[#2701] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2699

Z większą ilością skrzyń na ekranie gra straciłaby płynność pewnie. Dużo bobów na ekranie zrobiłoby swoje.
[#2702] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2701

Wrzucam nową wersję gry 1.6B.

- Przerzuciłem wszystkie dane gry (tzw. czasu wykonania) do odrębnej struktury. Wcześniej były one niepotrzebnie (i błędnie) w strukturze planszy i zapisywane w pliku z planszą. Mapy pomyślnie skonwertowałem z automatu,

- Dodałem obsługę animowanego bohatera w 4 kierunkach,

- Niewielkie usprawnienia,

- Dodałem stosowne komunikaty o błędach przy braku odpowiedniej wersji Kickstartu, chipsetu ECS, bibliotek, czy czcionki.

Czcionka musi być w FONTS:, bo tam zagląda diskfont.library. Mimo to z PROGDIR: może być inny użytek.

https://coreprogramming.pl/Biezace/Magazyn/Magazyn1.6b.lha

Dla osób, które potrzebują obrazy dyskietek przygotowałem plik DMS (Disk Masher System). Dzięki niemu mam obraz dyskietki, co zajmuje ok. 28kB, ale na życzenie przygotuję też ADF.

https://coreprogramming.pl/Biezace/Magazyn/Magazyn1.6b.dms (Proszę kliknąć prawym przyciskiem myszy i wybrać "Zapisz link jako").

DMS znajduje się np. tutaj: http://aminet.net/package/util/arc/dms111, ale też w innych źródłach (Euroscene I itp.).

Piszemy DMS WRITE Magazyn.dms to DF0: i gotowe.

Gra nadal wymaga przynajmniej dyskietki Workbencha (dla plików z bibliotekami w LIBS) oraz Kickstartu 3.0. Główną przyczyną tego drugiego wymogu jest stosowanie bitmap w formacie Interleaved na systemowym ekranie.

Grę dostarczę ze skryptem instalacyjnym.

P.S. Wczoraj odebrałem nową myszkę dla Amigi, więc teraz sporo wygodniej mogę wycinać grafikę w programie graficznym i ogólnie pracować.

Będę uzupełniał dalsze braki.



Ostatnia aktualizacja: 01.02.2022 15:47:02 przez Hexmage960
1
[#2703] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2702

u mnie nie ma "Zapisz link jako"... I Co Teraz?!? DD: Czy jest dla mnie jakikolwiek ratunek?? Czy nigdy nie pogram w Magazyn z obrazu DMS (Disk Masher System), dzięki któremu zajmuje ok. 28kB?? płacz Pomocy!



Ostatnia aktualizacja: 01.02.2022 16:08:25 przez snajper
1
[#2704] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2703

Wydaje mi się, że w Twojej przeglądarce ta opcja to "Zapisz element docelowy jako".
[#2705] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2702

Gra nadal wymaga przynajmniej dyskietki Workbencha (dla plików z bibliotekami w LIBS) oraz Kickstartu 3.0. Główną przyczyną tego drugiego wymogu jest stosowanie bitmap w formacie Interleaved na systemowym ekranie.


Powstanie adf czy DMS miało na celu "usamowolnienie" gry od wszelkich innych danych.
Wkładam dyskietkę , adf, dms i gram.
3
[#2706] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #2705

Rozumiem, akurat moja gra jest systemowa jak wiele gier z Aminetu, czy programów na Amigę.

W przeciwieństwie do gier "dyskowych", szczególnie NDOS oprócz Amigi potrzebne są systemowe pliki (oraz odpowiedni kickstart).

Sam nie posiadam Workbencha 3.0 tylko 3.1 - te wersje bibliotek się trochę od siebie różnią.

Wiem, że można obecnie pobrać z sieci WB 3.0, również oryginalne biblioteki - podobnie np. Deluxe Paint V też zawiera parę bibliotek systemowych.

Chciałem wybrać takie rozwiązanie, by jednak nie zamieszczać tych plików. Zapewne zamiast tego dodam opcję, w której Instalator skopiuje odpowiednie pliki z Workbencha.
[#2707] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2706

Powinieneś iść z duchem czasu i dorobić głównemu bohaterowi Zenkowi magazynierowi maseczkę covidową. ok, racja
1
[#2708] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2701

Z większą ilością skrzyń na ekranie gra straciłaby płynność pewnie. Dużo bobów na ekranie zrobiłoby swoje.

Skrzynie rysuj tylko raz jako obiekty tła, podczas wczytywania mapy. Później sprawdzasz kolizje bohatera czy wszedł na odpowiedni kafel i dopiero wtedy używasz blittera do animacji przesuwania konkretnej skrzyni.
[#2709] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2706

Robert, chodzi o to, żeby dyskietkę można było zabootować i żeby gra się odpaliła po prostu. Po co komplikowac ?
Wrzuć tam co trzeba, napisz startup-sequence i gotowe
[#2710] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #2709

Nic mu już nie sugeruj bo znowu PREMIERA opóźni się o 2 lata
1
[#2711] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Dorian3d, post #2710

No cóż, od tylu lat mnie ręce świeżbią, żeby zagrać w porządnie ukończony Magazyn ze wszystkimi zapowiadanymi featuresami takimi jak muzyka, efekty dźwiękowe, paczki z grafikami na podmiankę, liczeniem punktów, ograniczoną liczbą kroków na level, taśmociągami i wszystkimi innymi goodies, że mogę poczekać, byleby produkcja była doszlifowana.
1
[#2712] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Dorian3d, post #2710

"....PREMIERA opóźni się o 2 lata"


tylko o 2 ? Optymista...
3
[#2713] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #2709

Robert, chodzi o to, żeby dyskietkę można było zabootować i żeby gra się odpaliła po prostu. Po co komplikowac ?
Wrzuć tam co trzeba, napisz startup-sequence i gotowe

Chciałbym by użytkownik miał jak najwygodniej - stąd m.in. prosty do przerzucenia na Amigę plik LHA oraz DMS.

Mogę załączyć wymagane biblioteki (znalazłem nawet te z OS 3.0 na CDPD), choć mam pewne obawy.

Wiem, że taki program Installer można dystrybuować ze swoimi grami/programami - jest to napisane w pliku z licencją. Pytanie czy licencja na biblioteki systemowe też na to pozwala.

Te biblioteki są obecnie np. na dyskietkach Workbench 3.1 od Cloanto i Amiga Forever. Więc są dość łatwe do zdobycia.

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2022 20:02:34 przez Hexmage960
[#2714] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2713

Chciałbym by użytkownik miał jak najwygodniej


To zrób kompletną dyskietkę bootujacą, wtedy użytkownik będzie miał najwygodniej.

A dla chętnych do instalacji na HDD, napisz co mają zrobić, aby to ruszyło.
1
[#2715] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #2714

OK. Widzę, ze wiele programów na Amigę dystrybuuje tego typu pliki (w tym np. LoadWB), więc rzeczywiście nie powinno być z tym problemów.

Obawiałem się dotąd wrzucać te pliki do publicznego archiwum.

Chcę po prostu, by wszystko było legalne. Chciałbym wrzucić archiwum z grą na Aminet. Miałem też plan wypuścić grę na zasadzie shareware.

Ostatnia aktualizacja: 01.02.2022 20:38:58 przez Hexmage960
[#2716] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2715

Wrzucam jeszcze info, że przygotowałem obraz dyskietki z Magazynem v1.6b ze wszystkimi niezbędnymi plikami.

Umieściłem obraz dyskietki w archiwum LHA, bo przeglądarka internetowa traktowała DMS jako plik tekstowy.

https://coreprogramming.pl/Biezace/Magazyn/Magazyn1.6b_DMS.lha

To dla osób, które potrzebują wygodnej formy obrazów dyskietek gotowych do uruchomienia gry.
[#2717] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2716

@Norbert

Wydaje mi się, że ta wersja gry w postaci obrazu dyskietki DMS nie będzie tak potrzebna. Myślę, że każdy użytkownik Amigi sobie poradzi z LHA. Będzie mniej formatów do zarządzania.

Dzisiaj rozwijam panel gry. Przed każdym poziomem będzie wybór - gramy albo edytujemy bieżącą planszę (opcje edytora będzie trzeba włączyć w ToolTypes ikony).



Ostatnia aktualizacja: 02.02.2022 11:25:56 przez Hexmage960
[#2718] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2717

Hej,

Przepraszam za kolejne podbicie wątku - już nie będę więcej podbijać dopóki nie dokończę gry.

Jest już zrobione 50% poziomów, czyli 10 plansz. Postarałem się by były zróżnicowane - niektóre są bardzo ciekawe.

Proszę, wersja 1.6C do pobrania tutaj:

https://coreprogramming.pl/Biezace/Magazyn/Magazyn1.6c.lha

Czaszki utrudniają lokowanie skrzyń. Podpowiedź: możemy czaszkę tymczasowo zablokować skrzynią.

Panel nie wyświetla jeszcze punktów, a czaszki nie zadają obrażeń.

Pośrednie newsy, o ile będą - będę umieszczał na swojej stronie internetowej.

Pozostaje mi życzyć Wam miłej gry!
[#2719] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2717

Wydaje mi się, że ta wersja gry w postaci obrazu dyskietki DMS nie będzie tak potrzebna. Myślę, że każdy użytkownik Amigi sobie poradzi z LHA. Będzie mniej formatów do zarządzania


Ale to Ty wiesz co będzie lepsze dla użytkownika?
Nie wydaje mi się.
Gra ma tak małe wymaganie, że spokojnie zadziała z dyskietki.

Jeśli użytkownik będzie chciał, to sobie ją zainstaluje na HDD, a jak się uprze to i skorzysta z Workbench Generic.slave .
Dzięki tego będzie miał większa "władzę" nad grą, jak i Workbench na tym nie ucierpi, jeśli gra się "wykrzaczy"
[#2720] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2718

no i git,
przeszedłem już wszystkie plansze :), na piątej i na dziesiątej nie ma poruszających się czaszek
to menu po prawej to nic się nie dzieje pomimo że zbieram wisienki i skrzynki
ze dwa razy tylko użyłem resetu R
po resecie pojawia się kursor mysz i zostaje na planszy, na kolejnych też, nie przeszkadza ale możesz go ukryć i już
gra się przyjemnie, jak nie będziesz już grzebał w grafice a skupisz się na menu i dorabianiu plansz to niemożliwe ale widzę już koniec tej gry może w ciągu najbliższego miesiąca:)
gra się nie kończy ostatnia plansza jest pusta można chodzić ludzikiem "bez celu"

z braków to aż się prosi o dodanie gry na czas lub wskaźnika który "ucieka" z czasem da to rewalizację w grze dla użytkowników
ruchy czaszek mogły by być szybsze i inteligentniejsze, mogły by atakować ludzika jak się zbliża a tak można łatwo omijać te czaszki i szybko uciekać

generalnie pomimo tego długiego czasu powstawania tej gry gratuluję sukcesu
1
[#2721] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2720

@Jack Świdnik

Bardzo się cieszę, że gra i te 10 poziomów się spodobały. Dziękuję za zagranie i opisanie swoich wrażeń.

Po przejściu gry gra ładuje poziom 11, którego jeszcze nie ma.

Chciałem zrobić grę możliwie atrakcyjną i póki co staram się jak tylko mogę, by to zapewnić.

Czaszki będą zabierały energię symbolizowaną przez to serduszko na panelu. Na panelu też będzie liczba wisienek, które zostały do zebrania i skrzynie do ułożenia.

Oczekuj pełnej wersji - przy następnym newsie. Nie wiem dokładnie ile to potrwa.

@Norbert

Jeśli użytkownik będzie chciał, to sobie ją zainstaluje na HDD, a jak się uprze to i skorzysta z Workbench Generic.slave .
Dzięki tego będzie miał większa "władzę" nad grą, jak i Workbench na tym nie ucierpi, jeśli gra się "wykrzaczy"

Kolega niech najpierw sprawdzi grę w działaniu. Gra działa na ekranie systemowym. Użytkownik w każdej chwili może przejść na ekran Workbencha i wrócić do gry za pomocą klawiszy Amiga + N i Amiga + M.

Żeby gra zadziałała z HDD wystarczy mieć zainstalowany AmigaOS 3.x i pliki przenieść na dysk twardy oraz skopiować czcionkę do Fonts: o ile tej czcionki tam nie ma.

Staram się pisać grę zgodną z DOS i przyjazną dla systemu, bo tak mnie uczono.

Ale to Ty wiesz co będzie lepsze dla użytkownika?
Nie wydaje mi się.
Gra ma tak małe wymaganie, że spokojnie zadziała z dyskietki.

Nie kwestionuję, że gra nie zadziała z dyskietki, bo zadziała.

Zrobiłem DMS z plikami, ale miałem wątpliwości czy mogę tam zamieścić pliki nadal chronione licencją.

Od użytkownika wymagam tylko posiadania OS 3.0 i nic ponadto.

Póki co nikt nie skorzystał z DMS, dlatego pisałem że może nie być potrzebny.

Ostatnia aktualizacja: 02.02.2022 20:29:20 przez Hexmage960
[#2722] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2721

Od użytkownika wymagam tylko posiadania OS 3.0 i nic ponadto.

Aga musi być?
[#2723] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2722

Aga musi być?

Wystarczy ECS, czyli nowsze Amigi 500, 500+ oraz Amiga 600, 3000 itp. Gra korzysta z tzw. dużych Blitów (Blitter ECS potrafi przenosić większe obszary za jednym zamachem).
[#2724] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2723

kolego Minniat'cie...
gwoli scislosci OCS to A500 a ECS to juz A500+ i A600 czyli Super Agnus bo mial mozliwosc wyswietlenia wiekszej rozdzielczosci ok, racja
[#2725] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2724

Albo więcej pij przed postowaniem albo mniej:
- rozdzielczosc to denise, wymienialny miedzy płytami
- pamieć to agnus, ostatnia wersja była także w A500 z płytami rev8
[#2726] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@michal_zukowski, post #2725

a tak moj blad panie Żokol

a oczywiscie Super Denis a nie Super Agnus ok, racja


W kazdym razie, chodzi mi o to, ze w zadnej wersji A500 nie bylo ECS
[#2727] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2726

U kolegi Softirona gra działała, a z tego co wiem posiada on Amigę 500. Stąd ten wniosek o ECS.
[#2728] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2727

Wrzuciłem na serwer grę Magazyn w wersji 1.6d.

Jest już zapowiadane 20 poziomów.

Mechanika gry została dopracowana:
- Żeby przejść poziom, należy zebrać wszystkie złote monety na planszy,
- Żeby otworzyć bramy, należy ulokować skrzynie na miejsca docelowe, oznaczone krzyżykiem,
- Czaszki zabierają energię, którą możemy wzmacniać za pomocą wisienek.

Każda ulokowana skrzynia daje +50 punktów. Jest to rozliczane po przejściu poziomu.

Dalsze poziomy są dosyć trudne, dlatego też dodałem więcej szkoleniowych poziomów.

Celem gry jest zdobycie złotego pucharu - żeby tego dokonać trzeba przejść wszystkie poziomy.

https://coreprogramming.pl/Biezace/Magazyn/Magazyn1.6d.lha

Planowałem dodać dwie dodatkowe grafiki scenerii, ale nie wyglądały zbyt czytelnie. Być może dodam te grafiki w Bonus Packu. Gra pozbawiona jest tylko warstwy dźwiękowej.

Gra powinna być pozbawiona większych błędów.

Będę czekał na opinie. Życzę miłej zabawy.



Ostatnia aktualizacja: 04.02.2022 20:09:08 przez Hexmage960
[#2729] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2728

a masz opcję żebym mógł zagrać od planszy 11 bo 1-10 juz przerobiłem i nie chce mi się znowu przechodzić
rozumiem starania i wkład pracy przez lata co poświęciłeś na tą gre ale mi wystarczy zagrać jeden raz i tyle
więcej do tej gry nie wrócę bo inne czekają szeroki uśmiech
[#2730] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2729

Pierwsze 10 poziomów zostało rozszerzonych, na początku są też misje treningowe.

Jeżeli chcesz jednak pominąć któreś poziomy wpisz w konsoli: Magazyn <numer-poziomu> od którego chcesz zacząć.

Serdecznie Ci dziękuję, za to, że zagrałeś w moją grę i pisałeś swoje uwagi.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem