[#2641] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #2640

@MMarcin2741

Cieszę się, że gra i edytor z własnym GUI wyglądają imponująco. Rzadko ostatnio mogę liczyć na komentarze o pozytywnym wydźwięku, co jest dla mnie jasne.

@Sławek Woźniak

Dzięki również za miłe słowa. Dałoby się to wydać, nawet zmieściłoby się na jednej dyskietce. Poziomy edytowane przez użytkowników na tej dyskietce również zmieściłyby się.

Dodatkową siłą gry jest rozszerzalność. Jak ktoś lubi może sobie dostosować grę do własnych potrzeb i gustu.

@Mailman

Dokończę tą grę. Wszystkie zmiany, kod z ostatniego czasu jest zapamiętany. Jako, że miałem problemy ze spójną pracą - każdego dnia wprowadzałem zmiany do katalogu "Day1", "Day2", "Day3" z pracą, którą wykonałem danego dnia.

Cały czas poprawiałem i usprawniałem użyte rozwiązania, np. ostatnio dodałem obsługę input.device, żeby sprawniej obsługiwać mysz niezależnie od okienek. Usprawniłem otwieranie ekranu - najpierw tworzone są warstwy, a funkcje rysujące są przygotowane wcześniej. Dopiero w następnej kolejności otwierany jest ekran.

Została jeszcze do napisania obsługa niektórych gadżetów. Ostatnio użyłem ramek żeby w prosty sposób utworzyć gadżety, ale i tutaj usprawnienie było konieczne ze względu na przełączanie buforów ekranu.

Po napisaniu obsługi tych gadżetów, będę podpinał silnik. Płynna animacja, jak można było się przekonać już jest dopracowana. Zostało tylko kilka dodatkowych elementów gry do zaprogramowania (taśmociągi). Oraz okienko z najlepszymi wynikami "Hiscore".

Rozumiem, że sprawy techniczne są z punktu widzenia odbiorcy nieistotne. Dlatego też od pewnego czasu staram się już nie pisać postu, jak dodałem jeden element, tylko robić zbiorcze aktualizacje.

Chciałbym podziękować za ostatnie nastawienie czytelników - jest zdecydowanie mi milej rozwijać teraz grę i o tym informować. Jak pokonam przeciwności, których jest coraz mniej, gra zostanie udostępniona w wersji finalnej.
3
[#2642] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2637

Jesli jakims cudem dokonczysz tego sokobana w tym roku, to proponuje wstrzymac sie z wydawaniem go i powrocic do dokonczenia gry Arcymag".
Sokoban ma nikle szanse na sprzedaz jakikolwiek by nie byl ale w takiego "Arcymaga" jaki byl kiedys zapowiadany pewnie wielu by zagralo ok, racja
3
[#2643] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2642

Myślę, że Arcymag to nieco odległe czasy i tamten projekt obarczony był nieco większymi problemami.

Pora dokończyć Magazyn. Wrzucam dla Kolegów nową rewizję edytora plansz do gry 1.6. Do pobrania z tego samego linku, co poprzednia:

Możecie teraz zobaczyć w akcji te okienka prezentowane poprzednio.

https://coreprogramming.pl/Magazyn_pliki/MagazynED1.6.lha

Proszę zapoznać się z plikiem Czytaj.txt przed uruchomieniem (standard polskich znaków AmigaPL). Jest tam opis wymagań oraz krótki opis instalacji.

Wrzucam tę wersję głównie by wyłapać ew. błędy w programie oraz poznać działanie na różnych konfiguracjach.

Dlatego, że program jest dosyć obszerny, mimo że może wydawać się że ma mało funkcji.

Niektóre funkcje edytora jeszcze nie są dodane (odczyt/zapis/testowanie plansz), ale rzecz jasna opracowane. Postaram się zamieścić ustalony format plansz, tak by później go już nie modyfikować.

Program pyta się o wykonanie akcji typu: wyczyszczenie planszy, wyjście z programu (oraz wkrótce odczyt/nadpisanie planszy) w formie zapytania.

GUI składa się z kilku okienek, mam nadzieję że jest w miarę intuicyjne. Wybór kafelka oczywiście poprawiony i wyświetla się cała paleta.

W następnej rewizji załączę te brakujące, ale opracowane funkcje oraz silnik gry. Funkcje do płynnej animacji są przygotowane i przetestowane. Prace idą aktualnie dość dobrze i zamierzam to rychło skończyć. Mam nadzieję, że już nie pojawią się problemy.

Poniżej zrzuty ekranu:

Pozdrawiam wszystkich serdecznie.





Ostatnia aktualizacja: 08.01.2022 23:12:37 przez Hexmage960
3
[#2644] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2643

Wygląda coraz lepiej. Czekamy na planszeOK
[#2645] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2643

#umniedziała
tylko te krzaczory w rydmi... Już myślałem, że coś zj*bałeś z kodowaniem, ale wygląda na to, że "ten typ tak ma" i że wierny Amigowiec na co dzień otacza się krzaczorami. Osobiście średnio mi się to uśmiecha. Na mircu to banowali za krzaczory, and I think it was beautiful. Dopiero później rozwydrzyło się toto i nastąpił przyrost przy komputrach imbecyli, co to teraz chcą od razu mieć na talerzu polskie literki, zimną wodę osobno, ciepłą osobno, kafelki, duperelki, kraniki, dywaniki...
1
[#2646] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2645

tylko te krzaczory w rydmi...

Pod Amigą jak masz zainstalowane np. zwyczajne topazpl.font i mapę klawiatury USA-pl polskie literki wyświetlane są prawidłowo.

W internecie nadal znajdziesz cały pakiet dóbr dla polskiego Amigowca tutaj: http://www.wfmh.pl/pub/pl/.

Instrukcja w języku polskim w AmigaGuide oraz skrypt instalacyjny pod Installer będą też w standardzie AmigaPL - to już wymóg.

Mogę skonwertować znaczki na format Windows lub inny dzięki programowi Konwerter na Amidze, ale wtedy nie będzie to widoczne prawidłowo pod Amigą.

Myślę, że co do kodowania, to lepiej niech pozostanie - wszak to plik ReadMe wewnątrz archiwum.

Dziękuję za przetestowanie programu.
[#2647] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2646

klikając w ikonkę "czytaj.txt" nie można przeczytać co tam jest ciekawego napisane. Klikając w "MagazynED" nic się nie dzieje. Efektem jest wykasowanie plików i zapomnienie o tym projekcie.
1
[#2648] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #2647

czytaj.txt nie ma ikonki, a magazyned mi zadzialal. ale nie operuje z wb tylko i wylacznie z shella :)

zastanawia mnie tylko czemu dostalem edytor zamiast gry :> czekam na gre, edytora nie uzyje ani razu, a gre przejde chetnie :)
2
[#2649] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #2648

Show/All files i ten plik oraz pozostałe są dopiero widoczne bo faktycznie nie mają ikonek. Jednak po kliknięciu w "ikonke zastępczą" niema efektu żadnego. Program uruchomił się bo miałeś już fonty centurion skopiowane. Jednak dzisiejszy użytkownik, a z punktu widzenia takowego piszę, MUSI mieć wszystko na tacy podane. I ja jako osoba chcąca zagrać piszę z tego punktu widzenia. Nie ze złośliwości czy by dowalić autorowi. Autor nie pisze tej gry/edytora li tylko dla swojej cioci czy rodziny czy 2-5 osób. Musi się liczyć z tym że w końcu to wyda jako PD czy w innym formacie i podstawowe czytelne info o klawiszologii czy sposobie instalacji musi być podane w pliku. Takie mamy czasy.
[#2650] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #2649

temat był wałkowany milion razy, ale w świetle tego sam nie rozumiem, czemu autor woli powtarzać na każdym kroku, że "trzeba mieć takie a takie fonty i skopiować je tu i tam", zamiast zautomatyzować proces i mieć o tyle mniej problemów (o problemach użytkowników docelowych nie wspominając). Chyba nie jest to karkołomne zadanie dla osoby mającej jako takie pojęcie w Amigach. Ale może po prostu lubi udzielać instrukcji i już po oficjalnym wydaniu gry liczy na napływ maili z całego świata z pytaniami, co tu robić, bo Magazyn nie działa.

P.S. ja akurat ze znalezieniem ikonki problemów nie miałem, bo w okienku od razu ustawiłem view->by name (czy jakoś tak), a to ze względu na ogromny śmietnik na dysku. A uruchamiałem pod AOS 3.9 pod WinUAE, tak dla jasności (pięćsetkę z wompierzem już dawno sprzątnąłem do szuflady, bo tylko zabierała miejsce i się kurzyła, a i tak wompierz wymaga reanimacji wiążącej się z koniecznością kupna nowej CF-ki).

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2022 14:39:25 przez snajper
2
[#2651] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #2649

Jestem pełen podziwu, że komuś jeszcze chce się testować te niedokończone, nowe wersje edytora.
1
[#2652] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #2649

Przepraszam, nie uwzględniłem uruchamiania z Workbencha. Sorki, ale koncentrując się na kodzie człowiek czasem zapomni o rzeczach oczywistych.

Dodam uruchamianie z Workbencha zaraz, jest to zero roboty. Ale wrzucę aktualizację raczej później, kiedy dodam i uwzględnię więcej rzeczy.

Plik Czytaj.txt faktycznie też nie ma ikony. Dodam ją - zupełnie o tym nie myślałem i zapomniałem.

Co do czcionki, to OK, skrypt instalacyjny w trybie Novice dorobię, ale później.

P.S. Załączam plik Czytaj.txt z kodowaniem UTF-8. Widzę, że PPA udostępnia narzędzie do konwersji. https://www.ppa.pl/narzedzia/konwerter-amigapl/

--
Witaj w testowej wersji edytora gry Magazyn (v1.6).

Program wymaga systemu Amiga OS 3.0 z zainstalowanymi bibliotekami:

iffparse.library
diskfont.library

(Należą do oryginalnego pakietu Amiga OS).

Proszę zainstalować załączoną czcionkę centurion.font rozmiar 9

(Należy pliki centurion.font oraz centurion/9 skopiować do katalogu FONTS:,
bądź zrobić przypisanie poleceniem Assign).

Proszę przesyłać wszelakie uwagi odnośnie gry i edytora oraz raporty
o problemach i błędach na mój adres e-mail:

robert.szacki(at)gmail.com

Bądź skontaktować się ze mną poprzez portale:

PPA.pl lub amigaone.pl.

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 09.01.2022 15:36:13 przez Hexmage960
[#2653] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2652

Nie dorabiaj pliku instalacyjnego czcionki, nie informuj o tym ze można przerobić cos samemu. Na miły buk, nie rozumiesz ze potrzeba tylko pliku informacyjnego w tych plikach co udostępniasz? NIKOGO to nie interesuje że można samemu przerobić to i owo, na to czy siamto. KAŻDY potencjalny użytkownik kliknie w plik (przykładowo .exe) i ma działać. Jak nie zadziała to wyrzuci do kosza i zapomni. Bedzie grał w Sokobana który mu się uruchomi bez specjalnych ceregieli...
1
[#2654] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #2653

Dlaczego nie mówimy o tym co nas boli , otwarcie
Przecież każdy ma czasem programistyczne zaparcie

Czasami tylko grać pragnę, tego szuuukam
Na miły Buk, Magazyn nie tylko po to jest by graaać
Magazyn nie po to by fonty ładowaaać
I aby Magazyn zdzierżyc , trzeba długo go teestować

Problemy twoje, moje, Minniata boje ... autora polityka
A przecież kazdy rok, jak nasze lata policzony
Kto jest bez winy, niechaj pierwszy rzuci kamień, niech rzuci
Daleko cel, gdy na krytyke tłumu sie zamykaaam

Na miły Buk....


ty ty ty tą ty ty ty tą
3
[#2655] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Stoopi, post #2653

Nie dorabiaj pliku instalacyjnego czcionk

No ale muszę dodać skrypt instalacyjny, żeby załączona czcionka mogła zostać przez program wczytana. Przypis musi być dokonany, albo pliki skopiowane.

Skrypt zrobi to automatycznie.

nie informuj o tym ze można przerobić cos samemu.

Nie sugerowałem, żeby ktoś musiał przerabiać plik Czytaj.txt sam. Po prostu chciałem go przerobić, by udostępnić i znalazłem w Google konwerter na PPA.

KAŻDY potencjalny użytkownik kliknie w plik (przykładowo .exe) i ma działać.

Zgadza się. Zakładałem w domyśle, że użytkownik zna opcję Icons->Show all files lub używa Shella, dlatego że sam pracuję nad grą w konsoli.

Uświadomiłeś mi, że dorobienie ikonek do programu i instrukcji jest bardzo ważne.

Uruchamianie gry z Workbencha jednak nie było dodane.
[#2656] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2655

Stwórz bootujacy obraz dyskietki z działającym programem czy grą.
Zainteresowany odpali z adf lub przegra na dyskietkę i uruchomi na prawdziwym sprzęcie.
Dodatkowo dopisz skrypt instalacyjny do ułatwienia instalacji na HDD.
1
[#2657] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2655

Dodajesz sobie ciągle pracy i dodatkowych niepotrzebnych działań. W pliku informacyjnym daj tekst o skopiowaniu i tyle, nic więcej.
1
[#2658] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2655

Ogolnie to kombinujesz jak "kon pod gore". Wystarczy dodac ikone typu Project a tam dwie linijki typu
assign fonts: "" add ; chyba tak jakos to bylo
magazyn.exe
Choc z tego co wiem to da sie napisac tak program, zeby on wczytywal sam czcionke z katalogu z gra, bez zadnych przypisan.
To samo dotyczy iffparse.library, tak jakby wczesniej pod kickiem 1.3 nikt nie uzywal zadnych IFF-ow, bo nie bylo tej biblioteki, ktora jest w zasadzie zbedna a zzera niepotrzebnie tylko pamiec w przypadku gry na A500. Ale kiedys to byli programisci, ktorzy potrafili chocby Deluxe Painta napisac.
3
[#2659] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #2658

Hej. Wrzucam najnowszą wersję Magazynu 1.6.

Klawisze: R - restart planszy, ESC - koniec gry.

Dodane elementy:

+ Czaszki przeszkadzajki (na poziomach 3-4),
+ Po zebraniu wisienek i ułożeniu skrzyń pojawia się klucz do wyjścia. Należy go zebrać i wyjść przez bramę,
+ Dodałem ikonkę i uruchamianie z WB.

Braki, minusy:

- Obsługa w tej chwili tylko klawiaturą,
- Brak oprawy dźwiękowej,
- Brak niektórych klatek animacji.
- Dalsze plansze w opracowaniu,

Gra jest w tej wersji w pełni grywalna.

Czaszka u dołu ekranu symbolizuje nasz progres w przechodzeniu poziomów.

Gra jest w stadium Beta, tzn. mogą zdarzyć się większe błędy. Ale póki co na mojej A1200 gra działa OK.

Gra wymaga ECS, Amiga OS 3.0+ oraz zainstalowanej czcionki i bibliotek dyskowych (są w systemie) iffparse.library oraz diskfont.library (skrypt Installera załączę potem).

Gra posiada wbudowany edytor z panelem, ale jego funkcje są w publikowanej kompilacji wyłączone (plansza i panel nie reagują na mysz).

Zapraszam na moją stronę WWW:

https://coreprogramming.pl

Tutaj link do archiwum: https://coreprogramming.pl/Biezace/Magazyn/Magazyn1.6a.lha

Planuję przygotowanie też wersji ADF/DMS.

Plansz jest póki co 4 (mimo, że nowe dodawać łatwo), bo po prostu przy takiej pracy pewne rzeczy zyskują a inne tracą na zasadzie hydrodynamiki. Edytor sprawuje się dobrze - po prostu brakuje troszkę sił, ale progres oceniam na dobry.

Myślę że gra jest dość dynamiczna.

W następnej wersji oczywiście będę uzupełniał te minusy. Do etapów chcę przysiąść na spokojnie, najważniejsze to dodać te klatki animacji i tracenie energii przy kontakcie z czaszką.

Z góry dzięki za testy oraz krytyczne uwagi. Moim priorytetem prócz uzupełniania braków będzie naprawianie ew. błędów.

Ale to wkrótce, bo muszę zregenerować siły.

Pozdrawiam i miłej gry.



Ostatnia aktualizacja: 30.01.2022 13:27:12 przez Hexmage960
1
[#2660] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2659

28 czerwca 2021 była wersja Final, dzisiaj beta...
3
[#2661] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #2660

28 czerwca 2021 była wersja Final, dzisiaj beta...

Beta w tym znaczeniu, że gra wymaga przetestowania pod kątem błędów.

Beta-testy gry przeprowadzam tylko w tym wątku (i jeszcze na AmigaOne.pl). Nie mam zewnętrznych źródeł informacji. Staram się pisać kod niezawodny, ale zawsze to wymaga sprawdzenia.

W tej wersji oprócz poprawek w silniku doszło kilka nowych elementów. Poprawiłem implementację paru rzeczy - wszystko to wymaga weryfikacji.

Tak jak pisałem, owocem tych wysiłków jest sporo działających rzeczy. Gra jest grywalna. Generalnie chcę robić rzeczy rzetelnie, przede wszystkim etapy.

Już ustalaliśmy, że finalna wersja będzie z 20 poziomami. Elementy do wypełnienia poziomów już są - wisienki, skrzynie, czaszki (te ostatnie już działają).

Teraz gra obsługuje 20 poziomów, ale chcę je porządnie zrobić. Miałem też niewielki problem, bo przy aktualizacji gry poziomy były źle wczytywane. Wymaga to ostrożności i dobrej obsługi aktualizacji.

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2022 14:54:25 przez Hexmage960
[#2662] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #2660

4
[#2663] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2662

Dla osób, które nie mają sposobności zagrać, wrzucam film przedstawiający aktualną rozgrywkę:

P.S. Przy okazji zauważyłem różnicę w nasyceniu niektórych barw przy ustawieniu OCS/ECS pod WinUAE. Pod AGA wygląda to tak, jak widzę w Deluxe Paint V.

Różnica jest dość spora - nie jestem pewien, czy nie ładuję niepoprawnie palety.

Jak widać gra jest w sporej mierze gotowa i oferuje dość interesujące efekty.

Aktualnie można dodać również taśmociągi, ale praktyka pokazuje - że lepiej doprojektować poziomy, dodać pozostałe klatki animacji oraz interakcję z czaszkami aniżeli dodawać nowe elementy.

Mam też pomysł na proste intro.



Ostatnia aktualizacja: 30.01.2022 16:30:58 przez Hexmage960
[#2664] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2663

Ludek idąc w prawo mógłby się obrócić a nie iść w tył poza tym grafika mi się bardzo podoba. Jest przyjemna dla oka. Nie myślałeś nad animacją bohatera lub chociaż nad samym obracaniem go przy zmianie kierunków? Gra nabrałaby dynamiki.
1
[#2665] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #2660

bo to była wersja 1.5 Final, a teraz jest 1.6 beta.
1
[#2666] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2664

Poczytaj wątek od początku to wszystko znajdziesz.
[#2667] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@nostrum666, post #2666

@Tukinem, Nostrum666

Klatki ruchu bohatera w czterech kierunkach są rzeczywiście przygotowane od pewnego czasu, w obecnej wersji silnika mogę bez problemu je załączyć. Bohater od tamtego czasu dostał troszkę retuszu.

P.S. Obrót był animowany ale z tego zrezygnowałem, bo było niewygodnie sterować bohaterem.

Ostatnia aktualizacja: 30.01.2022 17:00:59 przez Hexmage960
[#2668] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2667

Rizumiem. To w takim razie czekamy na dalsze efekty prac
[#2669] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2668

"czekamy na dalsze efekty"

ja czekam az Snajpier zaktualizuje "kalendarz z ludzikami" z Magazynu na rok 2022
1
[#2670] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2659

Planuję przygotowanie też wersji ADF/DMS.


Nie planuj, tylko przygotuj.
Zwiększy to ilość osób,.które przetestują grę.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem