[#1441] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1439

@Xylaz

Wyraziłem się nieprecyzyjnie. Kod nie wyglądał słabo, ale był:

- Trudny w rozbudowie, łatwo o błąd,
- Nieprzejrzysty i słabo czytelny.

@Anioł

Wiem, że ze 100 razy powtarzałem pisanie tego samego kodu oraz rysowanie tej samej grafiki, podczas gdy powinienem był już je zaakceptować w tej formie i ruszać dalej.

Sam upatruję przyczynę tego problemu w niespójności działania powodowanej moimi osobistymi problemami.

Robiłem mnóstwo błędów projektowych po których silnik się po prostu sypał.

Sytuację dzisiaj w sierpniu 2020 roku i dwa lata temu w 2018 dzieli bardzo dużo, bo to dwa lata intensywnego leczenia.

Za dwa lata będzie jeszcze lepiej, ale szacuję że na dzień dzisiejszy zdrowie i samopoczucie jest na wysokim poziomie, umożliwiającym ukończenie projektu w taki sposób, żebym był zadowolony z efektu.

Obecnie składam opracowane klocki programu w całość. Nie podaję terminów. Uwierzcie, że przykładam się najlepiej jak mogę.

@Teh_KaiN

Super, gratuluję koledze Lucusowi tak udanego debiutu. Jeżeli chodzi o kod, to nie chodzi o jego wygląd, ale o to co już wspomniałem odpowiadając na post Xylaza, tzn. cechy strukturalne a nie wygląd.

Aktualnie naprawdę mój kod wygląda bardzo dobrze (jest czytelny i dobrze podzielony) i stosuję obrany jednolity styl, który mi się spodobał. Prócz tego jest czynnik spowodowany moimi problemami, który ustępuje.

Ostatnia aktualizacja: 08.08.2020 11:13:23 przez Hexmage960
[#1442] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1439

Dobra dobra moje poziomy do 8 do 11 w wer 1.0 dema były prze ze mnie przemyślane i dopracowane na tyle ile mi na to pozwolił uwczesny edytor plansz. Spróbuj każdą przejść w mniej niz 10min na amidze czy winuae to bedziesz miszczem
Obecnie nie ma ani nowego dema ani edytora. Teraz to juz olewam wczeaniej chcialem pomóc.
[#1443] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1442

Teraz to juz olewam, wcześniej chcialem pomóc.


Proponuję, żeby wszyscy zastosowali się do tego rozwiązania. Jeśli nie potraficie inaczej - po prostu dajcie Robertowi ignora. Ten wątek jest bez sensu, ta gra nigdy nie powstanie, ale jej pisanie w jakiś sposób Hexmagowi pomaga (ma chłop zajęcie, ma powód żeby ciągnąć swoje programistyczne wywody i dowód że jest coraz lepiej). Odpuśćcie, brateńki. Nie warto.
[#1444] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1443

niby tak ale...

Cyrk nie moze istniec bez publicznosci a sama publicznosc bez cyrku tez nie ma wiekszego sensu ok, racja


[#1445] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1443

otóż to. Mnie korciło żeby skomentować "kod wyglądał słabo w mojej opinii", ale w ostatnim momencie ugryzłem się w palec i stwierdziłem, że po co znów dokładać do pieca; tym bardziej, że kłóci się to z moim światopoglądem. Bierzcie przykład ze mnie. ok, racja
ale skoro już skomentowałem, to napiszę, że takie posty jak ostatni post Anioła #1438 też dosypują do pieca, bo w efekcie Minniat przez kolejne pół miesiąca uzasadnia swoją decyzję, żeby każdy zrozumiał, że on nie chciał, ale musiał.

Ostatnia aktualizacja: 08.08.2020 12:16:50 przez snajper
[#1446] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1443

Też tak obecnie myślę, ta gra moim zdaniem ma znaczenie symboliczne dla Roberta i reprezentuje klaster zmaterializowanych problemów i dylematów, z którymi ma nieprzyjemność stawiać czoła w swoim zyciu, a wiadomo, z namacalnym wrogiem łatwiej się walczy.
[wyróżniony] [#1447] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1446

Mam dla Was dzisiaj prezent, bo udało mi się - w tempie "przyśpieszonym" przygotować już grywalną nową wersję.

Najpierw łyżka miodu:

- Jest załączony ostatni silnik z taśmociągami, po których skrzynie poruszają się "na żywo" (a nie w "turach" jak wcześniej) oraz usprawniony ruch bohatera.

- Jest menu gry (przywoływane za pomocą klawisza F1) z wyborem trybu edycji plansz/gry. Wszystkie okienka działają niezależnie.

- W trybie edycji jest okienko przywoływane prawym przyciskiem myszy z wyborem kafelka.

- Jest wyświetlany kursor podczas edycji planszy.

- Załączyłem Waszą ulubioną scenerię z dorysowanymi taśmociągami.

Archiwum: http://coreprogramming.pl/Nowe/Magazyn/Dema/MagazynDemo_nowe2.0.lha

Zawiera instrukcję w języku polskim.

Ważna wiadomość: Wrzuciłem kod źródłowy najnowszej wersji na repozytorium Magazynu.

Poprzedni kod nie został skasowany, tylko przeniesiony do nowego katalogu w repozytorium.

https://github.com/68kPoker/Magazyn

Dla równowagi łyżka dziegciu:

Gotowe etapy jeszcze nie są załączone do gry. Aktualnie nad tym pracuję.

Nie wszystkie elementy jeszcze działają (czaszka) i nie ma wyświetlania liczby punktów/ułożonych skrzyń/posiadanych kluczy (choć sam mechanizm już jest). Dodam to w kolejności.

@JacK Swidnik

Obecnie nie ma ani nowego dema ani edytora.

Ja bardzo się cieszę i doceniam, że kolega jest zainteresowany grą, pomógł i zrobił poziomy.

Praca nad nową wersją była w toku, tak jak pisałem przedwczoraj.

Mam nadzieję, że po jej publikacji kolega nadal będzie zainteresowany grą.

Uff.. przyznam, że na dziś wystarczy pracy.



Ostatnia aktualizacja: 09.08.2020 17:18:25 przez Hexmage960
[#1448] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1446

Tak, to chyba jest to.
[#1449] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1447

Wrzucam spory update od wczoraj.

- Wyświetla liczbę ułożonych skrzyń, posiadanych punktów i kluczy,
- Menu rozbudowane (jeszcze nie wszystkie opcje działają),
- Po zakończeniu testowania poziomu, przywracana jest plansza sprzed testów.

Przyciskając przycisk "Test" przechodzimy między trybem edycji/testowania planszy. Zamykamy okno prawym przyciskiem myszy.

Przycisk "New" w menu "Editor" czyści edytowaną planszę.

http://coreprogramming.pl/Nowe/Magazyn/Dema/MagazynDemo_nowe2.1.lha

Do dokończenia projektu zostały plansze, dokończenie opcji menu i kilka drobnych elementów.



Ostatnia aktualizacja: 10.08.2020 08:54:59 przez Hexmage960
[#1450] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1449

"Do dokończenia projektu zostały plansze" spoko, to od początku projektu jest wiadome :) Dobrze Ci idzie - działaj! Powodzenia!
[#1451] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1449

Wygląda dobrze, nie skop tego tym razem szeroki uśmiech
[#1452] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #1451

@X-Type^HVR, Twardy

Dzięki!

Dorobiłem zapis i odczyt plansz z plików. Program pyta się o podanie nazwy pliku na osobnym ekranie.

Dodatkowo plansza jest zawsze zapisywana przy wychodzeniu z gry pod nazwą "lastmap.map", tak żeby niechcący nie stracić tworzonej planszy. Ta plansza ładowana jest też na początku działania programu.

Format jest niemal identyczny z poprzednim. Różni się rozmiarem planszy (20x16). Wcześniej było 20x14, dlatego też plansze z poprzedniej wersji w tej chwili nie załadują się.

No cóż, zostało dorobienie plansz i zapisu/odczytu stanu gry. Teraz koncentruję się właśnie na tym.

Następnie plansza z najlepszymi wynikami. Być może też poprawki błędów.

Postaram się dodać też joya oraz dźwięki i muzykę do finału. Kod joya już mam, muszę załączyć, muzykę dodam przez medplayer.library. Do zakodowania zostały dźwięki - ładowanie 8SVX i audio.device.

Najnowsza wersja: http://coreprogramming.pl/Nowe/Magazyn/Dema/MagazynDemo_nowe2.2.lha



Ostatnia aktualizacja: 10.08.2020 14:09:42 przez Hexmage960
[#1453] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1452

No cóż, zostało dorobienie plansz i zapisu/odczytu stanu gry. Teraz koncentruję się właśnie na tym.

Następnie plansza z najlepszymi wynikami. Być może też poprawki błędów.

Postaram się dodać też joya oraz dźwięki i muzykę do finału. Kod joya już mam, muszę załączyć, muzykę dodam przez medplayer.library. Do zakodowania zostały dźwięki - ładowanie 8SVX i audio.device.


Dobry plan, trzymaj się go i nie wracaj do rzeczy które już zamknaleś. Mam nadzieję , że poprawki błedów to już będą tylko na podstawie bug reportow od uzytkownikow i ze nie zapetlisz sie znow w "porzadkowaniu kodu" jak dawniej ;)
[#1454] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #1453

Tak jest, chodzi o bug reporty.
[#1455] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1452

niestety nie działa to twoje demo 2.2, sprawdzałem na winuae
- nic nie można zrobić, tz żaden przycisk z menu nie działa oprócz new ale i tak nic się nie dzieje oprócz zniknięcia elementów z planszy a pozostawienia menu i ludzika
- menu jest w języku ang a ni pl
a w wer 2.1 też jest coś skopane, nic nie mogę uruchomić oprócz klikania elementu "murek" na ekranie za kursorem myszy i tyle
pracuj dalej, będzie skończone będę testował


Ostatnia aktualizacja: 10.08.2020 20:10:04 przez JacK_Swidnik
[#1456] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1454

Drobiazg, ale przy wychodzeniu z edytora powinno być pytanie o zapis pracy a nie save z automatu.
[#1457] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1455

niestety nie działa to twoje demo 2.2, sprawdzałem na winuae
- nic nie można zrobić, tz żaden przycisk z menu nie działa oprócz new ale i tak nic się nie dzieje oprócz zniknięcia elementów z planszy a pozostawienia menu i ludzika

Czy "Load", "Save" z bloku "Editor" (tego po lewej w menu) nie działają, tzn. nie wyświetla się ekran z prośbą o wybranie pliku do odczytu/zapisu?

W najnowszej wersji (2.2) te opcje powinny działać poprawnie (w wersji 2.1 są jeszcze nieaktywne).

Co do "Test" to normalne, jest że nic się nie dzieje. Po naciśnięciu "Test" gra przechodzi pomiędzy trybem edytora i testowania planszy.

Czy możesz wyjść z programu za pomocą "Quit"?

Po wyborze opcji "Test", "New" itp., żeby zamknąć okienko z menu należy dodatkowo nacisnąć prawy przycisk myszy, gdy okno z menu jest aktywne.

@Anioł

Powiedzmy, że gra zapisuje "backup" aktualnie edytowanej planszy w pliku o stałej nazwie "lastmap.map", więc uznałem że nie trzeba pytać się o to czy ten backup zachowywać.

Tylko ten plik jest zapisywany.

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2020 20:54:44 przez Hexmage960
[#1458] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1454

EDYTOR:
- jakiś podgląd jaki element mamy aktywny (czy murek, czy bohatera itp),
- informacja, czy zapisać planszę przy wyjściu (pisał o tym Aniol),
- jak robisz archiwum z grą, to niech to będzie folder + ikonka po rozpakowaniu i dopiero w nim reszta, a nie jak leci czyli np.:
DH0:Magazyn
DH0:Magazyn.info
- nie jest intuicyjne po pojawianie się elementów do wyboru dopiero po naciśnięciu PPM, może niech to będzie widoczne od razu na dole? + ramka podświetlenie, który sprite jest aktywny,
- jeżeli można zmieniać murek na czystej planszy (ten dookoła), to nie dawaj go - tylko tło niech będzie pusta plansza.

GRA:
pominę, ponieważ nie działa w sumie

To tyle :) Testowane na FS-UAE/macOS

Powodzenia!
[#1459] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1457

Powiedzmy, że gra zapisuje "backup" aktualnie edytowanej planszy w pliku o stałej nazwie "lastmap.map", więc uznałem że nie trzeba pytać się o to czy ten backup zachowywać.

backup ok - ale po co komplikować? niech user sobie zapisze planszę jak chce (przy wyjściu musi pojawić się zapytanie, czy chce zapisać), a poźniej ją wczyta. Nic z automatu! Chyba, że zrobisz funkcjonalność backupu, ale to trochę inaczej powinno działać

ps. i nie dodawaj/poprawiaj od razu rzeczy - pisz, kończ i co jakiś czas przeglądaj co tam testerzy znaleźli :)
[#1460] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@X-Type^HVR, post #1458

- jakiś podgląd jaki element mamy aktywny (czy murek, czy bohatera itp),

Przepraszam, zauważyłem, że to zniknęło w najnowszej wersji, nie wiem dlaczego - musiałem wprowadzić jakąś zmianę, która to spowodowała. Normalnie aktywny kafelek miał białą obwódkę.

- informacja, czy zapisać planszę przy wyjściu (pisał o tym Aniol),

Już wyjaśniłem że gra robi backup w jednym pliku, ale OK.

- jak robisz archiwum z grą, to niech to będzie folder + ikonka po rozpakowaniu i dopiero w nim reszta, a nie jak leci czyli np.:
DH0:Magazyn
DH0:Magazyn.info

Tak, docelowo powinno tak być, teraz to bardziej robocze archiwa.

- nie jest intuicyjne po pojawianie się elementów do wyboru dopiero po naciśnięciu PPM, może niech to będzie widoczne od razu na dole? + ramka podświetlenie, który sprite jest aktywny,

Jest kilka elementów nieintuicyjnych. Jednak w instrukcji zaznaczam, jakie przyciski do czego służą (np. F1 do wyświetlenia menu).

Ostatnia aktualizacja: 10.08.2020 20:43:13 przez Hexmage960
[#1461] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@X-Type^HVR, post #1459

To nie jest generalnie jakaś głupia rzecz, bo wiesz co było ostatnio edytowane, choć może i potrzebna też nie jest, może trochę wkurzać przy korzystaniu z dyskietki.
[#1462] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1461

Oczywiście, że nie jest. Tylko trzeba to zrobić dobrze - a nie "z automatu", żeby wczytywała się ostatnio zapisana plansza i sama zapisywała (m.in. ze względu na dyskietkę). Tzn. może tak sobie robić w tle, ale to musi mieć sens. Na teraz wczytywanie/zapisywanie z użyciem inteligencji użytkownika jest ok
[#1463] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@X-Type^HVR, post #1462

Po namyśle zgadzam się z Wami. Requestery z pytaniem do użytkownika są potrzebne, również w przypadku opcji "New" i "Load".
[#1464] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1463

To sa zwyczajne standardy które maja sens i ludzie są do nich przyzwyczajeni.
Inna sprawa, ze to nie są jakieś istotne rzeczy w świetle omawianego tu od 2 lat projektu.
Ja jedynie zwróciłem uwagę na to jak się to robi.
[#1465] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #1464

To sa zwyczajne standardy które maja sens i ludzie są do nich przyzwyczajeni.

Ja wiem, że takie requestery to jest standard.

Przy pisaniu najnowszej wersji nie zwracałem po prostu na to uwagi, koncentrując się na konkretach, tzn. samych funkcjach.

Nadal koncentruję się na konkretach, ale interfejs docelowo chcę zrobić bardziej intuicyjny, tak jak przystało programom na Amigę.

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2020 13:28:17 przez Hexmage960
[#1466] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1465

Korygując m.in. zgłaszane przez kolegów problemy, wrzucę mały update z dwoma poprawkami:

- Aktualnie wybrany kafelek w menu wyboru kafelka jest wyróżniony (biała obwódka),
- Naprawiłem błąd, który powodował że czasami kafelki były nanoszone na planszę bez przyciśnięcia lewego przycisku myszy.

http://coreprogramming.pl/Nowe/Magazyn/Dema/MagazynDemo_nowe2.2b.lha

Od następnej wersji w grze będzie wyświetlona jej wersja.

Czekam jeszcze na raport od JacKa Swidnika odnośnie działania gry u niego, żeby ew. skorygować.

Teraz po korekcie drugiego z wymienionych problemów, robię poziomy.
[#1467] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1466

Przepraszam za post w krótkim odstępie czasu, nie mogę edytować poprzedniej wiadomości.

Pracuję nad planszami i dołączyłem do tamtego poprzedniego archiwum pierwsze plansze dla nowicjuszy. Chciałbym też zwrócić Waszą uwagę na poniższą planszę. Jest to plansza nr 4. Uważam, że obrazuje ona piękno Sokobana w pełnej krasie.

Taka mała plansza 12x10 a tyle wspaniałych kombinacji!

Gorąco zachęcam do zagrania w nią.

Robię kolejne plansze.



[#1468] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1467

Fajnie. Ja nie lubię sokobana ale widzę rozwiązanie tej planszy w ciągu 5 sekund. Ale dzięki edytorze jest szansa, że ktoś mnie zaskoczy :)
[#1469] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #1468

Mnie może zaskoczyć dopiero plansza nr 7
[#1470] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #1468

To bardzo szybko.

Użyłem na tak małej planszy wielu "chwytów" Sokobana, że ja sam miałem mnóstwo radości z układania jak i rozwiązywania tej planszy. Przejście nie jest takie oczywiste i sam miałem problemy podczas jej testowania.

Kryje ona kilka pułapek, które z reguły ujawniają się podczas układania. Jeśli masz możliwość możesz sprawdzić to sam, grając i testując planszę.

A to dopiero pierwsze etapy. W następnych będzie nie tyle ciekawiej ile dojdą nowe elementy (klucze, drzwi, taśmociągi itp.) Tak jak pisałem lubię wprowadzać elementy oszczędnie.

Co do edytora to oczywiście można grać we własne oraz stworzone przez kolegów plansze do woli.

Te pierwsze plansze już są oficjalne i wchodzą w skład podstawowego zestawu plansz.

Ostatnia aktualizacja: 11.08.2020 17:03:48 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem