[#1381] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1379

Panowie, już o tym mówiłem i nie chcę się powtarzać. W okolicy 2012 roku brałem inne nieskuteczne leki, byłem hospitalizowany ok. roku, kiedy to zmieniono mi lekarstwa na gorsze.

Aktualnie od wielu lat intensywnie leczę się farmakologicznie najskuteczniejszymi lekami. Od 2012 roku nie byłem w szpitalu ani razu, co obrazuje ich skuteczność.

Proszę zejść z tematu, którego zrozumienie wymaga wiedzy medycznej z zakresu psychiatrii.

Postęp jaki dokonał się na przestrzeni ostatnich kilku lat jest kolosalny, dzięki lekom i mojej aktywności - studiowaniu informatyki na uczelni państwowej. Aktualnie jestem na urlopie zdrowotnym (jestem na III roku).

Gra Magazyn to generalnie najprostszy możliwie projekt do realizacji. Niestety, nawet najprostszy projekt sprawiał mi duże problemy i to ciągnęło się dość długo.

Zatem stonujcie Panowie w swoich zarzutach. Staram się pracować nad tą grą i coś powoli się wykluwa.

Miałem wypowiedzieć się później, przy okazji publikacji nowej wersji.

A więc wracając do tematu wątku, to pomysł na grę oczywiście miałem. Te klucze pojawiające się po ułożeniu skrzyń nie są nowym pomysłem.

Planowałem dodać obniżane i podwyższane ściany jako jeszcze jeden dodatek do Sokobana, oprócz prezentowanych wcześniej taśmociągów. Stawiam na elementy logiczne.

Przy Magazynie pracuję prawie 2 lata i są to obfite lata, jeśli chodzi o grafikę i pewne koncepty. Naprawdę nie próżnuję.

A ponieważ biorę codziennie dużo leków i postęp odbywa się na bieżąco (a leczenie tej przewlekłej choroby trwa długo), to czasami mam ochotę porządkować swoje dotychczasowe dokonania, co czasami objawia się przeprojektowywaniem. Ale cel prac jest niezmienny.

Ostatnia aktualizacja: 03.07.2020 20:39:16 przez Hexmage960
[#1382] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1381

Hexmage960 bardzo Cię przepraszam za siebie i innych
myślę że nie powiniśmy niepotrzebnie komentować zachowań Hexmage960
jeśli ten wątek jest dla Ciebie w jakiś tam stopniu terapią w Twojej chorobie to pisz dalej o tej swojej grze w tym wątku
ja to co chciałbym ogłosić wszystkim pozostałym forumowiczom i zaproponować by powstrzymać się od jakiego jakiegokolwiek komentowania niezwiązanego z tematem
[#1383] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1384] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1385] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1386] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1382

Dziękuję Ci serdecznie za postawienie się w mojej obronie. Również życzyłbym sobie pisania tylko wypowiedzi nt. wyników moich prac. Mogą to być głosy krytyczne, ale przynajmniej w temacie gry.

Aktualnie podzieliłem sobie program na dwie główne części. Funkcje edytora będą dodane do głównej gry i stosuję tu systemowe GUI (biblioteka gadtools), które nie wygląda może najładniej, ale spełnia swoje zadanie i da się szybko zaprogramować.

Z kolei część poświęcona grze jest już opatrzona własną, ładną oprawą. Planuję kompletne sterowanie za pomocą joysticka i pomocniczo klawiatury (testowy kod za to odpowiedzialny już działa).

Ta decyzja wynikła z problemów w robieniu całkowicie własnego GUI w edytorze plansz i uważam, że jest słuszna.

Zresztą zostanie to rozwiązane podobnie jak w moim edytorze plansz do gry Benefactor, gdzie działało to bardzo fajnie.

Chciałbym przy okazji dodać planowany mechanizm wydarzeń do gry, gdzie po ulokowaniu skrzyń obniżą lub podwyższą się wybrane ściany lub pojawi się na planszy klucz.

Opublikuję grę, jak już wszystko będzie gotowe.

Ostatnia aktualizacja: 04.07.2020 12:03:23 przez Hexmage960
[#1387] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1388] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1389] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1390] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1391] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1392] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1393] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1394] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1395] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1386

Hej! Tak wygląda wstępnie edytor plansz w nowej wersji. Uwaga: łączy on ekrany o różnych rozdzielczościach! Grafika planszy jest w LORES 320x256 w 32 kolorach, zaś ten środkowy panel jest w HIRES 640x256 w 4-16 kolorach.

Dzięki temu zadziała to na OCS, cały czas widoczna jest 32-kolorowa grafika oraz wspomniane w poprzednim poście gadżety gadtools będą wyglądały ładnie - bo są przeznaczone do rozdzielczości HIRES.

Przyznam, że działa to wyśmienicie. Plansza jest cały czas widoczna, nawet jak jest wyświetlany panel w HIRES.

Teraz będę dodawał odpowiednie funkcje i gadżety edytora. Widoczny jest testowy przycisk.



Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 02:40:18 przez Hexmage960
[#1396] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1386

Mogę się mylić, ale po przeczytaniu tego posta 5 razy mam wrażenie, że edytor powstaje od nowa.

Mam też pytanie:
Jak to się stało, że przy takim planie jak poniżej i praktycznie gotowej wersji 1.1
nagle wyszła wersja 2.0 która nie zawiera nic z owego planu?
Plan jest taki:

v1.1 - nowe menu,
v1.2 - obsługa joysticka oraz ładowanie i odtwarzanie dźwięków,
v1.3 - punktacja, bonusy oraz nowe plansze,
v1.4 - dodatkowe animacje i elementy gry.
v1.5 - release,
v1.6 - dodatki, poprawianie błędów.



edit: zaczytałem się w temacie podczas pisania posta i Hex już zdążył wyjaśnić temat edytora

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 03:17:26 przez xylaz
[#1397] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1396

Mam też pytanie:
Jak to się stało, że przy takim planie jak poniżej i praktycznie gotowej wersji 1.1
nagle wyszła wersja 2.0 która nie zawiera nic z owego planu?

Tak naprawdę to to jest właśnie menu z tamtej planowanej wersji v1.1. Napisałem, że tworzenie całkowicie własnego menu edytora sprawiało mi problemy więc robię je na gadtools - systemowej bibliotece do interfejsu użytkownika.

Menu z tamtego zrzutu ekranu nie było oprogramowane - był tylko ładny koncept, teraz już jest i działa.

Koncept wykończenia menu był zmieniany wielokrotnie, przyznam. Ogólny projekt menu nie ulegał zmianie.

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 07:37:44 przez Hexmage960
[#1398] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1396

Jakiś dziwny i dezorientujący system wersjonowania, zawsze wersją w pełni funkcjonalną i gotową do publikacji jest wersja 1.0, a tu mamy już wersję 2.0 do gry, która jeszcze koncepcyjnie nie została ukończona i wydana.
[#1399] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1400] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1401] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@swinkamor12, post #1400

Czy ktoś może wyjaśnić co się tu teraz dzieje? Kilka dni temu miała pojawić się pełnoprawna gra, ale termin minął. Teraz nagle trwają prace nad... nową grafiką menu edytora plansz? Dobrze rozumiem?
[#1402] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1398

Tak wiem, że jest ogromny bałagan z wersjami. Staram się to porządkować.

Wersja 1.0 to jest ostatnio wypuszczona w miarę kompletna postać gry, bo zawierała ładną grafikę, wiele plansz, oraz edytor z odczytem i zapisem.

A były wcześniej wersje demonstracyjne, nawet jedna z muzyką i jedna z taśmociągami! Rozumiecie teraz, jaką trudność sprawiają mi porządki, a szczególnie łączenie elementów.

Ja przecież nie rezygnuję z muzyki, czy taśmociągów. Muszę połączyć to w działającą całość.

Teraz staram się, by edytor uwzględniał bardziej zaawansowane opcje, które od dawna planowałem, tzn. wydarzenia.

Następnie mam nadzieję finalne porządki. Wiem, że kluczem do sukcesu jest odpowiedni podział pracy a następnie połączenie wszystkiego. Tylko ta sztuka wymaga ode mnie sporo czasu i wysiłku.

@Aurel

Aktualnie pracuję nad brakującymi funkcjami edytora plansz, które uwzględnią dodatkowe elementy, takie jak obniżane i podwyższane ściany.

Wykorzystam do tego gadtools.

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 12:55:29 przez Hexmage960
[#1403] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1402

Co znaczy „brakujące funkcje edytora plansz”? Czego brakowało w poprzednim edytorze? Z tego co widziałem wcześniejszy edytor stawiał kafelki we właściwych miejscach i pozwalał stworzyć planszę, nawet tu na forum ktoś zrobił ci kilka gotowych etapów. Po jaką cholerę rozgrzebywać to na nowo i kolejny raz opóźniać finalne wydanie gry?

Co znaczy „dodatkowe elementy takie jak obniżanie ścian”? Czy to znaczy że plan na twoją grę znowu nagle się zmienił i dzień przed czerwcowym deadlinem wymyśliłeś dla gry nowe elementy?! Czy zdajesz sobie sprawę że w ten sposób nigdy nie skończysz tej gry i będziesz tutaj trollował w nieskończoność? Przecież te nowe elementy będziesz musiał uwzględnić najpierw w edytorze, a potem w silniku czyli robisz sobie kolejną robotę.

Weź pod uwagę że i tego nie skończysz, bo na tydzień przed zamknięciem gry wpadniesz na pomysł dodania kolejnych „dodatkowych elementów” oraz stwierdzisz że tym razem zmienisz sposób rysowania menu edytora z gadtools na inne narzędzie. Ta historia lubi się powtarzać... od dwóch lat.

Moja propozycja (ostatnia deska ratunku):

1. Cofnij się do poprzedniej działającej wersji gry/edytora.
2. Zrób 100 etapów.
3. Wydaj grę!

Następnie wsłuchaj się w opinie ludzi którzy sięgną po tytuł i ciesz się z zamknięcia projektu. A gdy już odpoczniesz możesz wtedy zabrać się za robienie remakeu swojej gry która będzie zawierała taśmociągi, windę, szafki z książkami i co sobie tylko wymyślisz. Ale najpierw wydaj grę którą już przecież masz zrobioną! I zrozum że nikt tutaj nie chce odpalać kolejnego dema żeby zobaczyć animację wisienki czy przestawione pikselki w menu. Nas interesuje: pełna finalna gra z kompletem etapów!
[#1404] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1403

ok, racja
[#1405] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1402

W jaki sposób masz zamiar dodać, opuszczane ściany do edytora, czy to nie powinien być po prostu kolejny element tablicy struktur z identyfikatorem kafelka i jego grafiką? To raczej powinien obsługiwać silnik gry, a nie edytor, chyba, że źle to rozumiem.
[#1406] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1403

Dokładnie. Jak prześledzi sie wypowiedzi Roberta w tym i innych wątkach oraz na FB, to wersji edytora było już pełno, każda była super i finalna.
Poniższa antologia edytorów którą skompilowałem niech będzie kolejnym argumentem za tym, żeby wątek zamknąć i blokować kolejne.


Swoją drogą, jakie to smutne w sumie, że tyle pracy poszło chyba na marne. Zauważcie, że każdy edytor jest inny...

3 sierpnia 2018 : Edytor plansz do gry "Switch" jest już gotowy:


1 Listopada 2018: Jest wstępna wersja edytora plansz z prawidłowym rysowaniem kafelków w rzucie top-down



20 Grudnia 2018: Edytor plansz jest w trakcie budowy. Prace są zaawansowane.



12 Kwietnia 2019: Oto poglądowy zrzut ekranu z edytora plansz, nad którego kodem pracuję.



19.07.2019 Tutaj zrzut ekranu z działającego edytora plansz. Edytor i gra są zintegrowane a dostęp do funkcji jest poprzez menusy Amigowe.



07.09.2019 Opracowałem już jednolitą koncepcję edytora plansz do gry. Otóż u góry ekranu po lewej stronie będzie widoczny panel z trybami pracy programu. Po prawej będą wyświetlane opcje zależne od wybranego trybu (np. w trybie malowania będą to dostępne kafle).



09.09.2019Edytor w akcji!!

Jest to zrzut z działającego programu. Działają:
- Guziki na panelu u góry - reagują na naciśnięcie,
- Menu podręczne wywoływane prawym przyciskiem - otwiera się w nowym okienku,
- Przyciski w menu podręcznym - również reagują.

Skorygowałem też grafikę przycisków.



4.10.2019 Edytor od pewnego czasu jest dostępny, co prawda nie został w pełni dokończony (brak zapisu/odczytu poziomów) ale od biedy za jego pomocą można coś stworzyć, a układ poziomu utrwalić przy użyciu screenshota. Ja w ten sposób zrobiłem dwa proste etapy:




6.10.2019 Udało mi się napisać edytor plansz oraz system menusów z możliwością wpisywania nazw (np. imię gracza, hasło do poziomu itp.) i przełącznikami (np. wybór poziomu trudności).

Edytor plansz jest obsługiwany wygodnie klawiaturą. Są dwa tryby pracy:

"Tile" - stawianie pojedynczych kafli,
"Line" - stawianie rzędu lub kolumny kafli.



20.11.2019 oprócz grafiki napisałem też dużo kodu. Zrzuty pochodzą z działającego edytora plansz, który pozwala na wygodne tworzenie etapów.



23.12.2019 Edytor działa w 90%. Brakuje tylko ładowania i zapisu plansz.



26.12.2019 Aktualnie edytor został już dobrze zaprojektowany. Używam symbolicznej grafiki i systemowych gadżetów Gadtools, żeby prace nad nim szły sprawnie. Edytor jest dużo bardziej zaawansowany niż te poprzednie! Edytor jest też łatwy w rozbudowie, dzięki tym gadżetom.

19.03.2020



04.04.2020



04.05.2020 Opracowałem niesamowicie wygodny edytor plansz!



05.05.2020 Jestem w trakcie dodawania funkcji zapisu i odczytu plansz.



22.05.2020



11.06.2020 Aktualnie chcę osiągnąć:
- Edytor - kompletny ze wszystkimi funkcjami,

01.07.2020 - Demo 2.0 BEZ funkcji edytora który wczesniej był !! ale : "Dodanie funkcji edytora do nowej wersji jest teraz trywialne" i "Aktualnie zabieram się za dodanie funkcji edytora do programu głównego (same funkcje edytora są już gotowe)"

4.07.2020 : Funkcje edytora będą dodane do głównej gry i stosuję tu systemowe GUI (biblioteka gadtools), które nie wygląda może najładniej, ale spełnia swoje zadanie i da się szybko zaprogramować.

Dziś:



Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 19:08:49 przez twardy

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 19:10:06 przez twardy
[#1407] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1408] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #1406

@Twardy

Tylko część z tych edytorów zostało ukończonych.

Wszystkie te edytory łączy wspólny cel - służą do edycji plansz do Sokobana.

@Aurel

W edytorze brakuje definiowania zdarzeń, czyli łączenia lokowania skrzyń na miejscach ze zdarzeniami, jak np. pojawienie się skarbu/klucza lub obniżenia się wskazanych ścian.

Zapewniam, że to nie są nowe elementy. Planowałem je jeszcze w listopadzie 2018 roku.

Ogólnie bardzo dziękuję za cenne wskazówki, cały czas dążę do tego by projekt ukończyć i zaprezentować komplet etapów. Muszę tylko połączyć i poskładać wszystko w całość, nad czym pracuję.

@WyciorX

Działa to w dość prosty sposób. W edytorze definiuje się wydarzenie - np. ulokowanie skrzyń na wybranych polach docelowych - następnie wybiera się akcję - np. obniżenie ścian o zadanych współrzędnych. Wprowadzi to dodatkowe atrakcje do gry w Sokobana.

Wymagało to rozbudowy edytora.

I jeszcze raz powtórzę: nie dodaję nowych elementów do gry na poczekaniu. Większość elementów rozgrywki, w tym obniżane ściany i pojawianie się skarbów, zostało zaplanowanych na początku prac we wrześniu-listopadzie 2018 roku.

Kilka elementów doszło później, w tym taśmociągi.

Co do zarzutów, to zapewniam, że nie trolluję na forum. Mam się z czym przecież pokazać - nie mam pustych rąk. Tylko moje prace i odsłony są wybitnie nieregularne. Ale ja już za to przepraszałem.

Ostatnia aktualizacja: 05.07.2020 19:29:36 przez Hexmage960
[#1409] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1410] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem