[#1921] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #1916

to w końcu co się będzie przesuwać w Twojej grze?

Jak to co? Przesuwać się będzie... termin wydania.
[#1922] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1920

Aurel, nie wprowadzaj forumowiczów w błąd! Widać, że nie śledzisz wątku od początku... Hexmage wymyślił, że zrobi Sokobana z wielkimi kulami pchanymi po piasku na plaży. Skrzynie pojawiły się znacznie później.
[#1923] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mikecios, post #1919

Hej,

Wiem jaka jest historia projektu. Co do pchania czaszek, to idea była taka, że w tej scenerii przesuwamy właśnie czaszki.

Ale wrócę do raportu z aktualnych postępów:

Po przejściu poziomu pojawia się plansza z napisem jak poniżej:

Pojawianie się tej planszy jest ładnie animowane.

OK, zostały dwie ważne rzeczy przed publikacją: automatyczne ładowanie poziomów i opcja restartu poziomu.

Aktualnie wybiera się poziom (przyciskami Poprzedni/Następny), naciska "Testuj" i gra. Po zaliczeniu poziomu (lub naciśnięciu przycisku "Testuj") gra wraca do trybu edytora. Poziom przeładowujemy przyciskiem "Wczytaj".

Jeżeli nie wyrobię się z tym automatycznym ładowaniem dziś, to wrzucę bez tego. Potem już bez stresu będę czekał na wyniki testów, opinie i dodam ekstra elementy. Liczę na to, że gra się spodoba.



Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 14:48:27 przez Hexmage960
[#1924] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1923

Jak zaliczyłeś to gratuluje OK
[#1925] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@michal_zukowski, post #1924

Oczywiście przeproszę za długi czas powstawania gry. Po prostu czasem człowiek potrzebuje czasu by dojść ze wszystkim do ładu.
[#1926] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1923

Moim zdaniem bardziej pasuje - Przeszedłeś etap.
Zaliczyłeś jakoś tak dziwnie nie pasuje, kojarzy mi się z przeleciałeś. Może to przez wiosenną pogodę ale jednak.
[#1927] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ede, post #1926

w razie niepowodzenia będzie "Zamoczyłeś etap!"
[#1928] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1923

Jak dla mnie dziwnie to wyglada, duze okno i malo tekstu i mala czcionka. Albo daj bardzo duza czcionka:
GRATULACJE!
PRZESZEDŁES ETAP.
Albo dodaj tam cos wiecej, tekst i/lub grafika.
Bo tak to wyglada dosc amatorsko jak na dwa lata pracy nad tym projektem.
[#1929] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1925

Hex, znowu robisz to samo, rozpoczynasz kolejny cykl zaklętego koła z którego nie możesz wyjść.

Rok temu też było demo z kilkoma poziomami na krzyż po którym czekałeś na „testy i opinie”, po czym olałeś nasze testy i opinie i rozpocząłeś prace od nowa. Dzisiaj znowu ogłaszasz demo i piszesz że znowu czekasz na „testy i opinie” i od razu deklarujesz że potem dodasz do gry kolejne elementy (czyli znowu gra się nie ukaże bo będziesz dalej porządkował kod). Wyjdź z tego przeklętego kręgu i po prostu zrób grę. To co tu piszesz i robisz przerabialiśmy już wiele razy na poprzednich stronach tego przedziwnego wątku. W kółko to samo, dzień świstaka, przy czym w filmie udało się wyjść z kręgu, a ty robisz wszystko by w nim tkwić i tkwić bez końca.

To widać gołym okiem, bo znowu obiecujesz że wydasz demo, potem że wydasz grę, deklarujesz że potem wszystkich przeprosisz, ale to wszystko są tylko deklaracje, a nie czyny. Zamiast gdybać, obiecywać, pisać, przewidywać, zapewniać, najpierw wydaj grę, a pisaniną zajmij się potem. Naprawdę dziwnie to wygląda, że programista zamiast robić program zajmuje się obiecywaniem co będzie jak zrobi program. Wyobraź sobie np. murarza który w kółko mówi klientowi co zrobi po wybudowaniu domu, obiecuje mu że po wybudowaniu go przeprosi, postawi browara, zaprosi na grila, ale... domu wciąż nie widać bo murarz w kółko zajmuje się obiecywaniem, teoretyzowaniem, gdybaniem, zapewnianiem, pisaniem...
[#1930] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #1929

Ja czegoś tu nie kumam.
Zamyka się wątki, które może i skręcają w offtop, ale są przynajmniej ciekawe, a toleruje się wątek będący czyjąś specyficzną psychoterapią... Bo niczym więcej, nie mam złudzeń.
[#1931] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1923

Snajper będzie niezadowolony, ale jednak mam kolejną uwagę. Było by miło, gdybyś używał polskich ogonków w swojej grze. ZaliczyŁeŚ, przeszedŁeŚ itp...
[#1932] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #1928

Tak, dorobiłem dodatkową niespodziankę na tej planszy.

Dorobiłem też etap nr 6 - w którym zawarłem fajne zagadki.

Co do tego, czy ma być "zaliczyłeś", czy "przeszedłeś" to takie drobnostki są.

Dobrze, nie będę już siebie ani Was dziś męczył. Kolego Aurel - nie wiem czego Ty tak naprawdę chcesz. Jeśli chcesz gotowej gry - proszę.

Wrzucam grę z w pełni grywalnymi 6 etapami.

Gra wymaga Amigi z chipsetem ECS oraz systemem w wersji 3.0 z biblioteką iffparse.library.

Obsługa jest następująca:

1. Instalujemy załączoną czcionkę centurion.font w katalogu Fonts.
2. Po uruchomieniu gry należy nacisnąć przycisk "Testuj" by wejść do trybu gry i rozpocząć grę na bieżącym poziomie. Sterujemy klawiszami kursora,

Celem gry jest ulokowanie czaszek na miejscach oznaczonych podwójnymi kwadracikami. Możemy czaszki pchać. Do otwarcia drzwi potrzebne są klucze.

3A. Po przejściu poziomu klikamy ENTER lub wciskamy lewy klawisz myszy w okienku.
3B. Jeżeli utknęliśmy, naciskamy przycisk "Testuj" jeszcze raz by wyjść z trybu gry, a następnie opcję "Wczytaj" z menu "Edytor" i ponownie "Testuj".
4. Żeby wczytać następny poziom wybieramy przycisk "Nastepny" w menu "Edytor" (w trybie edytora).
5. Wybieramy "Testuj" by zagrać w nowy poziom.
6. Wybieramy "Koniec" by zakończyć działanie gry (trzeba być w trybie edytora).

LINK do archiwum z grą

Jest to wersja v1.1 gry.

Miłej zabawy.

P.S. W finalnym wydaniu umieszczę skrypt instalacyjny, obsługę joysticka oraz automatyczne wczytywanie poziomów.

Kolega Aurel uważa, że nie potrzeba ekstra elementów.

P.S.2. Nie krępujcie się pisać raporty o zauważonych błędach.

@Marskow

OK, chciałbym polskie ogonki ale niestety zastosowana przeze mnie czcionka ich nie ma.



Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 17:47:11 przez Hexmage960
[#1933] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1932

To jest release czy prerelease?
[#1934] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1933

To jest release. Obsługa menu może sprawiać kłopot, ale było dużo pracy z automatycznym ładowaniem plansz - więcej niż mogłem dzisiaj zrobić.
[#1935] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1932

Po zaliczeniu etapu czuję się jakbym dostał w pysk z dwóch lewych rąk.
Pracuj dalej... jeszcze długa droga do końca :)
[#1936] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1932

OK, chciałbym polskie ogonki ale niestety zastosowana przeze mnie czcionka ich nie ma.

Polska gra - polskie znaki, jak inaczej ? Mamy druga dekadę XXI w.

Gra v1.1 czyli przegapiłem premierę. Rozumiem że nazewnictwo jak z OS 4.1 czyli nie obejdzie się bez update do przyszłego Final Edition. Ale dobrze że gra już jest. Gratulacje.
[#1937] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Arturo, post #1935

Ale o co chodzi? Bo taśmociągów brak? Dajcie już z tymi taśmociągami spokój. Da się grać a to najważniejsze. Przeszedłeś wszystkie plansze?
[#1938] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@cossack, post #1936

Niezupełnie - Magazyn 1.0 wypuściłem wcześniej.

Chciałem dodać ważną rzecz: proszę uważać na opcję "Zapisz". Zapisuje ona aktualną planszę w pliku! Może być przydatne, ale też groźne.

Można oczywiście robić własne poziomy już teraz.

Dziękuję za gratulacje.

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 18:14:15 przez Hexmage960
[#1939] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1937

Przepraszam, nic nie pisałem o taśmociągach.
Grać się da, przeszedłem wszystkie plansze...
Odpuszczam, już chyba nie mogę więcej.
Twój avatar jest kwintesencją całej tej mordęgi.
Chyba..
[#1940] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Arturo, post #1939

To koledze chodzi o dodatkową grafikę tej planszy z gratulacjami? Rozumiem, że się nie podoba. No ale może jaśniejszą opinię proszę.

Jak poziomy, dźwięki, zagadki?

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 18:21:37 przez Hexmage960
[#1941] Re: Nowe gry
No więc wypuściłem Magazyn v1.1. Gra jest w pełni grywalna, choć mało testowana przez graczy. Wreszcie nowa gra a nie zapowiedź.

https://coreprogramming.pl/robertszacki/magazyn/Magazyn1.1.lha

Pełna instrukcja obsługi zawarta w moim wątku.

Uprzejmie proszę o zrobienie wideo z rozgrywki.

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 18:36:50 przez Hexmage960
[#1942] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1932

Obsługa jest następująca:

1. Instalujemy załączoną czcionkę centurion.font w katalogu Fonts.
2. Po uruchomieniu gry należy nacisnąć przycisk "Testuj" by wejść do trybu gry i rozpocząć grę na bieżącym poziomie. Sterujemy klawiszami kursora,

Celem gry jest ulokowanie czaszek na miejscach oznaczonych podwójnymi kwadracikami. Możemy czaszki pchać. Do otwarcia drzwi potrzebne są klucze.

3A. Po przejściu poziomu klikamy ENTER lub wciskamy lewy klawisz myszy w okienku.
3B. Jeżeli utknęliśmy, naciskamy przycisk "Testuj" jeszcze raz by wyjść z trybu gry, a następnie opcję "Wczytaj" z menu "Edytor" i ponownie "Testuj".
4. Żeby wczytać następny poziom wybieramy przycisk "Nastepny" w menu "Edytor" (w trybie edytora).
5. Wybieramy "Testuj" by zagrać w nowy poziom.
6. Wybieramy "Koniec" by zakończyć działanie gry (trzeba być w trybie edytora).


czyli w obecnej postaci to jest właściwie edytor z opcją gry.
[#1943] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1942

Nie - uruchamiając grę nie musisz się martwić o edytor. Można grać w kolejne poziomy. Po prostu obsługa zawiła. Poprawię ją jutro.

P.S. Proszę już w kółko nie powtarzać tej samej krytyki (piszę do krytykantów).

Kolega Aurel pisze, żebym temat gry zamknął - dlatego też troszkę forsowałem publikację mimo drobnych niedociągnięć.

Gra jest gotowa i grywalna. Jeśli się podoba - będę się cieszyć. Jeśli nie - trudno - wysłucham opinii.

Wiadomo że jakieś poprawki zawsze będą, ale od pewnego czasu praca mi wychodzi. Grę dopracuję, poprawię błędy, ale temat powoli będzie można zamykać bo gra jest praktycznie gotowa.

Fala krytyki była jest i będzie i w zasadzie nie wiem jak ją zatrzymać, jeśli nie gotową grą, którą zamieściłem.

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 18:57:32 przez Hexmage960
[#1944] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1932

"Wrzucam grę z w pełni grywalnymi 6 etapami" super


[#1945] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1943

Miecio Magazynier rulez OK Aż musiałem uwiecznić go na fotografii. Brakuje tylko flaszki w ręku.



dwie rzeczy:

1. sterowanie... Rozumiem, że ten delay pomiędzy zatrybieniem na kolejne wciśnięcia kursora ma w zamierzeniu zawierać animację przechodzenia z jednego kafelka na drugi. Pominę fakt, że animacji nie uświadczyłem i Magazynier składa się z jednego obrazka.
2. nie wnikłem w nie zbyt głęboko, ale menu (pomijając kwestię intuicyjności) jest niewygodne. Chcąc przejść na inny etap trzeba kliknąć "Edytor" -> kliknąć "Następny"/"Poprzedni". Nie lepiej umieścić osobne buttony przeskakujące o 1 level? Plus opcja wyboru określonego poziomu, bo klikanie sto razy do wczytania poziomu 100 też średnio mi się widzi (no chyba że taka opcja już jest, nie sprawdzałem tam wszystkiego).

o dźwięku może wypowiem się później, bo tera nie chce mi się podłączać kabla wompierzowi. siedzi, pije i chrupki

Ostatnia aktualizacja: 23.02.2021 19:06:27 przez snajper
[#1946] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #1945

o dźwięku może wypowiem się później, bo tera nie chce mi się podłączać kabla wompierzowi.
Dźwięk jest bardzo ważny.
[#1947] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1932

zagrałem w dwa etapy więcej nie mam zamiaru, nie wiem jak tam inni będą oceniać, widząc poprzednią wersję ja mam niedosyt, moim zdaniem całkowicie zepsułeś swój pomysł na tą grę
wer 1.0 ta z poprzedniego roku chyba z kwietnia była o niebo lepsza
ale + za wytrwałość
i + za grafikę
a - jest ich wiele szkoda pisać pracuj dalej
[#1948] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #1947

A co było lepsze? Taśmociągi tam były bo nie pamiętam?
[#1949] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #1948

Gra wymaga Amigi z chipsetem ECS oraz systemem w wersji 3.0 z biblioteką iffparse.library.


No z taką grafiką możesz spokojnie zrobić wersję na ECS 2.0/2.1
[#1950] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #1932

pograłem

Wygląda to tak, jak niektórzy już pisali - edytor z możliwością testowania poziomów. Próba zrobienia z tego gry została odłożona na ostatnią chwilę.

Ogólnie magazyn ma swój urok. Grafika lepiej wygląda niż w wersji 1.0
Dźwięki są zbyt agresywne, po paru poziomach trochę zaczynają działać na nerwy. W grach logicznych bardziej pasują stonowane dźwięki, relaksujące obolały od myślenia mózg

Gra się dobrze, można dać się wciągnąć. Od poziomu piątego robi się ciekawie, ale nie na długo z oczywistych powodów.

Moja sugestia jest taka - pracuj nad grą dalej, bo podstawa już jest. Nie traktuj jej jako skończony projekt, bo nim nie jest i bez względu na to ile razy napiszesz, że jest skończona, to nikt inny do takiego wniosku nie dojdzie. Jeszcze wczoraj planem było 10 poziomów, a parę miesięcy temu 30. Często piszesz o sobie jako o wielbicielu/weteranie gier logicznych i tworzenia poziomów do nich. Gdy masz okazję to udowodnić, robisz na odwrót.

W obecnej chwili magazyn podzielił los AstroBloxa (i Cyberpunka ). Jest przecież gdzieś na forum temat o astrobloxie, czym on miał być i ile tam miało być wszystkiego. I nagle 6 etapów, projekt zakończony sukcesem, wpisany do portfolio.

Tyle miesięcy pracy na uspójnianie, łączenie wszystkiego w całość, porządkowanie.... i gdzie to jest? To naprawdę wygląda jak świeża praca po kolejnym resecie projektu.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem