[#1111] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1110

ad 3 o to mi chodziło
tu nie ma granicy muru

a tu jest


- brak możliwości kontynuacji gry od skończonej planszy nr 4, zrób coś w rodzaju kodów plansz że jak wpisze kod do planszy nr 5 to gram dalej bo teraz to muszę od początku przechodzić od 1 do 5 żeby dalej kontynuować a to jest nudne

Ostatnia aktualizacja: 12.06.2020 22:28:45 przez JacK_Swidnik
[#1112] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1111

Na Winuae możesz zapisać "state files" i później wczytać - to może być tymczasowe rozwiązanie problemu z brakiem zapisu progresu.
[#1113] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1111

- brak możliwości kontynuacji gry od skończonej planszy nr 4, zrób coś w rodzaju kodów plansz że jak wpisze kod do planszy nr 5 to gram dalej bo teraz to muszę od początku przechodzić od 1 do 5 żeby dalej kontynuować a to jest nudne

Przepraszam, oczywiście to będzie w kolejnej wersji.
[#1114] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1111

teraz patrzę że w sumie to tak powinno być, mój błąd
tylko to cieniowanie usuń z cegieł i powinno byc ok
[#1115] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1113

Nie wiem czemu, ale śniło mi się, że PCowa wersja Magazynu była w Extra Klasyce za 20zł. Śniła mi się reklama w czasopiśmie.
[#1116] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jield, post #1115

Magazyn to gra na Amigę. To też chciałbym przekazać Nogorgowi, który coś wspominał o promocji Amigi za pomocą fabuły. Nie trzeba w ten sposób promować, skoro gra jest na Amigę.

Nie będzie z mojej ręki wersji na inne maszyny. "Żyję" z tego, co się uda zarobić na wersji Amigowej.
[#1117] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1116

Promocja Amigi to tylko pozytywny skutek uboczny, a podstawą jest prezentowanie pożytecznych i konstruktywnych postaw. Oczywiście moje sugestie odnosiły się do ewentualnych przyszłych wznowień gry, a nie przerabiania istniejących czaszek i wisienek. Które to wznowienia, jak coś czuję, pewnie prędzej czy później się objawią.
[#1118] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1110

A da się demo "Magazynu" odpalić w oknie WB? Bo mój monitor nie obsługuje rozdzielczości LoRes.

EDIT: Jeszcze pogrzebałem przy Twoim tilesecie. Poprawione trochę łączenia ścian, pudło, czaszka, wisienki...



Ostatnia aktualizacja: 14.06.2020 09:16:04 przez recedent
[#1119] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1118

Moja gra jest przyjazna systemowi i korzysta z okienek intuition. Rysuje w nie jednak bezpośrednio za pomocą Blittera.

Niestety funkcje systemowe nie obsługują szybkiego trybu Blittera, który może pracować dwa razy szybciej, kiedy korzysta tylko z dwóch kanałów.

Podsumowując moja gra jest przyjazna systemowi, ale wymaga oryginalnej Amigi z jej koprocesorami wideo.

Na odwieczne pytanie: czy będzie wersja RTG, odpowiem, że chcę najpierw dokończyć to co jest. Zależy mi na dokończeniu obecnego szybkiego systemu rysującego dla klasycznych Amig.

Poza tym RTG wymaga innego podejścia przy rysowaniu z maską. Funkcja BltMaskBitMapRastPort() na Amidze wykonuje operację 3 razy wolniej niż powinna.

Zaś chunky nie, skoro gra działa na 68000/020. Można by pomyśleć o wersji RTG, jeżeli np. będę robił wersję gry dla Amigi CD32 z jej akceleratorem chunky. Ale nic takiego teraz nie planuję, bo wymagałoby to bardzo wielu zmian w silniku rysującym.

Mam nadzieję, że odpowiedź jest wyczerpująca.

P.S. Fajne zmiany do mojej grafiki, jednakże mam pewne zastrzeżenia. Chciałby się Pan dowiedzieć jakie? Wisienka zbyt błyszczy. Czemu czacha ma tak smukłą żuchwę?

Skrzynia jest ładna.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2020 09:45:31 przez Hexmage960
[#1120] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1119

A nie lepiej odpowiedzieć, że nie będzie, bo to nie twój target. I po sprawie.
[#1121] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #1120

Jakoś różne wczesne dema "Magazynu" uruchamiały mi się bez problemu (choćby na 1/16 ekranu), a tutaj - czarno i "out of sync". Można oczywiście wyjść z gry przez Esc. Myślałem, że to może jakaś trywialna sprawa, tzn. wpisanie tooltypa w ikonkę albo parametr przy starcie, a tu okazuje się że tryb WB to taka mega trudna sprawa do zrobienia, że nie do przeskoczenia właściwie. Spoko, przeżyję.
[#1122] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #1120

@KM_Ender
@Recedent

Gdyby tylko chodziło o grafikę...

Sprawa jest taka, że mogę zamiast Blittera zrobić BltBitMap(), co jest bardzo proste. Na Amidze klasycznej będzie to działać odrobinę wolniej. W zasadzie nieco wolniej, bo stosuję opracowane przeze mnie wydajne metody.

Jednak znów zaraz pojawią się poważniejsze problemy z audio.device/AHI, odtwarzaczem muzyki itp.

Mój kod jest przeznaczony dla Amigi klasycznej i korzysta z jej własności. Potrafiłbym zrobić transparentnie wersję RTG, ale pod NG będę wspomniane nowe problemy!

Gdybyście wreszcie zaimplementowali audio.device, to może dałoby się łatwiej programy/gry dostosowywać!

Póki co "portowalność" na NG gier pisanych poprawnie pod system Amigi stoi pod znakiem zapytania.

Myślę, że gra bez dźwięków, ani muzyki (oraz w niskiej rozdzielczości) nie będzie atrakcyjna na NG i nie warta zachodu.

Czas sprawić sobie Amigę (lub wyjąć z szafy).

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2020 11:00:25 przez Hexmage960
[#1123] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1118

A da się demo "Magazynu" odpalić w oknie WB? Bo mój monitor nie obsługuje rozdzielczości LoRes.

Let me get it straight
so you understand nigga
kup sobie scandoubler
i każda gra śmiga


[#1124] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1122

Myślę, że gra bez dźwięków, ani muzyki (oraz w niskiej rozdzielczości) nie będzie atrakcyjna na NG i nie warta zachodu.


czy mi się wydaje, czy niedawno pisałeś, że grafika jest tak za*ebista, że gra w zasadzie nie portzebuje dźwięków? 🤨

w kwestii "nieatrakcyjności gry w niskiej rozdzielczości" - nie przypominam sobie żadnej gry amigowej, którą dodanie pikseli by upiększyło. Powiedziałbym wręcz, że odbiera to jej cały urok. No chyba że ktoś zamierza to uruchamiać na 100-calowym telewizorze i piksele wielkości pięści go rażą.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2020 12:22:52 przez snajper
[#1125] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Krashan, post #1123

Problem jest taki, że jakkolwiek się poprawnie nie pisze pod system Amiga OS, to będą problemy pod Amiga OS 4 i MorphOS!!

Scandoubler jest niepotrzebny - moja gra korzysta z ekranu i jest promowalna (czyli możemy podbić z PAL np. do DblPAL).

Co do rozdzielczości, to może w przyszłości jak zrobię grę docelowo na AGA, to będzie wyższa, tak jak pod SVGA, tzn. 640x512 w 256 kolorach. Zapewne będzie po prostu wybór rozdzielczości w zależności od posiadanej Amigi.

Wtedy już jest bliżej do NG, ale nadal brakuje wielu komponentów w systemach NG.

czy mi się wydaje, czy niedawno pisałeś, że grafika jest tak za*ebista, że gra w zasadzie nie portzebuje dźwięków?

Nie, pisałem o animacjach, których jeszcze nie publikowałem - że są na tyle atrakcyjne, że dźwięki nie są tak potrzebne.

Aktualnie będę co najmniej dwie nowe animacje w grze (zbieranie skarbów i przesuw skrzyń).

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2020 13:36:47 przez Hexmage960
[#1126] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1125

ale nadal brakuje wielu komponentów w systemach NG


Chyba raczej u autora brakuje wiedzy na temat pisania pod systemy NG.
Brzmi bardziej logicznie, bo taki np. Quake na NG śmiga, a Magazynier ma problem....
[#1127] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@karolb, post #1126

Niezupełnie. Magazyn ma działać też na Amidze 500/1200. Chodzi o zastosowane techniki.

Quake podejrzewam, że korzysta z CGX do grafiki i AHI do dźwięku, ja tu chcę uniknąć tych warstw.

Dlatego też prosiłem o audio.device.

Quake generalnie nie zadziała z kolei na Ami.

Innymi słowy chcę uniknąć obsługi zbyt wielu platform.

Ale najważniejsze jest to, że stosuję zasoby Amigi w taki sposób, by działało to wydajnie na Amidze klasycznej, również w wielu kolorach i wysokiej rozdzielczości.

Napisałem edytor ikon w graphics.library/P96 oraz odtwarzacz muzyki w AHI na Amiga OS 4.1 więc trochę umiem grać w te klocki.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2020 14:49:38 przez Hexmage960
[#1128] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@karolb, post #1126

Próbowałem promować przez NewMode, ale nie daje rady. Czegokolwiek bym nie testował to dostaję czerwony ekran z niewielkim czarnym paskiem o długości 320 pikseli w lewym górnym rogu. Ale chociaż w zakresie wyświetlania monitora OK
[#1129] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1128

Proszę o detale - na czym uruchamiane?? Gra wymaga Blittera, to już pisałem.

Panowie, tak jak pisał KM_Ender - mój target jest jaki jest. Chce ktoś źródła do gry i kompilować pod PPC?

Moim zdaniem lepiej powoli kończyć o tym rozmowę - nie chcę już o tym gadać.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2020 14:56:20 przez Hexmage960
[#1130] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1129

No, chyba jasne że nie wyciągałem A1200 z szafy. Próbowałem odpalić na moim głównym komputerze :)
No nic, podepnie się "Magazyn" pod skrypt startujący UAE.
[#1131] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1130

No nic, podepnie się "Magazyn" pod skrypt startujący UAE.

Życzę udanej zabawy. A nowa wersja gry wkrótce.
[#1132] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1119

Co do szybkiego trybu blittera - może dasz radę w miarę nieinwazyjnie dodać fallback do funkcji systemowych? Nie żeby to się miało odbić w prędkości działania w tej konkretnej grze, bo to nie tak że musisz co klatkę wszystko na nowo rysować, tylko jeden, max 2 obiekty, a kompatybilność wzrośnie.
[#1133] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1124

Exodus jest tragiczny w niskiej rozdziałce i sensowny w dużej.
[#1134] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #1132

Jasne - i pewnie tak zrobię dla świętego spokoju A koledzy z RTG sobie pograją.

W Magazynie jest więcej animowanych rzeczy. W gruncie rzeczy silnik jest gotowy na naprawdę wiele animacji.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2020 15:39:38 przez Hexmage960
[#1135] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@abcdef, post #1112

ok, ale znalazłem inne rozwiązanie w magazynie
w magazynie obecnie jest opcja wczytaj i po wybraniu nr planszy opcja testuj daje możliwość zagrania w wybraną planszę

nie rozumiem w ogóle opcji ustawienia po jej wybraniu to co się dzieje to klikając kursorem na jakiś każdy element z planszy on po prostu znika i tyle nic więcej, to może ta opcja powinna być nazwana kasuj a nie ustawienia
[#1136] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1135

nie rozumiem w ogóle opcji ustawienia po jej wybraniu to co się dzieje to klikając kursorem na jakiś każdy element z planszy on po prostu znika i tyle nic więcej, to może ta opcja powinna być nazwana kasuj a nie ustawienia

Przepraszam, ta opcja "ustawienia" jest nieaktywna. Tak samo możemy kasować elementy jak wybierzemy czarny prostokącik w menu "Kafelek". Małe niedoróbki, których nie będzie w nowej wersji.

Poza tym w nowej wersji postaram się już zrobić porządne menu wyboru poziomu trudności i przeglądania dostępnych oraz ukończonych plansz w formie listy.
[#1137] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1136

nie musisz mnie czy nikogo przepraszać, rób swoje
ja po prostu gram i Ci wrzucam swoje uwagi, nie wiem jak tam inni, być może się powtarzam
przeszedłem już 5 i 6 planszę, wystarczy trochę ruszyć głową przy browarku ok, racja i rozkminić drogę przejścia planszy

kolejne moja uwaga to aż się prosi bo jest dostępny edytor aby sami użytkownicy już projektowali swoje plansze i wrzucali gdzieś na Twojego ftp żebyś uwzględnił w swojej grze
opcja "prześlij zaprojektowaną/e planszę do autora"

przydał by się log zmian w grze co nowego żeś poprawił czy dodał w katalogu z grą
może też jakaś mała historyjka przed grą wprowadzająca gracza coś typu "aby uwolnić księżniczkę musisz uporządkować x magazynów ...." pomysł
[#1138] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1137

Dzięki za sugestie. Zgadzam się ze wszystkimi.

- Najlepiej jak zrobię dedykowaną grze stronę WWW i tam zachęcę do przesyłania plansz,
- Log zmian w archiwum to też świetny pomysł,
- Mała animacja wprowadzająca jest planowana, ale to jeszcze nie w nadchodzącej wersji.
[#1139] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1138

ok, przeszedłem juz wszytkie 7 plansz
gra się dość przyjemnie i sama gra wciąga

zaprojektowałem również 8 planszę i tak ją zagmatwałem że trochę trzeba będzie się natrudzić
oto moja plansza nr 8
link
[#1140] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1139

Cieszę się, że gra się podoba.

Pobrałem Twoją planszę. Tak jak pisałem, w nowej wersji będzie wygodny wybór plansz z listy z informacją o ukończonych poziomach.

Podsunąłeś mi pomysł bym koniecznie dodał opcję wpisywania imienia autora planszy. Będzie to po prostu w chunku "AUTH" albo "ANNO" jak w innych plikach IFF.

Tak jak obiecywałem, plansze z tamtej wersji zostaną wczytane do programu w nowej wersji.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2020 20:39:56 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem