[#481] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #478

Jeszcze tego brakuje, żeby zaczął dłubać przy czcionce pół roku.
[#482] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #480

To jest zrzut ze starego dema z podmienioną grafiką na nową. Oczywiście, że labirynt jest w aktualnych planszach wypośrodkowany, zaś grafika wypełnia cały ekran. Aktualnie pracuję również nad dorysowaniem paru elementów ekranu.

Sam wprowadziłem troszkę zamieszania, odświeżając stare demo, biję się w pierś, ale proszę czytać uważniej co piszę w postach.
[#483] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@sanjyuubi, post #481

żeby zaczął dłubać przy czcionce


Rozpocznie pracę nad edytorem fontów. MSPANC
[#484] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@sanjyuubi, post #481

Ale się go czepiliście. Serio, jakoś tak nie fair to mi się wydaje.
Jak to jest, że na wątku o Warpie tak nie piszecie, tylko tam pełna wyrozumiałość?
Skończy to skończy, wy pewnie nigdy nie zawaliliście deadline'u albo robilibyście EA i woleli wydać niedogotowany obiad...
Start rakiety lepiej jest opóźnić niż żeby miała się roz... walić.
[#485] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Ralpheeck, post #484

myślę, że problemem nie jest fakt, że jeszcze nie skończył, tylko że od x miesięcy/lat pisze, że "już właściwie wszystko działa i za moment skończę/w następnym poście będzie gotowa gra". Np. post 421 sprzed 3 tygodni, w odpowiedzi na to, żeby robił etapy i kończył: "Jeszcze będzie jeden ostatni elemencik, który podwyższy grywalność o +50%".
ja swoją grę od zrodzenia pomysłu pod postacią prostych przeróbek na Windows robię już ze 14 lat, ale jakoś nie naprodukowałem o każdym dodanym/zmienionym duperelu tyle postów i zapowiedzi, co Hexmage. Co prawda pierwotny planowany termin ukończenia projektu to był rok 2008 i g...o z tego wyszło, ale dzięki temu wziąłem poprawkę na przyszłość i już unikam takich zapowiedzi, dopóki nie stwierdzę, że wszystkie plany zrealizowałem i zostały tylko testy.

Ostatnia aktualizacja: 06.02.2020 00:10:21 przez snajper
[#486] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Ralpheeck, post #484

Jesteś tu dość długo, to powinieneś znać historię tytułów, które tworzył nasz kolega na przestrzeni ponad 10 lat, był tu na forum nawet kiedyś osobny dział poświęcony ambitnie zapowiadającej się grze Archmage, było nawet hipotetyczne podejście do Dune III, jedyną grę jaką pamiętam, a została jakoś wydana, to Nurek i to chyba tylko dlatego, że była nawiązana współpraca z innymi ludźmi, były też jakieś zgrzyty. Było jeszcze Robbo, jednak nie wiem czy się ukazało, można znaleźć na YT filmik. Reakcja ludzi wynika ze znudzenia w kółko powtarzającym się schematem, kolega ma deweloperskie ADHD i nie wie na czym ma się skupić, skupia się na przestawianiu pikseli i estetyce jak dziewczyna na makijażu, kiedy silnik gry, a w tym przypadku nawet edytor nie jest w pełni gotowy, w ostateczności wszystko na końcu upada, potem słyszymy o nowym tytule i akcja zaczyna się od początku. Jak widać, tak prosta gra jak klon Sokobana sprawia problemy koledze, a on sam się przejmuje ostatecznym odbiorem graczy, jakby to miała być jakaś gra AAAA za 260zł i zależała od tego jego dalsza kariera. Wszyscy teraz przez to czekają jak na Duke Nukem Forever.
[#487] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@sanjyuubi, post #486

nie wie na czym ma się skupić, skupia się na przestawianiu pikseli i estetyce jak dziewczyna na makijażu, kiedy silnik gry, a w tym przypadku nawet edytor nie jest w pełni gotowy, w ostateczności wszystko na końcu upada, potem słyszymy o nowym tytule i akcja zaczyna się od początku.


Ależ na tym właśnie polega ta gra!
Bierzesz w niej udział a nie znasz reguł???
To całkiem niezła zespołowa tekstówka RPG online z elementami grafiki.
Rola zachwyconego swym kunsztem programatora jest wstępnie obsadzona ale możesz się wcielić we wspierającego pasjonata nudnych planszówek lub we wkurwionego oczekującego miernej gry albo w znudzonego mało wartką akcją gracza efpeesów bądź zrezygnowanego starszego gościa z kredytem. Amiga makes it possible szeroki uśmiech
.
[#488] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@sanjyuubi, post #486

Dajcie już spokój Twórcy gry Magazyn. Ma osobiste problemy i nie życzę nikomu takich problemów. Proponuję raz w miesiącu przypominać się jeśli będzie zbyt długo cisza w tym temacie, ale bez złośliwości.
[#489] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@sanjyuubi, post #486

Panowie, ja bardzo współczuję Robertowi problemów i życzę mu jak najlepiej. Ale wydaję mi się że gra nie powstanie. Przeanalizowałem, historię tworzenia kodu/silnika na podstawie wpisów Hex-a w różnych wątkach na PPA i nie wygląda to najlepiej. Silnik już kilka razy był gotowy, kod był porządkowany tygodniami, po drodze było kilkanaście wersji edytora plansz i jeszcze więcej wersji grafiki (pierdyliard !!!). Wygląda to tak (wszystko cytaty z Roberta) :

03.08.2018 Zdecydowałem się na bardzo prostą grę, klon Sokobana (...)Obstawiam, że w przeciągu tygodnia - dwóch dokończę silnik gry oraz zaprojektuję poziomy
03.08.2018 udało mi się dzisiaj opracować podstawowy silnik
22.08.2018 Tym razem nie zawalę sprawy, bo gra jest bardzo prosta
25.09.2018 Gra jest prawie gotowa.
15.10.2018 kod edytora plansz i nowa wersja gry są w budowie.
19.10.2018 jestem w trakcie pracy nad najnowszą wersją silnika gry
01.11.2018 Udało mi się dzisiaj ruszyć ostro z kodowaniem!
09.11.2018 Obecnie koduje mi się świetnie. I dobrze projektuję funkcje.
12.11.2018 Jeśli chodzi o kod, jest w dosyć szybkiej budowie.
01.12.2018 Przygotowałem już całkiem sprawny silnik Magazynu (niezależny od grafiki), z wbudowanym edytorem
15.12.2018 Sporo konkretów. Przygotowałem już silnik gry
19.12.2018 postaram się do Świąt opublikować już grę z wieloma poziomami. Jest na to duża szansa.
03.01.2019 pracując w wolnych chwilach jestem w stanie wyrobić się w miesiąc z dokończeniem silnika i 20 plansz.
06.01.2019 powoli mogę przystępować do silnika Magazynu
09.01.2019 W dalszej kolejności będę robić silnik
19.02.2019 Napisałem szkielet programu
20.02.2019 W tej chwili pracuję nad silnikiem.
20.03.2019 powyższe ramy projektowe obrazują precyzyjnie jak ja widzę finalną wersję silnika Magazynu.
24.03.2019 16:16 Będę teraz zmierzał do osiągnięcia celu. A celem jest pełny silnik gry z wieloma poziomami.
24.03.2019 21:16 póki co chaos w kodzie.
29.03.2019 odnotowałem super postęp. Przygotowałem już lwią część głównej pętli programu
30.03.2019 23:00 Z kodu to aktualnie koduję zgodnie z planem ładowanie grafiki
30.03.2019 23:41 programowanie idzie mi już świetnie
01.04.2019 Pracowałem wczoraj nad kodem mechanizmu gry.(...) W tym tygodniu postaram się zrobić już działający silnik.
03.04.2019 Praca idzie konsekwentnie do przodu. Pracuję obecnie nad edytorem plansz.
08.04.2019 Prace są w toku. Sporo dzisiaj napisałem. Myślę, że skończę stosunkowo niedługo
11.04.2019 Już nie koncentruję się nad grafiką. Teraz priorytet to kod.
12.05.2019 Piszę mechanikę gry.
31.05.2019 będę dodawał funkcje do gry.
02.06.2019 Udało mi się napisać zasadniczą mechanikę mojego klona Sokobana - gry Magazyn. Procedury zostały przetestowane.
03.06.2019 Dobrym posunięciem będzie skoncentrowanie się w tej chwili na dokończeniu rozgrywki
05.06.2019 Gra jest w zaawansowanym stadium.Udało mi się wczoraj wieczorem i dzisiaj napisać tony kodu!
05.06.2019 teraz to chcę kod dokończyć, by wszystko działało
09.06.2019 Z radością zawiadamiam, że silniczek jest już gotowy.
09.06.2019 Dziś robiłem jeszcze drobne porządki w kodzie.
11.06.2019 Póki co chcę zamieścić już pełną grę jak najszybciej.
02.07.2019 grafikę trzeba pielęgnować i trzeba dorobić brakujący kod.
03.07.2019 Chciałbym już robić wkrótce kod gry.
04.07.2019 "kiepski" kod zupełnie sypał program.Teraz jest dużo lepiej w tej materii niż np. miesiąc, czy pół roku temu.
04.07.2019 Zajmuję się już sprawami technicznymi od strony programowej. Nie będę wrzucać postępów w pracy nad utilkami ani pośrednimi tech-demkami.
16.07.2019 Teraz trzeba to poskładać w jeden silniczek Sokobana.
19.07.2019 Ja już w tej chwili nie zajmuję się grafiką, tylko właśnie stroną techniczną.
20.07.2019 Sporo już zrobiłem.
05.09.2019 11:10 Pracuję przy kodzie.
05.09.2019 20:02 koncentruję się na kodzie. Skoro już o tym piszę, to dziś rano przygotowałem kilka ważnych procedur do Magazynu
03.10.2019 mam cały "power" systemu kontroli wersji, więc sobie uporządkuję prace nad kodem.
06.10.2019 10:56 Aktualnie porządkuję kod,
06.10.2019 12:19 Kod jest też gruntownie uporządkowany.
07.10.2019 Czekają mnie zapewne również kolejne gruntowne porządki w kodzie.
07.10.2019 Aktualnie porządkuję gruntownie cały kod
31.10.2019 podepnę silniczek i będzie można produkt powoli finalizować!
03.11.2019 Pracuję nad kodem "Magazynu", nie dekoncentruję się
09.11.2019 wszystko sobie rozplanowałem i zaprogramowałem szkielet obsługi. Praca idzie mi aktualnie całkiem sprawnie. (...) Jak wszystko pójdzie sprawnie w listopadzie będziecie mogli zagrać w finalną wersję "Magazynu"
15.11.2019 Pracuję dalej nad kodem Magazynu. (...) dokańczam edytor, po którym dokończę silniczek.
20.11.2019 oprócz grafiki napisałem też dużo kodu.
23.12.2019 Otóż po długim projektowaniu udało mi się opracować edytor plansz oraz część silnika. (...)Silnik jest w trakcie rozwijania.
11.01.2020 Aktualnie napisałem sporo kodu, i kontynuuję pracę nie wracając i nie pisząc od nowa napisanego już kodu.
11.01.2020 praca idzie nadal bardzo dobrze i napisałem wiele funkcji.
18.01.2020 Od strony programistycznej kod jest stabilny i przetestowany. (...) Do wypuszczenia gry zostały w gruncie rzeczy porządki w kodzie i dokończenie poziomów.
6.02.2020 Tymczasem kończę kod i grafikę

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2020 11:45:03 przez twardy
[#490] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #489

[#491] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #489

Można by było nakręcić "Dzień Minniata". Programista jedzie do małej miejscowości i codziennie się budzi próbując naprawić swój kod.
[#492] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #489

6.02.2020 Tymczasem kończę kod i grafikę



Tak trochę bardziej poważnie to może zbiórka na lepsze leki?

1. amikoksu (07.02.2020) - 10zł
[#493] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #489

Dobrze, że zacytowałeś moje wypowiedzi. Widać wyraźnie, że zawsze pod koniec prac się coś sypało.

Obrazuje jednak to bardzo jak mam kiepską ocenę rzeczywistości oraz własnej pracy!

Wydaje mi się, że robię coś źle, jak niekoniecznie musi tak być.

Dobra, Panowie, wrzucę zatem to co mam, czyli ostatnią grywalną wersję.

Nie chcę, by ciągnęło się to w nieskończoność.

Mechanika może być słaba, ale niech koledzy ocenią, to się ewentualnie poprawi.

http://planetamiga.com.pl/Nowe/Magazyn/Dema/MagazynDemo2.lha

Uwaga: to demo nie zawiera poziomów, ale ma wszystkie elementy gry grywalne! Łącznie z taśmociągiem, skrzyniami z symbolami i czaszkami. Trzeba tylko sobie namalować planszę samodzielnie i ustawić bohatera za pomocą myszy.

Jak już ułożycie kafelki na planszy i bohatera - możecie nim sterować za pomocą klawiszy kursora. ESC wychodzimy.

Wymagania to Amiga OS3.1, OCS oraz biblioteka ixemul.library (np. z Aminetu) w LIBS.

Owocnych testów. OK

P.S. Zauważyłem, że w tej wersji silnika czasami bohater migocze. Być może w tej wersji nie użyłem podwójnego buforowania.

Będę czekał na opinię co do mechaniki itp. Następna wersja będzie już mieć zaprojektowane przeze mnie poziomy.

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2020 13:11:13 przez Hexmage960
[#494] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #493

Nie chce zaczynac watku ale po co Ci ixemul?
[#495] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@stefkos, post #494

Dlatego, że użyłem starej wersji GCC (z 1994 roku) do skompilowania gry.
[#496] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #489

11.01.2020 Aktualnie napisałem sporo kodu, i kontynuuję pracę nie wracając i nie pisząc od nowa napisanego już kodu.


skoro on tego kodu nie zapisywał, tylko za każdym razem pisał od nowa, to to wiele tłumaczy. W tym momencie Hexmage sprawdzał, ile jeszcze jest w stanie wklepać w 24h, a na końcu gra stanie się sławna - "Magazyn - gra stworzona w jeden dzień", Hexmage pojawi się na okładkach wszystkich amigowych (nomen omen) magazynów i cel zostanie osiągnięty.

/ no offence, musiałem to napisać
[#497] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #492

weź Ty sie chłopie w głowę p******nij....
albo inaczej... życzę Ci takich problemów ze zdrowiem jak ma kolega to może Ci sie odechce pisać takich rzeczy głupich...


(a bo mnie zdenerwował...)
[#498] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #495

A magiczne dopisanie -noixemul nie załatwia sprawy?
[#499] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #496

@Snajper
Ja nie pisałem kodu od nowa, tylko podobnie jak z grafiką, powstało wiele wersji kodu gry. Zawsze sądziłem, że potrafię napisać jednak to przejrzyściej i lepiej.

Ta wrzucona wersja to jedna z ostatnich, którą wziąłem z archiwum.

@Softiron
Proszę kolegów o spokój.

Będę czekać na opinię o tym demku. Można w nim przetestować wszystkie elementy gry w działaniu, więc jest w pełni grywalna.

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2020 13:53:30 przez Hexmage960
[#500] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #499

Może napiszesz instrukcję jak należy używać tego dema, bo u mnie po uruchomieniu w UAE widzę edytor gdzie tylko mogę sobie rysować elementami. Można też przełączać się do Workbencha klawiszami Amiga+m ale nie wiadomo jak z tego wyjść.
[#501] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #500

Zaznaczasz ekran z grą (jeśli odznaczyłeś go np. zaznaczając jakieś okienko na Workbenchu) i klawiszem ESC wychodzisz.

Kafelki możesz rysować a jednocześnie (po narysowaniu podłogi) możesz chodzić bohaterem za pomocą klawiszy kursora. Jest pełna interakcja z elementami.

@Teh_KaiN:
Ta wersja GCC nie posiada tego parametru. Już wcześniej w wątku o tym wspominałem. Z kompilatorem jednak nie będzie problemu, bo mam kilka do wyboru.

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2020 13:46:27 przez Hexmage960
[#502] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #492


Trochę cię poniosło...
Hex niech sobie robi co i jak chce.
[#503] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #501

Ok, początkowo narysowałem podłogę kwadratem nr 3 i dlatego bohater nie mógł się poruszyć.

Edytor działa. Kursory i Esc też działają. To chyba tyle co mogę napisać.
[#504] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #503

Edytor działa. Kursory i Esc też działają. To chyba tyle co mogę napisać.

A sprawdzałeś poszczególne kafle w działaniu, czy tylko podłogę? Masz tam skrzynie, miejsca dla skrzyń, ściany, kafle transportujące skrzynie. Po umieszczeniu przez bohatera skrzyni na miejscu pojawia się też skarb lub czaszka.

Masz w ręku narzędzie do tworzenia plansz z załączonym silnikiem gry.

Chciałbym też usłyszeć, czy obecna mechanika odpowiada (np. poruszania się bohatera, działania taśmociągu). Na tym mi zależy.

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2020 14:09:29 przez Hexmage960
[#505] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #504

Działają, transport odbywa się jednym skokiem a chyba fajniej by bylo jakby sie odbywal krok po kroku, tak jakby animacja wiesz rozumiesz.
Edit : no i po wykorzystaniu ścieżki transportującej ona znika, tak ma być?
Błędne ustawienie skrzynki daje czaszkę zamiast złota.

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2020 14:09:37 przez Lucus
[#506] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #504

Sprawdzałem.
[#507] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #492

Wyjdź z tej sytuacji jak z dobrego domu:
Usuń ten post i jakoś przeproś.
[#508] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Prałat, post #502

Zgadzam się w pełni!
A tym czasem próbuję uruchomić grę i potestować.
[#509] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Lucus, post #505

Edit : no i po wykorzystaniu ścieżki transportującej ona znika, tak ma być?

Tak. Jest jedna warstwa planszy, więc to zamierzony efekt. Zauważ, że po zniknięciu ścieżki, bohater może przez nią przejść. Podobnie jest ze skrzyniami i skarbami.

Dziękuję za testy oraz opinie Tobie i Nogorgowi!

Cieszę się, że mechanika całkiem wpasowała się w Twój gust.

Pamiętajcie, że to Sokoban, a nie jakaś wypasiona gra arkadowa. Dla mnie liczy się opinia o mechanice, elementach gry, grafice oraz raporty o usterkach.

Działają, transport odbywa się jednym skokiem a chyba fajniej by bylo jakby sie odbywal krok po kroku, tak jakby animacja wiesz rozumiesz.

Tak, w nowszej wersji silnika zastosowałem dwuwarstwowa planszę, więc takie efekty będą możliwe.

Ostatnia aktualizacja: 07.02.2020 14:27:39 przez Hexmage960
[#510] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #492

To nie jest śmieszne... Żenada.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem