[#421] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #420

Jeszcze będzie jeden ostatni elemencik, który podwyższy grywalność o +50%.

Zapomniałem, że zrobiłem ten symbol na skrzyniach i miejscach docelowych.

Dziś sobie o tym przypomniałem.

Takich symboli będzie więcej - dwa lub trzy. Skrzynię z danym symbolem będzie można umieścić tylko na polu docelowym z takim samym symbolem.
[#422] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #421

Można by pokombinować inaczej, np skrzynia z symbolem mogła by być ustawiona gdziekolwiek, ale jak będzie ustawiona w odpowiednim miejscu to wtedy jakiś bonus, no i najlepiej żeby było trzeba pogłówkować żeby skrzynię w takim miejscu umieścić :)
[#423] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #421

Jeszcze będzie jeden ostatni elemencik, który podwyższy grywalność o +50%.


Niemożliwe. 150% grywalności?!
[#424] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #423

Był kiedyś taki górnik, przodownik pracy, wykonywał ponad 290% normy więc można jeszcze trochę podkręcić
.
[#425] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@QUAD, post #422

@QUAD

Dzięki za pomysł. Rzeczywiście właściwe dopasowanie mogłoby być nagradzane skarbem lub owocem. Zaś niewłaściwe - karane czaszką. Byłoby to fajne rozwiązanie. Jeszcze zobaczę.

Ostatnia aktualizacja: 15.01.2020 14:30:24 przez Hexmage960
[#426] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #425

a moze nagradzane owocowym skarbem?
[#427] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@aszu, post #426

Przed ewentualnym marudzeniem że gry jeszcze nie ma, przypomnę tylko że początek roku nadal trwa.
[#428] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #425

Czyli jednak planu na grę nie miałeś... (patrz kilkadziesiąt dni temu moje posty).
[#429] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@aszu, post #426

a moze nagradzane owocowym skarbem?


ale żeby nie było zbyt prosto, to niektóre owoce będą robaczywe i to też będzie urozmaicenie urozmaicenia, szacuję wzrost grywalności na +27%
[#430] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #429

to niektóre owoce będą robaczywe


Dyskusja nieubłaganie zmierza w kierunku Dune.
[#431] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #430

Gra jest jeszcze nie skończona, możesz dołożyć jakieś ratowanie księżniczki i progres grywalności będzie na moje oko a ze 200%. Laski zawsze były na topie.
[#432] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mwb113, post #431

To może i ja coś zaproponuje.
Proponowałbym czaszkom dorobić oczy które by podążały za ruchem ludzika. Niby nic a oko by cieszyło.
[#433] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mwb113, post #431

Laski zawsze były na topie.


Szczególnie te w topie.

Moglibyście się w końcu zdecydować czy Magazyn ma być Diuną czy Strip Pokerem?
.
[#434] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #432

Jeśli to była propozycja na serio a nie prześmiewczo, to ja również podpinam się pod ten pomysł. Niby nic, ale jednak dodają smaczku takie szczegóły. Nie wiem tylko, na ile czasu miałby Hex żeby to dorobić. Graficznie pewnie dałby radę, co widać po jego pracach, ale programistycznie to może mu czasu nie starczyć. Jeśli miałbym iść o krok dalej, to gdyby magazynier był odwrócony tyłem do czaszek i blisko nich, to mogłyby próbować go jakoś ugryźć, ale to już w ogóle chyba za dużo pracy dla grafika.
[#435] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@rePeter, post #433

A może symulatorem ustawiania palet w przejściach i wyjściach ewakuacyjnych żółtego sklepu ogólnospożywczego?
[#436] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmmigaCDTV, post #434

Tak propozycja na serio, ale to już Hexmage960 zdecyduje czy chce. Z tym gryzieniem przez czaszki byłoby ciekawe. Może w wersji 1.1 gdyby autor gry chciał. Najpierw niech pojawi się podstawowa wersja tak myślę.
[#437] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #428

@Mailman

Wszystko idzie zgodnie z planem. Miałem pomysł na czaszkę, ale kolega QUAD podał fajną sugestię z nagrodami.

Ostatecznie jednak czaszka pewnie będzie zawalidrogą, którą można przesunąć (początkowo chciałem by odbierała punkty życia po zebraniu).

A skarby pojawiające się w skrzyniach można oczywiście zbierać.

Aktualnie udało mi się dodać obsługę skrzyń z różnymi symbolami, oraz - gruntownie uporządkowałem i znacznie usprawniłem kod źródłowy silnika.

Wrzuciłem aktualizację kodu źródłowego na repozytorium GitHub.

Wszystkie elementy w silniku już działają. Mogę niebawem dodawać etapy.

Dzisiaj musiałem zmienić używany kompilator języka C z DICE na GCC, bo wyszły pewne błędy kompilatora.

Poniżej demonstracja nowo-wprowadzonych skrzyń z różnymi symbolami:

[#438] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #437

[Dzisiaj musiałem zmienić używany kompilator języka C z DICE na GCC, bo wyszły pewne błędy kompilatora.

Czy to wpłynie na coś?

Mogę niebawem dodawać etapy.

Kiedy?

Ostatnia aktualizacja: 16.01.2020 14:11:18 przez amikoksu
[#439] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #437

Krótki dialog w błocie między Kmicicem a Wołodyjowskim, zanim go zdzielił w głowę szablą jak batem...i ostatnie słowa tego pierwszego zanim umoczył mordę w błocie.
[#440] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amper, post #439

To był raczej monolog ze strony Wołodyjowskiego, Kmicic podczas pojedynku powiedział tylko jedno zdanie.
[#441] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #438

Już projektuję etapy. Czaszka pojawia się jak ustawi się skrzynię na niewłaściwej pozycji docelowej (normalnie pojawia się owoc lub skarb). Działa to bardzo dobrze. Czaszka nie powoduje obrażeń, ale blokuje ścieżkę.

Jestem zadowolony z mechaniki. Elementów jest wiele i fajnie współgrają ze sobą.

Myślę, że wrzucę execa jak będzie co najmniej 10 etapów. Koniecznie muszę też dorobić obsługę joysticka i najlepiej kilka przykładowych dźwięków, bo to podniesie atrakcyjność.

GCC kompiluje dobrze, ale na razie exec wymaga ixemul.library, bo mam starszą wersję kompilatora.

Mała galeria:


[#442] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #441

GCC kompiluje dobrze, ale na razie exec wymaga ixemul.library, bo mam starszą wersję kompilatora.


ten stary gcc ma chyba parametr -noixemul? Jak nie to może przeskocz na vbcc?
[#443] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #441

No fajnie to zaczyna wyglądać. Cisnij z tymi levelami.
[#444] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #442

Wersja GCC, którą mam zainstalowaną nie posiada tego parametru -noixemul. Będę musiał zaktualizować do nowszej wersji, albo rzeczywiście skorzystać z VBCC.
[#445] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #443

Dziękuję. Warstwa dźwiękowa będzie jednak nieodzowna, dlatego postaram się już w wersji 1.0 coś dodać.
[#446] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #441

Bardzo dobrze to się prezentuje. Zrezygnowałeś chyba z licznika ruchów a może to i dobrze będzie łatwiej.
[#447] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #441

Powiem Ci z perspektywy niedzielnego gracza tak - Patrol Cobry ma jakieś 17 czy 18 misji, które bez problemów zgrałem pomiędzy meczami w Swosa na zeszłorocznej Retronizacji. Stąd mój wniosek i obawa że 10 poziomów Magazynu to może być troszkę mało, no chyba że będą od drugiego mega trudne ;)
[#448] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #446

Z wielu rzeczy zrezygnował, a wielu nie będzie. To będzie eksperyment-prototyp, gdzie wersja 1.0 to będzie demo wersji beta...
[#449] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #448

@Mailman

No nie do końca. Licznika ruchów, punktacji jeszcze nie zrobiłem. Zostawiam na koniec razem z planszą tytułową.

Co do betatestów to ich nie robiłem, więc siłą rzeczy jeśli pojawią się błędy, będę korygował.

Pragnę, by wersja 1.0 była możliwie dopracowana. Przecież ludzie dopytują się o dokończenie prac. Chcę przede wszystkim pokazać, że potrafię projekt dokończyć.

Dlatego też wspominam o 10 poziomach.

Czy gra się spodoba czy nie - to inna sprawa.

@Lucus

Stawiam na jakość wykonania poziomów, ale o ich ilość bym się specjalnie nie martwił. Poziomy robię według stopnia trudności - Łatwy, Średni, Trudny. Pierwsze poziomy będą wprowadzały w poszczególne elementy gry.

Ostatnia aktualizacja: 17.01.2020 08:38:08 przez Hexmage960
[#450] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #449

Licznika ruchów, punktacji jeszcze nie zrobiłem.

Jak przeglądałem wątek to wcześniej licznik ruchów i punktacja już ponoć działały.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem