[#2401] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2400

Jasne, mogę wrzucić. Gra nie jest jeszcze kompletna i troszkę rzeczy jest roboczo, więc proszę to uwzględnić przy ewentualnych testach. Pytanie tylko czy inni się na to godzą, czy wolą poczekać na wersję finalną.

Właśnie dodaję punkty. Gracz dostaje nagrodę za przejście poziomu - od 1 do 3 wisienek.

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2021 22:05:52 przez Hexmage960
[#2402] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2401

Ciekawe jak by wyglądały wersje Magazynu na
C16, C116, C+4 oraz Elwro 800 Junior.
Na C64 bohater powininen się nazywać Pako;
w wersji międzynarodowej Paco szeroki uśmiech
[#2403] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2402

Zgodnie z umową wrzucę archiwum z grą raczej dopiero gdy całość będzie gotowa i w ciągu ok. tygodnia. Nie chcę żadnych konfliktów - więc gra będzie przygotowana i zamieszczona w finalnej wersji 1.5.

Napiszę co jeszcze dziś dodałem, by koledzy mieli wgląd:

- Za przejście poziomu przydzielane są od 1 do 3 wisienek w zależności od tego ile ruchów zajęło nam przejście poziomu. Aktualnie jest to 50/100/więcej ruchów.

- Licznik ruchów,

- Poniżej zrzut ekranu z pierwszej i drugiej scenerii: Magazyn z beczkami i prochami,

- Uatrakcyjniłem troszkę ten ekran przed i po poziomie.

Jest to już spory procent tego co sobie rozplanowałem - i też wiele punktów zrealizowanych z listy, którą zaproponował kolega Marskow. Dochodzą szlify.

Znalazłem niedawno muzykę do ekranu tytułowego w archiwum Public Domain. Dodanie muzyki to akurat najprostsza rzecz, choć nie będzie łączenia muzyki i efektów dźwiękowych.

Gra się całkiem sympatycznie.

Co zostało do zrobienia ?

W kolejności zrobię menu główne (m.in. z wyborem poziomu) oraz dodam dźwięki i ostatnie dni poświęcę na dopracowanie poziomów - zapewne zamieszczę też poziomy, które opracowałem dawniej, bodajże przy wersji 1.2. Zrobię najpewniej ok. 5-6 etapów na scenerię.

Postaram się jeszcze by były na planszy wisienki do zebrania, które dadzą dodatkowe punkty. Ładnie się skomponują ze skrzyniami-kluczami. No i dodam licznik punktów.

Co do taśmociągów, to chciałbym, ale niestety się już z tym nie wyrobię. Najlepiej zostawić to do bonus packa innym razem.

Cieszę się, że dobrnąłem już niemal do końca razem z Wami.

Pozdrawiam - idę odpocząć.









Ostatnia aktualizacja: 23.06.2021 02:15:02 przez Hexmage960
2
[#2404] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2403

Jeszcze ta plansza-podkład przed i po poziomie oraz w menu będzie korygowana. Wykorzystam również grafikę Recedenta.

Przyznam, że wczoraj ją wklejałem ale coś nie pasowała - albo podkład był za mały.

To czarne tło będzie prawdopodobnie zastąpione subtelniejszym kolorem (brązem) - jest taka możłiwość.

Będzie też ładny panel z liczbą ruchów zamiast tego napisu:

Grafika stąd:

Ale to takie szczególiki. Kluczowe to zrobić teraz menu.

2
[#2405] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2404

Dobrze idzie OK Sceneria nr 2 mi się bardzo podoba (najbardziej ze wszystkich kiedykolwiek przez Ciebie narysowanych), aczkolwiek "beczki" na pierwszy rzut oka zlewają się trochę z "murkami". Masz tam może jeszcze jakieś kolory w zapasie? Zastanawiam się, czy dałoby się jakoś bardziej skontrastować te "beczki", żeby się wyróżniały na tle pozostałych elementów...

Trzymam kciuki!

PS Może wystarczyłoby zamienić kolory, tzn żeby te "beczki" były standardowo czerwone, a po ustawieniu na miejscu docelowym, byłyby takie, jakie są teraz przed umieszczeniem w "dziurach"? Bez zmiany kolorów, po prostu tak, żeby było tak jak jest teraz, tylko że na odwrót... Kurczę, no nie potrafię się wysłowić :)

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2021 08:54:29 przez mastaszek
[#2406] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2403

Mała podpowiedź odnośnie pająka i pajęczyny: Pająki budują ją w zupełnie inny sposób niż narysowałeś.

Najpierw narysuj nici główne (utrzymujące całą konstrukcję):



A potem dodaj lepkie (i bardziej delikatne) nici wyłapujące owady:



Samo ciało pająka składa się z dwóch części: głowotułowia i odwłoku (na końcu którego powstaje nić):



Wypada też pamiętać, że wszystkie pajęczaki mają cztery pary odnóży:



To tak na szybko naszkicowałem, żebyś złapał ideę.
5
[#2407] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2405

Hej, no więc w palecie 32 kolorów mam od groma odcieni brązu, ponieważ 3 scenerie korzystają aktualnie z tej samej palety.

Rzeczywiście nieułożone beczki się mało wyróżniają kolorystycznie - ale według mnie to jak nabierają kolorów po ulokowaniu jest OK!

Tak prezentuje się aktualnie gra z podkładem pod menu/planszę przed i po poziomie. Te paski w tle zamiast czerni wyglądają bardzo OK moim zdaniem - i uspokajają - co ważne w grach logicznych.

Po drodze pajączek zniknął, teraz dopiero zobaczyłem post kolegi Recedenta - ale przydadzą się rady na przyszłość.

Kolory napisów będą do poprawy.





Ostatnia aktualizacja: 23.06.2021 12:11:31 przez Hexmage960
1
[#2408] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2407

Hehe

- "czarne tło będzie zastąpione subtelniejszym kolorem (brązem)"
- "mam od groma odcieni brązu"
- "wyróżniają kolorystycznie"
- "nabierają kolorów"
- "paski w tle zamiast czerni wyglądają bardzo OK"
- "kolory napisów do poprawy"

Nie ma co, prace idą ostro do przodu, szkoda tylko że ciągle dotyczą grafiki, palety, kolorków, wisienek, pajączków, pierdółek. Nie do wiary że znowu czytam tutaj "raport" o zmianie kolorków, dokładnie tak samo jak za każdym poprzednim razem.

Ten wątek powinien nazywać się "Informacje nt. nowopowstających raporcików o kolorkach na ekraniku".
2
[#2409] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2407

Trochę z d py te paski, na czarnym tle jest zajebiście!
Tak jak w post #2403 jest elegancja, dobrze kontrastuje wszystko - wygląda PRO.
Z paskami za to jak nędzny niedokończony Shareware.

PS. Oddawaj pająka! Był spoko.
Nie no serio ja dostaje oczopląsu na tych paskach, nie mogę skoncentrować wzroku na rozkładzie planszy.





Ostatnia aktualizacja: 23.06.2021 13:32:23 przez ede
2
[#2410] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ede, post #2409

Popieram! Wywalić paski, zastawić czarne tło! ;)
2
[#2411] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2403

Witaj Hexmage, to co ja zaproponowałem w poście #2387ma się słabo do tego, jak Ty to odczytałeś. No ale masz wolną wolę więc rób jak chcesz. Ja chciałem Ci pomóc w usystematyzowaniu Twojej pracy. Dlatego zaproponowałem, żebyś SAM poświęcił trochę swojego czasu na opracowanie możliwie kompletnej listy zadań do odhaczenia, i potem się tej listy trzymał w czasie pracy. Wtedy byłbys odpowiedzialny za realizację swojej listy. Miałbyś chyba większą motywację a my jasniejszy obraz postępu prac, widząc, co już jest odhaczone. I widzelibysmy, jesliby taka sytuacja miała miejsce, że np. wracasz do etapów, które niby już ukończyłeś.
A Ty po prostu sobie lużno piszesz, że to w zasadzie już zrobiłeś, tamto nie i na podstawie Twoich słów nikt nie ma pojęcią, ile tak naprawdę zostało. Coś tam napiszesz jednym mailu, coś w kolejnym, ale obrazu całości w tym nie ma. Czyli jest dokłądnie tak jak wcześniej.
Będę wielce zdziwiony, jeśli skończysz ten projekt jak piszesz w ciągu tygodnia. Ale cuda się podobno zdarzają, więc jesli tak będzie, to uwierz mi, pierwszy Ci pogratuluję...
Jeszcze jedno. Strach dawać Ci jakieś sugestie, żeby coś tam zmienić/poprawić, bo to zawsze musi odsunąć termin ukończenia gry. Ale nie mogę się powstrzymać, żeby jedną sygestię Ci dać.
Napisałeś, że masz już zrobiony licznik kroków. No to może niech suma tych kroków będzie punktami, bez przeliczania tego na wisienki. Wtedy potencjaly gracz być może będzie miał większa motywację, żeby wielokrotkie przejść dany etap. Ja bym miał. Chodzi mi o to, co jest finalnie zapisywane jako wynik gracza. Wynik który można potem podejrzeć w jakimś Hall of Fame. Za zakres od 50 do 100 kroków są chyba 2 wisienki (same liczby nieważne, może zakres jest inny, chodzi o ideę). Jeśli przejdę etap 5 razy i za każdym razem dostanę 2 wisienki, to średnio chce mi się grać raz jeszcze. Ale gdybym za każdym razem poprawiał się o 1 czy 2 kroki, to zabawa jest fajniejsza, zapewnia to większą frajdę z optymalizowania swojego przejścia.
Tyle ode mnie.
1
[#2412] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #2408

To jest ewidentnie kwestia gustu.

Akurat kolorystyka tego panelu sprawiała niewielkie kłopoty.

Niestety chcę doszlifować jak najwięcej - trochę za dużo naraz.
1
[#2413] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2411

Takie plany są dobre kiedy chodzi o prace. A tu Hexmage dobrze się bawi tworząc Magazyn, wiec po co ma uprzykrzać sobie życie jakimiś planami.
Jak by wydawca stał nad nim z kijem.
1
[#2414] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2411

Napisałeś, że masz już zrobiony licznik kroków. No to może niech suma tych kroków będzie punktami, bez przeliczania tego na wisienki. Wtedy potencjaly gracz być może będzie miał większa motywację, żeby wielokrotkie przejść dany etap. Ja bym miał.

Jasne, tak też planowałem zrobić - dla każdego etapu będzie przechowywany Hiscore.

Co do pierwszego akapitu, to chodzi o to, że wyszedłeś z fantastycznym pomysłem, ale teraz już obiecałem, że w czerwcu gra będzie gotowa - tak to zostało odczytane. Dlatego nie mogę realizować planu z listy na spokojnie.

Poza tym chciałem wypuścić wersję pośrednią, żebyście zobaczyli zmiany i usprawnienia w praktyce. Ale kto wie - może wydanie wersji finalnej bez pośrednich jest jednak dobrym pomysłem.

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2021 14:13:41 przez Hexmage960
1
[#2415] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#2416] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#2417] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #2413

OK, zatem wprowadzałem niewielkie końcowe szlify do kolorystyki - co widzę powoduje wątpliwości. Postarałbym się nie zamieszczać już żadnych zrzutów, ale na koniec będzie to wyglądało jak "randka w ciemno".
1
[#2418] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2411

Czy masz na myśli taką listę zadań?
Plan jest taki:

v1.1 - nowe menu,
v1.2 - obsługa joysticka oraz ładowanie i odtwarzanie dźwięków,
v1.3 - punktacja, bonusy oraz nowe plansze,
v1.4 - dodatkowe animacje i elementy gry.
v1.5 - release,
v1.6 - dodatki, poprawianie błędów.

mimo, że wygląda aktualnie, jest to plan sprzed roku i przez ten czas nie był realizowany...
a może taki plan:
Następny release będzie z:

Będzie do zagrania 15 ciekawych plansz podzielonych według poziomu trudności,
W pełni funkcjonalne menu i edytor plansz,
System haseł/kodów do poziomów,
Dopracowane ilustracje przed etapami,
Wzbogacona animacja bohatera,
Lista najlepszych wyników.

Czy nie brzmi jak plan z ostatnich dni? Może tak, ale to plan z 2019 roku szeroki uśmiech
4
[#2419] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2418

Plan jest taki:

v1.1 - nowe menu,
v1.2 - obsługa joysticka oraz ładowanie i odtwarzanie dźwięków,
v1.3 - punktacja, bonusy oraz nowe plansze,
v1.4 - dodatkowe animacje i elementy gry.
v1.5 - release,
v1.6 - dodatki, poprawianie błędów.

Będzie do zagrania 15 ciekawych plansz podzielonych według poziomu trudności,
W pełni funkcjonalne menu i edytor plansz,
System haseł/kodów do poziomów,
Dopracowane ilustracje przed etapami,
Wzbogacona animacja bohatera,
Lista najlepszych wyników.

Plan w ratach był realizowany.

Proszę zobaczyć wersje jakie pojawiły się w tej przestrzeni czasowej i jakie elementy posiadały. Jakieś 80% zrealizowałem.

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2021 15:47:45 przez Hexmage960
1
[#2420] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2418

ale to plan z 2019 roku


10/10
3
[#2421] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2419

Plan w ratach był realizowany.

eh... nadawałbyś się na polityka.
nie wyszła żadna z tych wersji zgodnie z planem, tylko zrobiłeś restart i wydałeś wersję 2.0, która wyglądała tak:

czyli nie zawierała nic z owego planu, poza dodatkową animacją.
Zdążyłem przygotować jedną nową planszę.
Jest wreszcie długo wyczekiwana animacja zbierania owoców i skarbów.
W demie postać bohatera jest tylko w jednym kierunku, ale to się dorobi.
W najbliższym czasie dodam brakujące elementy.

a póżniej ten plan był przypadkiem realizowany, wymieszany z innymi planami, z czego i tak nic nie wyszło, bo w końcu był restart.
2
[#2422] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2421

Powtarzam - w ratach. Czyli niekoniecznie bezpośrednio po deklaracji tamtego planu.

- Dźwięki, animacja, plansze, elementy itp.

Ten plan wskazuje również, że jednak jakąś mglistą wizję gry miałem od dawna. Długo jednak się to klarowało.

Było dużo wersji z różnymi elementami - bardzo mi z tego powodu przykro, że nie było jednej, która załatwiłaby sprawę raz na zawsze. Biję się w pierś z tego powodu i przyznaję do błędów.

a póżniej ten plan był przypadkiem realizowany, wymieszany z innymi planami, z czego i tak nic nie wyszło, bo w końcu był restart.

Wydaje mi się, że ciężko by plan był realizowany przypadkiem. Jakieś elementy zrobiłem. Problem był w organizacji i realizacji systematycznej punktów. Co do tzw. restartów, to jest fakt, ale bardziej chodziło o przebudowę elementów w kodzie. Problem też był głębszy, ale nie będę wyjaśniał.

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2021 16:20:21 przez Hexmage960
1
[#2423] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2421

bo w końcu był restart

W tej sprawie pewne są tylko: kasowanie kodu (a.k.a. restart), obietnice bez pokrycia, niedotrzymane terminy i "nowa, uspójniona grafika" pojawiająca się co jakiś czas. Ta ostatnia przedstawiana również pomimo kolejnych deklaracji i obietnic, zresztą dzisiaj pojawiła się kolejna. I nigdy do końca nie wiadomo czy to zrzut ekranu z tworzonego programu, czy mock-up z Deluxe Painta.

2
[#2424] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2423

I nigdy do końca nie wiadomo czy to zrzut ekranu z tworzonego programu, czy mock-up z Deluxe Painta.

Ja Tobie kolego dam mock-up.

Widzę, że szanowny kolega "żeruje" na niedoinformowaniach, nieścisłościach, niepewnościach i pozorach - łatwa pożywka, wyolbrzymić coś nieistotnego do niebagatelnych rozmiarów, wyrwać wypowiedzi z kontekstu.

Tylko, żeby koledze przypadkiem żyłka nie pękła.

Rozumiem, że kolega nie może doczekać się gry - teraz jest szansa by uruchomić Amigę/emulator i sprawdzić moje ostatnie słowa w praktyce. Bo nie kłamię w raportach, jak jest sugerowane.

Przywoływanie po raz tysięczny z rzędu moich słów sprzed roku czy dwóch też już powinno być zakończone, tak samo jak moja praca nad grą. Ja oferuję w tej chwili prawie gotową wersję. Mam nadzieję, że koledzy się dostosują.

To nie jest oficjalna wrzuta i finalna wersja. Jeśli ktoś przetestuje i chce przesłać bugreporty zapraszam też na kanał prywatny.

Bo tutaj, cenne spostrzeżenia osób które dostarczają wartościowych raportów nt. gry, (jak m.in. kolega Marskow, Mastaszek, czy wcześniej Xylaz, bądź Jack Świdnik, czasami nawet Snajper) - toną w gąszczu takich wypowiedzi, które chcą przedstawić również mnie w negatywnym świetle.

Zatem kolegom sugeruję nie wrzucanie już takich przytyków. Bo ja chcę być w porządku wobec czytelników wątku.
1
[#2425] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Daclaw, post #2393

to klepał całe dnie na maszynie.


I zapewne także niewiele sobie robił ze zwracania mu uwagi, że to co robi jest absolutnie bez sensu.
2
[#2426] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2422

Powtarzam - w ratach. Czyli niekoniecznie bezpośrednio po deklaracji tamtego planu.

W porządku. Podsumowując: Nie ma sensu robienia tutaj planów w postaci dokładnie wypunktowanej listy zadań z określoną kolejnością, bo po latach i tak okaże się, że to był plan ratalny, a tymczasem tworzenie może iść w zupełnie innym kierunku.
2
[#2427] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2424

Ludziom tu już dawno żyłki pękają, czy to Cię dziwi?
2
[#2428] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2426

Być może. Ale to zdanie było prawdziwe 2, 3 lata temu. Aktualnie masz już dużo elementów zrealizowanych - mimo że w nieregularny sposób, więc plan nie musi ich uwzględniać. Jest już za późno też na plany - ja celowałem by w czerwcu to zakończyć, w tej postaci jaką udało mi się osiągnąć.
1
[#2429] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2428

Jeśli chodzi o obrazek magazyniera przy skrzyni, to jego autor chyba nie spodziewał się takiego zastosowania. Co stoi na przeszkodzie, żeby skrzynia i buty były w całości?
1
[#2430] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2429

Hmm.. ta skrzynia nigdy nie była w całości.

@Lucus

Tak, wiem o tym.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem