[#2461] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2459

i drugie pytanko: czy da się napisać taką lub podobną grę w Amosie na Amidze?


Tak. Da się.
[#2462] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2459

na jakim sprzęcie i jakich programów Ty używasz do tworzenia tej swojej gry?

Tworzę wszystko na Amidze 1200 z HDD, CD, Blizzard 1230-IV, 16 MB RAM.

Używam:

- Kompilator języka ANSI C: SAS/C 6.58 lub DICE 3.16 do kompilowania kodu gry,
- Asembler PhxAss do asemblera,
- Edytor tekstu CygnusED 5 do edycji kodu,
- Deluxe Paint V + Personal Paint do grafiki,
- OctaMED do załączania muzyki.

wypuścisz grę pod koniec miesiąca to posprawdzamy to co piszesz
słowa "kolory" i "grafika" które się znowu powtarzają oznaczają "lifting" szaty graficznej lub jakkolwiek to brzmi, ale ważne żebyś Ty był zadowolony ze swojej pracy

Jeśli chodzi o grafikę, to głównie sprawiłem żeby w łatwy sposób załączać różne scenerie o wspólnych elementach graficznych, jak np. bohater czy panel bez straty jakości kolorów.

i drugie pytanko: czy da się napisać taką lub podobną grę w Amosie na Amidze?

Tak jak powiedział Norbert - da się bez problemu. AMOS ma BOBy, Ikony (do kafelków), dźwięki, muzykę i inne narzędzia.

Trudniej jednakże sprawić by gra w AMOSie działała na systemowym ekranie intuition. Nie jest to oczywiście żadna wada.

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2021 22:49:03 przez Hexmage960
[#2463] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #2456

W sumie Juen ma rację, co do załączania bibliotek z OS. Ale myślę, że nawet początkujący Amigowiec bez problemu uruchomi grę odpalając najpierw komputer z dyskietki ADF Workbench3.0. Są tam wszystkie wymagane przez grę biblioteki.
[#2464] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2459

Da się, to dosyć proste.
[#2465] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #2464

Hej!

Wrzucam wersję prerelease 1.5. Sporo usprawnień "pod maską".

Wróciły wisienki do zbierania - dają dodatkowe punkty! Punkty są zliczane i wyświetlane na panelu na początku poziomu. Życia też są zliczane, ale w tej chwili utrata wszystkich żyć nie powoduje zakończenia gry.

Jest sterowanie klawiaturą!

Wyłączyłem płynne obracanie się bohatera - teraz obraca się natychmiast - wydaje mi się, że tak jest bardziej wygodnie nim sterować.

Jest załączone 5 bieżących, całkiem solidnych i dopracowanych poziomów - dopracowuję kolejne poziomy jutro. Dziś jeszcze postaram się dodać jeszcze więcej usprawnień do gry. Szczególnie hiscore i dźwięki. Menu jeszcze przyznam nie ma.

Aktualnie liczba ruchów nie jest wyświetlana.

Klawiszologia w trakcie gry:

R - restartuje poziom,
Esc - wychodzi z gry
N - przechodzi do następnego poziomu

https://coreprogramming.pl/Magazyn_pliki/Magazyn1.5pre.lha

Włożę starania by jutro lub pojutrze zaserwować Wam wersję final. Akurat tak się składa, że od 1 lipca będę bardzo zajęty - dlatego też w naturalny sposób gra musi być opublikowana pod koniec czerwca.

Dzięki za rzucenie okiem i przetestowanie tej wersji - i sorki za ogólne ogromne opóźnienie.





Ostatnia aktualizacja: 26.06.2021 16:20:11 przez Hexmage960
1
[#2466] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2465

Trochę z d py te paski, na czarnym tle jest zajebiście!

Popieram! Wywalić paski, zastawić czarne tło! ;)

- Uwzględniłem Wasze uwagi - zamiast pasków w tle jest grafika podłogi.

esencja Magazynu

Podłoga w tle to chyba najgorsze rozwiązanie. Czarne było dobre, paski też nie były złym pomysłem. Może coś pomiędzy? Jakieś ciemne, ledwo widoczne paski, albo bardzo ciemne, ale nie czarne tło. Szkoda, że po latach robienia w kółko tych samych rzeczy, większość szczegółów jest zostawiona na ostatnią chwilę.
4
[#2467] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2465

Życia też są zliczane, ale w tej chwili utrata wszystkich żyć nie powoduje zakończenia gry.

Czemu już nie powoduje zakończenia gry?
Słabo wygląda z tą podłogą poza obszarem gry. Lepsze było czarne tło.
1
[#2468] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #2467

Czemu już nie powoduje zakończenia gry?

Ponieważ nie ma jeszcze tego ekranu startowego/hiscore. Po utracie wszystkich żyć będzie zapisywać hiscore i wracać do menu.

Słabo wygląda z tą podłogą poza obszarem gry. Lepsze było czarne tło.

OK, ale myślę, że tego już nie będę ruszał - to kwestia gustu.
[#2469] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2465

N - przechodzi do następnego poziomu


A to po co?
2
[#2470] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2465

Może głupie pytanie, ale czy przypadkiem ta gra już nie wyszła jakoś w okolicach kwietnia?
2
[#2471] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #2469

Tę opcję dodałem tylko dla siebie do testowania poziomów. W pełnej wersji jej nie będzie.

Zrobiłem już działające Menu, ale muszę debugować, bo jest kilka błędów.

Załączyłem kilka nowych poziomów zaczerpniętych z dawnej wersji. Jest już prawie 10. Do jutra powinno być ze 20.

Z ważnych rzeczy do dodania jeszcze lista hiscore, wpisywanie imienia gracza oraz dźwięki.





Ostatnia aktualizacja: 26.06.2021 22:11:53 przez Hexmage960
2
[#2472] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2471

Może głupie pytanie - ale czemu nie podmieniłeś grafiki magazyniera na tą, którą specjalnie dla Ciebie przygotowałem i zamieściłem w poście 2435?
1
[#2473] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #2472

Zauważyłem, że Pan mi ją przygotował - ale uznałem, że nie ma co się kłócić o te pół skrzyni.

Bez problemu mogę załączyć, ale skupiłem się na innych rzeczach.

@Leptino

Bieżąca wersja ma wiele usprawnień w stosunku do tamtej. To długa historia...
2
[#2474] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #8

Większość ignoruje Selura, ale on to przepowiedział w 2019 link

Ostatnia aktualizacja: 26.06.2021 23:03:39 przez Blady
2
[#2475] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2471

sprawdziłem tą wer 1.5 prerelase
- deklarowałeś się ze nie wypuścisz przed finalną wersją 1.5 ale wypuściłeś ok OK
- gra się przyjemnie, szybko, działa już klawiatura
- gra jest bardzo prosta i gra się bardzo szybko, może trochę jest za szybko
- brakuje laska z limitem czasu, brak rywalizacji, brak listy high score
- brakuje planszy tytułowej gry magazynu
- brakuje paska z ilością zebranych wisienek
- brakuje paska z punktami
- brakuje przeszkadzajek typu czaszki itp
- brakuje drzwi kluczy
- brakuje edytora plansz
- brak dżwięku, czy efektów poruszania się postacią, przesuwania baczek itp
- brak muzyczki w tle
- przeszedłem na szybko 3 plansze i popełniłem błąd przysuwając beczkę do ściany bez wyjścia, skoro są 3 życia to jak je się traci w grze? errata ok już wiem należy wcisnąć R i tracę życie i zaczynam od nowa planszę
- klawiszem N szybko mogę rozpocząć grę od planszy 4 na której skończylem i grać dalej
- brak ekranu końcowego czy zakończenia gry, po przejściu odrazu zamyka mi program do wb
testowane na winuae A1200 wb 3.1

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2021 10:58:00 przez JacK_Swidnik
1
[#2476] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2475

- przeszedłem 5 plansz i nic żadnego ekranu zakończenia nie ma, powrót do wb z automatu
- w sumie gra dalej fun na 10 min przy tych 5 planszach
- najtrudniejsza jest plansza 4, + za logikę w tej planszy
2
[#2477] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2475

- gra jest bardzo prosta i gra się bardzo szybko, może trochę jest za szybko

Myślę, że prędkość ruchu bohatera jest optymalna, choć myślałem by dodać opcję prędkości gry w menu.

- brakuje laska z limitem czasu, brak rywalizacji, brak listy high score

Hiscore właśnie dodaję. Poprawiłem błędy w menu - najnowsza wersja jest stabilna.

- brakuje planszy tytułowej gry magazynu

OK, akurat ten panel z grafiką magazyniera służy jako plansza tytułowa.

- brakuje paska z ilością zebranych wisienek
- brakuje paska z punktami

Jasne, to dodam - aktualnie liczba zebranych wisienek pojawia się dopiero po zaliczeniu poziomu.

- brakuje przeszkadzajek typu czaszki itp

Aktualnie nie wiem jak bym tą czaszkę wykorzystał jako element planszy. Jeszcze się zastanowię.

- brakuje drzwi kluczy

Drzwi i skrzynie klucze będą dodane - w załączonych etapach ich nie ma.

- brakuje edytora plansz

W tej finalnej wersji niestety edytora nie będzie. Dodam go do Bonus Packa w przyszłości.

- brak dżwięku, czy efektów poruszania się postacią, przesuwania baczek itp

Dźwięki też niedługo dodaję.

- brak muzyczki w tle

Muzyki w tle raczej nie będzie - co najwyżej na planszy tytułowej. Player muzyki, z którego korzystam nie umożliwia łączenia muzyki i efektów, ale jest prosty w użyciu.

- brak ekranu końcowego czy zakończenia gry, po przejściu odrazu zamyka mi program do wb

Prosty ekran końca gry już jest - wyświetla liczbę zdobytych punktów.

Dziękuję za wnikliwe testy i zgłoszone uwagi. Część postulowanych rzeczy znajdzie się w tej finalnej wersji 1.5. Niestety nie wszystkie.

- przeszedłem 5 plansz i nic żadnego ekranu zakończenia nie ma, powrót do wb z automatu
- w sumie gra dalej fun na 10 min przy tych 5 planszach
- najtrudniejsza jest plansza 4, + za logikę w tej planszy

Plansz w nowszej wersji już jest prawie 10.

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2021 11:17:44 przez Hexmage960
2
[#2478] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2477

"Plansz w nowszej wersji już jest PRAWIE 10."

To mi przypomniało pewną sytuację na lekcji angielskiego:

- And how many children do you have?
- AROUND 3

2
[#2479] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2478

Użyłem takiego sformułowania, bo mam jeszcze przynajmniej jedną całkiem fajną planszę gotową do wklejenia.

Skrzynie-klucze są już załączone. Są w formie skrzyni z kwadratem w środku. Drzwi zaś to ściany z takim samym symbolem. Będę je dodawał do trudniejszych poziomów.

Dodałem nazwy poziomów. Jest to krótki ciąg tekstowy wyświetlany na początku poziomu - zazwyczaj zabawny.

Aktywna opcja w menu jest w pastelowej barwie.
2
[#2480] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2478

Czy Ty już nie pisałeś tego komentarza przypadkiem? A może nam deja vu
1
[#2481] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #2480

Hejka,

Dodałem już listę Hiscore, wyniki są zapamiętywane w trakcie sesji gry, ale jeszcze nie są zapisywane na dysk oraz nie ma jeszcze wpisywania imienia - brane jest domyślne "Gracz".

Poniżej zagrałem i pierwsze dwie pozycje na liście najlepszych wyników zostały zapamiętane.

Do załączenia pozostały:
- Warstwa dźwiękowa (jest gotowa, trzeba załączyć),
- Pozostałe scenerie, bo format się troszkę zmienił i są dołączane w formie oddzielnych plików z niezależną paletą (dosyć proste do załączenia, wystarczy pobrać nazwę pliku ze scenerią),
- Reszta plansz.

Przyznam, że gra się całkiem przyjemnie, a lista Hiscore dodatkowo motywuje do gry i przechodzenia poziomów.

Punktacja nie jest bardzo dopracowana - ale na późniejszych levelach wisienki będą trudniejsze do zdobycia.





Ostatnia aktualizacja: 27.06.2021 16:03:54 przez Hexmage960
1
[#2482] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2481

1. co ma ta czaszka reprezentować? Że jedno życie jesteś tym złym i sterujesz czaszką, czy jak?

2. czemu magazynier ma obcięty czepek i nogi, a wiśnia wiśnię?

3. hi-score powinno być:
1. Gracz ​ ​​ ​ ​ x12 ​ ​​ ​ ​ poziom 5
2. Gracz ​ ​​ ​ ​ x7 ​ ​​ ​ ​ poziom 3
3. Pracz ​ ​​ ​ ​ x5 ​ ​​ ​ ​ poziom 4
4. Janusz Tracz ​ ​​ ​ ​ x4 ​ ​​ ​ ​ poziom 3
5. Ssacz ​ ​​ ​ ​ x1 ​ ​​ ​ ​ poziom 2


te nagłówki są głupie, nudne i potrzebne jak instruktaż "aby wystartować grę, wciśnij WYSTARTUJ GRĘ".

No i jak na mój rozum, hi-score powinno mieć tytuł "hi-score", a nie MENU.

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2021 17:17:48 przez snajper
3
[#2483] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2482

widać ze nie sprawdzałes gry
Ad 1 czaszka oznacza stracone życie.
Kiedys czaszki to byly przeszkadzajki nawet swiesily oczami a obecnie rola tego elementu sie zmieniła w tej grze

Ostatnia aktualizacja: 27.06.2021 21:24:54 przez JacK_Swidnik
[#2484] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2483

"życia" i czachy to słaby pomysł w grze logicznej, w której na spokojnie układa się skrzynki bez żadnego zagrożenia...
bardziej pasowałyby "próby" albo coś w tym stylu
przedstawiane ewentualnie obrazkiem bohatera, ale bez czach
1
[#2485] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2481

Hexmage, czy ja dobrze widzę, że w Highscore są ilości zdobytych wisienek, zamiast liczby zrobionych kroków? Przecież ostatnio zgodziłeś się ze mną, że tam powinny być kroki (im mniej, tym lepiej), a nie jakiś wisienkowy przelicznik...
[#2486] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2485

Hej. To jest globalna lista Hiscore. Po zakończeniu gry suma zdobytych punktów/wisienek oraz poziom, do którego udało się dojść jest zapisywany na tej liście, jeżeli pobiliśmy rekord. Uznałem, że to dosyć miarodajna ocena.

Rzeczywiście była mowa o minimalnej liczbie ruchów, ale raczej na etap, aniżeli suma kroków.

Nie jestem pewien, ale może dałoby się to połączyć. Sądzę, że nawet te ruchy warto przeliczyć jakoś na wisienki, by mieć porównanie.
[#2487] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2486

Dla mnie gra byłaby najfajniejsza, gdyby trzeba się było nagłowić jak przejść etap, przy jak najmniejszej liczbie ruchów, i każdy z wykonanych ruchów by się liczył. Wtedy chciałoby się wielokrotnie przechodzić ten sam etap, żeby sobie zmaksymalizować wynik punktowy.
Nie wiem, czy odkrywam w tym momencie na nowo Amerykę, może jakie rozwiązanie jest popularne, może nie, bo chyba nigdy nie grałem w żadnego Sokobana poza testowymi wersjami Magazyniera, ale widziałbym to tak:
Gracz dostaje na początku każdego etapu pewną ilość punktów (w przypadku prostszych etapów mniej, skomplikowanych więcej) i potem za każdy ruch traci jeden punkt. Gdy kończy etap, zostaje mu ileś tam tych punktów - tym więcej, im mniej ruchów wykonał w czasie etapu. I te punkty mu się zliczają do highscore. Czyli graczowi zostało np. po 1 etapie 13 punktów, po drugim 17 po trzecim 19, więc ma po 3 etapach 49 punktów zapisywanych jako jego highscore.
Dodatkowe punkty mogłyby dawać zbierane wisienki, które leżałyby w takich miejscach, że należałoby się mocno zastanowić, czy warto je zbierać, czy nie stracimy na dojście do nich więcej punktów, niż są warte. Więc czasem lepiej wisienkę zignorować. Ale może przy innej kolejności i trasie przesuwania skrzyń, tę wisienkę warto byłoby zebrać? Przy odpowiednio zaplanowanych planszach i lokalizacjach wisienek, próby optymalnego rozwiązania danego etapu mogłyby być naprawdę interesujące.
Co o tym myślisz Hexmage?
Co prawda to jest nie bardzo dyskusja na ten moment, skoro chcesz wydać grę w ciągu 2 dni, ale może byś jednak wprowadził taki rodzaj punktacji? Mnie taka rozgrywka bardzo by pasowała. I moglibyśmy się licytować na forum, kto uzyskał więcej punktów w Magazynierze :)
3
[#2488] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2487

Co prawda to jest nie bardzo dyskusja na ten moment, skoro chcesz wydać grę w ciągu 2 dni,

"Ten moment" ma już miejsce po raz piąty, więc nie można brać tego na poważnie

W ciągu jednej chwili dałeś lepszy pomysł, niż Hexmage który rozmyśla nad grą od paru lat,
mimo że jest ekspertem od sokobanów w przeciwieństwie do Ciebie.
ale to jego gra i może woli zrobić dziwnego crapa, zamiast fajnej gierki.
2
[#2489] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2488

"Ten moment" ma już miejsce po raz piąty, więc nie można brać tego na poważnie

Nadzieja umiera ostatnia
[#2490] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2487

Dodatkowe punkty mogłyby dawać zbierane wisienki, które leżałyby w takich miejscach, że należałoby się mocno zastanowić, czy warto je zbierać, czy nie stracimy na dojście do nich więcej punktów, niż są warte. Więc czasem lepiej wisienkę zignorować.


Wybaczcie krypto- i autoreklamę (oraz offtop), ale nieśmiało nadmienię że u mnie w Atarenium Falkonie spotkasz dokładnie takie punktowanie, tylko że zamiast wisienek są kondensatory i mało tego, jak zbyt chciwie polecisz (pozdro Saberman! :) ) to skończysz z game overem, zapraszam do przetestowania jak się Magazynier znudzi...
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem