[#781] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #773

Robert, krótkie pytanie. Ile już wersji edytora napisałeś? Co było nie tak z nimi wszystkimi, że nadal się z tym dłubiesz ?
[#782] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JIL, post #780

Gratuluje wytrwałości


Chyba czytelnikom wątku...
[#783] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #782

slynny amigowy Guru onegdaj rzekl "czekajcie a bedzie wam dane !" ok, racja

tylko zapomnial dodac... jesli dozyjecie
[#784] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #773

Dezorganizacja się znacznie zmniejszyła.

przypomnę tylko, że napisałeś:
[19.03.2020] Jestem już na finiszu prac! Od jutra robię poziomy i postaram się do piątku, ew. do weekendu zaprezentować grę!

a tymczasem robisz wszystko, tylko nie to, co sam zaplanowałeś zrobić. Jaki jest sens tego tematu, jeśli słowa pisane tu nie mają żadnego znaczenia.
[#785] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #784

"Jaki jest sens tego tematu" Wyłącznie terapeutyczny.
[#786] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #785

Na razie najlepsze co z tego wątku wyszło to odkopanie Astrobloxa i ogarnięcie go przez pospolite ruszenie pod wodzą Juena. Naszemu ulubionemu autorowi nie daje to do myślenia, tworzy wersję 253 edytora i jak zwykle gra jest na ukończeniu i ukaże się na początku roku. Albo przed końcem.
[#787] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #785

ja jednak w tym watku widze znacznie wiecej:
odwaga, zniewaga, walecznosc, upadek, milosc, nienawisc, poklask, zawisc, ukrzyzowanie , ostateczne zmartwychwstanie i....
Deja Vu czyli blad w Matrixie pomysł
[#788] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #787

03.08.2018 Obstawiam, że w przeciągu tygodnia - dwóch dokończę silnik gry oraz zaprojektuję poziomy.
04.03.2020 Zapewniam, że silnik nowego dema jest już gotowy! Teraz będę jeszcze dodawał poziomy.
19.03.2020 Jestem już na finiszu prac! Od jutra robię poziomy.
03.04.2020 Postaram się wrzucić niedługo zrzut ekranu a wkrótce - całą grę, jak tylko zrobię poziomy.
04.05.2020 Opracowałem niesamowicie wygodny edytor plansz!

Najważniejsze że wszystko idzie dobrze i dezorganizacja się zmniejsza. Szkoda tylko, że gra tkwi w wiecznym limbo. Chyba nie często zdarza się możliwość testowania edytora plansz od nieistniejącej gry.
[#789] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #786

Chylę czoła, za wiedzę jako posiada Hexmage na temat Amigi, niemniej kolejna gra logiczna to nie jest to na co czekam. Choćby i edytor był najlepszy jaki można sobie wymyśleć, ja raczej w takie gry nie gram.

Za to podobają mi się rozwiązania techniczne, jak np. przesuwanie okienek wraz z całą zawartością. Według mnie autor powinien rzucić tę grę Magazyn i zająć się pisaniem jakiejś nakładki na Workbencha żebyśmy mogli przesuwać okna wraz z ikonami, tak jak powinno to być zrobione zupełnie na początku.

Także oczywiście gra wyjdzie lada moment, bo już wszystko jest, brakuje tylko poziomów, ale to kwestia paru godzin. Nie wiem tylko, czy jest aż taki popyt na tego typu gry.

Wy na serio tak lubicie gry logiczne że nie możecie się doczekać Magazynu?
[#790] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #789

??? Przecież my tu nie czekamy aby zagrać, tylko ciekawi nas czy Hexmage da radę coś doprowadzić do końca.

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 12:02:58 przez Aniol
[#791] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #789

Wy na serio tak lubicie gry logiczne

Tak.
że nie możecie się doczekać Magazynu?

Nie możemy.
[#792] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #789

"Nie wiem tylko, czy jest aż taki popyt na tego typu gry."

Oczywiscie, ze jest popyt ale jak za gre trzeba bedzie zaplacic ze 20zl, to popyt spadnie do zera
[#793] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #789


Za to podobają mi się rozwiązania techniczne, jak np. przesuwanie okienek wraz z całą zawartością. Według mnie autor powinien rzucić tę grę Magazyn i zająć się pisaniem jakiejś nakładki na Workbencha żebyśmy mogli przesuwać okna wraz z ikonami, tak jak powinno to być zrobione zupełnie na początku.


Taka nakładka istnieje już a Magazyn nie.
[#794] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #793

Ale taka nakładka wymaga lepszego sprzętu, a w Magazynie działa to na podstawowym. Jakby to Hexmage przeniósł do Workbencha i działałoby to na zwykłej, gołej A500 ( z kickstartem 3.0 - bo chyba takiego wymaga ), to byłoby super.

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 18:40:56 przez AmmigaCDTV
[#795] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #794

Panie, to jest nawet dobry pomysl OK

Pisanie gier to nudne, zmudne i ciagnaca sie zajecie jak widac czasami i w nieskonczonosc.
Pisanie pogramow w okienkach z pewnoscia bedzie krotsze i mniej meczace a w koncu Minniat ma wiedze na temat zgodnosci programowania z systemem.
Tak wiec do dziela! pomysł

aha, tylko Minniat sie chyba jednak uparl na pisanie gier...
wiec musicie go jakos przekonac.. moze chociaz jakas hipnoza u Kaszpirowskiego
adin dwa okienka
tri czietyrje przesuwamy je
pjac sziest system juz jest
[#796] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #795

OK
[#797] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #781

@Twardy

Odpowiedź jest prosta. Przyznam, że w żadnej wcześniejszej wersji edytora nie zrobiłem odczytu i zapisu, ze względu na problemy, o których już wiele razy pisałem. Dlatego też go dokańczam.

Jestem w trakcie dodawania funkcji zapisu i odczytu plansz.

- Wyświetla się requester z wyborem pliku,
- Opracowałem strukturę planszy i wstawiane kafle są w niej zapisywane.
- Plansza jest czyszczona na początku działania programu,

Brakuje tylko zapisu/odczytu z IFF, za co właśnie się zabieram.



@Xylaz

Testowanie plansz zrobię bezpośrednio po odczycie/zapisie IFF. Gra będzie wówczas prawie gotowa.

Wtedy też wrzucę uaktualnione archiwum.

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 20:14:29 przez Hexmage960
[#798] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #790

Magazyn to taki Duke Nukem Forever
[#799] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #794

Tak?
Magic Layers
Wymagania takie jak podałeś.
[#800] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #797

No i udało się. Odczyt i zapis plansz jest gotowy. Korzysta z formatu IFF.



Zapraszam do pobrania i przetestowania edytora.

http://coreprogramming.pl/Nowe/Magazyn/Dema/Magazyn-edytor.lha

Możecie zapisywać swoje prace - za pomocą przycisku "Zapisz" w menu "Plansza". Zachowajcie swoje plansze.

Teraz będzie już z górki. W kolejności testowanie plansz.

@Anioł
@Selur

Wątek informuje o postępach w pracach nad grą.

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 21:11:12 przez Hexmage960
[#801] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #800

To jest konkret.
Będzie można zapisywać tak plansze, żeby później one się automatycznie uruchamiały jedna po drugiej tak jak powinny w grze?
[#802] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #801

Na razie plansze zapisuje się "luzem" w formie pojedynczych plików o dowolnych nazwach. I tak też plansze będą testowane.

Co do automatycznego uruchamiania kolejnych plansz, najpewniej użyję jakiegoś skryptu z nazwami plansz i dodam do tego odpowiednią funkcję w edytorze do układania sekwencji plansz.

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 21:25:55 przez Hexmage960
[#803] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #802

wystaczy przemianowac nazwy wszystkich plikow na "plansza_" i dodawac koncowki 01 do 99, bo zakladam, ze wiecej niz 99 plansz nie bedzie. Czyli "plansza_01", "plansza_02" ..itp.
I gotowe ! OK
[#804] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #803

Tak, to bardzo dobry pomysł.

Dodam jeszcze, że w obecnej formie możecie dowolnie tworzyć plansze.

Nawet jak rozszerzę format o dodatkowe dane, postaram się zachować kompatybilność. IFF to znacznie usprawni.

Dzięki temu Wasze plansze załadują się do ew. nowszych wersji.

Opis zachowania się niestandardowych elementów rozgrywki (wisienki, czaszki) wkrótce podam.

Dla jasności - ja też będę tworzyć plansze.

Ostatnia aktualizacja: 05.05.2020 21:41:39 przez Hexmage960
[#805] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #804

Zapomniałem napisać, że program w aktualnej wersji wymaga czcionki tny.font.

Pobierzecie ją z Aminetu:
http://aminet.net/package/text/bfont/tny_font

Wrzućcie ją do swojego katalogu FONTS:

Sorki za niedopatrzenie.
[#806] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #789

Chylę czoła, za wiedzę jako posiada Hexmage na temat Amigi, niemniej kolejna gra logiczna to nie jest to na co czekam. Choćby i edytor był najlepszy jaki można sobie wymyśleć, ja raczej w takie gry nie gram.

Za to podobają mi się rozwiązania techniczne, jak np. przesuwanie okienek wraz z całą zawartością. Według mnie autor powinien rzucić tę grę Magazyn i zająć się pisaniem jakiejś nakładki na Workbencha żebyśmy mogli przesuwać okna wraz z ikonami, tak jak powinno to być zrobione zupełnie na początku.


Trochę nawiązując do tematu... Całkiem poważnie @Hex - nie chciałbyś np. dołączyć do zespołu usprawniającego linię classic Amiga OS? Po 3.1.4 nadciąga 3.2... Jestem prawie pewien, że zrobiłbyś dużo więcej dobrego (i przynoszącego satysfakcję) dla AmigaOS classic, pracując jako developer AmigaOS 3.x. I to nie jest złośliwość!

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2020 11:03:28 przez X-Type^HVR
[#807] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@X-Type^HVR, post #806

Hej!
Działa już testowanie plansz. Przy czym o ile silnik gry jest funkcjonalny, niektóre elementy zachowują się nie do końca prawidłowo, np. klucz czy wisienka nie znikają po zebraniu (ale silnik odnotowuje ich zebranie). To samo tyczy się drzwi.

Jak tylko przygotuję panel z liczbą punktów, kluczy itp., to to skoryguję.

Nie zamieściłem jeszcze planowanych animacji, ani 4 kierunków bohatera.

Skrzynie można popychać i lokowanie na docelowe miejsca jest odnotowywane.

Silnik bazuje na dwuwarstwowej planszy (podłoga + obiekt). Jednowarstwowa plansza z edytora jest konwertowana do postaci dwuwarstwowej.

Jak kończymy testowanie planszy, ponieważ oryginalna jednowarstwowa plansza nie jest modyfikowana - zostaje przywrócona oryginalna postać planszy, czyli sprzed testów.

Żeby przetestować planszę należy umieścić dokładnie jednego bohatera na planszy i nacisnąć przycisk "Testuj" w menu "Plansza". Jeżeli jest inna liczba bohaterów, testowanie się nie uruchomi.

Podczas testowania znika menu (będzie zamiast niego panel z punktacją itp.). Sterujemy klawiszami kursora. Z testowania do edytora wychodzimy klawiszem ESC.

Aktualna wersja gry:

http://coreprogramming.pl/Nowe/Magazyn/Dema/Magazyn1.0.lha

Dodałem czcionkę tny.font do archiwum.

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2020 13:42:38 przez Hexmage960
[#808] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #807

Archiwum LHA z Magazynem rozpakowałem na Amidze 1200. Nie zapomnieć o wgraniu czcionki bo gra nie ruszy!

Trochę pośmigałem - wczytywanie testowej mapy ruszyło. Skrzynie dają się przesuwać. Rozumiem, że na tym etapie wisienki i klucze zostają (nie znikają). Kafelek - można dodawać elementy bez problemu.

Udało się zrobić własny level - zapisać go i wczytać ponownie.

Do "systemu" udało się powrócić przez ESC.

Sorry za szybkie testy ale mało czasu dzisiaj mam - będzie więcej czasu to zapodam więcej informacji. Jak by co to uruchamiałem to na na A1200 WB3.1 + 8MB FAST.

Walcz dalej!

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2020 13:57:26 przez Adinfo
[#809] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Adinfo, post #808

Umieściłeś czcionkę tny.font w katalogu FONTS?
[#810] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Adinfo, post #808

Trochę pośmigałem - wczytywanie testowej mapy ruszyło. Skrzynie dają się przesuwać, trzy skrzynie "zjadłem" zostały 3. Rozumiem, że na tym etapie wisienki i klucze zostają (nie znikają). Kafelek - można dodawać elementy bez problemu.

Serdeczne dzięki za testy. Bardzo się cieszę, że funkcje działają prawidłowo.

Tak jak napisałem, niektóre kafelki nie działają jeszcze do końca jak trzeba. Stało się tak przypadkiem, bo wisienki należą do warstwy podłogi, a nie obiektu.

Ale silnik jest funkcjonalny (po zebraniu wisienek zwiększa się liczba punktów, po zebraniu klucza zwiększa się liczba kluczy, do otwarcia drzwi potrzebny jest min. 1 klucz, po ulokowaniu skrzyni zwiększa się liczba skrzyń ulokowanych itp.) i skoryguję te rzeczy jak dodam tylko panel.

Ostatnia aktualizacja: 06.05.2020 13:59:13 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem