[#721] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #720

P.S. Edytor z Magazynu jest kompatybilny z Astro Blox'em?

Jeśli chodzi o format plansz to nie - plansze są opakowane w "nowoczesny" format IFF.

Mapa jest w programie skanowana by wyznaczyć współrzędne bohatera i liczbę skrzyń.

Ale myślę, że Magazyn przypadnie Ci do gustu. Będzie można podmienić w nim grafikę, więc jeśli ta z AstroBloxa Ci się bardziej podoba, to będziesz mógł ją zamienić.

Być może Magazyn będzie mieć później możliwość Modów (modyfikacji), zresztą takie coś planowałem wcześniej. Co to w praktyce oznacza? Dowolne modyfikowanie gry i definiowanie swoich kafli.

Ale na razie w Magazynie tego nie będzie.

Gratuluję zrobienia planszy do Astro Bloxa. Muzyka też mi się bardzo podoba.
[#722] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #720

co to za nutka? Fajnie się komponuje OK Ogółem gdyby gra w takiej postaci wyszła (plus ewentualnie jakieś dźwięki), to by była bardzo fajna produkcja. Bloczki są eleganckie w swej prostocie, Magazyn średnio tu wypada, a do tego wydaje mi się być przebajerowany.
[#723] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #722

Do początku roku jest jeszcze sporo czasu, więc grafika do Magazynu może jeszcze ulec zmianie. Mi się podoba i taka mogłaby już pozostać.
[#724] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #722

Nutka to na 100% moduł XTD - któraś z części "Economy", wyszło ich chyba około 20
[#725] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #720

Nie chcę nic mówić, ani też nikogo obrażać, ale to wygląda całkiem profesjonalnie.
[#726] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #721

Czyli nie ma co czekać na edytor Magazynu.

Ja levele rysuję w TME (widać drugi level):

a potem przepisuje dane pod hexeditem, trochę roboty jest, ale
jak przejdę level to micha się cieszy

Domyślam się, że grafikę w Magazynie można podmienić, ale rozgrywka, będzie zapewne inna. Zobaczymy.

Muzyczka to moduł XTD "Bad Format".

Jak zrobię z 10 plansz to wrzucę tu ADF'a.

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2020 22:31:15 przez AmiClassic
[#727] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #726

Muzyczka to moduł XTD "Bad Format".


Faktycznie :)
[#728] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #726

Super sprawa. Oczywiście zależy mi na tym, by ludzie edytowali poziomy do mojej gry. Ale w czymś bardziej cywilizowanym niż hex-edytor.

Twoje levele wyglądają bardzo fajnie. Brawo!

Czyli nie ma co czekać na edytor Magazynu.

Mam nadzieję, że edytor Magazynu spełni oczekiwania i z przyjemnością będziesz robił poziomy również do niego.

Domyślam się, że grafikę w Magazynie można podmienić, ale rozgrywka, będzie zapewne inna. Zobaczymy.

Rozgrywka będzie inna, ale liczę że się gra spodoba.

Co też ważne Magazyn ma mieć podstawowe komponenty, których brakowało w AstroBloxie, czyli punktacja, lista najlepszych wyników oraz kody do poziomów.
[#729] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #726



Fajny ten AstroBlox. Chwilkę pobawiłem się tilesetem.

Tak się prezentuje level 2.



Trzymam kciuki za Magazyniera OK
[#730] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #728

Mam nadzieję, że edytor Magazynu spełni oczekiwania i z przyjemnością będziesz robił poziomy również do niego.

W miarę możliwości, postaram się coś spłodzić.

Tak sobie myślę, może i AstroBlox'owi brakuje punktacji, highscore czy kodów do leveli (według mnie tylko tego ostatniego), ale ma jedną przewagę nad Magazynierem, a mianowicie czterofazową animację postaci. W magazynie zawsze postać będzie 'twarzą do nas' i taka postać jak robocik w AstroBlox'ie nie ma prawa bytu, bo przesuwanie przez niego klocków będzie prawidłowo odbywać się tylko w jednym kierunku. Przesuwanie klocków przez Magazyniera, też będzie trochę abstrakcyjne - raz bokiem, raz głową a raz nogami
To takie moje przemyślenia.

Jeśli masz możliwość 'wkodowania' playera modułu (modułów) tak jak sugerowałem wcześniej, to na Twoim miejscu spróbowałbym to dodać. Gra w ciszy jest monotonna i takie gry tracą na tym sporo.
[#731] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #714

[#732] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ppill, post #729

Ostatni raz zaśmiecam wątek AstroBloxem(w sumie w Magazynie też są 16x16, więc łatwo je i tutaj zamienić). Trochę poprawiłem i czekam na nowe poziomy :)



Tileset
[#733] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ppill, post #732

No bardzo fajnie. Teraz jeszcze wystarczy, że znajdzie się ktoś do zakodowania gry i projekt zostanie sfinalizowany, a Hexmage będzie mógł zająć się czymś nowym
[#734] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #733

Bardzo mi się podoba grafika Ppilla. Fajny pomysł z plusem i minusem - bo tak właśnie wyobrażałem sobie znikające kafle w AstroBloxie - jak elektron i pozyton.

Guido Mersmann, autor Boulder Daesha zrobił dla swojej gry katalog z pracami użytkowników. Będę musiał pomyśleć o czymś podobnym w przypadku Magazynu - zarówno jeśli chodzi o grafiki jak i nowe poziomy.

Kodem gry i główną grafiką zajmuję się ja. Cały czas pracuję.
[#735] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #734

Ten katalog z pracami użytkowników to dobry pomysł. Kiedy chciałbyś ten pomysł zrealizować? Może już czas?
[#736] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #734

czy pogniewasz sie jak zrobie (juz wstepnie zrobilem...) wariacje astro blox czyli na bazie Twojej gry wlasna wersje z grafika PPIL? wstepnie ta samam mechanika a pozniej dodatkowe bajery? oczywiscie bedzie screditowany :)

[#737] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #736

Spoko, jak to mówią konkurencja mobilizuje do działania.

Jeśli chcesz napisać swojego Sokobana, nie ma problemu. Oczywiście wiem, że może odbić się to negatywnie na mnie, przez to, ze długo przeciągam wydanie Magazynu.

Prace z Magazynem posuwają się do przodu. Organizacja wychodzi mi coraz lepiej.

Dzisiaj również odświeżyłem swoją stronę domową - jest nadal w budowie, ale nie ma martwych linków.

Grafikę PPilla będzie można dodać też do Magazynu. Ciekawy jestem wyników naszych prac i porównania obu gier.

Widzę, że na sztywno wpisujesz planszę do gry. Tak dla Ciebie wygodniej? Rozumiem, że używasz JavaScript? Bo np. plansze AmiClassica łatwiej będzie dodać z gotowym edytorem. Rozważałeś go?

Mój Magazyn posiada wbudowany edytor i możliwość ładowania plansz.

Wydam Magazyn jak tylko będzie gotowy, nie wcześniej! Naprawdę chciałbym by było to jak najszybciej - w ten lub przyszły weekend.

Ale jeszcze mam na głowie licencjat, na który poświęcam trochę czasu.
[#738] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #737

To jest narazie efekt paru godzin ale w pełni grywalny sokoban już jest. Twój magazyn to coś innego jakby nie było, mi się spodobał astroblox i te plusy i minusy i tylko to muszę dokodowac. Żadna konkurencja, bo Twoje systemowe i przez to lepsze a moje dość zamkniete :) edytor map mi nie potrzebny to stary myk z czasów Atari i plansz które się klepie w edytorze tekstu i są czytelne jakie są :)

Ps: mój kod działa na kick 1.1 z 256 ramu

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2020 17:07:37 przez juen

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2020 17:08:06 przez juen
[#739] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #738

To ciekawe, mamy różne doświadczenia. Ja na Atari 65XE u kolegi robiłem plansze w Robbo Konstruktorze - programie od autora tej gry, a nie w edytorze tekstu.

No ja też już miałem w pełni grywalnego Sokobana.

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2020 17:09:37 przez Hexmage960
[#740] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #736

Super! Jeśli będzie się nazywać Magazin to ja pracuję już nad ścieżką dźwiękową.

[#741] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #739

Przy paru typach bloków wystarcza reprezentacja tekstowa, przy bardziej rozbudowanym jak Twój to edytor się przyda :)

Nie zasmiecam więcej wątku. Co do muzyki to już mam delikwenta :) ale później można zrobić więcej wersji. Przede wszystkim potrzebuję poziomów ale to opiszę niedługo w innym wątku...
[#742] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #741

Przede wszystkim potrzebuję poziomów ale to opiszę niedługo w innym wątku...

To chyba przyda Ci się edytor?
[#743] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #742

caly myk polega na tym, ze edytor jest zbedny:

#####.............
#   #.............
#   ##############
#*               &
####  % ####     #
...#  a A..#   ###
...######..#   #..
...........# b ###
#######....#     #
#++   #....# #####
#   - #....# #....
#######....#B#....

kolumn: 18, wierzszy 12
"#" - sciana
" " - podłoga
"." - pustka
"&" - miejsce gdzie gracz konczy gre po ustawieniu bloczkow
"*" - miejsce gdzie gracz startuje
"a" - pierwszy rodzaj bloczkow
"b" - drugi rodzaj bloczkow
"A" - miejsce docelowe dla "a"
"B" - miejsce docelowe dla "b"
"%" - blok, ktory mozna przesuwac - przeszkadzajka
"-" - ujemny bloczek
"+" - dodatni bloczek

plansze widac golym okiem - edytor zbedny, kazdy sobie poradzi


wystarczy czcionka w stylu monospace (courier, lucida monospace - o stalej szerokosci) i dowolny ulubiony edytor textu :)

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2020 17:45:31 przez juen
[#744] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #743

To jest najpiekniejszy przyklad podejscia do projektow. MVP jego mac! Po co komu edytor systemowy pod workbencha dzialajacy na karcie graficznej z menu animowanym w 3d i dzialajacym w 16 wersjach jezykowych jak w notatniku mozna naskrobac 20 plansz w godzine lub dwie - napisac silnik gry w dzien i do tego uzyc czyjejs grafiki gotowej, aby wypuscic produkt i sprawdzic czy ktokolwiek chce w to zagrac i podaunie komentarze i wskazowki pod dalszy rozwoj! Brawo juen - tak widze projekty zwinne ;) dwa dni i mamy gotowa gre w sokobana ;)
[#745] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojT_GL, post #744

mojemu kodu brakuje wszystkiego czego nie brakuje u Hexmaga wiec nie przesadzajmy, ja tylko chcialem sie oderwac od cochwilowego sprawdzania o wiadomosciach ze swiata...

fajny edytor to tez bajer, np puscic dzieciakowi i niech uklada mapy, tak moze miec wieksza frajde, dla kogos bardziej logicznego wystarczy edytor tekstowy

to, ze ja robie kod w dzien to nie ma wplywu na prace hexmaga, zawsze bylem szybkim klepaczem, brakuje mi takiej wytrwalosci jak u Hexmaga wiec robie wszystko szybko zanim mi sie odechce. nie lubie tak dopieszczac, mam plan z gory i go realizuje i finisz...

zajebiscie mi sie spodobala PPILA grafika i ogolnie taka wersja sokobana jak w astro blox, pierwszy raz zainteresowal mnie sokoban, bo nie przepadam za nim :D
[#746] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojT_GL, post #744

Mój edytor nie ma menu animowanego w 3D, ani nie działa w 16 wersjach językowych. Proszę nie wyolbrzymiać ponad miarę.

Ja robiłem już wersje z planszami w formie tekstu - i edycja poziomów jest ciężka, bo przecież poziomy trzeba często testować. Również kasowanie i wstawianie spacji i innych znaków jest trudne.

Sam też preferuję narzędzia na max. uproszczone na początkowym etapie prac nad grą.

Za młodu kochałem tryb tekstowy w C64 i swoje mapki na kartce przygotowywałem w ten sposób.

Przypomniałem sobie, że dziś jest 1 kwietnia więc jest możliwe, że kolega Juen sobie trochę żartuje (jak i Nogorg ze zrzutem z Protrackera bez dźwięku). Wiele by na to wskazywało.

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2020 19:01:33 przez Hexmage960
[#747] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #745

Wreszcie coś się dzieje. Jest dobrze.

A sprite'ów nie można również w ten sposób zrobić? literka to kolor, mozna by zrobić konkurs tutaj na projekty graf :)

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2020 19:15:56 przez Ralpheeck
[#748] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #746

Uzyj opcji Insert w CED-zie. HeartLight z tego co pamietam ma mapy w ascii, tak jak podaje Juen. Obejrzyj sobie.
[#749] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #741

Jeśli nie nazywa się "Magazin" to niestety nie ta gra
[#750] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #746

to, ze ja robie kod w dzien to nie ma wplywu na prace hexmaga, zawsze bylem szybkim klepaczem, brakuje mi takiej wytrwalosci jak u Hexmaga wiec robie wszystko szybko zanim mi sie odechce. nie lubie tak dopieszczac, mam plan z gory i go realizuje i finisz...

@Juen
No więc ja niby też mam plan i wiem co chcę zrealizować.

Obecnie GUI Magazynu jest realizowane w prosty sposób: jest ładowana skórka - grafika z plików i jest wklejana w okienka. Następnie tworzone są niewidoczne gadżety z różnymi funkcjami - wybór kafla, odczyt, zapis, testowanie plansz. Tak samo jest dla okienka z najlepszymi wynikami itp.

Ostatnia aktualizacja: 01.04.2020 19:46:44 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem