[#961] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #960

Powiedzmy że do końca przyszłego tygodnia. Ograniczenia - ta sama tematyka (domek, dwa hipki, ciężarówka, ręka z pędzlem), ta sama rozdzielczość i ta sama paleta kolorów. Zwycięzcę wybiera Hexmage. Co do nagród rzeczowych - mogę zaoferować PowerBooka G4 bodaj 1,0 GHz. Sprawny, z zasilaczem i zainstalowaną wersją demo MorphOSa. W przypadku gdybym to ja wygrał - nagrodę przekażę Hexmagowi :)
[#962] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #961

do konca przyszlego tygodnia ?

Lo matko! to to chyba na jakies GFX demo compo na Revision 2020.
Ja myslalem, ze to challenge na 1 dzien na miare mozliwosci gry ok, racja
[#963] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #957

ciężarówka stoi prosto ale tylne koła są skręcone...

paczki na pace wydają się lewitować a pod spodem przebija wewnętrzna część przyczepy czy paki czy co to za wóz jest.

Wiem, że można się przyczepić do naprawdę wielu elementów obrazka. Jak najwięcej rzeczy będzie poprawionych w następnej wersji, która będzie 1000% lepsza.

Wszystkie elementy narysuję jako osobne brushe, a potem to połączę.

Konkurs - może być, ale chciałbym jednak samodzielnie to poprawić. Jeżeli jednak ktoś podeśle swój fan art do gry, to chętnie dołączę. Paleta kolorów w zasadzie może być dowolna.

Dzisiaj pracowałem nad kodem.

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2020 19:39:16 przez Hexmage960
[#964] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #963

To moze zrobmy tak:

Odpusc sobie malowanie planszy i zajmij sie pisaniem gry a nam zostaw stworzenie planszy tytulowej. Pozniej sobie wybierzesz ktora najbardziej pasuje a nawet bedziesz mogl ja poprawiac jak juz gra bedzie gotowa OK
[#965] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #964

Nie lubię przerywać robienia rzeczy, którą zacząłem. Skoro wersja robocza obrazka jest gotowa, chciałbym ją dopracować.

Jest mnóstwo możliwości wykazania się w deweloperce na Amigę. Jest pełno nieobjętych stanowisk.

Jeżeli ktoś chce rzeczywiście pomóc mi przy grafice Magazynu, to tak jak pisałem - chętnie przyjmę fan art do gry.
[#966] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #965

"Nie lubię przerywać robienia rzeczy, którą zacząłem. Skoro wersja robocza obrazka jest gotowa, chciałbym ją dopracować."

Eeee....
[#967] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #966

Chcesz coś poprawić? Masz lepszą wizję? Przecież nikt Ci niczego nie broni.

Wydaje mi się, że z takiej pomocy skorzystam ewentualnie po prostu po dokończeniu gry. Tak jest według mnie lepiej.

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2020 20:27:54 przez Hexmage960
[#968] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #961

jak już to może dla radości tworzenia po prostu... co to za hobby za które oczekujesz nagród :P
[#969] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #968

Spoko, ten PowerBook i tak szuka nowego domu.
Postaram się coś wysmażyć w ramach hobby. A ten termin "tygodniowy" to żebym zdążył
[#970] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #967

Na nieudany koniec gry proponuję planszę tego typu.


Ostatnia aktualizacja: 03.06.2020 21:59:22 przez amikoksu
[#971] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #967

Wrzucam moja koncepcje tla dla planszy.
Niech ktos/Hexmage dorysuje reszte, mnie sie juz nie chce. Ale powiem, ze paleta jest hardkorowa i stanowi niezle wyzwanie

[#972] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #971

Drzewo urywa dupe OK

Ręka też zajebista

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2020 23:20:55 przez QUAD
[#973] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #971

To może dorysuj kilka skrzynek pod ścianą w środku i magazyniera, który je odnosi do wewnątrz. A na zewnątrz auto dostawcze które odjeżdża poza planszę. Jestem pod wrażeniem. OK
[#974] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #971

W O W
Powinieneś brać udział w amiga live pixelart compo OK
[#975] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #971

Wrzucam moja koncepcje tla dla planszy.


[#976] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #971

a co to kurła .. hot16 challenge?



nominuje recedenta :P
[#977] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #971

Brawo! Świetna robota.
[#978] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #976

Czy to, Forest Dump???!!
[#979] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@stefkos, post #978

Nie lubisz tej polskiej gry? W mojej opinii polskie gry na Amigę są całkiem udane. Teenagent, Magiczna Księga, Skarbnik, Misja Harolda, Saper.

Jakość mojej gry nie odstaje od tych standardów. Robię grę na moje możliwości. Przy czym chciałbym robić gry na 256 kolorów, co już standardem nigdy na Amidze nie było. AGA nikogo już nie interesowała.
[#980] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #979

Mialo byc Forest Gump

Ja sie nie wypowiedzialem o Twojej tworczosci, rob co masz robic.
[#981] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@stefkos, post #980

Bardziej Cast Away chyba :) tam byl kurierem Fedexu zdaje mi sie.
[#982] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #976

Prossz. Kto następny? Koyot?

[#983] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #982

Pudłex - strzał w 10, w Polsce przełomu lat 80/90, firmy bez x na końcu się nie liczyły:).
[#984] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #982

Może ta gra powinna się nazywać PUDŁEX :)
[#985] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@fazior, post #983

[#986] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #985

Pudłex - strzał w 10, w Polsce przełomu lat 80/90, firmy bez x na końcu się nie liczyły:).

I dlatego moja firma software'owa nazywa się Gear works.

Ale według mnie na ciężarówce powinno być po prostu "Magazyn".

Narysowałem nową wersję swojego obrazka. Jest zdecydowanie staranniej, choć może to jeszcze nie to.

Przyznam, że z takimi dużymi formatami miałem niewiele do czynienia. Choć pewnie po kilkunastu przeróbkach będzie to wyglądać jak należy, jak np. w przypadku planety "Diuna".

Nie wychodzi mi wykańczanie obrazków i nawet ukończone wyglądają jakby były w stadium roboczym. Może też zbyt się spieszę.

W kolejnej wersji postanowiłem już zupełnie się nie spieszyć. Jednakże rysunek tytułowy uznaję za zamknięty, bo trzeba kontynuować.

Bardzo podoba mi się praca Selura, ale troszkę nie pasuje tematycznie do Magazynu ze względu na dużą realistyczność. Moje grafiki są bardziej kreskówkowe.

Gra troszkę się rozgrzebała, muszę wrócić na właściwe tory. Niestety jak coś mnie rozprasza, to potem nie potrafię skupić się na meritum.

Wiadomo też, że gra powinna mieć nie tyle planszę, ile też dźwięki, muzykę itp. Widzę po projekcie "Magazyn", że zalegam z takimi podstawowymi elementami. Mam z nimi pewien problem. Chciałem jednak przezwyciężyć to jeszcze przy "Magazynie".

W kolejności, jak już ukończę "Magazyn" v2.0, zabiorę się za kolejną grę (bądź program użytkowy), ale będę pracować w zdecydowanie inny sposób.

P.S. Może warto później z tych obrazków zrobić historyjkę obrazkową jako intro do gry - z lekką animacją i podpisami.



Tu dla porównania pierwsza wersja:



Ostatnia aktualizacja: 04.06.2020 16:57:24 przez Hexmage960
[#987] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #986

"jak już ukończę "Magazyn" v2.0, zabiorę się za kolejną grę"

Spiesz sie powoli, (do ladowania na Jowiszu) mamy jeszcze troche czasu
[#988] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #987

1. Muszę upraszczać swoje projekty do minimum, inaczej nie da rady - przynajmniej na tym etapie.

2. Potrafię rysować dokładniej, ale potrzebuję na to więcej czasu. W jeden dzień narysowałem te wszystkie elementy od podstaw. Dlatego to wygląda roboczo.
[#989] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #988

Twoja plansza tytułowa nie wygląda "roboczo". Jak coś robisz roboczo to rysujesz gdzie mniej-więcej ma być jakiś kształt/bryła, planujesz rozmieszczenie obiektów, skąd będzie padać światło itp. Jak już masz to ogarnięte to dopiero wtedy wchodzisz w detale. Wiem, że jesteś fanem "Magazynu Amiga" - otwórz na chybił-trafił jakiś artykuł Stanisława Węsławskiego i zobacz jak on to robił. I wyciągnij wnioski.
[#990] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #989

Jak coś robisz roboczo to rysujesz gdzie mniej-więcej ma być jakiś kształt/bryła, planujesz rozmieszczenie obiektów, skąd będzie padać światło itp. Jak już masz to ogarnięte to dopiero wtedy wchodzisz w detale.

Ja z grubsza tak robię. Najpierw szkic, najdalszy plan (niebo), potem ziemia, trawa, góry, na koniec elementy pierwszoplanowe. Ale przyznam, że detale robię w trakcie prac, a nie pod koniec.

Problemem jest tylko podział obrazka na brushe. Najpierw powinienem przygotować brushe a potem dopiero je wklejać, używać jako pędzel, oraz do wypełniania obszarów itp. Jak to opanuję lepiej - powinno być OK.

Co do artykułów pana Węsławskiego - to dobry pomysł.

Dzięki za cenne wskazówki, bardzo się przydadzą.

W tej roboczej wersji obrazka widać, że rozplanowałem sobie skąd pada światło. Rozświetliłem góry oraz trawiastą drogę. Teraz widzę, że ta wersja wygląda całkiem fajnie.



Ostatnia aktualizacja: 04.06.2020 17:44:49 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem