[#2521] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#2522] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2505

29.06 To koniec pracy nad Magazynem

29.06 Widzę, że wszystkie błędy zostały naprawione. Produkt został dostarczony.
Chciałbym wkrótce wątek zamykać

po krótkiej chwili:

29.06 Magazyn Bonus Pack jako dodatek będzie zawierać wszelakie usprawnienia, które nie zdążyłem zawrzeć w czerwcu - czyli następne poziomy, nowe elementy, bonusowe scenerie itp.

29.06 Chciałbym (...) dopracować te elementy, których nie udało się załączyć. Nie porzucam projektu.

Znajdź różnice! (poza płynną animacją i dźwiękami) :



4
[#2523] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2522

Postać bardzo się zlewa podczas ruchu z podłogą, bardzo to widać na tym filmiku
1
[#2524] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@wnuczus, post #2523

Brak pliku tekstowego z opisem klawiszologii i instalacji. Efekt jest taki że gra się nie uruchamia, czyli kosz.

Widoczny wskaźnik myszy którym nic nie można zrobić; nie działają gadżety zamykania okien i ich minimalizowania. Niewiadomo co tzreba zrobic na ekranie tutułowym, trafiłem w końcu na klawisz ESC. Skutkuje to brakiem chęci do ponownego uruchomienia gry i wywaleniem jej do kosza.

Wybranie opcji "rozpocznij nową gre" powoduje rozpoczecie od poziomu gdzie skonczyłeś nierówną walkę z zagadkami logicznymi.

Grę mozna przejść w pare sekund podgladając wszystkie poziomy, zatem punktacja i inne cuda w postaci wisienek i czaszek są niepotzrebne.

Nie działające (w pewnych okolicznościach) klawisze kierunkowe + ENTER + reszta klawiszy.

Postac magazyniera niezbyt dobrze odcina się od tła.
5
[#2525] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #2524

Magazyn wyglada bardziej na V 0.15 niż na 1.5.
Hexmage zrobił to co go interesowało, czyli zaprogramował główna mechanikę i tyle.
Nawet leveli mu się nie chciało robić, a co dopiero obudować te mechanikę w jakieś cywilizowane ramy.
4
[#2526] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2519

Zostawiłeś to nieszczęsne pół skrzyni a przecież recedent zrobił Ci gotowca. Ech...
7
[#2527] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #2525

Zdecydowanie taka gra powinna stać levelami, zarówno sporą liczbą jak i pomysłowością. Bo co innego może przyciągać do jakiegokolwiek Sokobana w 2021 roku i dawać grywalność?
Tutaj wydają się one być złem koniecznym.
4
[#2528] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2519

Hex, daj zamiast Bonus Packa edytor i pozwól forumowiczom dokończyć grę. Ty już swoją robotę wykonałeś, a dając takie narzędzie Możesz dać swojej grze życie OKOKOK
Mam też dla Ciebie drugą propozycję, oczywiście po wykonaniu pierwszej ;) ...
Kiedyś na informatyce zagrywaliśmy się z kolegami na pc w grę speedway czyli żużel. Zawsze na Amidze mi tej gry brakowało. Każdy gracz sterował motorem za pomocą dwóch klawiszy, a levele można było robić na paincie. Ilość kolorów to chyba 16 i gra wymiatała. Na party taka gra by robiła furrorę i myślę, że dla Ciebie to nie problem zrobić taką aplikację. Pozdrawiam

Ostatnia aktualizacja: 01.07.2021 21:53:46 przez WojoS
[#2529] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojoS, post #2528

Nie wiem czy ta gra dzisiaj zadziała, ale screen jest tutaj...

https://chomikuj.pl/StarySerwisek/Stare+Rarytaski/zuzel,618755788.rar%28archive%29

P. S. Toa gra była mega miidna
[#2530] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojoS, post #2529

Tam się chyba tylko jednym klawiszem sterowało. Gierka faktycznie bardzo grywalna. Zaprogramowanie tego to jest jakieś 20 minut, więc Hex powinien dać radę.
[#2531] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2530

Cała istota tamtego "Żużla" pod DOS to algorytm/"fizyka", czyli zachowanie tej kreski.
Wierne odzwierciedlenie "na oko" może być niemożliwe. Ale gra jest na tyle mała, że może deasemblacja i konwersja dla 68k załatwiłaby sprawę?
[#2532] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #2531

Ale gra jest na tyle mała, że może deasemblacja i konwersja dla 68k załatwiłaby sprawę?

I niby Hex miałby to zrobić? Ło Panie to pięć lat roboty z okładem. Przecie do takich rzeczy to i stronę internetową trzeba popełnić i w ogóle.

A tak serio to jakoś nie mogę zrozumieć jaka idea przyświecała pisaniu tej gry skoro nie jest skończona? Może chodzi o to by się wyżyć intelektualnie i już... tylko wtedy warto wrzucić kod na GitHuba i ktoś to może skończy co w efekcie daje nam, że i wilk syty i owca cała.
1
[#2533] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #2531

Na Amidze jest DOS to powinien ruszyć. Chyba że pod inny procesor dosowy jest napisany żużel.
[#2534] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@RadziN, post #2532

A tak serio to jakoś nie mogę zrozumieć jaka idea przyświecała pisaniu tej gry skoro nie jest skończona?

Może chodziło o stworzenie najdłuższego wątku na forum. Jeszcze trochę brakuje, ale razem z bonus packiem jest nadzieja.

Czytając pierwszy post w tym wątku można odnieść wrażenie, że coś poszło nie tak.

Cały czas brakowało jednak tego "czegoś", by ulepić z tego atrakcyjną i wciągającą grę.
Nadal tego brakuje. Obecnie jest brzydszy brat Astrobloxa z płynnym przesuwaniem klocków.

chciałbym rozmawiać o tym co już zostało zrobione a nie o planach na przyszłość, żeby uniknąć obiecywania.
Ta strategia bardzo szybko upadła.

Liczę na takie komentarze, które ukierunkują mnie w dalszej pracy, a nie zawrócą - celem poprawiania.
Komentarze ukierunkowujące, a nawet prośby i błagania aby nie zawracać zdały się na nic.

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2021 11:05:51 przez xylaz
2
[#2535] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2519

No dobrze Hexmage, ale skoro uznałeś grę za skończoną, to gdzie jest link do tej najnowszej, końcowej wersji? Bo ja widzę najnowszy link w poście 2507, ale chyba to nie jest najnowsza wersja, bo potem jeszcze np. poprawiłeś dźwięki, co pokazałeś na filmiku. Gdzie jest ta wersja gry z filmiku?
No i wielka szkoda, że nie zrobiłeś wersji ostatecznej gry w formacie adf, co obiecywałeś. Kto Ci w to zagra poza forumowiczami, jesli to nie jest w adf-ie?
3
[#2536] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2535

Witaj,

No więc zaczyna się weekend, więc wrzucę najnowszą wersję z tymi lepszymi dźwiękami + ADF.

Jak się uda, będzie więcej usprawnień, nawet tych które chcę robić w ramach Bonus Pack.

Od wczoraj odbywam praktyki studenckie z informatyki, więc jest trochę pracy z tym.

@Stoopi

Niewiadomo co tzreba zrobic na ekranie tutułowym, trafiłem w końcu na klawisz ESC. Skutkuje to brakiem chęci do ponownego uruchomienia gry i wywaleniem jej do kosza.

Na którym ekranie nie wiadomo co trzeba zrobić? W menu głównym? Sterujemy joystickiem lub klawiszami kursora, wybieramy opcję za pomocą FIRE lub Entera.

A na ekranie przed poziomem jest wyraźnie napisane - nacisnąć FIRE lub Enter.

Wybranie opcji "rozpocznij nową gre" powoduje rozpoczecie od poziomu gdzie skonczyłeś nierówną walkę z zagadkami logicznymi.

Dzięki za raport, będzie poprawione.

Nie działające (w pewnych okolicznościach) klawisze kierunkowe + ENTER + reszta klawiszy.

Zbadam temat.

@Jacques

Zdecydowanie taka gra powinna stać levelami, zarówno sporą liczbą jak i pomysłowością.

Zgadzam się z tym. Będzie więcej ciekawych poziomów z elementami w podstawce/Bonus Packu, bo jest na to troszkę więcej czasu.

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 02.07.2021 13:41:55 przez Hexmage960
2
[#2537] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #2525

dawaj forsę za Magazyn, a nie tu wybrzydzasz. Kto wybrzydza, ten nie ru...szy skrzyni z miejsca, bo ma za mało siły! 💪

a levelów jest mało, bo to demo. Nie myślałeś chyba, że dostaniesz za darmoszkę pełną wersję Magazynu na płycie CD, z koszulką i z plakatem. -.- Z tego samego względu nie ma czaszek, pochodni i transporterów, gdyż trzymając się panujących trendów Hexmage postanowił wydawać kolejne ficzery jako paczki DLC.

btw - zastanawialiście się kiedyś, co ma magazynier pod czepkiem? Może ma bujny las liściasty? Zły czarnoksiężnik rzucił na niego leśną klątwę, którą da się zdjąć jedynie poprzez ustawienie beczek z rumem na wielu poziomach. Dlatego Magazynier Filuś zakasał rękawy, przywdział gumowy czepek, żeby mu liście nie przesłaniały widoku, i ruszył przesuwać skrzynie, beczki i kule piaskowe. Na początku trzeba walnąć intro, żeby cel był wiadomy - i już masz dużo ciekawszą grę niż jakieś bezimienne Astrobloxy. Tu masz gotowy wzór złego czarnoksiężnika:



a po zabiciu złego czarnoksiężnika magazynier uratuje piękną dziewoję, która mu usmaży jajka i da wylizać patelnię. Bo samymi wiśniami się nie najesz!



Ostatnia aktualizacja: 02.07.2021 20:12:48 przez snajper
2
[#2538] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #2533

Myślę, że doskonale wiesz o jaki DOS i platformę chodziło i że nie o AmigaDOS. Tym bardziej, że padło już kilka wypowiedzi o "Żużlu" wcześniej.
[#2539] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #2538

Przecież na Amigę jest Crazy Speedway, nie ma potrzeby pisania "Żużla" na nowo. wariat?
[#2540] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #2539

A Sokobana nie było? szeroki uśmiech
Ja tam na brak "Żużla" nie cierpię, wtrąciłem tylko pomysł do dyskusji Kolegów
[#2541] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2537

Lepiej byś dokończył kroniki Magazynu z postu #177,
skoro gra już została wydana i lada moment wątek zostanie zamknięty.
To może być ostatnia szansa.
Hex mógłby póżniej użyć takiej kroniki do zapowiedzianego kiedyś "The making of Magazyn".
3
[#2542] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #2538

Teraz już wiem, że chodziło o MS DOS. W poście 2531 nie ma nic o platformie na którego to posta odpowiadałem. Post 2528 mi wyjaśnił.
1
[#2543] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@amikoksu, post #2542

Witajcie,

Pracowałem nad grą w ten weekend i przygotowuję następną wersję (pełną 1.5).

Postanowiłem dopracować i nieco usprawnić to menu oraz listę wyników. Przygotowuję też wpisywanie imienia oraz wybór poziomu trudności. Tak, żeby wszystko było dopięte na ostatni guzik.

Jest poprawiona postać Magazyniera, przesłana przez Recedenta.

Wykonałem dość dużo nieodzownych porządków w aktualnym kodzie i podzieliłem pliki na katalogi.

Te porządki były niezbędne ze względu na zgłoszone błędy w programie. Kilka rzeczy było zrealizowanych dość niefortunnie, np. obsługa klawiatury czy rysowanie powodując problemy w pewnych okolicznościach.

Teraz wszystkie okienka są odrębne, tzn. menu, lista najlepszych wyników i pole gry.

Wrzucę nową wersję jak tylko ją dokończę.

Chciałbym zawrzeć w tej wersji:
  • Wpisywanie imienia i wybór poziomu trudności,
  • Bardziej szczegółową instrukcję do gry,
  • Skrypt instalacyjny + obraz ADF

Czyli to czego najbardziej brakowało w wersji "RC1".

Chciałbym też zrobić klikalne opcje i te przyciski za pomocą myszy - zgodnie ze zgłoszeniem. Nie jest to jednak rzecz priorytetowa, choć aktualnie używam struktur systemowych, które takie coś pozwolą łatwo załączyć.

Poniżej zrzut ekranu jak wygląda aktualnie menu:

Myślę, że dopracowując te wszystkie punkty i dodając nawet skrypt instalacyjny, który zainstaluje czcionkę, wypuszczę porządną pełną wersję gry.



Ostatnia aktualizacja: 04.07.2021 19:37:20 przez Hexmage960
3
[#2544] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2543

Pograłem chwilkę i jestem pod wrażeniem. Gratuluję :)
Na początku miałem problem z uruchomieniem, bo nie wiedziałem, że w systemie musi być plik font aby odpalić grę. Jedynie co bym dodał od siebie, to licznik ruchów postaci, odliczanie czasu i możliwość cofnięcia ruchu.
[#2545] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2543

Wiem, że skoro jesteś programistą i tworzysz grafikę to potrafisz wiele, ale wzamian za podziękowanie za Sokobana na Amigę chciałem Ci podarować coś, czego jeszcze mi brakowało. Ikonkę do gry :) pozdrawiam :)
link

P.S. Jeśli będziesz tworzyć skrypt instalacyjny w ADF to koniecznie dorzuć tam skopiowanie czcionki do systemu.

Ostatnia aktualizacja: 04.07.2021 21:08:26 przez tukinem
[#2546] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2544

Dzięki za ikonkę.

Co do cofania ruchu to nawet brałem coś takiego pod uwagę. Zobaczymy, czy silniczek umożliwi łatwe dodanie takiej funkcji.
1
[#2547] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#2548] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2546

29.06 To koniec pracy nad Magazynem. Widzę, że wszystkie błędy zostały naprawione. Produkt został dostarczony. Chciałbym wkrótce wątek zamykać

04.07 Wrzucę nową wersję jak tylko ją dokończę. Chciałbym (...) Chciałbym (...) dopracowując (...) wypuszczę.



2
[#2549] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2548

Hmm.. Podstawkę można by zamknąć, tak jak pisałem, ale zdecydowałem się dopracować jeszcze parę rzeczy, żeby nie wypuszczać wersji niedopracowanej.

Po testach ostatniej wersji okazało się, że jest trochę niedoróbek i nieprzewidzianych błędów.

Chciałbym przede wszystkim, żeby koledzy byli zadowoleni z ostatecznej wersji.

Mi brakuje kilka drobnych rzeczy, które wprowadzam.

Ostatnia aktualizacja: 04.07.2021 22:29:09 przez Hexmage960
2
[#2550] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2549

Kochani,

Pracuję intensywnie w ten weekend nad dokończeniem wersji 1.5. Chciałbym zawrzeć w niej wiele elementów, które po prostu muszą znaleźć się w wersji finalnej.

Dorobiłem już edytor plansz - ponieważ sam uważam, że jest to rzecz niezbędna do tworzenia dobrych i ciekawych poziomów. Robi się je dzięki edytorowi po prostu łatwiej.

Dorobiłem kafelek-bagno (Mud). Planuję zawrzeć też czaszki-przeszkadzajki (jak się uda).

Menu oraz hiscore jest robione rzetelniej.

Jak się uda, to w niedzielę wrzucę pełną wersję 1.5. Jeśli się nie uda w ten weekend, to w następny.

12 roboczych dni praktyk zawodowych z informatyki mam już za sobą. Zostało 18 dni roboczych.

We wrześniu będę bronić pracy licencjackiej, która czeka na obronę.

Patrząc na to, co przeszedłem - jest to niesamowity postęp. Na praktykach lekko nie jest, ale daję radę.

Po zajęciach mam mało czasu by robić przy grze Magazyn. Ale zanosi się na to, że będzie dobrze.

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2021 18:24:13 przez Hexmage960
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem