[#811] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #810

Czekamy 2022 już niedługo
[#812] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #810

na wompierzu działa.

trzy skrzynie "zjadłem" zostały 3


a ja zjadłem kilka czaszek. Ludzik to morderca - najpierw zamordował ofiary, zgromadził ciała w magazynie, a teraz zjada czaszki. :o A wiśniami gardzi! Pewnie wiśnie służą mu za przynętę.
[#813] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #812

tytulowy magazynier to Jigsaw a magazyn, to tak naprawde miejsce zbrodni
[#814] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #813

Jest już panel (jeszcze nie wyświetlają się liczby).

Te czaszki chciałem zrobić jako przeciwników łażących po planszy. Obecnie silnik to umożliwia.

[#815] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #814

Te czaszki chciałem zrobić jako przeciwników łażących po planszy.

A teraz jak chcesz?
To jest zrzut ekranu z samej gry?
[#816] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #815

Oczywiście, że to zrzut z gry. Do dokończenia prac zostały:

- Aktualizacja panelu,
- Kilka poprawek w silniku,
- Animacja pojawiania się / znikania przedmiotów,
- Bohater 4 kierunki,
- Dodanie muzyki i/lub efektów dźwiękowych.

Czaszki jako dodatkowy element najpewniej będą sobie chodzić np. lewo-prawo. Będzie można je blokować w komnatach za pomocą skrzyń.

Wisienki po zebraniu dodadzą punktów.

Najpewniej czaszki i wisienki będą pojawiać się i znikać (na polach, na których umieszczono je w edytorze plansz). Wisienki trzeba będzie szybko zebrać.

Co do efektów dźwiękowych, to aktualna animacja jest na tyle atrakcyjna, że te są opcjonalne. Ale na pewno na koniec je dodam.

Póki co muzykę można sobie puścić w tle w HippoPlayerze, Delitrackerze lub innym ulubionym odtwarzaczu.

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2020 12:53:48 przez Hexmage960
[#817] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #816

Co do efektów dźwiękowych, to aktualna animacja jest na tyle atrakcyjna, że te są opcjonalne.


uff, bo już myślałem, że ci twórcy gier nigdy się nie nauczą. Ja to odkąd pamiętam, przy każdej grze najchętniej bym wyłączył SFX, ale te animacje robią takie do dupy, że chcąc nie chcąc trzeba słuchać dodatkowych hałasów, żeby w ogóle włączanie gry miało sens. :/
[#818] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #816

Ale czy edytor plansz będzie miał też edycję dźwięków... SFX, ewentualnego modułu intro samej gry?

Takie ewentualności mogły by doprowadzić do rożnych wariacji przy tworzeniu ewentualnych level-packów.

Mogły by powstać levele ze świąteczną muzyką, lub jakieś kosmiczne dźwięki np: z okazji spadnięcia pierwszego Star-linka:)

Pomyśl o dodaniu świątecznych akcentów do edytora planszok, racjaok, racja
[#819] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tWINpIX, post #818

Edytor plansz służy tylko i wyłącznie do edycji plansz.

Ale grafika (oraz w przyszłości dźwięki) są odczytywane w formacie wymiany IFF, więc jest możliwość podmiany.

@Snajper

Z dźwiękami tak jak kiedyś wspominałem - mam problem. Ale zgodnie z tym co koledzy mówili, uzyskam w tym temacie wsparcie jak już będzie gotowa cała gra.

To co miałem na myśli to np. animacja pojawiania się przedmiotów. Bez dźwięków nadal jest to atrakcyjne.
[#820] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #816

Ooo panie, to przy obecnym tempie powstawania gry te dodatki dojdą tak za 6 miesięcy. Już wcześniej Duda będzie nowym prezydentem.

Gra miała wyjść na początku roku, bo już wszystko było zrobione, brakowało tylko poziomów a te pan miał natrzepać w takim tempie jak poziomy do Robbo u kolegi na Atari ( chyba 100 w jeden dzień z tego co pamiętam - ale mogę się mylić ).

Coś mi się wydaje, że jak już wszystko z pana listy będzie zrobione, to sam pan sobie dołoży do tego zrobienie intro i outro, no bo przecież gra musi być wydana porządnie. Jak już będzie intro i outro to dojdą nowe pomysły do gry. Gra już będzie praktycznie gotowa, silnik będzie działać, wystarczy tylko dołożyć nowe poziomy. No i potem jeszcze tylko wystarczy dodać możliwość ładowania swojej animacji bohater. A potem jeszcze tylko......
[#821] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #820

Największy problem to będą dźwięki.

Udało mi się już zrobić działający panel! Naliczane są punkty, ułożone skrzynie i klucze. Prócz tego silnik został naprawiony i wisienki, klucze i drzwi znikają po zebraniu.

Zapraszam do sprawdzenia i hmm... zagrania:

http://coreprogramming.pl/Nowe/Magazyn/Dema/Magazyn1.0.lha

W następnej kolejności pozostałe punkty, czyli dodatkowe animacje i bohater w 4 kierunkach.




Ostatnia aktualizacja: 07.05.2020 15:05:53 przez Hexmage960
[#822] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #821

Hej, skorygowałem błąd ze skrzynkami i dodałem 4 kierunki bohatera. Do pobrania z tego samego linku.

Grze brakuje w zasadzie głównie trybu sekwencyjnego, na razie plansze ładuje się pojedynczo.

Do gry dołączona jest plansza przykładowa (w zasadzie są 3 przykładowe plansze). Zaprojektuję więcej i dorobię tryb sekwencyjny.

Ostatnia aktualizacja: 07.05.2020 17:15:54 przez Hexmage960
[#823] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #822

Nie szalej tak , nie nadążamy testować!
[#824] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@GraBoski, post #823

Jak nie nadazasz, to se kup karte turbo z Gieldy PPA
[wyróżniony] [#825] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #824

Jest już tryb sekwencyjny. Rozpoczynamy grę przyciskiem "Graj" w menu "Magazyn". Możemy też wyjść z edytora przyciskiem "Koniec".

Dołączyłem 3 pełne poziomy. Plansze czytane są z katalogu Plansze o nazwach Plansza01.plan, Plansza02.plan itd.

Planuję jeśli będzie wiele zestawów plansz, by były ładowane z odpowiedniego katalogu (np. danego parametrem).

Możemy restartować poziom przyciskiem R. Wychodzimy z gry przyciskiem ESC.

Do pobrania z tego samego linku.

Punkty za zbieranie wisienek nie przechodzą chwilowo do następnych poziomów.

Proszę pamiętać o instalacji czcionki. Docelowo będzie skrypt instalacyjny.

Testy oczywiście mile widziane - proszę wyłapywać błędy.





Ostatnia aktualizacja: 08.05.2020 07:24:37 przez Hexmage960
[#826] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #825

Fenomenalna gra 10/10
Nawet moja stara gra, a teściowa gotuje bigos na uspokojenie bo tak się podniecilem.
Kunszt dizajnu i programowania
[#827] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@GraBoski, post #826

SZANOWNA MODERACJO ja w sprawie poprawy jakości forum.
Troll Graboski mógłby na zawsze zniknąć z ppa z korzyścią dla wszystkich.
[#828] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@GraBoski, post #826

Niezmiernie mnie to cieszy , że tak się podnieciłeś , ale weź daj upust swoim fantazjom w innym miejscu....
[#829] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@movin, post #827

Już zareagowaliśmy. Jest ban. Jednak nie ma gwarancji, że nie wróci pod innym pseudonimem za jakiś czas.
[#830] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@grxmrx, post #829

Wieści: Zrobiłem już 7 zróżnicowanych etapów. Poziom trudności rośnie powoli.

Poświęcając czas na etapy jeszcze nie dorobiłem dodatkowych animacji.

Jeśli chodzi o dźwięki to już wkrótce powinienem się tym zająć. Czy mógłby ktoś pomóc mi podrzucając małą paczkę z odpowiednimi samplami (ruch bohatera, popychanie skrzyń, zbieranie skarbów, otwieranie drzwi)?

Planuję też dorobić obsługę joysticka.

W zasadzie zostaną jeszcze dwie ważne rzeczy:
- Kody lub zapis stanu gry,
- Lista najlepszych wyników.

Życzę udanej zabawy.





[#831] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #830

To skoro ma być edytor, to po prostu może lista poziomów do wybierania + info czy ukończony + najlepszy wynik?
[#832] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #830

A czy można przejść level w sposób który daje różne wyniki?
[#833] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ppill, post #832

Nie bierz wisienki.
Brawo Hexmage960 za duży postęp w ostatnich dniach.
[#834] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #830

Czy gra uruchamia sie komus poprawnie na kosciach AGA?
Odpalilem wersjie 1.0 z linka na eXecu i moim oczom ukazal sie taki obrazek
(prosze nie regulowac przegladarek)

[#835] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #834

Mogę potwierdzić, że uruchamia się poprawnie na AGA. Ukończyłem wszystkie poziomy Gra ma swój urok, dobrze się grało. Drzwi i klucze mogą pozytywnie komplikować stopień trudności, choć jeszcze nie dało się tego bardzo odczuć.

Brakuje widocznego numeru poziomu, który jest aktualnie grany. Moim zdaniem gra też prosi się o jakąś przyjemną, relaksującą muzyczkę i łagodne efekty dźwiękowe. Oczywiście w edytorze jest to zbędne.

Wiele razy było pisane o atrakcyjności animacji, a animacja jest taka jak w Astro Blox... czyli 4 obrazki bohatera, w zależności w którą stronę idzie i przesuwa się skokowo do kratki obok. Może ja źle rozumiem znaczenie słowa animacja, ale jeśli dobrze pamiętam to wiele miesięcy temu była prezentowana w tym temacie prawdziwa animacja ruchu i przesuwającego się obiektu. Tymczasem 2 dni temu gra zyskała funkcjonalność Astro Bloxa, czyli 4 kierunki. Po prostu trochę mnie to zaskoczyło, podobnie jak i fakt, że grałem w Magazyn szeroki uśmiech
[#836] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #831

@Teh_KaiN
To skoro ma być edytor, to po prostu może lista poziomów do wybierania + info czy ukończony + najlepszy wynik?

Tak, myślę, że zrobię właśnie zapis i odczyt stanu gry.

@PPill
@Amikoksu
A czy można przejść level w sposób który daje różne wyniki?

Tak, można lub nie zbierać wisienki. Wisienki dają dodatkowe punkty, choć to wymaga jeszcze ciut dopracowania.

@Phibrizzo
Tak, grę rozwijam i testuję na A1200. Dziwne. Co masz na swojej Amidze zainstalowane?

@Xylaz
Bardzo cieszę się, że gra się spodobała. Rozwijam grę dalej i planuję kilka fajnych dodatków.

Klucze i drzwi można wykorzystać do utrudnienia na wyższych poziomach, np. trzeba będzie otworzyć właściwe, by dało się ułożyć skrzynie. Sokoban daje spore pole do różnicowania poziomów.

Jak się uda dodać te czaszki to będzie jeszcze trudniej na kolejnych poziomach.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2020 01:24:11 przez Hexmage960
[#837] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #835

Jeszcze dodam do poprzedniej wypowiedzi:

@Phibrizzo
Może masz jakiś patch, który alokuje bitmapy w pamięci FAST? Gra wymaga, by bitmapy były w pamięci CHIP, bo korzysta z Blittera.

@Xylaz
Co do animacji, to ja już przedstawiałem co będzie jeszcze dodane.

O te tutaj:

[#838] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #836

A może w wersji 2.0 byłby czas ukończenia etapu i w zależności z jaką ilością nad i poniżej doliczałby się bonus punktowy (pisałem Ci kiedyś o tym, ale ty nie czytasz).

Czy dobrym pomysłem są osobne pliki plansz? Przecież w ten sposób bez przechodzenia etapu 10 można zagrać w etap 11.
[#839] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #838

...lub tez zliczanie krokow Robin Hooda jako punkty ujemne.
Czyli mamy np. kazdorazowo Bonus punktow do planszy +200pkt, im mniej krokow wykona bohater tym wiekszy bonus nam zostaje po ukonczeniu planszy.
[#840] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #838

Czy dobrym pomysłem są osobne pliki plansz? Przecież w ten sposób bez przechodzenia etapu 10 można zagrać w etap 11.

To jest wada zamieszczania etapów w tej postaci. Generalnie jak ktoś zechce oszukiwać to sobie podmieni nazwy plików.

Rozwiązaniem byłoby rzeczywiście połączenie wielu plików z planszami w jeden. W przypadku formatu IFF to dość łatwe zadanie. Dobrze, jest to na liście "do zrobienia" - ale ma niski priorytet, bo mogę zrobić na końcu.

Czy kolega sugeruje się filmikiem, czy grą w działaniu? Bo aktualnie w grę gra się bez wybierania plansz w requesterze - plansze czytane są automatycznie po kolei.

A może w wersji 2.0 byłby czas ukończenia etapu i w zależności z jaką ilością nad i poniżej doliczałby się bonus punktowy (pisałem Ci kiedyś o tym, ale ty nie czytasz).

Chodzi koledze o czas czy licznik ruchów?

Tak jak pisałem system naliczania punktów wymaga dopracowania. Wisienki będą dawały dodatkowe premie.

Postaram się również wprowadzić ten licznik ruchów i naliczanie dodatkowych punktów za szybsze przejście planszy.

Aktualnie priorytet to dodanie animacji i zapisywanie stanu gry.

P.S.
Już też wiem jak zrobię wpisywanie imienia gracza i listę najlepszych wyników - użyję gadżetów systemowych gadtools - co bardzo uprości to zadanie. Tak samo mogę postąpić na wypadek potrzeby wprowadzenia innych funkcji.

Ostatnia aktualizacja: 09.05.2020 07:30:02 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem