[#391] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #382

A mi najbardziej podoba się pamperek nr 1, serio.
[#392] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #387

Czasem samo tworzenie jest przyjemniejsze od osiągnięcia celu. Autor wyda grę i co będzie na Amidze robić dalej? A tak, można się bawić i cieszyć retro computingiem bardzo długo
[#393] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Kefir_Union, post #392

Potem bedzie druga czesc gry Magazyn II, z seksowna magazynierka. I bedzie duzo wiecej nowych "ludzikow" do ogladania.
[#394] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #393

A może nieświadomie uczestniczymy w grze Magazyn. Gra tekstowa wieloosobowa z domieszką grafiki, w której zadaniem jest zmagazynowanie jak najwięcej znaków... Rzuciłem okiem i chyba autor gry na prowadzeniu. Ciekawe czy autor gry czituje...
[#395] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #393

Jeszcze tylko kilka miesięcy zabawy z poprawianiem pojedynczych pikseli i ludzików, a potem projekt już się znudzi i zostanie porzucony - na rzecz tworzenia nowej gry...
Te cykle trwaja od lat i są identyczne ...

Ale nie powiem, ma to swój urok
[#396] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Motyl, post #395

No chyba, ze to jest perfekcyjny PR po prostu. "Olbrzymie zainteresowanie". "Wszyscy slyszeli o grze Magazyn". "Najbardziej oczekiwana gra na Amige od wielu lat". "Bardziej i dluzej oczekiwana gra niz Star Citizen".
[#397] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #396

Wykorzystaj te stare postacie jako przeciwnikow zmienisz im kolorki i już.
[#398] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mwb113, post #397

eee tam, ja Wam mówię. To są ludziki do Dune III, która rozwali cały system Dune i pogrąży tą słabą, amigową, Dune II. Wystarczy jeszcze tylko kilka pikseli dokleić i już będą postacie, które po prostu same z siebie zaczną odpowiednio się poruszać w grze. Tam już nawet kodu nie trzeba będzie! one będą czerpały AI z tych kolorowych kropek, co je noszą poprzyklejane do siebie! Tak będzie! Jeszcze mnie wspomnicie!

P.S. tak czasem mam, jak po kilku godzinach wytężania umysłu nad jakże banalnymi projektami (nieamigowymi) z obszaru IT natrafiam na te zawiłości w kwestii wytworzenia mega wymagającej gry - Magazyn.

P.S.2 Robert, to nie ma nic wspólnego z Tobą - tu się już temat ciągnie wiele miesięcy i już sam żyje swoim życiem, tak jak te ludki za chwilę zaczną żyć... :)
[#399] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojT_GL, post #398

Oj nie prowokuj kolegi, bo planetę do Dune narysował, a więc całkiem spory kawał roboty już za nim. Jeśli te ludki ożyją, to prawdopodobnie zaczną malować kolejne ludziki, a niektóre z nich programować. Gra, która sama się narysuje i zaprogramuje, brakuje jeszcze kamienia filozoficznego by ziścić to marzenie.
[#400] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #387

Panowie, dość tych nonsensów.

Piszę, żeby wrzucić aktualny postęp w pracach. Jeszcze nie publikuję binarki, choć jest prawie gotowa.

Gra już działa, tzn:
  • można edytować poziom na bieżąco,
  • można sterować bohaterem,
  • można popychać skrzynie, lokować na miejscach docelowych i zbierać skarby.

Dodatkowe kafelki wykorzystałem tak, że po ułożeniu skrzyń na pola docelowe pojawia się w jej miejscu skarb lub owoc, który można zebrać. Umila to mechanikę Sokobana.

Dodatkowo pola docelowe blokują ścieżkę i dopiero ulokowanie skrzyni ją odblokowuje. Stawiam na elementy logiczne, a nie zręcznościowe.

Gra aktualnie nie ma żadnych dźwięków, akurat ze znalezieniem dobrych i właściwych sampli jest największy problem.

Gra działa na własnym ekranie systemowym i jest przyjazna dla systemu. Wymaga tak jak dotychczas OS3.0.



@MSchulz:

Dla zainteresowanych (oraz na dowód postępu w pracy nad programem) wrzuciłem kod źródłowy aktualnej wersji na GitHub: https://github.com/68kPoker/Magazyn

@Nogorg:

No to w imię tej definicji nie mam talentu, ale niewątpliwie uczę się i ćwiczę na bieżąco.

@JazzCat:

Czy mógłbyś napisać dlaczego pierwszy ludzik Ci się najbardziej podoba?

@DonAdan:

Nie będzie Magazynu 2, ale na pewno wrzucę potem jakieś paczki z nowymi poziomami!

@WojT_GL:

Dune 2 jest w mojej opinii świetną grą. Bardzo ją lubię.
[#401] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #400

To są screeny z gry czy edytora ?
[#402] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #401

Z gry.
[#403] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #402

A którym ludzikiem się kieruje? Tym z góry czy jednym z tych dolnych?
[#404] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #403

Oczywiście tym na planszy. Te zrzuty ekranu pochodzą z dwóch stadiów gry.

Ten panel na dole jest po to, by móc zmieniać sobie kafelki na bieżąco za pomocą myszy. Gra działa również cały czas i możemy grać za pomocą klawiszy kursora.
[#405] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #400

Gra aktualnie nie ma żadnych dźwięków, akurat ze znalezieniem dobrych i właściwych sampli jest największy problem.


Możesz skreślić ten punkt z listy problemów. Jeśli przedstawisz ostateczną wersję gry z powiedzmy min. 20-stoma poziomami to przygotuję dla Ciebie kilka dźwięków. Ale warunkiem jest to, że reszta gry musi być gotowa.
[#406] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #405

Jeśli przedstawisz ostateczną wersję gry


Spryciarz z Ciebie. Masz teraz spokój na długie lata.
[#407] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #406

No trzeba się umieć w życiu ustawić. Ale za to kolega też będzie spokojniej spał bez tego jednego problemu.
[#408] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #400

Gra aktualnie nie ma żadnych dźwięków, akurat ze znalezieniem dobrych i właściwych sampli jest największy problem.

Pożycz dźwięki z gier systemowych jeśli masz albo na aminecie poszukaj. Może nawet z gry Worms? To nie powinien być duży problem.
[#409] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #408

@Nogorg
Dziękuję za ofertę pomocy. Zawsze miałem problem z efektami dźwiękowymi, więc chętnie skorzystam i "pożyczę" później od kolegi parę sampli. Dodam do gotowej gry.

Póki co mimo, że może coś bym sam znalazł w archiwach Public Domain, pełną grę wypuszczę bez dźwięków.
[#410] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #409

Dodaj przynajmniej procedure odtwarzania modułu w tle i wrzuć jakiś placeholder. Bez dźwięku to nie jest pełna gra.
[#411] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #400

Dla zainteresowanych (oraz na dowód postępu w pracy nad programem) wrzuciłem kod źródłowy aktualnej wersji na GitHub: https://github.com/68kPoker/Magazyn


Troche mało tego kodu, ale zawsze cos, na dobry początek :)

Taka uwaga techniczna. Jako avatar na GitHub-ie wybrałeś sobie skan okładki z Amiga Developer CD. Jesteś pewien, że Ci wolno? Nikt nie każe Ci umieszczać tam własnego zdjęcia. Ale może wybierz coś bardziej neutralnego, co?
[#412] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #410

OK, placeholdery w muzyce i dźwięku stosowałem dotychczas. Zazwyczaj słabo pasowały. Nie ma problemu, wypuszczę ukończoną grę i wówczas kolega Nogorg prześle mi na skrzynkę jakieś jakościowe dźwięki i je dodam.

Ostatnia aktualizacja: 14.01.2020 13:17:03 przez Hexmage960
[#413] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #412

Ja się posiłkowałem czymś takim w syntezie placeholderów do aminera
[#414] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #413

Bardzo interesujące narzędzie. Dzięki za podzielenie się.
[#415] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #400

Jest Dune II, to musi byc i Magazyn II "W poszukiwaniu magazynierki". Bedzie to nieliniowa gra z fabula o dzielnym magazynierze, ktory bedzie ratowal zagubione panie w olbrzymim magazynie w poszukiwaniu tej idealnej. Z kazdej planszy/magazynu bedzie pare drog/drzwi do wyboru aktywowanych po ulozeniu paczek na odpowiednich miejscach. Beda tez tajne (nieoczywiste) kombinacje ulozenia paczek i tajne przejscia/drzwi. Wiesz przeciez, ze owoce i skarby nie zadzialaja na wszystkich graczy odpowiednio motywujaco. Za to jak zrobisz/narysujesz nawet paredziesiat pan to raczej nikt nie bedzie narzekal, ze rysujesz wlasnie nowa pania, i kazda narysowana pani moze zostac wykorzystana (w grze).
[#416] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #415

Ziew?
[#417] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #414

Rób swoje i nie przejmuj się tymi docinkami tutaj. Oni tylko potrafią pisać posty a gry jeszcze żadnej nie napisali. Życzę powodzenia w dalszych pracach nad grą.
[#418] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #417

Hej, udało się jeszcze wprowadzić jeden element do gry, który mi chodził po głowie. Jest to taśmociąg na skrzynie. Są to specjalnie oznaczone podłogi, które automatycznie przemieszczają ulokowaną na nich skrzynię. Przemieszczanie odbywa się raz.

Poniżej zrzut z przed umieszczenia skrzyni na taśmociągu i po. Skrzynia dociera na koniec, a akurat jest tam pole docelowe, więc zamienia się w czaszkę (albo skarb lub owoc).

Myślę, że urozmaici to łamigłówki.

Udało mi się też uporządkować kwestię typów i grafik kafelków.

Skrzynie są w 3 rodzajach - w zależności jaki przedmiot kryją (skarb/owoc/czaszka).

Aktualnie są to prawie wszystkie elementy gry, teraz będę zajmować się robieniem poziomów.

Jeszcze będzie jeden element w grze - mapa, która będzie odsłaniać skrzynie z czaszkami.

Jak już zrobię odpowiednią liczbę poziomów, oraz ostatnie rzeczy, jak kody do poziomów, wyświetlanie punktacji (będę potrzebował jakiejś czcionki) itp., to wrzucę pełną wersję gry. Co do tymczasowych zamienników dźwięków, to jeszcze zobaczę. Jestem już pewien, że gra zostanie dokończona. Jak to się stanie, skorzystam z pomocy kolegów i wydam wersję 1.1 z prawdziwymi dźwiękami.

Generalnie gra jest bardziej turowa, mimo że animacja odbywa się na bieżąco.

Jest jednak dynamiczna. Mam nadzieję, że będzie grywalna.

[#419] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mschulz, post #411

@MSchulz
P.S. Posiadam oryginalną płytę Amiga Developer CD. Czy nie wolno mi używać skanu jej okładki?
[#420] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #418

No akurat te taśmociągi to spoko pomysł. Rób etapy , przetestuj i kończ.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem