[#2191] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2190

A jak znajdą się 3 osoby, które oświadczą, że znudziła
im się Amiga i oczekują zamknięcia forum ppa?
Czy moderacja powinna spełnić takie żądanie?

Ostatnia aktualizacja: 08.04.2021 12:06:50 przez mmarcin2741
[#2192] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2190

W ogóle nie wymagam jasnych deklaracji, bo ani mnie to ziębi ani grzeje. Ja to widzę tak: jest sobie wątek, jeden z wielu, dotyczy obszaru tematycznego tego forum. Tobie się nie podoba. Spoko, przecież nie musi. Ale masz kilka narzędzi, których możesz użyć: ignorowanie wątku, ignorowanie autora.

Jaki jest problem w tym, żeby ten wątek istniał jak setki innych, które czytają zainteresowani? Chyba tak fora działają?
[#2193] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2185

Odpowiem na wypowiedź dot. tematu:

@Xylaz

To jest jeden z problemów Magazynu. Poprzednie scenerie podobały Ci się, były dopracowane, uspójnione i ostateczne... dopóki przestały takie być i już nie są.

Więc tak - ostatnie dwie grafiki począwszy od przesuwanych czaszek a skończywszy na przesuwanych beczkach są już zatwierdzone i sprawdzone. Przecież nie poprawiam już wiele razy postaci bohatera.

Poza tym, znowu mam wrażenie, że był reset kodu, który był już skończony, uporządkowany i gotowy na ewentualne zmiany. Czy każdy nowy numerek wersji oznacza restart?

Restart generalnie następuje tylko w przypadku fragmentów kodu, które stają się niestabilne.

Ile razy trzeba dodawać obsługę joysticka?

Obsługa joysticka już była napisana dużo wcześniej i nawet działała bez problemu w jednej z wersji gry (1.0).
[#2194] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2193

Hej! Wrzucam poglądowe zrzuty z gry w aktualnej, finalnej wersji. Przedstawiają obie scenerie z ujednoliconą paletą.

Zdecydowałem się ten panel wydzielić z boku ekranu. Opcje edytora są włączane za pomocą klawisza myszy. Główna gra sterowana jest joystickiem lub klawiszami kursora.

Serdecznie dziękuję wszystkim za wszelaki doping i wsparcie w dowolnej formie.

Pracuje mi się bardzo dobrze, ale przed wypuszczeniem finalnej wersji jeszcze przede mną troszkę pracy.

Mam nadzieję, że grafika w aktualnej, finalnej postaci Wam się podoba.





Ostatnia aktualizacja: 09.04.2021 02:48:50 przez Hexmage960
[#2195] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2194

01.10.2020 "Zmian do grafiki nie przewiduję - poza poprawkami."

w aktualnej, finalnej wersji. (...) grafika w aktualnej, finalnej postaci

Znów próbujesz manipulować czytelnikami używając sofizmatów:

Zmian do grafiki nie przewiduję, poza zmianami które określę mianem "poprawek". Bo przecież drobna "poprawka" jest mniej rewolucyjna od rewolucyjnej "zmiany". A kolejną wrzuconą na forum wersję grafiki nazwę nie "finalną" a "aktualnie, finalną". Finalną ale z terminem ważności "finalności" - aż do kolejnych "poprawek", "porządkowania kodu", "ujednolicenia (uspójnienia) projektu" i kolejnego "dodania obsługi joysticka" link
1
[#2196] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2194

Najważniejsze, że zmiany na lepsze, bo wygląda dobrze. Obrazek z prawej ładnie pasuje.
Skoro rozmiar planszy zmienił się z 20x15 na 16x15, to wszystkie levele kolejny raz do kosza?
[#2197] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2191

Oczekuję raczej - wobec faktu tolerowania tego kuriozum - niezamykania innych wątków tylko dlatego, że "wyczerpały temat", albo - zdaniem moderacji - generują za dużo off-topów.

Też chciałbym mieć prywatną trollownię i być maskotką. Ale nie mogę, bo jestem zdrowy, nigdy nie ćpałem żebym miał się z czego podnosić i nigdy się nie spasłem abym mógł odbyć "cudowną przemianę".
1
[#2198] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2195

bo to jest jak z AmigaOS 4.1 Final Edition, update 2.
1
[#2199] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2196

Najważniejsze, że zmiany na lepsze, bo wygląda dobrze. Obrazek z prawej ładnie pasuje.

Dziękuję. Cieszę się, że ten układ się podoba. Głównym założeniem było to, by panel edytora był przywoływany przez użytkownika, a sterowanie grą odbywało się za pomocą joysticka.

Chciałem zestawić ze sobą atuty projektu. Cieszę się, że ta sztuka mi się całkiem udała.

Chciałbym by ta wersja gry była finalną i wieńczyła projekt.

Skoro rozmiar planszy zmienił się z 20x15 na 16x15, to wszystkie levele kolejny raz do kosza?

Niekoniecznie, bo większość opracowanych dotąd plansz była mniejsza niż 20x15. Tak czy siak jest trochę etapów do dorobienia.

@Daclaw

Kolega mnie zignorował, a następnie wypowiada się w moim wątku, chcąc go zamknąć. Dalej koledze coś przeszkadza? Każdy może założyć swój wątek w tematyce danego forum. Tutaj użytkownicy prezentują swoją twórczość.

Wątek zostanie w naturalny sposób zamknięty po publikacji ostatniej wersji gry. Włożę starań, by była to bieżąca wersja. Potem jeszcze pewnie trochę informacji zwrotnej i poprawek.

Nawet była propozycja by to autor wątku go zamykał.
[#2200] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Daclaw, post #2197

Oczekuję raczej - wobec faktu tolerowania tego kuriozum - niezamykania innych wątków tylko dlatego, że "wyczerpały temat", albo - zdaniem moderacji - generują za dużo off-topów.


I tu się zgadzam. Za dużo wątków ostatnimi czasy było arbitralnie zamykanych, bo coś tam...
[#2201] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2194

Moim zdaniem panel na dole był bardziej funkcjonalny. Nie zawiera on aż tylu informacji/elementów, żeby miał zajmować aż tak dużą część ekranu. Ogranicza tylko samo pole gry i moim zdaniem estetycznie nie pasuje, bo lepiej się będzie grało, gry plansza gry jest wycentrowana, a nie tak jak teraz - po lewej. Teraz ten panel niepotrzebnie rozprasza uwagę, która powinna być skoncentrowana na planszy. Komuś jeszcze się tak wydaje, oprócz mnie?

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2021 12:22:47 przez mastaszek
[#2202] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2201

Nie zawiera on aż tylu informacji/elementów, żeby miał zajmować aż tak dużą część ekranu.

Rzeczywiście, ale z punktu widzenia gry - stanowi fajną dekorację. Nie zauważyłem problemów jakoby rozpraszał uwagę. Jest wiele gier z takim panelem, np. Troddlers, czy The Last Ninja 2.

Taki panel jest teraz bardzo przydatny z punktu widzenia edytora - pomieści więcej opcji. Chciałem by ten panel był zawsze widoczny jak i cała plansza. Dlatego zdecydowałem się na szerszy panel z boku.
[#2203] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2202

Co do edytora, wystarczy na dolnym panelu JEDNA ikonka, która otwiera opcje edytora. I, z całym szacunkiem, ten panel po prawej raczej nie stanowi żadnej dekoracji. Wiadomo, że zrobisz jak chcesz, ale może jakaś ankieta wśród czytających wątek, typu PANEL POWINIEN BYĆ 1) NA DOLE 2) Z BOKU...

NA DOLE:

1) mastaszek


Z BOKU:

1) Hexmage
[#2204] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2202

Z punktu widzenia edytora może i to ma jakiś tam sens, ale z punktu widzenia gry żadnego, a to jest najważniejsze. Gracz chce mieć fajne rozbudowane poziomy, a te kilka kolumn mniej znacząco ogranicza możliwość tworzenia takowych. Jakaś grafika w tym miejscu jest zupełnie zbędna, tylko zabiera miejsce na pole gry. Piszesz tutaj podobno po to, żeby zbierać opinię od graczy, więc masz moją.
[#2205] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2203

Co do edytora, wystarczy na dolnym panelu JEDNA ikonka, która otwiera opcje edytora.

No dobrze, koledzy. Po zastanowieniu widzę dwie opcje:

1. Zostawić panel 64x256 jak jest,
2. Zrobić panel 320x16 i dorobić rozwijane menu.

Aktualna koncepcja tego panelu bazuje na oknach systemowych, więc w dość prosty sposób mogę to przeorganizować.

Za aktualnym panelem przemawia jednak to, że jest bardziej widoczny (wyświetlenie liczby punktów, ułożonych skrzyń itp.) i umożliwia łatwe wybieranie kafelków w edytorze.

Rozwijane menu z kolei jest fajne, ale nie będzie cały czas widoczne.

Z wielkością plansz nie będzie problemu, bo i tak dotąd nie robiłem plansz większych niż 16x16.

Może jednak zostawię jak jest - żeby nie komplikować? Jest jeszcze czas na decyzję.

Ostatnia aktualizacja: 09.04.2021 13:28:02 przez Hexmage960
[#2206] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2205

Z wielkością plansz nie będzie problemu, bo i tak dotąd nie robiłem plansz większych niż 16x16.


Nieprawda. Gra którą testowałem, nie jestem pewien, ale chyba to jest najnowsza wersja, którą udostepniłeś, ma 20 kolumn szerokości planszy już na 1 poziomie.
[#2207] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2206

Gra którą testowałem, nie jestem pewien, ale chyba to jest najnowsza wersja, którą udostepniłeś, ma 20 kolumn szerokości planszy już na 1 poziomie.

Ta plansza ma 20 kolumn, ale realne pole gry jest węższe.

Chodzi o tę planszę? Zauważ, że realnie ma 10 kafli w poziomie.



Ostatnia aktualizacja: 09.04.2021 13:36:52 przez Hexmage960
[#2208] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2207

Aha, no może i tak, faktycznie nie analizowałem rzeczywistej zawartości wszystkich etapów. Niemniej jednak i tak nie zmienia to faktu, że większe pole gry daje większe możliwości stworzenia fajnych plansz.
[#2209] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2205

Ale graczowi w czasie gry edytor nie jest do niczego potrzebny. Albo się gra, albo edytuje. Nie widzę sensu "łatwego wybierania kafelków w edytorze" podczas gry. Niepotrzebnie to skomplikowałeś przenosząc ten panel w nowe miejsce. Było dobrze z panelem na dole. Poza tym może i plansze mieszczą się na ekranie, ale jeśli już udostępniasz edytor, to po co ograniczać inwencję potencjalnych projektantów nowych map dając im mniej miejsca? A jak ktoś będzie chciał zbudować DUŻĄ planszę?
[#2210] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2209

Dobrze, Panowie. Testowaliście gruntownie moją grę, mieliście trafne sugestie. Spełniłem Waszą prośbę i teraz menu jest rozwijane, zaś liczniki widnieją na górnej belce.

Plansza jest 20x16.

Początkowo okno z menu jest zminimalizowane. Po naciśnięciu przycisku Menu lewym klawiszem myszy (lub FIRE w joysticku) rozwija się to menu. Po wybraniu opcji lub dezaktywacji menu, okno jest z powrotem minimalizowane.

Wcześniej to menu z przyciskami miało być w osobnym okienku na środku ekranu przywoływanym za pomocą FIRE lub Esc.



Ostatnia aktualizacja: 09.04.2021 18:23:03 przez Hexmage960
[#2211] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2210

OK
[#2212] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2210

Nie wszyscy grają joystikiem. Proszę uwzględnić
obługę pada z dwoma przyciskami.
[#2213] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2210

Teraz się ludek patrzy nie wiadomo gdzie.
[#2214] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #2213

Nie może się patrzyć jak kiepsko idzie Ci gra w Magazyn.

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2021 12:37:38 przez Norbert
1
[#2215] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #2214

To jeszcze będę korygował. Obrazek Magazyniera będzie z prawej.

Co do sterowania padem - gra będzie obsługiwać pad, przy czym drugi przycisk nie będzie wykorzystywany.

Sterowanie załatwiam przez gameport.device. Jeśli chodzi o Amigę CD32 sterowanie załatwia się przez lowlevel.library, ale tutaj z tego nie skorzystam.

Dzisiaj dokończyłem z rana obliczenia współrzędnych niezbędnych do rysowania dowolnych prostokątnych grafik w okienka.

Ostatnia aktualizacja: 10.04.2021 12:58:15 przez Hexmage960
[#2216] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2215

Hej, witajcie.

Długo się nie odzywałem. Uznałem dzisiaj, że projekt dojrzał do tego stopnia, że mogę podzielić się z Wami informacjami.

Otóż przygotowałem już (nareszcie) 12 poziomów do gry Magazyn (z 15-20 poziomów docelowo). Poniżej kilka zrzutów ekranu. Jest 5 etapów małych, 5 etapów średniej wielkości i 2 etapy duże.

Planuję w bież. miesiącu zakończyć pracę i zamknąć wątek.

Chciałbym by gra Magazyn była projektem, dzięki któremu przerwałbym złą passę.

Prace ruszyły do przodu, ale naprawdę czasami ciężko wytłumaczyć mi z czym borykam się na co dzień.

Postaram się wyjaśnić to w ten sposób, że podczas pracy miałem ogromne problemy dosyć przykrej natury wynikające z choroby. Te problemy zmniejszają się cały czas.

Chciałbym by gra dostarczyła dużo fajnej zabawy.

Niedługo wrzucę najnowsze archiwum z 15 poziomami do zagrania.

Pozdrawiam.

P.S. Dziękuję Recedentowi za dostarczenie tytułowej grafiki bohatera.

Jak już opublikuję końcową grę, to wszystkim podziękuję za wyrozumiałość i cierpliwość podczas mojego dążenia do celu.











7
[#2217] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2216

P.S. Dziękuję Recedentowi za dostarczenie tytułowej grafiki bohatera.

Znakomita wiadomość. Fajnie by było dołożyć planszę
w sekwencji końcowej z podziękowaniami dla osób,
które przyczyniły się do powstania gry.
Recedent, który pilotował cały projerkt, ale nie
tylko.

Ostatnia aktualizacja: 13.06.2021 21:58:23 przez mmarcin2741
[#2218] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2217

Chyba nikt nie przyczynił się do powstania gry, jaka jest w obecnej formie,
poza Recedentem, którego fragment obrazka jeszcze tam jest.
Wszystkie pomysły, sugestie, koncepcje... nie ma już po nich śladu,
nawet tych od samego autora.
Magazyn w końcu stał się AstroBloxem 2.0
Chciałbym by gra dostarczyła dużo fajnej zabawy.

Dobrymi chęciami piekło jest wybrukowane
Patrząc na zaprezentowane poziomy... zabawy będzie co niemiara.
Czy gra logiczna może nie wymagać myślenia?
Ciekawe co by powiedział na to Jack Swidnik szeroki uśmiech
2
[#2219] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2218

Wszystkie pomysły, sugestie, koncepcje... nie ma już po nich śladu,
nawet tych od samego autora.

Po pierwsze zastosowałem zalecenia kolegów, ale nie widać tego, bo dotyczy kodu samej gry - uprościłem czytanie poziomów, zgodnie z sugestiami.

Usunąłem elementy takie jak wisienki z planszy - co nawet sugerował swego czasu Michał Schulz, bo nijak nie mogłem je dopasować do Sokobana (miałem pewne pomysły - np. by wiśnie zbierać na skrzynie jak na taczki).

Poziomy urozmaicam następującymi elementami opracowanymi mniej więcej w środku prac:
- Kilka symboli na skrzyniach - trzeba dopasować,
- Taśmociąg - przemieszcza skrzynię.

Udało mi się nawet niedawno obok fajnego płynnego obrotu uzyskać płynny przesuw bohatera - również na bazie sugestii.

Co do innych sugestii, to przecież jest np. spolszczona czcionka itp.

Z drugiej strony przyznaję, że w grze nie będzie poziomów opracowanych już całkiem spory czas temu przez Jacka Świdnika. Przepraszam za to. Postaram się na przyszłość poprawić.

Zapewne w grze nie pojawi się też wiele namalowanych przeze mnie wcześniej scenerii - po to, by już niepotrzebnie nie gmatwać i nie utrudniać sprawy.

Chcę grę po prostu dokończyć, by było 20 grywalnych poziomów. Zawsze w przyszłości mogę wydać Bonus Pack poziomów. Będzie też w grze miła dla ucha muzyka.

Fajnie by było dołożyć planszę
w sekwencji końcowej z podziękowaniami dla osób,
które przyczyniły się do powstania gry.

Taka informacja znajdzie się w grze, zresztą w podobny sposób dziękowali kolegom z forum koledzy z Project R3D w swoich grach.

Ostatnia aktualizacja: 14.06.2021 05:37:32 przez Hexmage960
1
[#2220] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2219

I jeszcze nota: Przyznaję się do błędów, które wynikły z mojej winy i postaram się na przyszłość poprawić.

Ale są rzeczy na które nie miałem wpływu.

Nie mogę inaczej zakończyć tego projektu niż wydając gotową grę. Będą komentarze pozytywne i negatywne - rzecz normalna.

Gra będzie najpewniej wydana na zasadzie Shareware. Przyznam, że będzie to moja pierwsza produkcja na takich zasadach.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem