[#1785]
Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
@xylaz,
post #1784
Czy miał miejsce restart prac nad silnikiem?
Były tylko porządki w logice gry - właśnie dotyczące podziału elementów. Od zawsze miałem problem ze skategoryzowaniem ściany. Czy jest to podłoga czy obiekt. Ostatecznie skategoryzowałem sobie ścianę jako oddzielny typ. Zaś każdy obiekt przechowuje informację o podłodze by jej nie nadpisać.
Podłogi:
- Zwyczajna,
- Oznaczona (miejsce docelowe dla skrzyń).
Ściany:
- Ściana,
- Drzwi,
Obiekty:
- Skrzynia,
- Klucze,
- Bohater.
Dzięki temu w mega wygodny sposób sprawdzam teraz rodzaj kafelka, na który przemieszczony zostaje bohater lub przesuwana skrzynia. Odświeżyłem funkcję "enter()", odpowiedzialną za przemieszczenie obiektu.
Oczywiście miały miejsce porządki też w pozostałym kodzie. Jednak oceniłbym to jako odświeżenie i pielęgnację, a nie za restart, bo zmiany nie są drastyczne.
Aktualnie też używam gadżetów BOOPSI z Amiga OS 2 w kilku sferach, które okazały się super wygodne. Stąd wymagania systemu w wersji 2.0 uważam za zasadne. Wymagany jest OS 3.0 bo używam kilku ważnych funkcji również z tej wersji.
Klasami BOOPSI planowałem się zająć wcześniej i nie żałuję że w końcu z nich skorzystałem, bo udostępniają np. klasę do obrazków, albo gadżetów grupujących.
Takie zaawansowane funkcje jak wklejanie kafelków z przycinaniem (Clipping) opracowałem dawno temu, bo korzystają z dość złożonych obliczeń.
Ostatnia aktualizacja: 09.12.2020 17:08:36 przez Hexmage960