczych kafli,
"Line" - stawianie rzędu lub kolumny kafli.
20.11.2019 oprócz grafiki napisałem też dużo kodu. Zrzuty pochodzą z działającego edytora plansz, który pozwala na wygodne tworzenie etapów.
23.12.2019 Edytor działa w 90%. Brakuje tylko ładowania i zapisu plansz.
26.12.2019 Aktualnie edytor został już dobrze zaprojektowany. Używam symbolicznej grafiki i systemowych gadżetów Gadtools, żeby prace nad nim szły sprawnie. Edytor jest dużo bardziej zaawansowany niż te poprzednie! Edytor jest też łatwy w rozbudowie, dzięki tym gadżetom.
19.03.2020
04.04.2020
04.05.2020 Opracowałem niesamowicie wygodny edytor plansz!
05.05.2020 Jestem w trakcie dodawania funkcji zapisu i odczytu plansz.
22.05.2020
11.06.2020 Aktualnie chcę osiągnąć:
- Edytor - kompletny ze wszystkimi funkcjami,
01.07.2020 - Demo 2.0 BEZ funkcji edytora który wczesniej był !! ale : "Dodanie funkcji edytora do nowej wersji jest teraz trywialne" i "Aktualnie zabieram się za dodanie funkcji edytora do programu głównego (same funkcje edytora są już gotowe)"
4.07.2020 : Funkcje edytora będą dodane do głównej gry i stosuję tu systemowe GUI (biblioteka gadtools), które nie wygląda może najładniej, ale spełnia swoje zadanie i da się szybko zaprogramować.
Dziś:
Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 19:08:49 przez twardy
Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 19:10:06 przez twardy