[#2311] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2309

ok, już teraz prawidłowo rozpakowałem
ja do lha używam total commandera (zawsze tak rozpakowywałem magazyniera) a nie winrar, po instalacji winrar mam pliki z planszami
gra się uruchomiła ale dalej bez starowania klawiaturą, spóbuje pobawić się ustawieniami winuae
to zwracam honor, mój błąd
[#2312] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2311

Nie ma sprawy. Życzę Ci przyjemnej gry.
[#2313] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2311

polecam 7-Zip do archiwów wszelakich - 7z, XZ, BZIP2, GZIP, TAR, ZIP, WIM, AR, ARJ, CAB, CHM, CPIO, CramFS, DMG, EXT, FAT, GPT, HFS, IHEX, ISO, LZH, LZMA, MBR, MSI, NSIS, NTFS, QCOW2, RAR, RPM, SquashFS, UDF, UEFI, VDI, VHD, VMDK, WIM, XAR, Z.
jest lekki, darmowy, dostępny w wersji portable i ma port na Amigę z linii komend (choć nie najświeższy). No i widzi Plansze.txt.
osobiście do Total Commandera nigdy nie mogłem się przekonać. Gdyby miał opcję otwierania osobnych zakładek, której wszyscy z upragnieniem wyczekiwali w windzianym explorerze, to może stosowanie go miałoby dla mnie trochę więcej sensu (a może już ją ma? Nie jestem na bieżąco).

@Hexmage: jak już publikujesz te swoje magazyny, to miło by było, gdybyś przy okazji aktualizował stronkę (tą w podpisie), bo podejrzewam, że nie każdemu chce się przegrzebywać przez kilka stron, żeby dokopać się do ostatniej wersji 🙄

a tak a'propos winrara...




Ostatnia aktualizacja: 18.06.2021 20:00:34 przez snajper
2
[#2314] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2313

właśnie ja nie trawie ani 7-zip ani tez winrara więc tylko total commander i mam na to licencję, do tej pory dzięki wtyczce lha/lzx używałem do celów amigowych, może potrzebna jest aktualizacja tej wtyczki nie wiem jeszcze
muszę oblookać
[#2315] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2307

Ja nie zacząłem pisać od nowa tej gry teraz. Zagraj w wersję 1.4 to się przekonasz.

aż ściągnąłem wszystkie wersje i sprawdziłem, bo też chciałem się przekonać
no i niestety... gdy uruchamia się wersję 1.3 po zagraniu wcześniej w 1.2 ma się wyraźne wrażenie,
że gra jest robiona od nowa. ok, racja
W wersji 1.3 są nowe poziomy, składające się z minimalnej liczby 4 kafelków, nowe animacje bohatera i nic więcej.
Wszystko, dosłownie wszystko co było męczone tutaj przez ostatnie 2 lata zniknęło.

Nie ma menu.
Nie ma edytora.
Nie ma opcji wyboru poziomów.
Nie ma opcji restartu.
Nie ma opcji rozpoczęcia nowej gry.
Nie ma odczytu i zapisu gry.
Nie ma kluczy, drzwi, czaszek, wisienek.
Nie ma punktacji.
Nie ma poziomów, tych co były zrobione.
Nie ma zrobionego po 1.2 kafelka z bagnem.
Nie ma zapowiedzianego po 1.2 skryptu instalacyjnego.
Nie ma zapowiedzianej po 1.2 konfiguracji, w tym imienia gracza.
Nie ma zapowiedzianych najlepszych wyników.

Wydałeś gołą po restarcie wersję 1.3 z poziomami, które zrobiłeś na szybko, byle coś było.
I teraz w pośpiechu dodajesz nowe (lub stare - usunięte) kafelki i pomysły, byle coś było.
Jest mnóstwo Twoich postów, opisujących postępy nad wersją 1.3 - usprawnienia, nowości, technikalia... i nic z tych rzeczy nie ma w wersji 1.3 jaką zaprezentowałeś.
a twierdziłeś już, że zaraz zamykasz projekt jako gotowy...
i restart naprawdę nie można Ci ufać.

ehh. a co poza tym?
Ten płynny ruch bohatera jest świetny, ale raz na jakiś czas zdarzał się jakby krótki bład animacji.
Poziom 4 w wersji 1.4 jest bardzo dobry. Coś tam trzeba pomyśleć. Na początek mógłby być.
Beczki otwierające drzwi nie są złym pomysłem. W rzeczywistości wychodzi to może nawet ciekawiej, niż zwykłe zbieranie kluczy.
Jeśli chodzi o znikanie beczek po ustawieniu - jest trochę dziwnie. Lepiej wyglądały beczki z ikonką po ustawieniu wg mnie.
Mogłaby być z tego dobra gra szeroki uśmiech
1
[#2316] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2315

Dziękuję Ci za tę wypowiedź i szczególnie za przetestowanie gry.

Jak widzisz prawda leży po środku. Miałem trochę racji. I inni koledzy też mogą się przekonać.

Ucieszyłem się, że niektóre elementy i poziomy Ci się spodobały.

Naprawdę zależy mi na tym, by grę ukończyć, by spełniła Wasze oczekiwania. Tymczasem choroba powoduje nieregularne tzw. "stany" (czasami raz na miesiąc, czasami częściej), które ograniczają moje możliwości. Podczas "stanu" mam zniekształcony obraz przed oczami i niepokój. Czasami nawet przez godzinę muszę leżeć w łóżku i nie ma mowy o działaniu. A nawet w okresie kiedy nie mam "stanu" to też nie jest zawsze lekko, choć działać mogę, ale w trochę ograniczonym zakresie.

Moje zdrowie się poprawia, ale nieregularne "stany" są bardzo trudne do ruszenia i nadal je mam. Są słabsze niż kiedyś, ale towarzyszą od początku choroby.

Co do elementów, to wersja 1.4 jest rozszerzeniem 1.3. Wersja 1.3 rzeczywiście była "porządkowaniem" wersji 1.2 i wiele elementów, które wymieniłeś zniknęło. Działo się to głównie dlatego, bo rozbudowany kod miał masę błędów, które trudno mi było skorygować. Ale jest kilka plusów - m.in. pełna płynna animacja od tej wersji.

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2021 03:07:13 przez Hexmage960
[#2317] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2313

Total Commandera nigdy nie mogłem się przekonać. Gdyby miał opcję otwierania osobnych zakładek, której wszyscy z upragnieniem wyczekiwali w windzianym explorerze, to może stosowanie go miałoby dla mnie trochę więcej sensu (a może już ją ma? Nie jestem na bieżąco)


Już od dawna ma taką opcję. Wydaje mi się że od momentu gdy zmienił nazwę z Windows Commander na Total Commander ale tutaj mogę się mylić.
[#2318] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2316

Rozumiem, że choroba przeszkadza w pracy i nikt nawet nie wie w jakim stopniu,
ale to nie wyjaśnia,
dlaczego przez ostatnie cztery miesiące ani razu nie wspomniałeś o problemach z kodem i edytorem, które doprowadziły do restartu.
Wszystkie Twoje posty to zapewnienia, że wszystko idzie dobrze i zgodnie z planem.

Przypomnę Ci raporty o stanie gry, które pojawiły się po wersji 1.2:
Kilka rzeczy wymaga drobnych korekt.

Jak na dzień dzisiejszy gra już jest w dużym stopniu gotowa.

Zostały trzy dni wliczając dzisiejszy jeśli chodzi o termin. Myślę, że uda mi się wszystko zapiąć na ostatni guzik. najpewniej jutro zamieszczę nową wersję. Jakieś 90% błędów już naprawiłem. Będzie stabilny, fajny produkt.

Po krótkiej przerwie praca mi znów wychodzi jak w ubiegłym tygodniu, więc proszę się nie martwić - gra zostanie dokończona.

Jestem zadowolony z pracy.

Praca aktualnie idzie OK.

Będę wrzucać wersję 1.3. Pracuje mi się bardzo dobrze. (...) Postaram się by ta wersja zawierała najważniejsze rzeczy. (...) Reszta będzie raczej taka sama jak w wersji 1.2

Dociągnę ulepszoną sprawdzoną wersję 1.2 w postaci wersji 1.3 i będzie można kończyć ten projekt.

Pracuje mi się bardzo dobrze

Chciałbym by ta wersja gry była finalną i wieńczyła projekt.

Po tym następuje restart i wtedy pod presją forum o wyjaśnienia nagle informujesz, że:
Już dokładnie nie pamiętam ale pewnie pojawiły się wtedy kłopoty z wbudowanym edytorem plansz albo straciłem panowanie nad kodem.

Więc jak to jest? Pisałeś nieprawdę w raportach? Przecież nikt przy zdrowych zmysłach już Ci nie uwierzy w jakiekolwiek postępy, a tym bardziej dokończenie projektu.
4
[#2319] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #2317

Już od dawna ma taką opcję. Wydaje mi się że od momentu gdy zmienił nazwę z Windows Commander na Total Commander ale tutaj mogę się mylić.

Tak było microsoft się burzył .
Druga sprawa nie zawsze to co rozpakujemy na pc uda się zainstalować na amidze.
Przykład MUI
[#2320] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2314

Winrar ma jakiś problem z rozpakowywaniem amigowych
archiwów lha (do whdload). 7zip działa prawidłowo- nie
musiałem nic kopiować pod Amigą, wszystko w windzie.

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2021 13:26:24 przez mmarcin2741
[#2321] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Dorian3d, post #2319

Druga sprawa nie zawsze to co rozpakujemy na pc uda się zainstalować na amidze.
Przykład MUI


To zależy od tego jakie są znaki w nazwach plików w archiwum. MUI na jeden specyficzny czego Win nie rozumie.
[#2322] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #2321

Druga sprawa nie zawsze to co rozpakujemy na pc uda się zainstalować na amidze.
Przykład MUI



To zależy od tego jakie są znaki w nazwach plików w archiwum. MUI na jeden specyficzny czego Win nie rozumie.


Atrybuty niektórych plików zostaną pogubione.
[#2323] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2316

Jak będzie już Magazyn skończony - wersja stabilna,
to zobowiązuję się do przygotowania konwersji
na Atari ST, Amstrad CPC oraz Meritum I szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2021 16:31:56 przez mmarcin2741
[#2324] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2323

Atari XL/XE poproszę
[#2325] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #2324

Za słaba grafika.
[#2326] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2325

Phi, za chwilę będzie finalna wersja Prince of Persia, a co tam Sokoban
[#2327] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2325

W porównaniu do Meritum?!! Napisz Wolfensteina na Meritum - jeżeli tak uważasz...
[#2328] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Ocelot, post #2327

Meritum ma tylko tryb tekstowy. To konstrukcja
z 1976 roku. Wolfa nie będzie. Nie ma co
oczekiwać zbyt wiele.

Ostatnia aktualizacja: 19.06.2021 23:39:48 przez mmarcin2741
[#2329] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2328

Ja nie byłbym taki pewny
Jeśli można oglądać filmy w ASCII to i grę też można w tym trybie zrobić. link
[#2330] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #2329

Przemyślałem to. Powstanie też wersja
na małe Atari. Tylko kaseta.
Zabezpieczona przed kopiowaniem.
Jeśli autor Magazynu wyrazi taką
wolę, żeby ukazał się także na inne
platformy.
Ja bym był za. Świat nie kręci się tylko
wokół Amigi.

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2021 00:03:19 przez mmarcin2741
[#2331] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2216

Planuję w bież. miesiącu zakończyć pracę i zamknąć wątek.

Zostało 11 dni, rozpoczynamy WIELKIE ODLICZANIE!

Zgodnie z obietnicą Hexmage, już 30 czerwca 2021 r. epopeja dobiegnie końca i otrzymamy pełną ostateczną wersję gry (nie będzie już żadnych poprawek, nowych grafik, wersji, znikających czaszek, usuwanych leveli i innych zmian, po prostu zakończenie prac), a wątek zostanie zamknięty (autor gry nie będzie już nic więcej tutaj pisał).

Nie wiem jak wy, ale ja bardzo się cieszę, że Hexmage złożył taką obietnice i że już za 11 dni cały projekt będzie miał szczęśliwy finał. Nastawiam budzik na 30 czerwca na godz. 23:59.
2
[#2332] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #2331

Ja czekam do końca roku na finalną
wersję. Jak się nie ukaże, to sta-
wiam krzyżyk na tym projekcie szeroki uśmiech
[#2333] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2332

Wersja 1.5 będzie finalną. Przywracam w niej wiele brakujących elementów. Ale z góry uprzedzam, że będą jeszcze testy tej wersji, których celem będzie wyeliminowanie ewentualnych błędów.

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2021 04:37:23 przez Hexmage960
1
[#2334] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2318

Więc jak to jest? Pisałeś nieprawdę w raportach? Przecież nikt przy zdrowych zmysłach już Ci nie uwierzy w jakiekolwiek postępy, a tym bardziej dokończenie projektu.

Ja generalnie pisałem prawdę. Nie kłamałem. Tak jak pisałem, choroba wyczynia różne rzeczy.

Może kilka naciągniętych faktów, które nazwałeś "ściemami" miało ostatnio miejsce. Nie chciałbym już od dawna dyskutować na takim poziomie, bo utrudnia to zadanie.
2
[#2335] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2334

1
[#2336] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2334

Ja polecam wszystkim niedowiarkom dziabnięcie po kwadraciku LSD ok, racja zobaczycie sobie jak to jest, a nie daj Boże jak się zawieszą tzw. flashbacki - ja zeżarłem (ze 20 lat temu) i mi się zawiesiło na kilka miesięcy co spojrzałem na paprotkę albo na kilim na ścianie to "wyginało" czy oddychało jakby. Ciekawe ale średnio przyjemne... Na szczęście przeszło

PS. W dzisiejszych czasach psychodelikami leczy się np. depresję. W Polsce akurat niekoniecznie, aczkolwiek na uczelniach np. SWPS przerabia się teorię na podstawie badań spoza ciemnogroda.









Ostatnia aktualizacja: 20.06.2021 11:15:20 przez ede
1
[#2337] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2334

08.04.2021 Restart generalnie następuje tylko w przypadku fragmentów kodu, które stają się niestabilne.

Nie wiem czy jesteś tego świadomy, ale często nas okłamujesz.

17.06.2021 Już dokładnie nie pamiętam ale pewnie pojawiły się wtedy kłopoty z wbudowanym edytorem plansz albo straciłem panowanie nad kodem.

Jak można nie pamiętać powodu tak istotnej decyzji o restarcie projektu. Miesiącami proszenie na forum o merytoryczne, konstruktywne wypowiedzi i olanie ich wszystkich, nie pamiętając dlaczego. Mogą być chyba tylko dwie możliwości: Stan Twojego zdrowia jest zły i nie jesteś w stanie kontrolować tego projektu. Druga opcja - po prostu chciałeś zacząć od nowa, taką podjąłeś decyzję. W obu przypadkach śledzenie tego wątku nie ma sensu.
1
[#2338] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2337

Nie wiem czy jesteś tego świadomy, ale często nas okłamujesz.


Najwyraźniej nie jest. Ale to właśnie jeden z objawów jego choroby. Nie jest w stanie krytycznie ocenić siebie, swojego zachowania, reakcji otoczenia.
2
[#2339] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2338

Skoro to objaw choroby, to nie jest to wina Hexmage.
Więc po co krytykować? Niech chłop pracuje nad grą,
a co osiągnie, to jego.
[#2340] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2337

Okłamywanie w sensie pisania nieprawdziwych raportów?

Tak jak napisałem, raporty są z reguły prawdziwe. Nawet te starsze, w których pisałem że "praca mi wychodzi", o które pytałeś.

Zdaję sobie sprawę, że wielu terminów nie dotrzymałem, ale nie było moim celem kłamać - kod w większości był już wtedy gotowy.

Ostatnie 3 raporty po wersji 1.3 i przed wersją 1.4 były prawdziwe. Pisałem o wprowadzaniu podwójnego buforowania, co było znacznym usprawnieniem, usprawnionego systemu animacji, oraz wisienek i skrzyń-kluczy.

Zostałem zobligowany do wrzucenia następnej wersji jako finalną.

Od dziś przez najbliższy tydzień postaram się codziennie wrzucić raport o aktualnych postępach. Są to prawdziwe raporty. Pod koniec miesiąca wrzucę wynik w postaci wersji 1.5, która zawiera wszystkie przedstawione usprawnienia - tak jak zrobiłem z 1.4.

--
Raport na dziś:

Zatem tak jak napisałem, przywracam elementy, które podczas porządków zostały wykluczone.

Postawiłem sobie zadania i wykonałem następujące:

1. Usprawnić animację elementów - dlatego że zmiany samych ikonek były dotąd niemożliwe. Wprowadziłem dodatkowy atrybut "odświeżenie", który przyjmuje wartości 0-2 i odpowiada za odrysowanie w obu buforach ikonek oraz obiektów.

Dzięki temu mogę zmieniać wygląd podłóg na planszy nawet bez obiektów.

Dodatkowo teraz animacja wszystkich obiektów jest synchronizowana - dzięki czemu mogę przywrócić taśmociągi przy płynnej animacji.

2. Usprawnić strukturę obiektów animowanych. Obiekty nadal przetrzymywane są w postaci tablic, ale teraz nie są odrębnymi bytami - są powiązane z polami i mają opcjonalny kierunek ruchu (pole źródłowe i docelowe).

Następne zadanie do wykonania:

- Przywrócić dźwięki, zrobić proste menu obsługiwane joystickiem, przywrócić obsługę bohatera za pomocą klawiszy kursora.

Ale ostrzegam: jeżeli w wątku nadal będą co poniektórzy koledzy robić bagno, jak teraz bez ustanku, nie będę robił takich raportów i wrzucę wersję finalną 1.5 bez raportów, dlatego że czytanie tych postów powoduje że źle się czuję. Chciałbym Wam to relacjonować, więc rozważcie to.

Ostatnia aktualizacja: 20.06.2021 13:43:29 przez Hexmage960
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem