[#931] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #928

To była sceneria plażowa a ponoć ma być kilka scenerii.
Hexmage960, co z tą plażą i katakumbami?
https://www.ppa.pl/forum/strefa-tworcow/40361/magazyn-informacje-nt-nowopowstajacej-gry/3#m655795
[#932] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #928

Obstawiam, że w ciągu miesiąca wyrobię się z pełnym dokończeniem gry, tzn. realizacją ostatnio przedstawionych punktów. Od kilku miesięcy mam spójną, wyklarowaną grafikę i koncepcję gry, czego ostatnie posty są świadectwem, jak i wypuszczona ostatnio wersja demo gry.

@Amikoksu

Aktualnie chciałbym, by była jedna, kompletna sceneria. Tamte grafiki, jak widzisz, nie przepadły - wszystkie je trzymam na serwerze, ale nie wiem czy będę je dostosowywać do potrzeb aktualnego silnika.

W historii projektu były różne negatywne wydarzenia, ale na szczęście wszystko po pewnym czasie się wyklarowało i nie ukrywam, że również dzięki Waszej pomocy i wsparciu udało mi się wyjść na prostą i projekt finalizować!

Ostatnia aktualizacja: 21.05.2020 20:14:13 przez Hexmage960
[#933] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #932

Aktualnie chciałbym, by była jedna, kompletna sceneria.

To słuszna koncepcja.
[#934] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #933

Oto najświeższa grafika menu. Na górze jak to wygląda w pliku graficznym, na dole jak to wyświetla się w grze (przy czym jednocześnie wyświetlane jest jedno menu). Jest miejsce na dodatkowe elementy.

Nowe menu jest niemal zaprogramowane - można już przechodzić po głównych menu, zostało wybieranie opcji.

Udało mi się też rozwiązać kwestię podwójnego buforowania i teraz bardzo sprawnie udaje mi się dodawać funkcje rysujące.

Publikowana wersja 1.0 była w pojedynczym buforowaniu. Nowa wersja już jest w podwójnym.

Nowe menu przyznam, że było dosyć czasochłonne, ale już udało mi się rozwiązać największe problemy.

Postaram się by to był ostatni update przed publikacją grywalnej gry w wersji 1.1. Tak jak zakładałem, wersja 1.1 miała mieć tylko nowe menu.

Ale jak się uda będzie od razu więcej rzeczy z wersji 1.2 (dźwięki). Obsługa joysticka będzie na pewno (kod napisałem, muszę to tylko połączyć z głównym kodem).





Ostatnia aktualizacja: 22.05.2020 17:29:32 przez Hexmage960
[#935] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #934

Jak idą postępy z menu (eleganckie) yyy z grą?
[#936] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #935

Poprawiłem jeszcze grafikę menu. Nie podobała mi się ta dyskietka.

Poniżej 3 przyciski głównego menu. Przyciski są 32x32. Bohater w tej postaci zyskał więcej detali. Wykorzystam to na planszy tytułowej gry.



Menu jako takie już działa. Menu może być przywołane (okno 160x128 na środku ekranu). Gadżety dodawane są do okienek i program reaguje na naciskanie.

[#937] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #936

Obiecana plansza tytułowa do gry "Magazyn".

Wszak każda gra powinna taką planszę mieć.

Wybaczcie niedbałe wykończenie, ale mysz zaczęła mi już siadać.

Mam nadzieję, że się spodoba.

[#938] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #937

a co tam robi penis na kiju?

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2020 09:22:49 przez snajper
[#939] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #938

To pędzel artysty nasączony jasnobeżową farbą. szeroki uśmiech To właśnie to wykończenie, o którym wspominałem.
[#940] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #938

Leje na ciebie. A tak serio mi obrazek skojarzył się z obecnymi zamieszkami w USA i plądrowaniem sklepów (magazynów).

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2020 10:36:36 przez KM_Ender
[#941] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #937

Całkiem nieźle.
To WX25 coś oznacza?
[#942] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #940

Tak dla jasności - obrazek przedstawia rozładunek ciężarówki.

Jak wyczyszczę myszkę, będę ten obrazek jeszcze poprawiał, a w zasadzie przerabiał - bo nie zrobiłem wielu elementów z należytą starannością. Powiedzmy jest to wersja robocza.

Tymczasem wrócę do dokończenia kodu gry. Chciałbym też by bohater i skrzynie były płynnie animowane na planszy - wymyśliłem już jak to w prosty sposób zrealizować.

Aktualnie staram się pracować staranniej i powoli mi to wychodzi coraz lepiej.

Całkiem nieźle.
To WX25 coś oznacza?

Dzięki. To tylko tablica rejestracyjna samochodu.

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2020 11:03:00 przez Hexmage960
[#943] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #938

Mnie zastanawia paznokieć drugiego palca od lewej :>>>>
[#944] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #942

Jak wyczyszczę myszkę, będę ten obrazek jeszcze poprawiał, a w zasadzie przerabiał - bo nie zrobiłem wielu elementów z należytą starannością. Powiedzmy jest to wersja robocza.

Proponowałbym nie więcej jak miesiąc przeznaczyć na poprawianie przerabianie planszy tytułowej bo co prawda jeszcze pół roku z hakiem do początku nowego roku, ale jeszcze masz kilka innych rzeczy na głowie.

Tymczasem wrócę do dokończenia kodu gry. Chciałbym też by bohater i skrzynie były płynnie animowane na planszy - wymyśliłem już jak to w prosty sposób zrealizować

Skokowo byłoby lepiej, ale jak tam chcesz.

To tylko tablica rejestracyjna samochodu.

Ja bym dał HEX21. No chyba że w 25r gra ma się pojawić.
[#945] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #944

Skokowo byłoby lepiej, ale jak tam chcesz.

Rozważam ruch płynny tylko ze względu na zbierane przedmioty. Powinna być animacja zbierania.

Proponowałbym nie więcej jak miesiąc przeznaczyć na poprawianie przerabianie planszy tytułowej bo co prawda jeszcze pół roku z hakiem do początku nowego roku, ale jeszcze masz kilka innych rzeczy na głowie.

Przecież pisałem dopiero co, że chcę wyrobić się w miesiąc z dokończeniem całości. Plansza tytułowa jest dosyć ważnym zwieńczeniem projektu.

Na poprawki do planszy tytułowej przeznaczę kilka dni.
[#946] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #945

chcę wyrobić się w miesiąc z dokończeniem całości

No i gitarra.
[#947] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #937

Tez sie kiedys tak bawilismy za dzieciaka...
nabijalo sie psia kupe na patyk i ganialo kolegow po osiedlu szeroki uśmiech

Ale zeby takim patykiem cos rysowac, to juz przesada...

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2020 12:30:43 przez selur
[#948] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #947

Dla jednego może to być "penis", dla innego "kupa". A nie przyszło Wam do głowy, że to po prostu włosie pędzla do malowania?

Proszę, poniżej taki sam - dodatkowo z paletą:

Z samego obrysu można wnioskować, że to może być np. zapalona zapałka. Jednak z kontekstu jasno wynika, że to pędzel.



Ostatnia aktualizacja: 03.06.2020 13:11:00 przez Hexmage960
[#949] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #937

jest git :)
[#950] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #937

Pomijając już warstwę artystyczną obrazka (kojarzy mi się z grą "Mentor")...

czemu chłopaki rozładowują pakę na zewnątrz magazynu?
[#951] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #950

Bo tam jest taśmociąg a wóz do środka się nie zmieści. Ja bym się spytał gdzie kuń z dyszlem spylił?

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2020 14:07:39 przez amikoksu
[#952] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #950

Tak, ciężarówka się nie zmieściła. Poza tym rzut jest na zewnątrz magazynu. Później jakieś wózki widłowe i paczki zostaną rozmieszczone. Ale to już zadanie dla gracza!
[#953] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #952

Później jakieś wózki widłowe i paczki zostaną rozmieszczone. Ale to już zadanie dla gracza!

To będzie w v1.4 (elementy gry) czy v1.6 (dodatki)?
[#954] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #953

Pisałem ogólnie o tym, że zadaniem gracza jest rozlokowanie skrzyń.

Nie przewiduję wózków, choć skoro o tym mowa - to kiedyś miałem pomysł na taki dodatek, żeby z wózkami móc nie tylko pchać, ale też ciągnąć skrzynie.

Bohater w 99% będzie pchał skrzynie jak dotychczas, przy czym będzie animacja poruszania.
[#955] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #952

Tak, ciężarówka się nie zmieściła


Ach, OK. Po prostu pamiętałem jak przez mgłę jakieś intro do gry, w którym się jak najbardziej mieściła. Ale to było lata temu...
[#956] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #955

Mogłem dać widok wnętrza magazynu - chciałem jednak by na planszy tytułowej widać było magazyn z zewnątrz. Proste.

Tamto intro to były bardzo wczesne przymiarki. Teraz mamy więcej detali.

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2020 14:47:47 przez Hexmage960
[#957] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #937

Hej,
rozumiem że ekran tytułowy przedstawiać ma obraz magazynu malowany przez artystę i na tym osadzisz elementy menu głównego tak?
kilka rzeczy mi tutaj nie pasuje.
Mianowicie...
ciężarówka stoi prosto ale tylne koła są skręcone...
paczki na pace wydają się lewitować a pod spodem przebija wewnętrzna część przyczepy czy paki czy co to za wóz jest.
swoją drogą ciężarówki pod magazyn zazwyczaj pojeżdżają tyłem bo tak otwierają się drzwi przestrzeni ładunkowej lub bokiem bo tak otwiera się plandeka ale nie jest to reguła, zależy ile jest miejsca przed magazynem.
Gdzieś tam zaginął też obrs kabiny ale to drobnostka
Słońce jest na wysokości drzewa a jednak szczyt korony jest ciemniejszy niż podstawa... tak jakby cień odwrotnie...
coś jest nie tak z budynkiem... Jakby okna za wysoko patrząc na to gdzie zaczyna się perspektywa schodzić do tyłu. Chyba że to nie perspektywa a skośny kawałek dachu.
[#958] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@softiron, post #957

do tego bym dorzucil jeszcze straszny fakt, ze blizniaki syjamskie po operacji rozdzielenia stracily nogi i teraz biedaki beda pelzac z tymi skrzynkami na plecach jak slimaki.

No i ten jeden blizniak, nomen omen jest ZLY, bo zrzuca swojemu braciszkowi wielka cegle prosto na beret
[#959] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #958

Żeby było bardziej konstruktywnie - weźcie (softiron i selur) coś napędzlujcie dla Hexmaga. Wiem, że potraficie. Obiecuję, że jak przedstawicie swoje wersje to też zrobię własną.
[#960] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #959

Czelendz akcepted, zatem robimy plansze tytulowa do MAGAZYNU.
Ile mamy czasu ?
Czy beda nagrody pieniezne czy raczej w naturze OK
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem