[#1201] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1202] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1203] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1204] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1205] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1206] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1207] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1208] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1209] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1210] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1211] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1212] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1213] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1171

dzień się kończy a brak postu w wątku magazyn to stracony dzień
co to nazwy gry magazyn to decyzja jest oczywiście autora ale jak patrzę na obecne grafiki to raczej nawiązanie jest do zamku, komnat czy własnie lochów jak ktoś zapodał
może zamiast "magazyn" to "spichlerz". spichlerz to też magazyn tylko taki retro szeroki uśmiech
i nazwa by do grafik pasowała

chciałem dalej projektować kolejne plansze bo mi się to podoba ale nie mam pojęcia czego mam się spodziewać po tych czaszkach, jakie ruchy będą te czaski miały, co będą robiły? możesz zdradzić co tam masz w planach dla tego elementu?
i napisz chy mogę projektować dalej czy nie bo będzie rozjazd przy nowych zmianach.

ciekawy jestem czy ktoś w ogóle zagrał z moje plansze 8-10 szeroki uśmiech
interesuje mnie ile punktów i ile czasu zajęło każdemu z was.
[#1214] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1213

Prace trwają. Przygotowałem już ok. 50% nowej wersji. Zdecydowałem, że ruch bohatera i innych elementów będzie nadal skokowy co komórkę + będą dodatkowe animacje.

Jest bardzo fajne, nowe menu i sprawny silnik animujący.

Gra nadal jest przyjazna systemowi i działa w wielozadaniowości. A oferuje bardzo fajne mechanizmy.

Czaszki będą działać w trybie "kompatybilności" tak, by Twoje mapy działały prawidłowo jak dotychczas! W programie będzie się włączało odpowiednią wersję (wersja będzie rozpoznawana po wersji formatu plansz).

Chciałbym by czaszki chodziły poziomo lub pionowo i będzie trzeba je poblokować w komnatach.

ciekawy jestem czy ktoś w ogóle zagrał z moje plansze 8-10 szeroki uśmiech
interesuje mnie ile punktów i ile czasu zajęło każdemu z was.

Zagram chętnie w Twoje plansze, już po wydaniu nowej wersji.

Postaram się zawrzeć w nowej wersji jak najwięcej zapowiadanych elementów, z których najważniejsze to:
- Log zmian w grze/edytorze,
- Obsługa joysticka,
- Zapis/odczyt stanu gry,
- Plansza rozpoczęcia/ukończenia poziomu,
- Komunikaty pomocnicze (instrukcja do gry),
- Dodatkowe elementy (taśmociągi),
- Punktacja i czas przejścia poziomu (liczba ruchów).

Mam nadzieję, że wyrobię się z Magazynem 2.0 wraz z roczkiem od założenia wątku - pracuję intensywnie.

Na pewno gra będzie zamknięta na ostatni guziczek i dopracowana. Zostanie tylko dodanie sampli.

Po wydaniu pełnej, ukończonej gry z 30 poziomami oczywiście będę pielęgnował grę i zapewne wydam jakieś Bonus Packi w przyszłości.

Chciałbym pokazać, że potrafię pielęgnować jeden projekt aż do szczęśliwego zakończenia.

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2020 23:09:42 przez Hexmage960
[#1215] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1214

będzie nadal skokowy co komórkę


Czyli jednak Robbo. Ale to było na ośmiu bitach.
[#1216] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #1215

Jest kilka rzeczy, które za tym przemawiają:

- Bohater porusza się szybciej, co dla wielu graczy może być bardzo ważne,
- To jest gra logiczna,
- Przygotowanie ładnej animacji bohatera (klatek ruchu) wymaga trochę dodatkowej pracy,
- Troszkę technicznych problemów "zajętości" komórek.

Myślałem nad płynnym ruchem, ale w tym projekcie sobie podaruję - i myślę, że gra nie straci w ogóle na atrakcyjności - również ze względu na to, że będą dodatkowe płynne animacje zbierania przedmiotów (latające monety) i przesuwanych skrzyń (latający kurz).

Myślę, że gra i tak się spodoba.

Ponadto Saper na Amigę też miał skokową animację.
[#1217] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1214

Prace trwają. Przygotowałem już ok. 50% nowej wersji.

Co na te 50% się składa?

Mam nadzieję, że wyrobię się z Magazynem 2.0 wraz z roczkiem od założenia wątku - pracuję intensywnie.

Obecnie projekt gry jaką ma numerację?
[#1218] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1214

Mam nadzieję, że wyrobię się z Magazynem 2.0 wraz z roczkiem od założenia wątku - pracuję intensywnie.


Zostało 5 dni. Proponuję unikać tego typu deklaracji, chyba, że naprawdę lubisz jak Ci się je wytyka.

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2020 12:24:43 przez WyciorX
[#1219] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1216

Pasjonująca opowieść o wielokrotnie ukończonym silniku gry (na zmianę raz był ukończony, raz nieukończony i tak w kółko) i magicznie przesuwającym się terminie wydania pełnej gry.

03.08.2018
W przeciągu tygodnia - dwóch dokończę silnik gry oraz zaprojektuję poziomy

22.08.2018
Tym razem nie zawalę sprawy, bo gra jest bardzo prosta

25.09.2018
Gra jest prawie gotowa.

01.11.2018
Udało mi się dzisiaj ruszyć ostro z kodowaniem!

12.11.2018
Jeśli chodzi o kod, jest w dosyć szybkiej budowie.

01.12.2018
Przygotowałem już całkiem sprawny silnik Magazynu.

15.12.2018
Sporo konkretów. Przygotowałem już silnik gry

19.12.2018
Postaram się do Świąt opublikować już grę z wieloma poziomami.

03.01.2019
Jestem w stanie wyrobić się w miesiąc z dokończeniem silnika i 20 plansz.

06.01.2019
Powoli mogę przystępować do silnika Magazynu

09.01.2019
W dalszej kolejności będę robić silnik

19.02.2019
Napisałem szkielet programu

20.02.2019
W tej chwili pracuję nad silnikiem.

24.03.2019
Będę teraz zmierzał do osiągnięcia celu. A celem jest pełny silnik gry z wieloma poziomami.

29.03.2019
Odnotowałem super postęp. Przygotowałem już lwią część głównej pętli programu

01.04.2019
W tym tygodniu postaram się zrobić już działający silnik.

08.04.2019
Prace są w toku. Myślę, że skończę stosunkowo niedługo.

11.04.2019
Już nie koncentruję się nad grafiką. Teraz priorytet to kod.

12.05.2019
Piszę mechanikę gry.

31.05.2019
Będę dodawał funkcje do gry.

02.06.2019
Udało mi się napisać zasadniczą mechanikę mojego klona Sokobana - gry Magazyn.

05.06.2019
Gra jest w zaawansowanym stadium. Udało mi się wczoraj wieczorem i dzisiaj napisać tony kodu!

05.06.2019
Teraz to chcę kod dokończyć, by wszystko działało

09.06.2019
Z radością zawiadamiam, że silniczek jest już gotowy.

11.06.2019
Póki co chcę zamieścić już pełną grę jak najszybciej.

01.07.2019
Chciałbym by w sierpniu była całość gotowa

02.07.2019
Myślę jednak, że przy obecnym tempie prac uda mi się ukończyć tę stosunkowo prostą grę. Zapewniam jednak, że trzymam się ustalonego celu pracy

03.07.2019
Chciałbym już robić wkrótce kod gry.

02.09.2019
W kolejny wolny wieczór dokończę silnik.

04.09.2019
Postaram się - znów w wolnej chwili - napisać silnik mojego klonu Sokobana. Sam silnik Sokobana to robota na góra 1-2 dni

23.09.2019
W październiku z przyjemnością dokończę tą grę

28.09.2019
Prace nad silnikiem będą kontynuowane niebawem.

02.10.2019
Udało mi się zaprogramować w pełni funkcjonalny silnik gry! Przez pomyłkę straciłem jeden plik z kodem źródłowym. Na szczęście esencja silnika nie została utracona. Tamten plik będę musiał jednak napisać jeszcze raz.

03.10.2019
Udało mi się ukończyć silnik

04.10.2019
Do zrobienia całej gry zostało naprawdę niewiele.

05.10.2019
Chcę tę grę ukończyć w miarę sensownym czasie. Staram się coraz mniej tutaj pisać i wrzucam tylko ważne elementy do gry.

06.10.2019
Aktualnie porządkuję kod

07.10.2019
Staram się by następny release był już bliski końcowemu, dlatego porządkuję gruntownie cały kod

23.12.2019
Silnik jest w trakcie rozwijania. Premiera gry się troszkę przesunęła, ale myślę, że koniec tego, lub początek Nowego Roku będzie dobrym terminem.

26.12.2019
Planuję premierę gry w okolicy Nowego Roku. Na tym kończę pisanie w tej sprawie. Następny post będzie przy premierze gry.

14.01.2020
Jeszcze nie publikuję binarki, choć jest prawie gotowa.

16.01.2020
Wszystkie elementy w silniku już działają. Mogę niebawem dodawać etapy.

18.01.2020
Udało mi się dodatkowo usprawnić silnik. Do wypuszczenia gry zostały w gruncie rzeczy porządki w kodzie i dokończenie poziomów.

04.02.2020
Mogę wypuścić słabą wersję teraz (która może podchodzić pod ukończoną, bo jednak jest w pełni grywalna i działają wszystkie elementy), lub sporo lepszą za niedługi czas. Chciałbym by ta sporo lepsza wersja była wypuszczona jako pełna.

05.02.2020
Tymczasem kończę kod i grafikę. Trzeba to wreszcie wydać.

07.02.2020
Silnik ukończony w 90%

28.02.2020
Postaram się nie zawieść i wydać grę w miarę szybko.

02.03.2020
Praca powoli idzie do przodu, czego dowodem najnowsze grafiki

04.03.2020
Zapewniam, że silnik jest już gotowy! Teraz będę jeszcze dodawał poziomy.

16.03.2020
Pracuję nad kodem. Dlatego to się wydłuża. Ale to w zasadzie prace wykończeniowe są. Jak wszystko będzie gotowe to dam znać. I planuję to w tym tygodniu.

19.03.2020
Jestem już na finiszu prac! Od jutra robię poziomy i postaram się do piątku, ew. do weekendu zaprezentować grę!

21.03.2020
Będę się starał dostarczyć Wam gotową grę szybko - bo w istocie dużo jest już gotowe.

22.03.2020
Silnik jest w dużej mierze gotowy i powoli go finalizuję.

23.03.2020
Do napisania Magazynu zostało jeszcze troszkę. Jak się wyrobię to w nast. weekend powinno być dużo więcej do obadania.

27.03.2020
Obecny projekt "Magazyn" jest dużo prostszy niż Robbo. Postaram się Was nie zawieść. Szykuję ukończoną grę.

04.05.2020
Brakuje tylko zapisu/odczytu z IFF, za co właśnie się zabieram. Gra będzie wówczas prawie gotowa.

05.05.2020
No i udało się. Odczyt i zapis plansz jest gotowy. Korzysta z formatu IFF. Teraz będzie już z górki.

07.05.2020
Grze brakuje w zasadzie głównie trybu sekwencyjnego, na razie plansze ładuje się pojedynczo. Dorobię tryb sekwencyjny.

09.05.2020
Kod z tego co zauważyłem będzie wymagać odrobiny porządków.

20.05.2020
Praca idzie całkiem sprawnie. Jest już obsługa joysticka.

21.05.2020
Obstawiam, że w ciągu miesiąca wyrobię się z pełnym dokończeniem gry.

09.06.2020
Magazyn będzie ukończony do końca czerwca

20.06.2020
Aktualnie intensywnie pracuję nad kodem.

24.06.2020
Prace trwają. Mam nadzieję, że wyrobię się z Magazynem 2.0 wraz z roczkiem od założenia wątku
1
[#1220] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1219

Projekt się rozwija i to powinna być wartość nadrzędna, szczególnie że fanów przybywa a sama gra powoli zyskuje na atrakcyjności. Poza tym Robert publikuje co jakiś czas kolejne wersje, więc po co ta lista? Czy to dowód, że uważnie śledzisz wątek? Daruj sobie.
[#1221] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1219

Wrzucałem takie podsumowania zanim to bylo modne jakieś kilkaset postow temu.

BTW ostatnio odpalilem Demo 1.0 Magazynu, przyznam grafika ładna, ale co mnie uderzylo to to że Robert od dwoch lat (bo Magazyn zaczął się daaaawno przed tym wątkiem) pracuje nad grą i publikuje "demo" które ewentualnie można potraktować jako wczesna alpha, nie mające prawie żadnych featuresow ktore pozwolilyby uznać to za przyciągająca grę. Brak dzwięku, jakichkolwiek plansz, zapisu punktacji i calkowity brak wyzwania w grze np poprzez ograniczenie liczby kroków, timer itp. Nudy i zieeeew. Zamiast 1.0 to powinna być wersja 0.1 .
[#1222] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1219

kiedy następny odcinek?

P.S. my tu śmichy-chichy, a może po prostu zaszło nieporozumienie i Hexmage zapomniał dodać, że pracuje nad kolejnym silnikiem, bo Magazyn będzie napędzany kilkoma?

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2020 18:41:25 przez snajper
[#1223] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1222

"...silnikiem, bo Magazyn będzie napędzany kilkoma"

Moze gra ostatecznie wyjdzie na win 10 na procesory wielordzeniowe ? pomysł
[#1224] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1216

Skokowy ruch to dobry pomysł, w Robbo po przeskoczeniu postaci na pole obok następuje krótka animacja robota, co daje fajny efekt.
[#1225] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@makarsky, post #1220

Zestawienie może być dla tych, co nie śledzą wątku, albo mają krótką pamięć i nastawiają się, że za tydzień będą grać w pełną wersję. Gra się rozwija i to jest dobre, ale nie zmienia to faktu, że do ukończenia jej może minąć kolejne 2 lata, albo i dłużej. Może się to wydawać abstrakcją, ale z tego tematu wynika, że jest to bardziej prawdopodobne, niż szybki koniec.
[#1226] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1225

Przynajmniej się nie powtarzam jak Świnkamor12, który w każdej wypowiedzi robi cut & paste.

Każda moja zacytowana wypowiedź jest unikalna. Znaczy, że się staram. A co więcej i tak wybrane są fragmenty tendencyjnie.

Mam spore problemy z pracą, do których się przyznaję.

Jak widzicie wielokrotnie w 2019 roku zmieniałem koncepcję grafiki, kodu i elementów.

Problem był dużo większy w 2018 roku, bo byłem po prostu bardziej chory. Założyłem ten wątek w czasie, gdy uznałem, że projekt przybrał w miarę dojrzałą formę.

Teraz od długiego czasu przecież trzymam się w miarę jednolitej grafiki oraz konceptu na grę.

Udało się coś działającego wypuścić.

Teraz rzadziej się wypowiadam.

Jednym słowem jest postęp - zarówno w moim zdrowieniu, jak i przy pracy nad grą.

Mam nadzieję, że nie tylko wprawne oko to zauważy. Przecież to widać jak na dłoni.

Żywię nadzieję, że do 30 czerwca zdążę, przy czym obecnie pracuję też nad czymś innym w związku z moimi studiami i dzielę między te dwa główne projekty czas.

Tak jak pisałem wczoraj, 50% jest gotowy, co składa się na:
1. Ekran i okienka systemowe,
2. Sprawna animacja w podwójnym buforowaniu,
3. Czytanie grafiki za pomocą datatypów,
4. System menusów.

Aktualnie oprogramowuję menusy oraz wprowadzam silnik i dodatkowe animacje. Uwaga: koncept co do okienek i menusów jest już klarowny i nie będę go już zmieniać.

@Twardy

Dlatego grę dalej rozwijam, by przybrała wszystkie te brakujące elementy. Widziałeś sporo gier z Aminetu? Nie wszystkie są tak dopracowane.

Co do dźwięków, to raczej nie wyrobię się z ich dodaniem i po prostu skorzystam z pomocy kolegów, którzy takimi samplami dysponują. Jak będzie 30 poziomów i 3 poziomy trudności po 10 plansz.

@KarolB

Też tak myślę. I tak, postaram się dodać kilka drobnych klatek ruchu bohatera.

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2020 21:03:55 przez Hexmage960
[#1227] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1226

moim zdaniem niepotrzebnie grzebałeś w grafice po 19.06
tamta grafika była super, wystarczyło dodać te ruchy czaszką i inne i zakończyć ten wątek grzebania w grafice a skupić się na dalszymi pracami
a tak to cały czas stoisz w miejscu i dalsze grzebanie w grafise to tylko strata twojego czasu

zapodaj aktualną wersję jaka ona by nie była to testów
[#1228] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1227

Ten projekt to świadectwo moich problemów, z którymi toczę nierówną walkę. Staram się robić spójny jeden projekt i jak widzicie nie wychodzi mi to tak jakbym tego chciał.

Co do grafiki to być może tamta wersja z Magazynu 1.0 jest najlepsza. Być może też dlatego, że była załączona do wydanej grywalnej wersji gry.

Aktualnie szala zwycięstwa nad chorobą przechyla się na moją stronę. Nawet nie wyobrażacie sobie jakie dziadostwo nękało mnie jeszcze 8 lat temu. To już na szczęście odległa przeszłość. Od tamtego okresu minęło wiele lat.

Wrzucę nową wersję, jak będzie gotowa.
[#1229] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1228

Nie masz ani talentu ani dostatecznej wiedzy do pikslowania a caly czas pikslujesz.

Odpusc w koncu te mozolne robienie grafiki i zajmij sie tylko programowaniem.
Grafike zrobi prawie kazdy z tego watku, tylko musi byc najpierw gra ok, racja
[#1230] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #1229

Nie masz ani talentu ani dostatecznej wiedzy do pikslowania a caly czas pikslujesz.

Nie zgadzam się z tym. Zgodzę się, że się nadal uczę, ale zrobiłem ogromny postęp w rysowaniu.

Odpusc w koncu te mozolne robienie grafiki i zajmij sie tylko programowaniem.

To nie rozwiąże problemów.

Grafike zrobi prawie kazdy z tego watku, tylko musi byc najpierw gra ok, racja

Prawie każdy zrobi grafikę a ja nie?

Gra jest już w jakiejś tam wersji gotowa, można grać, ocenić rozgrywkę. Brakuje kilku dość istotnych elementów.

Problem leży zupełnie gdzie indziej, grafika stoi na odpowiednim poziomie.

Tego by jeszcze brakowało by dwóch grafików kłóciło się na forum.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem