[#2431] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2430

Hmm.. ta skrzynia nigdy nie była w całości.



Ostatnia aktualizacja: 23.06.2021 20:41:01 przez xylaz
2
[#2432] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2431

Ta wersja, którą przekazał mi Recedent, który wyciął Magazyniera z tła nie miała tej skrzyni w całości.

Proszę, tutaj link do tej konkretnej wypowiedzi:

https://www.ppa.pl/forum/strefa-tworcow/40361/magazyn-informacje-nt-nowopowstajacej-gry/70#m713789
1
[#2433] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2432

może Recedent zlituje się i da pełną wersję
[#2434] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2432

Przesuń ludzika na lewą stronę.
I zablokuj możliwość przechodzenia plansz bez układania skrzyń(beczek).
1
[#2435] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2433

A proszę bardzo. Tu jest cały, bez tła i podłogi, wygładziłem też trochę krawędź skrzyni.

2
[#2436] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2424

W kwestii formalnej trolu - nie jestem twoim "kolegą".
2
[#2437] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2432

Pionowe paski jako tło odpadają, mnie denerwują.
Przechodzenie levelu za pomocą wciśniętego FIRE nie powinno mieć miejsca.
Dla swoich potrzeb wyśrodkowałem level 3 oraz 5 w pliku .txt
Brak wyśrodkowania ekranu gry, za bardzo w lewo jest przesunięty.
Widoczny wskaźnik myszy którym nic nie można zrobić; nie działają gadżety zamykania okien i ich minimalizowania.
Grafika ludzika słabo widoczna na tłach poziomów.
Poziom trudności za szybko wzrasta, po trzecim poziomie następuje znudzenie grą.
Brak pliku tekstowego z opisem klawiszologii oraz brak opisu instalacji.

Grafika jest fajna, utrzymana z znośnej dla mnie kolorystyce (mam protanopie).
Animacja i sterowanie ludzikiem zrobione dobrze. Grałbym! :]
[#2438] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #2437

A ja mam odczucie, że jakakolwiek dalsza rozmowa "o pikselach" (ludziku, tłach, wisienkach) jest za przeproszeniem "karmieniem autora" i nie powinna w ogóle być podejmowana tyle lat po.
Widać, że to jego konik, uwielbia to i będzie wracać, rozgrzebywać - Wy łapiecie przynętę, a serial trwa w najlepsze
Niech poskłada to jakkolwiek, dotrzyma słowa z wersją finalną bez lawiny konsultacji piksel w lewo czy w prawo, bo to zapasy w kisielu.

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2021 09:25:06 przez Jacques
5
[#2439] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #2438

Dziękuję za zgłoszone uwagi.
1
[#2440] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2424

łatwa pożywka, wyolbrzymić coś nieistotnego do niebagatelnych rozmiarów


Jak tę grę "Magazyn", co nie?
Bo chyba ci się nie wydaje, że kogokolwiek taka gierka serio obchodzi i że ktoś serio na nią czeka?
5
[#2441] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Daclaw, post #2440

Owszem, mnie ta gierka obchodzi i ja na nią czekam. Ten kawałek softu i cały ten wątek to coś znacznie większego, ważniejszego niż po prostu gra. Jeśli tego nie widzisz - Twoja sprawa. Ale też nie przeszkadzaj jeśli nie chcesz bądź nie umiesz pomóc. Nikt nie każe Ci śledzić wątku na temat projektu, który Cię nie interesuje.
Hexmage, rób swoje. Jestem pewien że w końcu osiągniesz cel, widać że amigowanie to Twoja prawdziwa pasja. I to tylko się liczy.

Bartek
14
[#2442] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Bartek_S, post #2441

Pracuję jeszcze nad menu sterowanym joystickiem. Po drodze jednakże wykonałem kilka ważnych usprawnień od strony technicznej:

- Kolory w palecie alokowane są dynamicznie - grafika podzielona jest 3 części: panel / bohatera / scenerię. Dzięki temu kolory są w pełni wierne (nie musiałem redukować/remapować liczby barw w programie graficznym). Każda ze scenerii może mieć indywidualne kolory, które są po prostu alokowane z palety 32 barw. Tylko kolory, które są używane przez grafikę są rezerwowane.

- Zamiast efektu FadeIn/FadeOut jest szybko i dynamicznie rysowana grafika. Dochodzi lepsza obsługa podwójnego buforowania. Panel jest okienkiem nad planszą główną.

- Posprzątałem mnóstwo funkcji. Wykorzystałem tzw. kompilację warunkową, by tego dokonać - po raz pierwszy. Teraz zamiast tablicy obiektów jest lista obiektów.

- Dodałem wszędzie komunikaty o błędach.

- Uwzględniłem Wasze uwagi - zamiast pasków w tle jest grafika podłogi.

Aktualny zrzut ekranu z panelem menu - jeszcze pustym. Będzie kilka opcji wybieranych joystickiem. Jak już dokończę menu - dodam dźwięki i popracuję nad etapami.

Chciałbym zamknąć sprawę w ciągu kilku zaledwie dni. Przy obecnym tempie powinienem dać radę. Trzymajcie kciuki.

Pozdrawiam serdecznie.

@Daclaw: Kto interesuje się grą, ten się interesuje - przecież sam chyba nie uczestniczysz i nie zabierasz głosu w wątku nie będąc zainteresowany jego tematem? Rozumiem, że lubisz gry logiczne i Sokobana?

Gra wyszła raczej przeciętna - ma kilka smaczków - no ale zobaczymy jakie będą recenzje.



Ostatnia aktualizacja: 25.06.2021 07:00:22 przez Hexmage960
2
[#2443] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2442

Proszę o wydanie Magazynuw w formie najlepiej dyskietkowej
albo cyfrowej. Chciałbym zakupić i przejśc wszystkie po-
ziomy.
Mam tylko A600, ale rozglądam się za A1200, może uda
mi się kupić.
Gdzie te czasy, kiedy w 2005/2006 facet w lombardzie proponował
mi A1200 za 100zł? Jak bym się potargował, to za 50zł
bym kupił. I ta A1200 miała nawet nienaruszoną plombę
gwarancyjną.

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2021 07:11:58 przez mmarcin2741
[#2444] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2443

Jaki kickstart masz w swojej Amidze 600? Gra wymaga kickstartu min. 3.0. To w zasadzie jedyny wymóg. Wolnej pamięci potrzeba ze 200kB. Gra działa w multitaskingu, więc Workbench i aplikacje pozostają otwarte.

Życzę Ci powodzenia w zdobywaniu Amigi 1200 - naprawdę fajny sprzęt.
[#2445] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2444

Dzięki. Mam rom 2.05 w A600. Jeśli nie podołam finansowo
kupić A1200, to zamowie rom 3.0 do A600.
[#2446] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2445

Nigdy nie miałem Amigi 600, ale jeżeli masz pamięć FAST w swojej Amidze, to można chyba kickstart remapować do tej pamięci.
[#2447] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2446

Jeśli gra wymaga tylko 200kb pamięci to wystarczy jej po mapowaniu kickstartu 3.x nawet przy 1MB chip.
Mowa o grze odpalonej z dyskietki
[#2448] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #2447

ano, sam uzywalem na a600 - http://aminet.net/package/util/boot/skick346 - bez problemu zaladuje kicka nawet 3.1.4 do CHIP
[#2449] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #2448

Ale jak uzywales 3.1.4 ? Przeciez tam nie ma pliku .RTB dla tego kickstartu. No chyba, ze nowszej wersji jakiejs. Bo ja sobie nie wyobrazam jak to mialoby dzialac.
[#2450] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #2449

faktycznie, nie uzywalem. pamiec mi zrobila psikusa :) 3.1
[#2451] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #2450

No sorki, do 2.0 nie mogę zejść ze względu na stosowanie AllocDBufInfo(), który jest podstawą buforowanego systemu animacji w grze.

Korzystam też z ObtainBestPenA() do dynamicznej alokacji kolorów.

Ale każdy, kto ma twardy dysk (i najlepiej trochę FAST) wygodnie zmapuje sobie ROM.
[#2452] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2451

Jak gra będzie gotowa, to jeśli chcesz, mogę ją "przeportować" na 1.3
2
[#2453] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2452

Dobrze - jeśli sobie zażyczysz, to będę mógł udostępnić Ci kod źródłowy po zakończeniu pracy.

Gra jednak wymagałaby zbyt wiele przeróbek, bo mocno bazuje na możliwościach systemu Amiga OS 3.0.

Co do przygotowania wersji dyskietkowej ADF - da się, przy czym moja gra korzysta z iffparse.library i diskfont.library, więc tak czy siak wymagane są oryginalne dyskietki z Amiga OS/Workbench/Extras itp., które trzeba włożyć raz podczas uruchamiania gry (chyba że te biblioteki są już załadowane do pamięci).

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2021 13:32:49 przez Hexmage960
[#2454] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #2448

Potrafisz przygotować dyskietkę startującą, która
załaduje kickstart do ramu?
Może jest jakiś tutorial?
[#2455] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2453

Kodu nie będę potrzebował, bo i tak napiszę to od początku pod standardową A500.
3
[#2456] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2453

A co to za problem dodać te biblioteki na dyskietke?
Tym bardziej że gra wymaga specyficznego fontu i nie ma go na systemowych dyskietkach.
1
[#2457] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #2456

taki, ze w teorii nie mozesz ich dodac bo naleza do pakietu amiga os.. tez mialem z tym problem. ale juz machnalem na to rekami, bo setki gier ze starych czasow komercyjnie wydanych ma te biblioteki i na pewno nie placili za ich uzycie...
[#2458] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2455

Ale uspójnisz ze dwa razy chociaż?
2
[#2459] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2442

wypuścisz grę pod koniec miesiąca to posprawdzamy to co piszesz
słowa "kolory" i "grafika" które się znowu powtarzają oznaczają "lifting" szaty graficznej lub jakkolwiek to brzmi, ale ważne żebyś Ty był zadowolony ze swojej pracy

ja ma pytanko "z innej beczki" jeżeli było już takie to przypomnij bo nie chce mi się szukać w tym wątku
na jakim sprzęcie i jakich programów Ty używasz do tworzenia tej swojej gry?
mając Twoją wiedzę i możliwości graficzne to ja bym demka tworzył i startował bym w konkursach na amigowych-imprezach, pomyśl o tym

i drugie pytanko: czy da się napisać taką lub podobną grę w Amosie na Amidze?

Ostatnia aktualizacja: 25.06.2021 21:45:34 przez JacK_Swidnik
2
[#2460] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #2457

Właśnie oto chodzi.
Biblioteki właśnie są do tego aby z nich korzystać. Nie wszystko zmieściło się w kickstarcie.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem