[#1771] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WyciorX, post #1770

Hej, prace zbliżają się ku końcowi. Aktualnie dokańczam poziomy do gry. W ramach ujednolicania przygotowałem do gry 5 kompletnych scenerii. Każda sceneria będzie mieć 5 etapów, czyli sumarycznie 25 poziomów.

Postaram się załączyć kilka melodyjek w formacie MED.

Własności gry:
  • Wymaga Amigi z przynajmniej chipsetem OCS i systemem operacyjnym w wersji 3.0,
  • Zadziała na Amidze podłączonej również do monitora VGA (promocja trybu ekranu), bez konieczności posiadania scandoublera,
  • Dostarcza dużo fajnej zabawy.

Poniżej jeden przykładowy etap z grafiką każdej ze scenerii (załadowany do edytora plansz).

Postaram się też dodać intro do gry. Mam już pomysł.

Silnik mi się podoba (jest podział na podłogi, ściany i obiekty), choć troszkę uprościłem rozgrywkę, by szybciej grę ukończyć. Postaram się jednak dodać jeden element extra w każdej ze scenerii.

Wrzucę całość, jak zrobię wszystkie etapy.









[#1772] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1771

Nie wiem, czy to było wcześniej w temacie,
ale jak właściwie nazywa się główny
bohater, czyli tytułowy magazynier?

Zawsze chciałem zagrać w grę, w której
byśmy sterowali Bogusławem Lindą szeroki uśmiech.

Ewentualnie sterujemy Panem Zielonym .

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2020 01:36:49 przez mmarcin2741
[#1773] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #1772

Nie myślałem nad imieniem, ale jeśli już to coś zdrobniałego, może Robuś lub Feluś? Choć z drugiej strony nasi koledzy z zagranicy nie zrozumieją tego.

Etapy powoli robię. Jak już ukończę te 25 to dam znać.
[#1774] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1773

Szkoda, ze posłuchałeś narzekaczy i tak rzadko updatujesz nam tu temat. To stanowiło ten specyficzny koloryt PPA dla którego chce sie tu zaglądać. Realne problemy prawdziwych ludzi.
[#1775] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1771

do gry 5 kompletnych scenerii.


Znaczy znów "nowa grafika" ? Wracamy do punktu wyjścia.
[#1776] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #1775

Wszystkie te grafiki powstawały od początku projektu. Pobrałem je z serwera i poskładałem w ramach porządków. Nie ma ani jednej nowej.

@Anioł
Rzadko updatuję, bo teraz pracuje mi się lepiej i nie mam potrzeby robienia bloga.

Jak możesz się przekonać w ciągu całego tego czasu nie chciałem robić niepotrzebnych dysput. A ludzie posądzali mnie już o trollowanie.

Walka z problemami jest nierówna ale szala przechodzi na moją korzyść. Z całych sił pragnę grę zakończyć. Została tylko reszta poziomów.

Możesz się zmartwić bo następny projekt planuję prowadzić w tajemnicy - bez publicznych informacji aż do ukończenia. W końcu wziąłem lekcję dzięki temu wątkowi.

Mam nadzieję, że te 25 poziomów Magazynu się koledze spodobają. Na dobry początek.

Staram się, by moje gry były przyjazne dla systemu i użytkownika, jak również oferowały duże możliwości w tym edycję wielu ich komponentów.

Grafika scenerii pochodzi z różnych okresów w ciągu 2 lat.
[#1777] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1776

może Robuś lub Feluś?


czy tylko mi te imiona wydają się - że tak to delikatnie ujmę, coby banana nie dostać - zniewieściałe?

Rzadko updatuję, bo teraz pracuje mi się lepiej


o, to coś nowego.

Możesz się zmartwić bo następny projekt planuję prowadzić w tajemnicy - bez publicznych informacji aż do ukończenia.


ale nie zapomnij chociaż poinformować, kiedy już rozpoczniesz te prace w tajemnicy.

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2020 07:11:43 przez snajper
[#1778] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1777

Felicjan to imię męskie, a Feluś to zdrobnienie. Jednakże nawet gdy bohater zostanie ochrzczony imieniem to nie pojawi się nigdzie w grze. Jest "bohater gry Magazyn".

ale nie zapomnij chociaż poinformować, kiedy już rozpoczniesz te prace w tajemnicy.
W przypadku następnego projektu - dopiero po jego ukończeniu.

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2020 07:23:41 przez Hexmage960
[#1779] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1777

"czy tylko mi te imiona wydają się - że tak to delikatnie ujmę, coby banana nie dostać - zniewieściałe?"

zalezy od skojarzen...
ja myslalem ze Robuś to takie slodkie zdrobnienie od polskiego Robola a Feluś od Feldmarszalka, ktory takiego Robola zagania do roboty
[#1780] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1773

może Robuś lub Feluś?

Filuś.
A zagranica nie musi rozumieć.
[#1781] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1780

Zawsze może być "Pan W.". I wtedy nikt nie musi rozumieć...
[#1782] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1771

Ładnie to wygląda. Podoba mi się. Co do imienia, to proponuję Dżon, syn Itana i Dżesiki.
[#1783] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #1772

Zgadzam się.

Moje propozycje: Huljo Mędoza, Szapo Bach, Ordynarny Ordynator, Per Rectum, Fakir z modułowej szafy Ikea, Zdzichu Sputnik, Anan Kofan.
[#1784] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1771

Silnik mi się podoba (jest podział na podłogi, ściany i obiekty), choć troszkę uprościłem rozgrywkę, by szybciej grę ukończyć.


Czy miał miejsce restart prac nad silnikiem?
[#1785] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #1784

Czy miał miejsce restart prac nad silnikiem?

Były tylko porządki w logice gry - właśnie dotyczące podziału elementów. Od zawsze miałem problem ze skategoryzowaniem ściany. Czy jest to podłoga czy obiekt. Ostatecznie skategoryzowałem sobie ścianę jako oddzielny typ. Zaś każdy obiekt przechowuje informację o podłodze by jej nie nadpisać.

Podłogi:
- Zwyczajna,
- Oznaczona (miejsce docelowe dla skrzyń).

Ściany:
- Ściana,
- Drzwi,

Obiekty:
- Skrzynia,
- Klucze,
- Bohater.

Dzięki temu w mega wygodny sposób sprawdzam teraz rodzaj kafelka, na który przemieszczony zostaje bohater lub przesuwana skrzynia. Odświeżyłem funkcję "enter()", odpowiedzialną za przemieszczenie obiektu.

Oczywiście miały miejsce porządki też w pozostałym kodzie. Jednak oceniłbym to jako odświeżenie i pielęgnację, a nie za restart, bo zmiany nie są drastyczne.

Aktualnie też używam gadżetów BOOPSI z Amiga OS 2 w kilku sferach, które okazały się super wygodne. Stąd wymagania systemu w wersji 2.0 uważam za zasadne. Wymagany jest OS 3.0 bo używam kilku ważnych funkcji również z tej wersji.

Klasami BOOPSI planowałem się zająć wcześniej i nie żałuję że w końcu z nich skorzystałem, bo udostępniają np. klasę do obrazków, albo gadżetów grupujących.

Takie zaawansowane funkcje jak wklejanie kafelków z przycinaniem (Clipping) opracowałem dawno temu, bo korzystają z dość złożonych obliczeń.

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2020 17:08:36 przez Hexmage960
[#1786] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1785

Były tylko porządki w logice gry


Czaszki i wisienki wyleciały? Taśmociągi również?
[#1787] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1785

Ja tylko od siebie zostawię małą techniczną uwagę. Widzę że czasem używasz gita do wrzucania nowszego kodu, super! Niepotrzebnie jednak robisz foldery "archiwum", "archiwum2" itd. Po to ten system jest skonstruowany tak a nie inaczej by automatycznie śledzić zmiany w plikach między commitami. Nie musisz starego screen.c przekładać gdzie indziej gdy nadpisujesz go nowym. Jak chcesz go sobie podejrzeć w starej wersji to w każdej chwili możesz się cofnąć x commitów do tyłu albo nawet zrobić diffa między nimi.

No i jednak warto commitować trochę częściej, bo teraz jak ostatni jest z 26.11 to w razie gdyby Ci teraz, tfu tfu, wszystkie dyski twarde szlag trafił, to jesteś pół miesiąca pracy stratny.

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2020 17:37:22 przez teh_KaiN
[#1788] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #1786

Zauważ, że w pozostałych sceneriach brakuje grafik wisienek, czaszek itd., dlatego chwilowo zniknęły.

Musiałbym je dostosowywać do odpowiedniej palety.

Zdecydowałem się z tego powodu uprościć rozgrywkę.

Ale silnik nadal może bez problemu obsługiwać te elementy i postaram się by choć jeden element na scenerię był dodany.

@Teh_KaiN

Serdecznie dziękuję za radę - ja używam Gita póki co rzadko, bo kod piszę na Ami. Tak więc zawsze na GitHubie jest mniej aktualna wersja kodu.

Planuję porządniej do Gita przysiąść nieco później, jak już ukończę kod Magazynu i przy następnych projektach.

Prawdopodobnie udostępnię kod Magazynu i moich funkcji. Teraz musiałbym przenosić kod z Amigi na PC na bieżąco, co nie jest też w tej chwili aż tak konieczne. Taki już urok pracy na Amidze.

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2020 17:53:42 przez Hexmage960
[#1789] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1771

Etapów chyba 30 miało być. 11 plansz juz miałeś gotowych.
Demo juz masz? Albo kawalek gry do pogrania czy jeszcze nie?
[#1790] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1789

Przedstawiasz nierealistyczne oczekiwania. Człowiek
dwoi się i troi, żebyś za te pare lat miał w co grać.
szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 09.12.2020 23:26:42 przez mmarcin2741
[#1791] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1778

Zenek, bo był Zenek saper, to teraz może być Zenek magazynier.
[#1792] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1780


Filuś.
A zagranica nie musi rozumieć.


skoro nie musi rozumieć, to ja proponuję Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
[#1793] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #1791

Ja bym wolał Mietek Magazynier
[#1794] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #1793

To jest ballada o Mietku Magazynierze,
Któremu roboty nigdy już nie powierzę
Bo zamiast mi kawę z automatu przynieść
Ciągle przesuwa kufry, paki i skrzynie.

Nie słucha poleceń, intelektem nie błyśnie,
Wszystkie swe monety wciąż wydaje na wiśnie.
Co się stało z Mietkiem - zapytacie się?
Siedzi w magazynie gdzieś, na samym dnie.
[#1795] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #1794

Co się stało z Mietkiem - zapytacie się?
Siedzi w magazynie gdzieś, na samym dnie.


Co się stało z Mietkiem? - pytacie dzisiaj mnie.
Otóż siedzi w magazynie, gdzieś na samym dnie.

Może tak?
[#1796] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@X-Type^HVR, post #1795

nie.
[#1797] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1796

to nie było do Ciebie
[#1798] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #1793

W sumie za przestawienie skrzynek w jak najkrótszym czasie, Mietek mógłby dostawać wózek w kolejnym etapie. (jakby co od 24s.)
[#1799] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1788

Czy "Magazyn" to będzie gra darmowa, czy
jednak będzie płatna?
Jeśli płatna to kiedy rozpoczynasz pre-order?
[#1800] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem