[#2011] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2007

Hej, wyłączyłem jeszcze odgłos samego poruszania. Odgłos jest tylko przy pchaniu skrzyń (oraz oczywiście zbieraniu przedmiotów i otwieraniu drzwi).


Tu masz kilka dźwięków i podmień je sobie w grze:
https://drive.google.com/file/d/1hj3auQQvFKt3hYaCjxdUOZCsAy9DtdTS/
[#2012] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2003

Wczoraj przetestowałem wersję sprzed hot-fixa, teraz sprawdzam bieżącą i moim zdaniem:
- dźwięki były jakie były (od czapy), więc lepiej jak ich nie ma ale jeszcze lepiej jak będą takie, które rzeczywiście oddają sens (kroki, przesuwana skrzynia, skrzypienie drzwi itp);
- wcześniej ten delay w ruchu był tak męczący, że nie miałem cierpliwości pograć więcej niż 2 levele, po poprawce dużo lepiej (dygresja - gdy jeszcze dłubałem w Amosie i KaiN wytłumaczył mi jak ma obsługę ruchu zrobioną w ACE to sobie przepisałem wg jego koncepcji i miałem temat ogarnięty, teraz jak się bawię w ACE to się nawet nie muszę nad tym zastanawiać więc szczerze polecam);
- brak animacji bohatera - szkoda, ale że bohatera nawet nie odbijasz w prawo/lewo to słabo;
- z drobnostek - nie da się czaszki(skrzynki) popchnąć na wisienkę, to pewnie więcej roboty ale podrzucam pomysł żeby się dało i żeby to nie dawało dodatkowych punktów za wisienkę (bo zgnieciona :) );
- z drobnostek #2 - jak wejdziesz na kafel docelowy dla skrzyni to bohater stoi na zwykłej podłodze, zejdziesz i wraca kafel z miejscem docelowym, może spójniejsze będzie gdyby bohatera tam odrysować na kaflu miejsca docelowego?;

Ogólnie sam 'surowy' gameplay działa i ma się dobrze, tylko brakuje dodatków które mogą zrobić różnicę - te liczniki punktów, kroków, hi score'y, animka bohatera itp itd (to są rzeczy które chyba często umykają uwadze, mnie przy Atarenium Falconie Softiron wrzuca masę pomysłów, na niektóre sam bym nie wpadł więc po prostu masz trudniej robiąc wszystko samemu).



Ostatnia aktualizacja: 25.02.2021 09:43:57 przez Lucus
[#2013] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2003

Pograłem i ja w nową wersję, jest postęp, fajnie, że wprowadzasz teraz na bieżąco sugestie forumowiczów. Masz już grywalną bazę, teraz to już tylko drobnymi kroczkami poprawiać różne aspekty gry, dodać jeszcze trochę leveli i będzie super.
Jak na mój gust, to dzwięki są teraz za cicho. Ale mam badziewny głośniczek, więc to co słyszę może być niemiarodajne.
Pozdrawiam!
[#2014] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Lucus, post #2012

- dźwięki były jakie były (od czapy), więc lepiej jak ich nie ma ale jeszcze lepiej jak będą takie, które rzeczywiście oddają sens (kroki, przesuwana skrzynia, skrzypienie drzwi itp);

Odsłucham dźwięki przesłane przez Nogorga i je dodam. Bieżące dźwięki (te załączane od początku) przesłał mi kolega z forum AmigaOne.pl. A te tymczasowe pobrałem z innej gry Public Domain (aktualnie już ich nie ma).

Tak czy siak zgodnie z tym co pisałem, w ToolTypes ikonki będzie opcja (NOSOUND) by dźwięki wyłączyć. Chciałem tylko to zrobić troszkę później.

Generalnie mogę też wprowadzić wybór zestawu dźwięków, ale chyba nie będzie to konieczne. Zresztą każdy może wrzucić własne sample według własnego gustu, podmieniając pliki załączane z grą.

- z drobnostek - nie da się czaszki(skrzynki) popchnąć na wisienkę, to pewnie więcej roboty ale podrzucam pomysł żeby się dało i żeby to nie dawało dodatkowych punktów za wisienkę (bo zgnieciona :) );

Fajna koncepcja i łatwa do wprowadzenia, choć aktualnie raczej celowo nie da się popchnąć skrzyni na wisienkę, tylko trzeba ją najpierw zebrać - co urozmaica zagadki.

- z drobnostek #2 - jak wejdziesz na kafel docelowy dla skrzyni to bohater stoi na zwykłej podłodze, zejdziesz i wraca kafel z miejscem docelowym, może spójniejsze będzie gdyby bohatera tam odrysować na kaflu miejsca docelowego?;

Tak, planowałem odpowiednią grafikę kiedy bohater lub czaszka stoją na miejscu docelowym.

Dzięki za testy!

@Marskow

Przyciszyłem nieco dźwięki - widać troszkę za bardzo. Podgłośnię je trochę.

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2021 10:48:27 przez Hexmage960
[#2015] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2014

Tak czy siak zgodnie z tym co pisałem, w ToolTypes ikonki będzie opcja (NOSOUND) by dźwięki wyłączyć. Chciałem tylko to zrobić troszkę później


To akurat ma sens skoro gra działa w multitaskingu. Zostawiając Paulę w spokoju gracz będzie mógł sobie słuchać muzyki w swoim playerze systemowym

Generalnie mogę też wprowadzić wybór zestawu dźwięków, ale chyba nie będzie to konieczne. Zresztą każdy może wrzucić własne sample według własnego gustu, podmieniając pliki załączane z grą.


Zestawów dźwięków nie dodawaj, skoro można je podmieniać samemu. To co możesz dodać to jakieś wywołanie dla dźwięku typu fanfary na koniec etapu i gdy czaszkom umieszczonym w miejscu docelowym zapalają się oczy. Może coś jeszcze w samej grze by się znalazło. Ale reszta to pierdoły, które tylko marnują czas. A pamiętaj, że dni są policzone!
[#2016] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2014

Do dzwięków pomyśl nad dodatkowym trybem przez AHI, wtedy się będą ładnie miksowały np. z odtwarzanym mp3. Kodu za dużo dla ahi nie trzeba dodawać.
[#2017] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #2015

Tak, do tej pory przed dodaniem dźwięków umilałem sobie grę muzyką z Delitrackera.

Gra alokuje kanały więc nie ma kolizji. Jak kanały są zajęte, gra zwraca komunikat o tym fakcie.

Rzecz jasna przy uaktywnieniu opcji NOSOUND gra nie będzie alokować kanałów.

Wieści: Zrobiłem już ten najważniejszy punkt: stan gry. Po przejściu poziomu stan gry jest zapisywany na dysk. Po ponownym uruchomieniu (albo po wybraniu stosownej opcji "Wczytaj grę") stan gry jest ładowany. Po wybraniu "Nowa gra" gramy od pierwszego poziomu.

Działa to już dobrze, ale update archiwum jeszcze nie wrzucam.

@Michał Żukowski

Nie chcę dodawać kodu do obsługi AHI, naprawdę. Tak więc wybacz, ale tej zachcianki nie spełnię.

--
Dobrze, teraz muszę uaktywnić znów funkcje edytora by dorobić plansze.

Za sprawą sugestii kolegi Lucusa co do wisienek - wpadłem na pomysł na dodatkowy elemencik w grze - kafelek z bagnem. Normalnie przez bagno nie będzie można przejść. Po wrzuceniu skrzyni do bagna zrobi się podłoga do przejścia. Zawsze uatrakcyjni kolejne poziomy.

Dodam też obsługę kierunków (muszę dorysować). No i pasek statusowy - to wkrótce.
[#2018] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2017

"Za sprawą sugestii kolegi Lucusa co do wisienek - wpadłem na pomysł na dodatkowy elemencik w grze - kafelek z bagnem."


ehh Lucus... cozes ty uczynil najlepszego.
Wyprowadziles ludzi na bagno
[#2019] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2017

"Za sprawą sugestii kolegi Lucusa co do wisienek - wpadłem na pomysł na dodatkowy elemencik w grze - kafelek z bagnem. Normalnie przez bagno nie będzie można przejść. Po wrzuceniu skrzyni do bagna zrobi się podłoga do przejścia. Zawsze uatrakcyjni kolejne poziomy."

o to to samo co kostka lodu + dziura w astro blox revisited :)

co do ahi to faktycznie wyeliminowaloby problem zajetych kanalow.
[#2020] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2018

Bardzo dobrze. Gra ma być atrakcyjna, a chodzenie po bagnach wciąga...
[#2021] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #2019

Tak, wiem że w Twoim AstroBlox Revisited jest analogiczny element. Tutaj jednak jest ciut inaczej.

OK, dopracowałem dzisiaj zapis stanu gry - sprawiłem, że aktualny poziom jest osadzany w pliku, tzn. zapisywany jest nie tylko numer poziomu ile faktyczny stan gry! Kontynuujemy od momentu, w którym przerwaliśmy rozgrywkę.

Bardzo dobrze współgra to z formatem IFF plansz - użyłem gotowej funkcji zapisu/odczytu plansz.

Troszkę czasu zajęło mi debugowanie tego.

Wrzucę archiwum z tym zapisem stanu gry tak, żeby koledzy przesłali ew. raporty o błędach.

Przycisk "Nowa gra" rozpoczyna grę od poziomu pierwszego, a "Restartuj" restartuje poziom, ale nie nadpisują stanu gry, więc można przywrócić (za pomocą "Wczytaj grę").

Stan gry jest nadpisywany dopiero po pomyślnym przejściu poziomu oraz przy wychodzeniu z gry.

Dźwięków dziś nie ruszałem (tylko trochę podgłośniłem). Gra się przyjemnie.

Archiwum oznaczyłem 1.2 beta, ale powinno być wszystko OK.

https://coreprogramming.pl/robertszacki/magazyn/Magazyn1.2beta.lha

Tymczasem robię dalsze elementy. W wersji 1.2 będzie panel, kierunki i jak się uda też kolejne poziomy + kafelki z bagnem.

Ostatnia aktualizacja: 25.02.2021 18:24:39 przez Hexmage960
[#2022] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2021

Jeszcze wrzucę info, że udało się również uaktywnić z powrotem funkcje edytora ("Opcje edycji").

Wszystko działa bardzo sprawnie, z czego jestem zadowolony. Mogę robić dalsze poziomy.

Ale wrzucę archiwum z opcjami edycji jeszcze po paru testach poprawności. W kolejności będzie ten pasek statusowy.

Planuję też dorobić przyciski w tym centralnym okienku z komunikatami, żeby użytkownik miał wybór (np. "Tak"/"Nie") albo zwykłe "OK", przy czym to akurat będzie sterowane również za pomocą klawiszy, tak jak dotychczas Enter zamyka to okienko po przejściu poziomu (oraz joysticka, którego obsługę w końcu zrobię).



Ostatnia aktualizacja: 25.02.2021 20:21:58 przez Hexmage960
[#2023] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2018

"Wielki Hexmage'u, uczyń bagno wśród czaszek i wiśni aby nikt nie ukończył tej gry!"
- komodorrr Lucek na seminarium wąchockim, 1865, uchwycone na rycinie przez Sir Koyota, podobno...

Podziel się człowieku krótką opinią a możesz zostać bohaterem mimo woli :)
[#2024] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Lucus, post #2023

Dobrze, dodałem te przyciski w oknie z komunikatem. Działają.

Będzie mi to potrzebne w oknie wyboru poziomu (przycisk "Poziom"). W stanie gry będzie zapisywany maksymalny numer etapu do którego doszliśmy i będzie można przechodzić po etapach, w które graliśmy - w przód i w tył i w nie grać lub je edytować.



Ostatnia aktualizacja: 26.02.2021 07:15:09 przez Hexmage960
[#2025] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2024

Masz literówkę w kontynuuj. I pomyśl nad takim rozmieszczeniem, żeby przyciski nie zasłaniały stopt Magazyniera.

Ogółem dobra robota :)
[#2026] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #2025

Dzięki.

Zrobiłem już ekran wyboru poziomu. Przyciski działają. Wydzieliłem całą funkcję do komunikatów.

Ten ekran wyboru poziomu jest przydatny i dla gracza - i dla mnie podczas tworzenia nowych poziomów.

Te nogi już zostawię zasłonięte.



Ostatnia aktualizacja: 26.02.2021 09:30:22 przez Hexmage960
[#2027] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2026

To zrób okno na dwa kafle szersze - będzie obrazek bardziej z boku i problem nie wystąpi.
[#2028] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #2027

dla kogo problem, dla tego problem. Ja jakoś nie odczuwam potrzeby podziwiania butów magazyniera w pełnej krasie. Co innego gdyby to była ładna pani magazynierka w seksownym uniformie. A nie jakiś gołowąs a`la Homer Simpson.



Ostatnia aktualizacja: 26.02.2021 09:52:21 przez snajper
[#2029] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2026

Informację o aktualnie wybranym poziomie umieściłbym między strzałkami wyboru - byłoby schludnie :) A przyciski OK anuluj również może w tym ciemniejszym prostokącie wewnętrznym (np. w prawym dolnym rogu), bo teraz jakoś są tak z czapy wklejone. Poza tym spoko OK


Ostatnia aktualizacja: 26.02.2021 10:06:39 przez Jacques
[#2030] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2028

To zhakuj i w swojej wersji wstaw blondynę o wielkich niebieskich oczach, która przesuwa skrzynie siłą swojego silikonowego intelektu. Kto wie, może po 10 etapie dostaniesz kogoś takiego do pomocy w grze.



Ostatnia aktualizacja: 26.02.2021 10:39:08 przez KM_Ender
[#2031] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2026

Trochę dziwne, że w kodzie musi być pełny perfekcjonizm, a byle jaki efekt na ekranie jest akceptowalny.
[#2032] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #2029

Dobrze, ten ekranik rozszerzę za radą Teh_KaiNa, ale chyba w pionie będzie prościej.

Program dojrzał do publikacji kolejnej wersji. Nosi status Beta ale powinna być pozbawiona dużych błędów (sprawdziłem wszystkie poziomy).

Dodałem panel z liczbą punktów, kluczy i ułożonych skrzyń. Menu "Poziom" działa, ale jest jeszcze nieaktywne.

Wrzuciłem pod ten sam link:

https://coreprogramming.pl/robertszacki/magazyn/Magazyn1.2beta.lha

Nowych poziomów ta wersja jeszcze nie zawiera. Zebrane punkty jeszcze nie przechodzą na następny poziom.

Uwaga: w tej wersji wychodzimy tymczasowo za pomocą klawisza Esc (bo w miejsce poprzedniego przycisku zamykania wstawiłem przycisk "Poziom"). Stan gry przy wychodzeniu jest zapisywany.

Dorobię przycisk zamykania w lewym górnym rogu oraz komunikat z zapytaniem czy gracz na pewno chce wyjść z gry.

Miłego testowania.

P.S. Nowych dźwięków (kolegi Nogorga) jeszcze nie dodałem.



Ostatnia aktualizacja: 26.02.2021 12:02:46 przez Hexmage960
[#2033] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2032

Przeszedłem. Fajnie się gra. Dasz radę zrobić przesuwanie magazyniera co pixel? I żeby przebierał nogami jak się przesuwa. Tzn ruch co kratkę, ale żeby między kratkami przechodził płynnie? Animacja by wystarczyła dwuklatkowa, po prostu szuranie kapciami...
[#2034] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2033

Dzięki za test.

Co do sprawy animacji, to zostanie skokowy przesuw z tego powodu, że to jest gra logiczna, w której naprawdę trzeba się nachodzić. Straciłoby na tym szybkie i elastyczne sterowanie.

Chciałbym też po prostu zdążyć w terminie i skupić się na dopracowaniu kluczowych rzeczy.

Ale nie martw się: przygotuję w następnej kolejności dodatkowe klatki animacji i powinno być w tej materii dobrze.

Udało mi się już dodać przycisk zamykania gry (jeszcze nie wrzucałem aktualizacji do archiwum).

OK. W kolejności uaktywniam menu "Poziom" tak by wybrany za jego pomocą level został załadowany do gry. Następnie dodaję ten kafelek z bagnem, dodaję animację i projektuję następne poziomy.

Poprawię też by punkty się kumulowały.

Na koniec pewnie dodam te nowe dźwięki i zgodnie z planem przygotuję skrypt instalacyjny.



Ostatnia aktualizacja: 26.02.2021 13:21:56 przez Hexmage960
[#2035] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2034

Hej,

Zrobiłem kierunki bohatera. Narysowałem uwaga: 8 kierunków! Bohater obraca się płynnie, tzn. jak jest skierowany w lewo, a chce poruszyć się w prawo - obraca się i trwa to 4 klatki animacji (każda klatka aktualnie trwa 2/50 sekundy).

Wymaga to drobnego dopracowania: początkowy kierunek bohatera w levelu jest przechowywany w tzw. zmiennej statycznej a nie w strukturze.

Wrzuciłem to do archiwum 1.2:

Bardzo proszę podzielić się opinią. Według mnie wygląda i działa to dobrze, ale chcę znać Wasze zdanie.

Natychmiastowy zwrot bohatera też jest możliwy ale sprawdzałem i nie wygląda tak ładnie.

https://coreprogramming.pl/robertszacki/magazyn/Magazyn1.2.lha



Ostatnia aktualizacja: 26.02.2021 16:05:18 przez Hexmage960
[#2036] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2035

Jestem pod wrażeniem postępu w ostatnich dniach. Te dorobione klatki bohatera robią robotę. To teraz kto pierwszy wyda grę Hexmage960 czy Kefir. Obie na finiszu!
[#2037] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2034

z tego powodu, że to jest gra logiczna
"

Guzik prawda, gatunek gry nie ma tu nic do rzeczy. Bohater musiałby być sprajtem niezależnym od tła, a nie definiowanym kafelkiem-znakiem graficznym. Jako znak graficzny mógłby co najwyżej być animowany w obrębie jednego kafelka (czyli dreptać nogami w miejscu na przykład). Płynnej animacji przechodzenia z kafelka na kafelek "co piksel" nie da się zrobić w prosty sposób bez tworzenia multum stadiów pośrednich - przechodzenia z jednego kafelka w drugi, z uwzględnieniem tego co jest pod bohaterem.

Trochę dziwne, że w kodzie musi być pełny perfekcjonizm, a byle jaki efekt na ekranie jest akceptowalny


Dobre pytanie.
[#2038] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2035

1. gdzie pl znaki?
2. po wciśnięciu "poziom" zawsze ustawiony jest numer poziomu, na którym uruchomiona/wczytana została gra, a nie numer aktualnego poziomu. Nie wiem co to ma na celu ani do czego służą strzałeczki, bo po zmianie na inny poziom dalej jest ten sam.

P.S. numeracja wersji trochę zd*py, bo zaraz będzie w jeden dzień wychodzić wersja 1.3 do 1.150 Beta i nijak to nie oddaje faktycznego postępu. W tym tempie ostateczna gra będzie nazywać się Magazyn 360.5 Second Edition.

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2021 16:29:32 przez snajper
[#2039] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2035

Świetnie to wygląda. Brawo!
[#2040] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2037

Oczywiście kolega ma rację. Ruch płynny jest trudniej zaprogramować - trzeba dorobić maskę do grafiki z pikselami przeźroczystymi oraz wyświetlać obiekty co kilka pikseli.

Taka maska jest też potrzebna do tzw. kafelków dwuwarstwowych.

Ale gatunek według mnie też ma tutaj znaczenie - tzw. gra komórkowa.

Wybieram prostsze rozwiązanie m.in. ze względu na to, że się sprawdza.

@Snajper

Wybór poziomu z menu "Poziom" jest jeszcze nieaktywny o czym pisałem.

Co do wersji to staram się nadpisywać archiwa gdy robię ważne poprawki i zwiększyć numerek gdy jest coś znacząco nowego. To jest jeszcze w sumie Beta, bo stosunkowo mało było raportów z poprawności działania.

@Mastaszek

Dziękuję. Czyli pewnie tak zostaje.

Ostatnia aktualizacja: 26.02.2021 16:37:08 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem