[#691] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojT_GL, post #689

Hej.

Najnowsze informacje w temacie są takie, że udało mi się już ustalić finalne GUI.

Tym razem nie będę się spieszyć jak w zeszły weekend - dostaniecie produkt w pełni grywalny z wieloma poziomami, a nie namiastkę.

--
P.S. Po namyśle - nie będę się tłumaczyć z moich problemów. Liczę na wyrozumiałość i akceptację.

Klon "Robbo" swego czasu udało mi się zrobić. Miał wiele elementów z gry wliczając w to działka, bomby i gruz. Więc wbrew panującej opinii jakieś projekty dokończyłem.

Oto wykaz ukończonych projektów wrzuconych na Aminet:

- AstroBlox - Poprzedni klon Sokobana z 2013 roku.
- Paczka poziomów do Boulder Daesha - Jest to paczka poprawionych oryginalnych poziomów Boulder Dasha.
- BME - Edytor do Benefactora wersja 2.0.
- Klon Robbo - Klon Robbo mojego autorstwa z 2008 roku.
- Gra tekstowa SpaceStation - Gra tekstowa stworzona w pakiecie EAC.

Prócz tego jest kilka nieukończonych projektów.

Obecny projekt "Magazyn" jest dużo prostszy niż Robbo, czy edytor do Benefactora i go ukończę.
[#692] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #691

Wyrozumiałośxi nie ma. Do widzenia
[#693] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #691

Jak mówi polskie przysłowie- Śpiesz się powoli. Tym bardziej, że do początku roku jeszcze dużo czasu.
[#694] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #691

prostszy od robbo?



wg opisu pod filmem Astroblox, nie łatwo zgadnąć, że to skończony projekt.

[#695] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #694

Astro Blox nie ma dźwięków - tylko dlatego nie został uznany w komentarzach za produkt ukończony.

Choć przyznam, że ilość etapów w Astro Bloxie pozostawia też wiele do życzenia.

Robbo jest zdecydowanie bardziej złożony niż Sokoban. Robbo - z tego co czytam w moim opisie, bo wrzucałem to wiele lat temu - ma 15 etapów.

Gwoli wyjaśnienia - nie mam pseudonimu "Korin", jak mówi tytuł filmu - to pomyłka ludzi, którzy wrzucali na Aminet klon Robbo innej osoby o tym pseudonimie.

Zamiast sugerować się tymi filmami polecam po prostu zagrać w grę.

To są projekty sprzed wielu lat. Od tego czasu mocno się poprawiło w mojej pracy - rysuję i programuję lepiej.

Niestety najskuteczniejsze lekarstwa - które pomagają mi wyzdrowieć, odbiły się na organizacji pracy. Cierpiałem na schorzenie wręcz najgorsze dla twórcy - nie mogłem stworzyć choć najprostszego dzieła ze względu na dezorganizację.

Na szczęście poprawiła się tutaj sytuacja. I dziękuję Wam bardzo za wiarę w moje możliwości. Postaram się Was nie zawieść. Szykuję ukończoną grę. OK
[#696] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #695

P.S. Po namyśle - nie będę się tłumaczyć z moich problemów. Liczę na wyrozumiałość i akceptację.


Niestety najskuteczniejsze lekarstwa - które pomagają mi wyzdrowieć, odbiły się na organizacji pracy. Cierpiałem na schorzenie wręcz najgorsze dla twórcy - nie mogłem stworzyć choć najprostszego dzieła ze względu na dezorganizację.


Jak można być tak nie konsekwetnym?
[#697] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@wnuczus, post #696

Polecam zajęcie się czymś innym, niż komentowanie czyjejś sytuacji zdrowotnej.
[#698] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@wnuczus, post #696

Masz rację, zapomniałem się. Dlatego chcę by ten temat był definitywnie zakończony.

Póki co tak jak pisałem, szykuję ukończoną grę. Już teraz prezentuje się o wiele ładniej niż Astro Blox, czy Robbo z tamtą grafiką, przyznacie?
[#699] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #698

I super będę czekać na wersje finalną:)
[#700] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #698

Czy prezentuje się o wiele ładniej to kwestia gustu, bo muszę przyznać, że grafika Astro Blox'a wygląda dla mnie o wiele przejrzyściej i ładniej. Postać też ma lepszy koncept, bo widoczna z góry.
Masz jeszcze źródła tej gry?


Ostatnia aktualizacja: 27.03.2020 17:45:44 przez AmiClassic
[#701] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #698

Proszę się nie śmiać, ale mam pytanko:
jakie są różnice w gameplay'u Astro blox i Magazynu?
Bo że grafika nowa i systemowe bajery to ok, ale sama mechanika czym się różni? Jedyne co mi przychodzi do głowy to te strzałki-taśmociągi, których na filmiku z Astro blox nie widzę. Masz tam jeszcze jakieś nowsze, ciekawsze, rozwojowe elementy?
[#702] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Lucus, post #701

Astroblox wygląda fajowo i aż się prosi o rozwinięcie. Ile czasu robiłeś tamtą grę? Magazynier przy niej wypada mimo wszystko gorzej..
[#703] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #702

Nie wiem jak technicznie, ale graficznie Astro Blox wygląda lepiej.
Gdyby miał źródła, mi wystarczyłoby dodanie playera modułów, powiedzmy 3, 4 - losowo wybieranych, i najlepiej jako 'mod.music1', 'mod.music2' itd. Każdy by sobie wrzucił ulubione mody jak w Galaga Deluxe.
Kiedy zobaczyłem Astro Blox, to przyszło mi na myśl, że 'Magazynier' przesuwa skrzynie "czołgając się na plecach" szeroki uśmiech

P.S. Czy komuś udało się odpalić Astro Blox'a na emulatorze, a jeśli tak to w jakiej konfiguracji?

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2020 20:25:53 przez AmiClassic
[#704] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Lucus, post #701

@Lucus

W Astroblox miejsca na skrzynie są umieszczone w ścianach. Do tego są 3 rodzaje skrzyń
- takie białe blokujące ścieżkę,
- zielone i różowe - które znikają po zetknięciu ze sobą,
- czerwone i niebieskie - które należy umieścić na polach docelowych.

W Magazynie jest najzwyczajniej jak w Sokobanie - czyli skrzynie umieszczamy na polach docelowych na podłodze i są dwie warstwy.

W Magazynie jest - według mnie - dużo atrakcyjniejsza grafika. Mogła troszkę stracić na czytelności, ale mimo to uważam że jest ładniejsza.

Będzie więcej atrakcji niż w Astrobloxie.

@Juen

Nie pamiętam już ile trwała produkcja. W każdym razie wtedy mimo, że opracowałem tę grę - czułem się zdecydowanie gorzej. Aktualnie po wielu latach czuję się bardzo dobrze.

Wtedy to nawet przygotowałem grę w Scrabble z graczem komputerowym na zaliczenie przedmiotu "programowanie obiektowe w C++" na studiach. Dostałem za niego ocenę 4 albo 5. Także były plusy, ale dzisiaj nie oddałbym aktualnego zdrowia i samopoczucia.

Myślę, że kolegom spodoba się finalny Magazyn. Ale oczywiście biorę jak zawsze do serca opinie, choć może to nieoczywiste.

@AmiClassic

Nie mam już źródeł Astrobloxa.

Ostatnia aktualizacja: 27.03.2020 20:29:43 przez Hexmage960
[#705] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #704

Twoim najwiekszym problemem jest to, ze od lat notorycznie kasujesz, to co napisales/narysowales. Czyli wszystko jest tworzone od nowa do momentu skasowania.

Wyjscie jest tylko JEDNO :
absolutnie musisz co tydzien lub czesciej przekazywac jakiejs zaufanej osobie, najlepiej jakiemus programiscie z PPA, to co aktualnie "stworzyles" jako backup dla dalszej pracy.
Inaczej bedzie to sie ciagnelo w nieskonczonosc a nieskonczonosc jak wiadomo nie ma konca. pomysł
[#706] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #704

a wrzucałeś te źródła kiedyś gdziekolwiek? Jak tak, to byłaby szansa, że zachowały się w webarchive.

@AmiClassic no AstroBlox spoko giera. Właśnie sobie uruchomiłem na WinUAE (A1200 68030 + FPU 68881, Kickstart v3.1 rev 40.68.rom, 8MB Chip, 256 Z3 Fast, Blizzard PPC).
[#707] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #704

Astroblox jest zdecydowanie ładniejsze niż to, co dotychczas pokazałeś w Magazynierze...
[#708] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #691

Porzuciłem temat dawno i aż sprawdziłem czy Benek się w końcu dokończył, ale jednak nie.
"In this beta release of version 2.0 the export to Benefactor map is not possible."
[#709] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #706

Ja na takim configu jak Twój, tyle że Blizard IV i odpalana z HD mam taki efekt:

Ale zrobiłem sobie grę na dyskietce i śmiga.
Tak mnie ta gra ruszyła, że postanowiłem dorobić kilka leveli (na próbę).
Zresztą mam jeszcze inny pomysł, ale zobaczymy w praniu co wyjdzie.

@Hexmage960
Plansze w AB jak zauważyłem to max 16/20 klocków, ale na końcu każdego levelu widzę jeszcze jakieś 'bajty' dopisane, są to numery 5 klocków. Pamiętasz może po co to jest? Czy jest to niezbędne, czy mogą tam być same zera?


Ostatnia aktualizacja: 27.03.2020 22:57:51 przez AmiClassic
[#710] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #709

@AmiClassic

Hej,

Nie pamiętałem, ale sprawdziłem w hex-edytorze i już chyba wiem co to za liczby.

Są to - w kolejności - startowe współrzędne bohatera (x, y), współrzędne wyjścia z poziomu (x, y) oraz liczba skrzyń do ułożenia.

Ale nie trudź się, kolego z edycją hex. Magazyn dostarczony zostanie z wygodnym edytorem.

@ID909

No niestety, edytor do Benefactora w wersji 2.0 nie dostał opcji exportu map.

@Snajper

Raczej nie wrzucałem nigdzie kodu tej gry.

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2020 09:21:49 przez Hexmage960
[#711] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #710

Cokolwiek z tych wszystkich projektów ukończyłeś ? COKOLWIEK ?
[#712] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #710

Kod AstroBloxa zamieściłeś na swoim serwerze, tyle że niekompletny, mam go u siebie.

Mam też wcześniejsze wersje.


Ta wersja ma animowaną wodę.
[#713] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@forge, post #712

Wcześniejsze wersje Astro Bloxa wyglądają jak to, do czego od lat dąży Magazyn.
[#714] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@forge, post #712

Skąd można pobrać tę grę?
[#715] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #714

AstroBlox to jest projekt sprzed 7 lat, kiedy trzymałem jeszcze swoje dane na stronach WWW Republiki.

Ta strona i dane zostały utracone.

Aktualnie dużo lepiej sobie zorganizowałem przestrzeń na serwerze. Od kilku lat (od sierpnia 2016 roku) systematycznie wrzucam tam nowe dane. Jest już tam 722 plików o łącznej wadze 26,44 Megabajtów.

Magazyn jest w toku. Dzisiaj programowałem część związaną z GUI.

Naprawdę uważam, że postęp w grafice jest znaczny. Nie odmawiam jednak nikomu własnej opinii. Każdy ma swój gust.

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2020 17:37:25 przez Hexmage960
[#716] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #715

Aktualnie dużo lepiej sobie zorganizowałem przestrzeń na serwerze.


I jednoczesnie przestales chyba korzystac z GitHub-a. Dobrze Ci radze, zwlaszcza ze ciagniesz studia licencjackie z informatyki i chyba chcialbys byc kiedys programista - naucz sie korzystac z GitHub-a albo jakiegokolwiek innego systemu kontroli wersji.
[#717] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #715

Ta strona i dane zostały utracone.


adres pamiętasz? W sensie swój login?
[#718] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #716

Zgadzam się z tym w 100%. Umiem korzystać z Amigowego systemu kontroli wersji - RCS, tzn. wiem jak działa, co to jest checkin, checkout. Git jest podobny. I w przyszłości na pewno będę pracował korzystając z takiego systemu.

@Snajper

Adres pamiętam, ale nie zachowało się zbyt wiele nawet w "Wayback machine". Co prawda kolega Forge coś tam zachował, ale z tych szczątków nie uda się wiele odrestaurować. Mimo wszystko lepiej odrobić zaległości pisząc na bieżąco.

Jak już w końcu wydam Magazyn, będziecie mogli go sobie dostosować. I będzie wygodny edytor.
[#719] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #718

spoko, już sobie sam znalazłem. Wrzucam dla ciekawych:

astroblox
Tier2.htm - coś z Dune 2
EMC Scripts Blitz Guide
Dune 2 Resources
Dune 2 Downloads
BME.lha (coś do Benefactora)
benefactor.htm
datadish.lhs (benefactor)
Benefactor Map Ending hateemel
jakieś text adventure section z downloadem ADL.lha, nie wiem co to
Arymag - na stronie w sumie nic nie ma, ale można se popaczać dwa obrazki do spóły z Koyotem1222.

resztę se sami popaczajcie i posprawdzajcie, bo Hexmage coś pierniczy:

https://web.archive.org/web/*/http://minniatian.republika.pl/Dune2/*
https://web.archive.org/web/*/http://minniatian.republika.pl/Benefactor/*
https://web.archive.org/web/*/http://minniatian.republika.pl/Arctic/* wtf nie wiem
itd.

p.s. sory za literówki, ale piszę bez jednego palca

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2020 18:22:14 przez snajper
[#720] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #710

Dzięki za info o tych liczbach, tego mi brakowało, bo jakieś babole mi wychodziły.
Zanim pojawi się Magazyn z edytorem, pobawię się hexami.
Jedna plansza już jest :) plus umilacz gry:

Druga plansza w toku szeroki uśmiech

P.S. Edytor z Magazynu jest kompatybilny z Astro Blox'em?


Ostatnia aktualizacja: 28.03.2020 19:40:52 przez AmiClassic
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem