[#1531] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MarcinLP, post #1530

szczerze to niedługo po poprzednim poście miałem pisać, żeby Minniat jednak lepiej mnie tam w ogóle nie umieszczał, ale już nie chciałem spamować. Wystarczy mi, że jestem tu na ten przykład. Jednak jako że mam dobre serce - wstawcie zamiast mnie MarcinLP dwa razy, żeby mógł poczuć się dłuższy

Ostatnia aktualizacja: 15.08.2020 18:29:26 przez snajper
[#1532] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1529

Twoje imię będzie na skrzynkach, to większy zaszczyt kiedy się pomyśli, ile osób będzie je pchać.
[#1533] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1526

I to najlepiej wyniki online.
[#1534] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1532

skoro już ktoś czuje się zaszczycony na myśl o pchaniu skrzynki z moim imieniem, to moim zdaniem świetny pomysł. OK Tylko byle od tej myśli się nie zmoczył.
[#1535] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MarcinLP, post #1530

Aktualnie wprowadzam już usprawniony i bardziej intuicyjny interfejs. Guziczki (systemowe) rysowane są na bieżąco, dzięki czemu nie zajmują tyle miejsca w pliku z grafiką. Prócz tego fajnie połączyłem rysowanie własne oraz systemowe.

Poniżej zrzut ekranu z gry z podglądem podstawowego menu (menu gry i edytora będzie rozłączne, bo tak jest bardziej logicznie).

Systemowe guziczki po naciśnięciu wyświetlają drugi obrazek (są dwustanowe).

P.S. Jasne, że Snajper znajdzie się na liście osób, którym chciałbym podziękować za swój wkład. Lista ta zostanie zamieszczona w pliku AmigaGuide załączonym z grą.

Nie będzie podziału według aktywności, czy skali pomocy.



[Na marginesie mam małe pytanie do programistów: czy i u Was GCC wymaga by deklaracje zmiennych były tylko na początku bloku? Czy może nie dotyczy to nowszych wersji? Przyznam, że przyzwyczaiłem się deklarować w dowolnym miejscu, a chciałbym skompilować grę pod GCC, ze względu na parę problemów z ulubionymi DICE/MaxonC.]
[#1536] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1535

Czy ten facet nie powinien po prostu trzymać skrzynki, jest lepiej, ale teraz trochę wygląda jakby rozkładał ręce w stylu "I co ja poradzę panie?".

W tle pasowałaby piosenka " Wszedł do magazynu facet z liściem na głowie..."
[#1537] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1531

Ludzie dajcie już spokój Robertowi.
Najlepiej jak plansza tytułowa i skrzynki będą w jakimś standardowym formacie np iff.
Każdy se podmieni na co mu tam pasuje.
[#1538] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1536

nikt go nie poratuje, nikt mu nic nie powie, tylko puszczają czachy, tylko puszczają czachy i klucz...
[#1539] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@abcdef, post #1538

Niech chociaż wino marki 🍷 trzyma....
[#1540] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mikecios, post #1539

Naiwnie wierzyłem, że po uwzględnieniu uwag co do postaci tytułowej, nie będę ich musiał znowu wysłuchiwać.

@Swinkamor12

Jakby kolega był bardziej uważny, to spostrzegłby, że grafika w archiwum z grą już jest w formacie IFF.

Ostatnia aktualizacja: 15.08.2020 21:24:11 przez Hexmage960
[#1541] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1540

zignoruj typów i nie będziesz musiał pomysł

Ostatnia aktualizacja: 15.08.2020 21:32:27 przez snajper
[#1542] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1541

Ja liczę po prostu na konstruktywne komentarze. Staram się ze wszystkich sił uwzględniać uwagi. Ale jak koledzy komentują wciąż pozę bohatera... Pożartować można, ale z umiarem.
[#1543] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1540

Obrazek tytułowy jest OK, ja bym zostawił.

GCC to nie wiem, ale w VBCC wystarczy dodać przełącznik -c99 i Twój kod kompiluje się bez problemu.
[#1544] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@forge, post #1543

GCC to nie wiem, ale w VBCC wystarczy dodać przełącznik -c99 i Twój kod kompiluje się bez problemu.

Dzięki. Coś z VBCC nie mogę się oswoić.

Tymczasem właśnie pobrałem GCC 2.7.0 oraz SAS/C 6.58 będę sprawdzać.

Na pierwszy rzut oka, to ten SAS/C jest bardzo fajny! Podobają mi się czytelne komunikaty podczas kompilacji. Pierwszy raz mam styczność.

Ostatnia aktualizacja: 15.08.2020 22:38:37 przez Hexmage960
[#1545] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1542

Robert, chcesz konstruktywnie? Naprawdę chcesz konstruktywnie? No to masz:



A, paletę masz do kitu. Jak pikselujesz to uporządkuj sobie paletę. To jest podstawa. A na czcionkę "Magazyn" trudno się patrzy. Popatrz na jakiegoś gotowca i obczaj prawidłowe kształty liter.

No to teraz możesz już rysować wszystko od nowa.
[#1546] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1545

jeszcze tylko podmienic te zielone babole na okolo obrazka i bedzie cacy
[#1547] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1544

W czym problem? Z instalacją? Z używaniem? To najprostszy kompilator z jakim miałem styczność. No ale co kto lubi.

Ostatnia aktualizacja: 15.08.2020 23:10:06 przez forge
[#1548] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1545

o kurde, bootleg magazynu :)
[#1549] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1545

Bohater zasłania przycisk "Gra", co jest niedozwolone.

Bardzo fajnie Ci wyszło, ale to Twoja wersja nacechowana Twoim indywidualnym stylem. Zupełnie inna, jakby narysowana zupełnie inaczej już od podstaw.

Jednak ten pogodny wyraz twarzy mojej postaci był nie bez przyczyny. Twój bohater jest starszy i bardziej poważny.

Mojej postaci, jeśli pozwolisz, już nie zmieniam. Skorygowałem raz, nie wiem czy potrzebnie tą kieszeń. Moja postać podoba się wielu osobom. Ta grafa została już zamknięta.

@Selur

To są liście, tylko wyszło trochę powtarzalnie.

@Forge

Z używaniem. VBCC kompiluje u mnie bardzo wolno. I z tego co pamiętam miałem jakieś inne problemy. Jest OK, właśnie zagłębiam się w podręcznik od SAS/C.
[#1550] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1549

Może i pogodny, ale i trochę głupkowaty jak Wsiunio Bimbrunio, brakuje tylko rękawów dłuższych od ramion i czapki zachądzacej na oczy jak u smerfa Ciamajdy wtedy nikt by już nie miał zażaleń. Mi się tak przynajmniej kojarzy.
[#1551] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1550

No i ma 2 lewe ręce
[#1552] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1553] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1554] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1549

No więc dla świętego spokoju przeniosłem te deklaracje na początki bloków, żeby kompilatory nie zgłaszały ostrzeżeń.

Problem polegał na tym, że jak wprowadziłem obsługę joysticka, MaxonC przestał coś kompilować jeden z plików. Jako, że GCC w wersji, którą mam, zgłaszał problemy z tymi deklaracjami, podczas dostosowywania coś naknociłem najpewniej w pliku Blit.c i mój program się czasami wieszał.

Teraz już umiejętnie przeniosłem te deklaracje na początki bloków, więc mogę kontynuować prace. No więc joystick działa, muszę załączyć to nowe menu.

Ostatnia aktualizacja: 16.08.2020 05:58:44 przez Hexmage960
[#1555] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1556] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1555

No dobrze, Panowie (i Panie), wracamy do poważnych rzeczy, czyli testowania.

Dodałem obsługę joysticka oraz załączyłem nową grafikę menu (jeszcze bez usprawnień).

http://coreprogramming.pl/Nowe/Magazyn/Dema/MagazynDemo_nowe2.2c.lha

P.S. Dziękuję Recedentowi za załączenie swojej grafiki. Jest świetna, ale muszę wybierać.
[#1557] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1535

Na marginesie mam małe pytanie do programistów: czy i u Was GCC wymaga by deklaracje zmiennych były tylko na początku bloku? Czy może nie dotyczy to nowszych wersji? Przyznam, że przyzwyczaiłem się deklarować w dowolnym miejscu, a chciałbym skompilować grę pod GCC, ze względu na parę problemów z ulubionymi DICE/MaxonC.


Tak jak kolega @forge wspomniał - trzeba włączyć standard C99, bo on to wprowadza. W GCC robi się to dodając -std=c99. Jeśli jednak Twoja wersja jest za stara na jego obsługę możesz spróbować z trybami które implementują dany standard ale nie do końca lub z dodatkami: -std=gnu99 lub -std=gnu89.

Ostatnio wypchnąłeś kod na GH jakieś 6 dni temu. Polecam nie robić takich długich przerw tylko robić to raz dziennie. I tak tego nie będzie nikt czytał, a dla zainteresowanych będzie fajny przekrój przez ewolucję kodu. ;)
[#1558] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #1557

Tak jak kolega @forge wspomniał - trzeba włączyć standard C99, bo on to wprowadza. W GCC robi się to dodając -std=c99. Jeśli jednak Twoja wersja jest za stara na jego obsługę możesz spróbować z trybami które implementują dany standard ale nie do końca lub z dodatkami: -std=gnu99 lub -std=gnu89.

Dziękuję za odpowiedź. Tak jak napisałem, zdecydowałem się trzymać standardu ANSI, bo tak jest prościej. Przeniesienie tych deklaracji nie było trudne.

Ostatnio wypchnąłeś kod na GH jakieś 6 dni temu. Polecam nie robić takich długich przerw tylko robić to raz dziennie. I tak tego nie będzie nikt czytał, a dla zainteresowanych będzie fajny przekrój przez ewolucję kodu. ;)

Spoko, kod wyewoluował i to nieźle, ale po prostu rozwijam na Amidze i okazjonalnie przenoszę na PC by zamieścić w Internecie.
[#1559] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1560] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem