[#571] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #567

Czyli wracamy do punktu wyjścia tworząc i poprawiając grafiki postaci. Skąd ja to znam? Jak nie wiem jak ogarnąć meritum sprawy, tworzę sztucznie problemy i zajmuję się tematem od d... strony, a najważniejsze tematy leżą i kwiczą. Nie wydaje mi się, aby postać w pelerynie takiej czy owakiej, w krótkich spodenkach, leginsach czy kufajce, mężczyzna, kobieta, mag, troll czy krasnal były do zakończenia gry najważniejsze.

Jak autor ma problem z grafikami, niech udostępni w grze wszystkie wersje jakie były opracowywane do tej pory. Podobnie jak i scenerie. Proponuję przed rozpoczęciem rozgrywki wybór postaci, która wystąpi w trakcie gry i problem z głowy.

Jest też inna możliwość. Aby nadal zabijać czas i kręcić się wokół własnej osi proponuję zróbmy głosowanie, które z postaci mają pojawić się w grze.

BTW zamiast robić poszczególne poziomy nadal trwa zabawa w rysowanie postaci. Staram się nie wypowiadać na temat tej gry, ale ten wątek zaczyna mnie irytować. Staram się już tu nie zaglądać, bo moje serce może nie wytrzymać kolejnej setki wpisów, które niezmiennie będą dotyczyć wyglądu gościa, który jest tylko jakimś elementem całości.

Ile to już wpisów w tym wątku, a końca nie widać.
[#572] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@misiek2, post #571

Chyba można zmienić nazwę wątku na:

- Magazyn - informacje nt. ludzika do gry, która może kiedyś powstanie, ale raczej nie prędko
[#573] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #568

Ja miałem na myśli to, że ludzie dziwnie interpretują tą samą jedną postać ludzika. W sumie nie wiem, czy ja robię błąd (źle rysuję i nie można odróżnić płaszcza od szlafroka), czy też interpretacja tych osób jest błędna.

Jak się przyjrzeć dokładniej, to bohater wygląda OK, więc nie sądzę, że źle go narysowałem.

Co do grafiki, to uważam, że aktualnie grafika jest jednolita, tzn. elementy współgrają ze sobą.

Nazwa "Magazyn" odnosi się do porządkowania skrzyń, które jest istotą gry. Rozumiem, że grafika nie jest jakaś standardowa, ale nawet w średniowiecznych zamkach na pewno istniały magazyny i składy zaopatrzenia.

Wiem, że grafika bohatera nie jest istotna z punktu widzenia samej gry - i dlatego pisałem, że są to ostatnie poprawki grafiki przed demkiem.

- Magazyn - informacje nt. ludzika do gry, która może kiedyś powstanie, ale raczej nie prędko

Ta opinia obrazuje to jak bardzo koledzy są zapatrzeni w jeden element i nie dostrzegli, że przecież cała grafika została poprawiona.

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2020 11:20:38 przez Hexmage960
[#574] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #573

Ja bym się tak nie przejmował szlafrokowymi prześmiewcami :)
Dla mnie ten ludzik wygląda jak Tommy Lee Jones w Ściganym ;)
[#575] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #573

Chyba jeszcze sporo będzie do poprawy przed ostateczną poprawą poprawy?
[#576] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #573

koledzy są zapatrzeni w jeden element i nie dostrzegli, że przecież cała grafika została poprawiona.


Ja dostrzegłem, że czaszka teraz bardziej przypomina Homo sapiens, niż Australopithecus anamensis. Poprawiłbym jeszcze żuchwę trochę, ale generalnie - jest nieźle.

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2020 11:48:10 przez recedent
[#577] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #575

Przecież to nic nie wnosi do wątku. Później ludzie piszą, że jest kolejne 100 postów nt. ludzika, a niekoniecznie ja jestem inicjatorem, czy też podtrzymuję taką konwersację.

Poinformowałem o usprawnieniu grafiki i tyle. Poprawek wnosi się dużo, bo to jest rozwój.

Poprawiłem bohatera raz, ale koledzy w ostatnich 20 postach piszą o tym z czym im się ludzik kojarzy! Ponadto wydaje się, że to niby ja jestem za to odpowiedzialny.

Staram się słuchać opinii i uważam, że nie tylko ja jestem winien temu, że wątek tak wygląda. Ja rozwijam grę powoli, pojawiły się błędne decyzje, ślepe uliczki. Koledzy też w 50% postów zamiast pisać nt. Sokobana piszą o czymś innym.

W kółko widzę jakieś analogie do innych gier. Ciekaw jestem kiedy wypuszczę grę - ile osób, które teraz spamują, będzie zainteresowanych.

Było demko do obadania, jednak spamerzy nawet go nie testowali. Wyniosłem za to z merytorycznych opinii kolegów kilka wniosków co do gry.

Pamiętajcie też, że ostateczna gra będzie zawierała tylko elementy, o których pisałem. To ostatni dzwonek jeśli chodzi o to, byście zagrali w grę, która spełnia Wasze oczekiwania.

Ja dostrzegłem, że czaszka teraz bardziej przypomina Homo sapiens, niż Australopithecus anamensis. Poprawiłbym jeszcze żuchwę trochę, ale generalnie - jest nieźle.

W porządku, ale proszę zauważyć, że to grafika do gry komputerowej, a nie anatomia człowieka, więc taka dbałość o szczegóły jest co najmniej mało istotna i absolutnie nie zwracam na to uwagi.

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2020 11:58:31 przez Hexmage960
[#578] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #577

Wszystkich i tak nie zadowolisz. Najważniejsze żeby tobie się podobało. Coś jeszcze Ci się nie podoba w swojej grafice?

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2020 12:04:34 przez amikoksu
[#579] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #578

Coś jeszcze Ci się nie podoba w swojej grafice?

Akurat w ostatniej grafice wszystko mi się podoba. Czy pisałem coś przeciwnego?

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2020 12:06:00 przez Hexmage960
[#580] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #577

Pisanie gier na Amigę musi być czymś upiornie zawiłym. Lata mijają a Magazyn nie ukończony, a przecież to gra do zakodowania w kilka godzin. Lepiej to już porzuć, zmień nick i rozpocznij jakiś nowy ciekawy wątek/grę na forum. Bo tu już akcja zaczęła siadać
[#581] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #579


Czyli poprawek już nie będzie. To w końcu teraz możesz na spokojnie projektować poziomy.
[#582] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #573

Ta opinia obrazuje to jak bardzo koledzy są zapatrzeni w jeden element i nie dostrzegli, że przecież cała grafika została poprawiona.


Wszyscy nie dostrzegający czegoś w tym wątku razem wzięci nie dostrzegają mniej niż liczba rzeczy których skutecznie nie dostrzegasz Ty.
[#583] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #580

Pisanie gier na Amigę musi być czymś upiornie zawiłym. Lata mijają a Magazyn nie ukończony, a przecież to gra do zakodowania w kilka godzin. Lepiej to już porzuć, zmień nick i rozpocznij jakiś nowy ciekawy wątek/grę na forum. Bo tu już akcja zaczęła siadać


Dokładnie. Ja bym zasugerował nawet zmianę profesji na rysowacza pikselkowych ludzików. Może komuś się takie postacie przydadzą do swoich gier.
[#584] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #580

Pisanie gier na Amigę musi być czymś upiornie zawiłym. Lata mijają a Magazyn nie ukończony, a przecież to gra do zakodowania w kilka godzin.

Jest do zakodowania w kilka godzin jeżeli jest się zdrowym, rozumiesz? Ja mam trochę pod górkę.

Lepiej to już porzuć, zmień nick i rozpocznij jakiś nowy ciekawy wątek/grę na forum. Bo tu już akcja zaczęła siadać

Kolejna osoba, która nie czyta, nie jest zainteresowana grą.

Ja nie oczekuję aprobaty mojej pracy. Można zwymyślać grę. Oczekuję tylko chociaż odrobiny kultury i pisania w wątku na temat.

Nie należę do osób, które trollują z fałszywego konta. Ręczę za siebie.

I tym sposobem wątek napełnia się niepotrzebnymi postami.

Wszyscy nie dostrzegający czegoś w tym wątku razem wzięci nie dostrzegają mniej niż liczba rzeczy których skutecznie nie dostrzegasz Ty.

Rozumiem, ale szkoda że w swojej wypowiedzi nie napisałeś, jakich to rzeczy nie dostrzegam, bo wtedy wypowiedź by przekazała więcej informacji.

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2020 12:38:37 przez Hexmage960
[#585] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #584

Rozumiem, ale szkoda że w swojej wypowiedzi nie napisałeś, jakich to rzeczy nie dostrzegam, bo wtedy wypowiedź by przekazała więcej informacji.


Kolega Anioł Ci napisał już i to zignorowałeś. Od 1,5 (?) roku męczysz prostą grę, którą kompletny amator napisałby w parę dni, zakładając że przy okazji musiałby uczyć się języka. Ktoś kto zna dowolny język na Amidze zrobi to w kilka godzin.
[#586] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #585

Zgoda. Fakty są takie, że programować umiem w języku C.

Wiedzę o C czerpałem nie tylko samodzielnie, ale też na studiach.

Kończę studia licencjackie (piszę pracę licencjacką), jestem na urlopie zdrowotnym. Problem nie leży w braku umiejętności, tylko skomplikowanej chorobie.

Radzę sobie dzielnie, zaś praca powoli idzie do przodu, czego dowodem najnowsze grafiki no i jakoś działające demo.

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2020 12:40:08 przez Hexmage960
[#587] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #586

A kiedy kończysz studia jeśli to ie tajemnica?
[#588] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #587

W tym roku.
[#589] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #586

To nie dowodzi, że prace idą do przodu, tylko że kręcisz się w kółko. Co kilkadziesiąt postów, po zwyczajowej dawce krytyki wywołanej znużeniem czytelników wątku (tego czy wielu innych, które założyłeś), dostajesz kopa motywacyjnego i dopisujesz kilka drobnych funkcji do swojego kodu, a potem wracasz do grzebania w rzeczach, które nic nie wnoszą do tematu.

Problem nie leży w braku umiejętności, tylko skomplikowanej chorobie.


A czy ja gdzieś napisałem, że brakuje Ci umiejętności? Anioł chyba też nic o nich nie pisał.
[#590] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@misiek2, post #571

Proponuję przed rozpoczęciem rozgrywki wybór postaci, która wystąpi w trakcie gry i problem z głowy.


jakby co, to dla zaoszczędzenia pracy przygotowałem ich nazwy.

[#591] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #590

Nie no, Wujek Wiesław wymiata :) wg mnie najbardziej nadaje się na miotacza skrzyniami vel. "wyskrzyniacz" (wymiatacz skrzyniami) hehe

ps. hmm chyba przegapiłem w wątku podróbkę viagry.... heh :(
[#592] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #590

Podsumowuję tą rozmowę, że moje problemy w pisaniu się powtarzają, ale w ogólnym rozrachunku prace idą do przodu.

Ale teraz proszę o nie pisanie spamu w wątku. Od teraz na posty OT nie odpowiadam.
[#593] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #592

OK udało nam się Ciebie zmotywować?! nie przyjmuj się nami - uderzaj w klawiaturę, kopiuj-wklej od czasu do czasu ... i do przodu! Czekamy na kolejne demo...

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2020 13:16:57 przez X-Type^HVR
[#594] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #589

To nie dowodzi, że prace idą do przodu, tylko że kręcisz się w kółko


Potrzebny jest manager projektu.
Gdyby Hexmagowi ktoś zlecał po kawałku zadania,
projekt miałby szansę być zakończony,
Miniat byłby usatysfakcjonowany,
chłopki nie mnożyłyby się w nieskończoność
i ktoś w końcu zagrałby w tego Magazyniera,
skoro są ludzie uważający, że kolejny Sokoban jest niezbędny.
.
[#595] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #594

Zacytuję samego siebie z tego wątku:

"Muszę wsadzić swoje trzy grosze do dyskusji i zwrócić Wam uwagę że po raz kolejny mieszacie chłopakowi w głowie, w której i tak się sporo dzieje. Po raz kolejny swoimi radami spowodujecie to że Robert zmieni koncepcje grafiki i nawet ogólną koncepcję gry. Po raz kolejny swoimi uwagami spowodujecie to że będzie próbował dopasować się do uwag i rad jednocześnie przyjmując do siebie że robi grę źle i próbując wprowadzić te zmiany będzie odwlekał koniec pisania gry na "nie wiadomo kiedy". On tego nie skończy jeśli będzie PRZYWALONY kolejnymi dobrymi radami "Wujka Dobra Rada". Mam nadzieję że nie robicie tego specjalnie, bo po kolejnych "propozycjach", jak można prześledzić w wątku, następują kolejne zmiany koncepcji u autora gry i to niema końca."

I dodam że to co robicie to klasyczny trolling i czerpiecie chorą satysfakcje z tego co się dzieje. Przykre.
[#596] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #595

Uważam, że nie masz racji.
Te "rady" zawsze są pokłosiem kolejnych mutacji produkcji Hexmaga.
To on generuje niepotrzebny ruch a reszta jest po prostu zniecierpliwiona.
Natomiast skoro odnosisz się do mojego postu, chyba go nie przeczytałeś.

Nadal twierdzę, że osoba nadzorująca prace Hexmaga to jedyna możliwość wykorzystania jego programistycznych umiejętności. Jeśli chcesz, polemizuj.
.

Ostatnia aktualizacja: 02.03.2020 14:29:28 przez rePeter
[#597] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #596

Do żadnego konkretnego postu, do nikogo personalnie. Piszę ogólnie.
[#598] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #595

Ta gra jeśli ma być ukończona wymaga innego podejścia czytelników wątku. To znaczy braku jakichkolwiek komentarzy na temat rzeczy, które nie są istotne dla rozwoju gry. Wtedy autor musiałby zrobić coś, żeby sprowokować komentarze i docenienie swojej pracy.
Komentarze na temat "chłopka" podświadomie utrwalają w nim chęć tworzenia kolejnych. Jestem pewny, że jakby wszyscy czepili się skrzynek, przestałby zmieniać chłopka a zajął się skrzynkami.
Próbuję sobie przypomnieć jakieś ukończone projekty Roberta i pamiętam tylko edytor poziomów do gry oraz edytor ikon (bounty). Nie wiem czy to dzielenie się zmianami w grze to jest część terapii, dlatego nie krytykuję, ale nie spodziewam się tej gry w tym roku.
Może lepiej dla wszystkich byłoby jakby autor skupił się na prowadzeniu bloga, jeśli koniecznie chce się dzielić tym co robi a jednocześnie nie być ocenianym. Tam mógłby sobie moderować posty i wprowadzać funkcjonalności typu edytor poziomów do pobrania czy inne pliki.
Cały ten wątek dla mnie jest w kategorii pixelart/humor i wchodzę głównie dla rozrywki.
[#599] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #570

jego grafiki proliferują jak drożdże w melasie.


Trzeba przyznać porównanie dość dalekie od ortodoksji ;)

Było demko do obadania, jednak spamerzy nawet go nie testowali. Wyniosłem za to z merytorycznych opinii kolegów kilka wniosków co do gry.


No bo wątek jest dużo ciekawszy od samej gry :) Ludzie czytają i dorzucają ciągle do pieca, bo są spragnieni show, a nie dlatego, że aż tak bardzo interesuje ich kolejny klon Sokobana. Naprawdę tego nie widzisz? Mógłbyś to bardzo łatwo zakończyć gdybyś zamiast wdawać się w jałowe dyskusje, co jakiś czas pokazywał po prostu nową wersje gry, tak jak zresztą wielu kolegów radzi. No ale Ty jednak nie chcesz ich słuchać...
[#600] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #596

Czysty trolling. Większość to nie "rady", tylko wrzuty, które podgrzewają Hexmage'a. Najbardziej tej grze szkodzi niezrozumienie jego stylu pracy. Jaki by on nie był.

Etap rad się zakończył dawno temu, kiedy każdy miał szansę skumać, że autor i tak będzie robił po swojemu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem