[#2101] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #2094

Nie tylko ta koncepcja była niezła, ale i animowana, na samym początku wątku można znaleźć animowanego gifa, który sprawia wrażenie, jakby pochodził z trzeciej części tej gry.
[#2102] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2097

Czaszki mialy byc przeszkadzajkami w grze.


No, przecież przeszkadzają. Pałętają się pod nogami, blokują drogę...
[#2103] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2097

OK, oto co zrobiłem dzisiaj:

1. Usprawniłem i poprawiłem edytor:
- Można edytować tylko wnętrze planszy bez obrzeża,
- Może być tylko jeden bohater na planszy. Jeżeli wstawimy drugi raz - ten pierwszy jest usuwany,
- Dodałem kursor z podglądem kafla,
- Sprawiłem, że edytor działa "na żywo", tzn. można wstawiać kafelki nawet podczas gry i nie ma kolizji.

2. Usprawniłem ładowanie i zapis poziomów oraz stanu gry:
- Usunąłem bardzo poważne problemy przy ładowaniu stanu gry.

3. Rysowanie kafli i wszelkich innych elementów jest przycinane do okienek, dzięki czemu nie ma potencjalnych problemów z rysowaniem poza obrębem ekranu.

4. Są trzy okienka - plansza, panel oraz okno z komunikatami. Struktury danych zostały prawidłowo rozdysponowane pomiędzy te struktury.

5. Dodałem podwójne buforowanie.

Główny plik z kodem źródłowym w języku C osiągnął już ponad 1300 linijek, a błędy które się lęgły zostały poprawione.

Muszę jeszcze trochę uzupełnić (szczególnie dodatkowe komunikaty w grze) i najpewniej jutro zamieszczę nową wersję. Jakieś 90% błędów już naprawiłem. Będzie stabilny, fajny produkt.
[#2104] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2099

ok, poprawiam



Ostatnia aktualizacja: 28.02.2021 18:48:46 przez selur
[#2105] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2104

Bardzo bym prosił o nieofftopowanie takimi wielkimi obrazkami bo zasłania mi osobiście cały wątek.

P.S. Dziękuję.

Ostatnia aktualizacja: 28.02.2021 19:00:43 przez Hexmage960
[#2106] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2105

Dodaj selura do ignorowanych to obrazki zniką
[#2107] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2104

Dobrze, pracuję jeszcze nad nową wersją. Poprawiłem już zasadnicze błędy i zabrałem się dzisiaj za dodanie obsługi Menu za pomocą klawiatury. Można sterować za pomocą klawiszy kursora (menu główne) lub za pomocą klawisza funkcyjnego.

Menu główne będzie też obsługiwane joystickiem.

Menu jest lepiej zorganizowane i wygodniejsze. Całe menu jest dostępne pod klawiszem F10, zaś wybór kafelka pod klawiszem F9.

Musiałem też parę rzeczy usprawnić w związku z wprowadzeniem podwójnego buforowania. Teraz jest OK, używam tzw. walidacji regionów, tak że wszystko jest prawidłowo rysowane.

Zostały trzy dni wliczając dzisiejszy jeśli chodzi o termin. Myślę, że uda mi się wszystko zapiąć na ostatni guzik.





Ostatnia aktualizacja: 01.03.2021 16:09:18 przez Hexmage960
[#2108] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2107

Witam Hexmage960, duży postęp widzę. Gratuluję samozaparcia. Z klawiszami dam Ci małą sugestię jak może być wygodniej...
ESC zamiast F10 by zobaczyć menu. Z reguły w każdej grze gdy ręka pacnie w ten klawisz to pojawia się menu. Nawet jak nie dasz takiej informacji to każdy ESC wciśnie bo to jest już tzw odruch warunkowy
OK
[#2109] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojoS, post #2108

To dziś.
[#2110] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #2109

Daj żyć, czas jest pojęciem wzgkednym.
[#2111] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mikecios, post #2110

Dobrze, napiszę co przygotowałem w tydzień (oprócz wielu poprawek błędów z aktualnej wersji) - 4 punkty:

- Jest to zapisywanie stanu gry.

- Dorobić punktację i pasek z wyświetloną liczbą punktów i kluczy (oraz czasem rozgrywki i liczby ruchów),

- Dorobić dodatkowe klatki animacji bohatera (kierunki + pchanie),

Do tego chcę wprowadzić sugerowane poprawki co do prędkości ruchu (zmiana jednej stałej),

Co nie udało się dotąd jeszcze zrobić - 3 punkty:

- Dorobić od 4 do 9 poziomów,

oraz możliwość konfiguracji gry przez ToolTypes w ikonce (wyłączanie dźwięków).

Na koniec chcę zrobić skrypt instalacyjny, który zainstaluje grę na twardym dysku poprzez systemowy program Installer, tak żeby użytkownik nie musiał ręcznie kopiować czcionki.

Poza tym pojawiły się niewielkie problemy z odświeżaniem grafiki przez podwójne buforowanie. Sytuację prawie opanowałem.
[#2112] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mikecios, post #2110

Każda podróż ma swój koniec.
[#2113] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nogorg, post #2112



to nie napawa optymizmem! :(
[#2114] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2113

Przeciwnie!

[#2115] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojoS, post #2108

Dziękuję za pozytywne komentarze i dodawanie otuchy.

Tak jak napisałem, zrealizowałem 4/7 postawionych na ten tydzień punktów. Gra osiągnęła postęp w ostatnie dwa tygodnie większy niż przez ostatnie dwa lata.

Będę wrzucać następną wersję jak dokończę jeszcze parę rzeczy.

Staram się też uczyć systematyczności stosując system kontroli wersji.

Wiadomo, udało się dużo zrobić, ale moje kłopoty nie ustąpiły jeszcze w 100%, dlatego nie wszystko jeszcze idzie gładko cały czas.
1
[#2116] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2115

Od ostatniej wrzutki na github minęło parę dni. Może by tak coś nowego?

Żeby Cię zachęcić to powiem, że ostatnio zgapiłem trochę od Ciebie kod alokacji kanałów audio - musiałem go co prawda przerobić pod KS1.3 ale idea jest ta sama. Jeśli mogę coś zasugerować to wykop stamtąd srand() - bo to przecież nie ma żadnego związku z audio, a z ewentualną logiką gry.
[#2117] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@teh_KaiN, post #2116

Hej, ten srand() był dlatego w Audio bo odtwarzałem dźwięki z losową głośnością. Aktualnie głośność dźwięków jest ustalona.

Cieszę się, że skorzystałeś z mojego kodu.

Co do systemu kontroli wersji to chciałem wkrótce dodać branche (w RCS na Amidze), bo czasami wprowadzam nowe rzeczy, które wymagają uprzednich gruntownych testów.

Wrzucę aktualizację na GitHub niedługo, razem z nowym release.

Ostatnia aktualizacja: 03.03.2021 10:47:34 przez Hexmage960
[#2118] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2117

Hej, wprowadzam/wprowadziłem ostateczne usprawnienia do systemu menusów w grze.

Teraz jest to tak jak chciałem. (szczególnie opcja "Edytuj poziom")

Menu jest hierarchiczne, tzn. jest menu główne i podmenu.

Aktualnie działają 2 spośród ok. 5 podstawowych menusów, ale wszystkie one korzystają z tej samej funkcji (rekurencyjnie), a niektóre menu mają wspólne opcje - i ten fakt jest wykorzystywany.

Te menusy to:
1. Menu główne,
2. Menu przed poziomem,
3. Menu podczas pauzy w grze,
4. Menu po poziomie,
5. Menu edytora.

Przy okazji przeprowadziłem diagnostykę kodu, tak żeby wszystko dobrze działało. Szczególnie struktura stanu gry została ujednolicona, bo wcześniej zmienne były rozrzucone po strukturach i powodowało to poważne błędy.

Aktualizację kodu wrzucę na GitHub już niedługo, pewnie jutro.

Poniżej dwa menusy: menu główne i menu przed poziomem.




Ostatnia aktualizacja: 03.03.2021 20:37:35 przez Hexmage960
[#2119] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2118

kilka rzeczy nie daje mi spać:
- dlaczego liść na planszy zajmuje więcej pikseli niż liść gościa na dużym obrazku?
- dlaczego gościu na dużym obrazku ma niebieską koszulę, a ten na planszy nie?
- dlaczego gościu na dużym obrazku ma czapkę z daszkiem, a na planszy czepek czy inny beret (może przed wejściem na planszę zdejmuje czapkę i zakłada gumowy czepek... To by tłumaczyło parę kwestii, hmmmm)?
- po cholerę właściwie ten liść? o_O Czy widział ktoś kiedyś magazyniera z liściem w czapce? Czy widział ktoś KOGOKOLWIEK z liściem w czapce?
[#2120] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2119

Hmmm.... a to nie jest piórko?
[#2121] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2119

Wszedł do magazynu człowiek z liściem na głowie,
Teraz tylko czekać aż snajper mu coś powie.
Póki co suwa czaszki,
Póki co suwa czaszki - i nic.


Ostatnia aktualizacja: 03.03.2021 21:54:12 przez recedent
[#2122] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2119

Być może ten z planszy tytułowej to nie ten sam co w grze. Może to ojciec z synem na którego tak spogląda.
[#2123] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2119

Przestań czepiać się takich szczegółów. Przyjemność co to sprawia ?

Z resztą w Japonii i nie tylko jest taki styl rysowania jak Super Deformed link

Na Amidze spotkasz go w animowanych przerywnikach między walkami w Fightin Spirit.
Teraz będziesz go miał również w Magazynie. Duża postać na grafice ma w miarę normalne proporcje, ale Magazynier w grze jest już super deformed.

Ten styl jest w wielu słynnych grach, np Super Deformed Snatcher na MSX2 i Final Fantasy VII.
Se obejrzyj :

[#2124] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #2123

Przyjemność co to sprawia ?


no w zasadzie tak.
ale nie robię tego tylko dla własnej przyjemności❗ Czegoś trzeba się czepiać, żeby wątek nie wygasł - a tego byśmy nie chcieli, prawda? Bo zauważyłem, że ostatnio wszyscy tutaj tylko niebezpiecznie cmokają i klakierują i w efekcie niedługo Hexmage może skończyć pisać Magazyn i PPA znowu stanie się smutne, szare i monotonne, jak papier toaletowy albo jak newsy o Wayfarerze. buuu!
[#2125] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2124

Weź nie kombinuj. Niech skończy w końcu tę badziewną grę i zajmie się czymś innym.
[#2126] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ingenic, post #2125

Hej, posprzątałem już w logice gry - wpływa to zarówno na bezbłędną grę oraz edytor.

Wrzuciłem wyniki na GitHub w postaci nowego pliku "TileEngine.c/h", do którego wydzieliłem logikę. Nie są to wszystkie korekty jakie dotąd wprowadziłem (np. te w zapisie stanu gry dopiero wrzucę).

Jeszcze troszkę pracy i wrzucę następną grywalną wersję Magazynu 1.3.

Po krótkiej przerwie praca mi znów wychodzi jak w ubiegłym tygodniu, więc proszę się nie martwić - gra zostanie dokończona.

Po ukończeniu tej gry chciałem zająć się finalizacją moich studiów - potrzebuję jeszcze coś napisać, a planowałem to na początku marca.

P.S. Gra może wydawać się "badziewna", "crapowata", ale napiszę, że opracowałem na jej potrzeby całkiem zaawansowany silniczek gier będący wynikiem ciężkiej pracy i wielu testów.

Aktualnie silniczek pozwala na robienie złożonych efektów animacji.

Ostatnia aktualizacja: 06.03.2021 19:08:42 przez Hexmage960
[#2127] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #2121



Ostatnia aktualizacja: 06.03.2021 23:02:06 przez KM_Ender
[#2128] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #2127

Hej,

Dalsze usprawnienia i porządki w kodzie wrzuciłem na GitHub. Tym razem dotyczą GUI programu.

Nowe i zmienione pliki:

  • Gadgets.c/h - Wydzielony kod odpowiedzialny za gadżety,
  • Screen.c/h - Wydzielony kod odpowiedzialny za ekran,
  • Windows.c/h - Wydzielony kod odpowiedzialny za okienka.

Kod tych plików jest też zdecydowanie czytelniejszy dla mnie - i również dla osób postronnych.

Jestem zadowolony z pracy.

Szczególnie z aktualnego sposobu otwierania ekranu i okienek - podaję listę Tagów oraz opcjonalnie modyfikacje, które są nanoszone na tę listę za pomocą funkcji ApplyTagChanges().

Gadżety dodaję do listy exec-owej i opcjonalnie dodaję do okienka.

Dobrze, także dzisiaj bardziej taki "Developer update". Wykorzystam teraz ten posprzątany kod GUI by dokończyć kolejną wersję gry, która bardzo mocno na tym bazuje.
[#2129] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2128

Czym ta kolejna wersja gry się różni od poprzedniej?
[#2130] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #2129

Hej,

Już niedługo szykuje się duża niespodzianka dla fanów gry Magazyn oraz osób które zagrały w wersję demonstracyjną 1.2.

Tymczasem przygotowuję drugą oficjalną scenerię do gry (po katakumbach i prochach przodków). W tej scenerii porządkujemy magazyn beczek z rumem. Miałem tę scenerię w planach.

Poniżej zrzut ekranu z roboczej scenerii.

Poza tym rozwiązałem kilka kwestii jeśli chodzi o rysowanie i interfejs użytkownika. Ze względu na interfejs, aktualnie pozostałem przy pojedynczym buforowaniu. Poza tym wszystkie ważne kwestie zostały rozwiązane.

Mam nadzieję, że ta sceneria się spodoba.



Ostatnia aktualizacja: 18.03.2021 14:52:45 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem