[#1021] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#1022] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #1019

Pasuje, tylko zastanawia mnie dlaczego Magazynier ma czerwony nos? drunk
[#1023] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #1022

właśnie dlatego ;)
[#1024] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1003

Ten pędzel nie pasuje tematycznie do motywu gry, sugeruje, że ten tytuł ma coś wspólnego z rysowaniem, motyw tego obrazka pasuje bardziej na lokację startową do jakiejś bijatyki.
[#1025] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@czorny, post #1011

Bardzo ładny obrazek, jednak sumiennie trudniąca się swoim fachem figura głównego bohatera nie pasuje do koncepcji "stereotypowego żydka" zacierającego ręce na myśl o przypływie gotówki ze sprzedanych na targu wisienek zdobytych podczas przesuwania skrzynek w nawiedzonych magazynach.
[#1026] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1025

Tam są jabłka na moje oko. Trochę na rabusia wygląda ale niedaleko pada jabłko od wisienki cokolwiek to znaczy.
[#1027] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1024

Sztuka rządzi się swoimi prawami i nie zawsze ma to być coś dosłownego a dające bardziej do myślenia, wywołania refleksji.
[#1028] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1026



Troche zmienione/poprawione.

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2020 00:07:34 przez czorny

Ostatnia aktualizacja: 08.06.2020 00:14:28 przez czorny
[#1029] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@czorny, post #1028

zapomniales o waznej rzeczy.... magazyniery maja te "januszowe wonsy" szeroki uśmiech
[#1030] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #1029

@Czorny - świetnie! OK

Przygotowałem przy okazji jeszcze jeden zestaw Magazynowej grafiki. Dodałem dekoracje - pochodnie na ścianach oraz nowy przedmiot - sakwę ze złotem. Bohater ma szarą czapkę.

Uważam zestaw za udany (kto wie, może najbardziej udany ze wszystkich) i mam nadzieję, że i Wam się spodoba. Być może czaszka jest mniej atrakcyjna - to się poprawi.

Teraz wracam do uzupełniania kodu. Pracuje mi się lepiej zarówno przy grafice jak i kodzie więc jestem dobrej myśli. Do końca czerwca to zrobię (przy czym mam jeszcze licencjat).

Tyle, że do końca czerwca na pewno nie uda się zrobić dekoracyjnej grafiki do menusów i pewnie nie dopasuje się dźwięków itp. Jest tego sporo. Zatem gra będzie po części "surowa", tzn. będzie można grać, ale nie wszystkie placeholdery zostaną zastąpione.

Mam nadzieję, że to nie szkodzi. W wakacje będę miał więcej czasu to pewnie dorysuję brakujące elementy grafiki. Po prostu nie mam w tej chwili takich mocy przerobowych.

Zatem Magazyn będzie ukończony do końca czerwca, ale jako porządna gra Public Domain.

W wakacje i później będzie tylko lepiej. Nie planuję dużych projektów po ukończeniu prac nad bieżącą grą - tylko coś troszkę bardziej złożonego. I podejdę inaczej, tzn. nie będę zdawał relacji.

Dostrzegam bowiem, z jakimi problemami spotkałem się podczas tego projektu i postaram się im przeciwdziałać na przyszłość.

Jak już wypuszczę Magazyn jako kompletną grę, pewnie uda mi się zatrudnić u któregoś z kolegów przy grafice bądź kodzie.

Pozdrawiam.



Ostatnia aktualizacja: 09.06.2020 17:37:03 przez Hexmage960
[#1031] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1030

Mam dziwne przeczucie że te pochodnie będą jeszcze poprawiane.
[#1032] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1031

Mi się podobają. Jak już wrzucam grafikę, to generalnie nie mam zastrzeżeń.
[#1033] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1032

Pochodnie w magazynie? To jakaś jaskinia czy budynek? Co na to inspektor BHP?
[#1034] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #1033

No cóż, w czasach w których żyje bohater, magazyny są oświetlane przez pochodnie.

Serio to nie przywiązuję tak wagi do pewnych szczegółów.

Chodzi o pewną symbolikę.

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2020 18:03:51 przez Hexmage960
[#1035] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1034

Post 989, Twój obrazek. Rozumiem że bohater powozi zaprzęgiem a drogę oświetlają mu lampy naftowe? A może jednak czas już najwyższy porzucić dodawanie jakichś pierdołek, pochodni, obrazów na ścianie, garnców złota itp. Może jednak najpierw kod???
[#1036] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #1035

Post 989, Twój obrazek. Rozumiem że bohater powozi zaprzęgiem a drogę oświetlają mu lampy naftowe?

Tak jak napisałem, nie przywiązuję wagi do pewnych detali. Być może pewne rzeczy są niespójne, ale tego czasami nie zauważam. Nie wpływa to na grywalność - przecież ta pochodnia to tylko trochę pikseli.

A może jednak czas już najwyższy porzucić dodawanie jakichś pierdołek, pochodni, obrazów na ścianie, garnców złota itp.

Myślę, że te dodatki są całkiem udane. Nie zabrały mi dużo czasu.

Może jednak najpierw kod???

Zgadzam się z Kolegą. Jest czas na kod, ale czasem mam ochotę zrobić troszkę dodatków przy grafice. Mam nadzieję, że to już ostatnie poprawki na czerwiec i teraz skoncentruję się tylko na kodzie. O pracach nad grafiką w grze Magazyn pisałem w poście wyżej.

Ostatnia aktualizacja: 09.06.2020 18:21:58 przez Hexmage960
[#1037] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1036

Piszesz o tym ciągle w kółko wrzucając w międzyczasie kolejne obrazki z poprawioną wersją grafiki. No nic. SHOW MUST GO ON.
[#1038] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #1037

O przyczynach tego stanu rzeczy już wielokrotnie pisałem i nie chcę powtarzać. Obrałem sobie już od pewnego czasu termin na koniec czerwca (proszę przeczytać uważnie mój pierwszy dzisiejszy post w wątku) i będę się go trzymać.
[#1039] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1030

abstra(cenzura ppa)ąc od wyglądu pochodni - zastanawia mnie, czemu ma służyć oświetlanie ścian, których człowiek w szarej czapeczce nie może nawet zobaczyć. Oraz czemu wszystkie ściany mają orientację horyzontalną (pomijając korzyści z powieszenia na nich pochodni frontem do gracza).
oraz do czego służą te szare cegły. Bo jeśli to jest to, co człowiek w szarej czapeczce ma za zadanie umieszczać na czerwonych polach, to czemu tego jest o 1 więcej? Ok, niech zgadnę. Nadmiarowa cegła stanowi dodatkową atrakcję w grze, w jednej czai się ukryta czaszka, która wyskakuje niczym jack-in-the-box i wtedy człowiek w szarej czapeczce ucieka na drugi koniec planszy.
[#1040] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1031

Mam dziwne przeczucie że te pochodnie będą jeszcze poprawiane.

Ja mam dziwne przeczucie, że wszystko będzie jeszcze zmieniane... niejednokrotnie.
Kolejny raz grafika zmieniła się całkowicie. Teraz czas na nową wersję edytora.
[#1041] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1034

Serio to nie przywiązuję tak wagi do pewnych szczegółów.


Takich, że teraz jeden rodzaj ściany "poziomej" rujnuje całkowicie stronę wizualną gdy jest wstawiony w miejscu "pionowej" ściany? Skoro koniecznie kafelek przedstawiający ścianę ma mieć również zawartą "podłogę" widoczną w kafelku, to należy zrobić różne warianty kafelka-ściany - poziomy, pionowy, narożniki i "łączówki", każdy może być nawet "ścianą z pochodnią" i "ścianą bez pochodni". To żaden problem żeby algorytm poruszania postaci wykrywał kilka rodzajów "ściany" zamiast jednego czy dwóch. Przychodzi mi na myśl klasyczna terminalowa gra "Nethack" gdzie coś takiego (łączówki, narożniki) uwzględniono:

[#1042] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #1041

Te otwory w bocznych ścianach, to otwory wentylacyjne. Generalnie też chodzi o to żeby można było sobie podglądać co jest po drugiej stronie.
[#1043] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1030

Przygotowałem przy okazji jeszcze jeden zestaw Magazynowej grafiki. Dodałem dekoracje - pochodnie na ścianach oraz nowy przedmiot - sakwę ze złotem. Bohater ma szarą czapkę.

Miales dokonczyc kod i nie zawracac sobie glowy p******ami.

DOKONCZ KOD!


Uważam zestaw za udany (kto wie, może najbardziej udany ze wszystkich) i mam nadzieję, że i Wam się spodoba.


Moim (i zapewne wielu innych tez) zdaniem ten zestaw jest duzo gorszy od poprzednich, ktore byly juz kompletne i wystarczajace do gry. Jak juz musisz sie rozpraszac robieniem grafiki, to rob ja tam gdzie jeszcze nic nie masz.

DOKONCZ KOD!
[#1044] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #1043

1
[#1045] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #1043

Miales dokonczyc kod i nie zawracac sobie glowy p******ami.


akurat pochodnie to nie są pierdoły. Bez pochodni byłoby ciemno - wiem to z lekcji o OpenGL, trzeba dodać światło. Z tego powodu np. w Duke Nukem 3D są włączniki świateł. Dobrze że Hexmage w porę o tym pomyślał.
powstaje tylko pytanie, kto te pochodnie tam pozapalał.
[#1046] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1045

Ja tam bym zapytał o to jakie to czasy pochodni i ciężarówek. To chyba jeszcze przed programem powszechnej elektryfikacji musi być.
[#1047] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1030

Podsumujmy:

- gorsza infantylna nieczytelna grafika,
- czaszki większe od skrzyni,
- wisienki większe od bohatera,
- dziurawe ściany,
- trzonek pochodni przypięty do ściany, płomień leży na powierzchni ścianocegły,
- miejsce docelowe przesuwanej skrzyni ma kształt prezentu pod choinkę 2D,
- worek z pieniędzmi przypominający mosznę z oklapłym przyrodzeniem.
[#1048] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #1046

Tak czy siak lepiej by było użyć lampy naftowej, ewentualnie karbidówki. Ale może prąd odcięło a akurat tych skomplikowanych urządzeń pod ręką nie było. A wziąć szmatę, zamoczyć w oleju, owinąć na patyku i podpalić to każdy głupi potrafi.
[#1049] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1047

@Aurel
Zapomniałeś dodać "moim zdaniem".

Zgodzę się, że wisienka dość duża. Ale czy w innych grach (np. Superfrog) te wiśnie nie są też duże?

Niektóre skojarzenia są mocno naciągane. Nie widzę problemów.

Najnowsza grafika jest według mnie najlepsza. Aktualnie chciałbym by zastąpiła poprzednią z wersji 1.0, ale nierzadko było że niektóre zestawy nie zastępowały grafik tylko stanowiły odrębne scenerie.

Ściany są tylko poziome by uprościć robienie poziomów i nie martwić się o kilka rodzajów.

@Nogorg
To niespójność pewnych elementów, o których wspominałem - nierzadko nie jestem jej świadom. Dziękuję za zwrócenie uwagi.

Nie wszystkie te rzeczy są istotne z punktu widzenia rozgrywki.

@Snajper
Po prostu pochodnie na ścianach jest łatwiej dodać niż lampy na suficie!

Ostatnia aktualizacja: 10.06.2020 13:53:51 przez Hexmage960
[#1050] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #1043

@MSchulz
Powoli do celu.

Przyłożyłem się teraz do narysowania grafiki wszystko sobie zawczasu rozplanowując (w przeciwieństwie do poprzednich).

Uważam, że teraz np. skrzynie wyglądają bardzo dobrze. Rzut jest spójny. Jedyny element niedostosowany to wisienki i mogą troszkę nie pasować.

Wiecie przecież dobrze, że praca z miesiąca na miesiąc się poprawia.

Tak jak pisałem wczoraj, jest kilka elementów w grafice brakujących.

Kod piszę, ale raczej będę musiał dorysować te kluczowe. Są to: elementy GUI oraz drobna animacja bohatera w ruchu oraz animacja zbierania skarbów.

Ja zapominam (i nierzadko koledzy też), że gra składa się z wielu komponentów.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem