[#2791] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@QUAD, post #2790



Oryginał:


Ostatnia aktualizacja: 28.03.2022 01:04:49 przez mmarcin2741
[#2792] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2789

@Mailman

Dobrze, wrzucę to co mi się podoba najbardziej. Podmiana od strony użytkownika jest banalna, bo to pliki MED, ale i tak pewnie będę musiał to ułatwić.

@Snajper

Bardzo urocze te utwory, które podałeś. Lubię muzę z Lemmingów. Po głowie chodzą mi jednak jeszcze bardziej spokojne i wolniejsze utwory.

Kiedyś dawno dawno temu jak zrobiłem z bratem grę w AMOSie to dodaliśmy do gry 3 utwory przez nas skomponowane. Jeden z nich ułożył brat z kolegami.

Znalazłem kilka fajnych utworów Public Domain i aż korci mnie by je troszkę przerobić na potrzeby mojej gry.

@QUAD
@MMarcin2741

W grach logicznych moje ulubione melodie pochodzą np. z Marblelous. No ale tu autorem jest Volker Tripp, czyli sam Jester.

Często słucham muzykę z One Step Beyond.

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2022 01:24:51 przez Hexmage960
[#2793] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2792

Hej, wrzucam moduł muzyczny, który skomponował dla mnie Marcin Białobrzewski na potrzeby Magazynu.

Moduł skonwertowany do MP3: https://coreprogramming.pl/Muzyka/Magazyn.mp3

Proszę podzielcie się opinią, czy Wam się podoba.

Kiedyś też AceMan zaczął komponować dla mnie utwór do Sokobana (nie był to jeszcze Magazyn). Mam ten początek też u siebie.

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2022 08:17:15 przez Hexmage960
1
[#2794] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2793

ja bym to zrobił lepiej. Tylko nie mam tyle czasu, żeby się opierdzielać jak Marcin Białobrzewski. siedzi, pije i chrupki Nawet nie chciało mu się zrobić dobrego sampla, tylko jakieś piknięcia.
[#2795] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2793

Moduł ok. Nawet nie trzeba zmieniać. Idealnie pasuje do gry logicznej.
1
[#2796] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2793

O, jak Ci się udało namówić Spectrę na zrobienie modułu? :)

Też myślę, że dobrze pasuje.
[#2797] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jazzcat, post #2796

Autor tej muzyki zaoferował mi pomoc na mojej stronie Amiga Developer na Facebooku. Znam go pod nickiem Martin Bee.

Bardzo się cieszę, że utwór się podoba.

Zamieszczę go w grze, ale dam też większy wybór modułów, bo gusta są różne - i poziomów jest dość sporo.

Ciekawe jak się to będzie komponować z dźwiękami. Ale tutaj muszę ogarnąć ProPlayer z MEDa.

Ostatnia aktualizacja: 28.03.2022 11:14:20 przez Hexmage960
1
[#2798] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2793

Modul fajny ale w 3:40 trzeba by go uciac, bo pozniej autorowi sie chyba popsul tracker. Pozniej tego sie sluchac nie da, jakies poplatanie nutek z brzeczeniem
1
[wyróżniony] [#2799] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2793

Mnie się podoba OK
[#2800] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2797

Ciekawe jak się to będzie komponować z dźwiękami. Ale tutaj muszę ogarnąć ProPlayer z MEDa.

Może lepiej zerknij na ptplayer. Nowoczesny i wciąż rozwijany player. Wygląda na łatwy w użyciu, ale w razie problemów, pisz do PHX'a. OK
[#2801] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@forge, post #2800

Jak cos to moge pomoc w tej sprawie. Po wielu bojach ogarnalem ten replayer.
[#2802] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #2801

@Forge

Dziękuję za link.

Okazuje się, że replayer do MEDa wyłącza DMA kanałów dźwiękowych - pewnie dlatego wcześniej nie udało mi się połączyć muzyki i efektów dźwiękowych stosując ten replayer.

@Phibrizzo

Czy ten replayer od Franka Wille jest zgodny z systemem w odpowiednim stopniu, tzn. czy działa w wielozadaniowości? W readme nie znalazłem informacji o alokacji kanałów.

Rozumiem, że nie można sobie zwolnić kanału na efekty dźwiękowe, zamiast tego ten replayer wprowadza własną obsługę umieszczania efektów dźwiękowych w kanałach.

Bo ja chciałbym puszczać muzykę w replayerze, a dźwięki puszczać poprzez audio.device.

Ponieważ kiedyś napisałem swój replayer modułów Protrackera i MEDa, to powinienem sobie poradzić. Marzyłby mi się taki, który używa tylko wybranych kanałów, a resztę kanałów zostawić wolną.
[#2803] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #2801

Hej Phibrizzo, czy ten atrybut mt_musicmask pozwala rezerwować kanały na muzykę i dźwięki?

P.S. Już rozumiem, te kanały przeznaczone tylko na muzykę nie będą używane przez efekty dźwiękowe.

Sprawdzę ten replayer w działaniu, ale będę starać się też przygotować własny, który alokuje kanały.

Od wczoraj i tak studiuję device'y Amigowe, bo chciałbym się dowiedzieć jak prawidłowo używać requestów IOAudio.

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2022 10:26:30 przez Hexmage960
[#2804] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2803

Tak, ten replayer dziala w multitaskingu. Procedura odtwarzajaca muzyke dziala w tle.
Osobiscie mam poustawiane tak ze replayer przy odtwarzaniu efektow dzwiekowych sam dobiera najbardziej odpowiedni kanal.

Jesli go bedziesz uzywal to zwroc uwage na to ze musisz sprawdzic na jakim procesorze jest odpalona gra.
Nalezy w przypadku 010+ pobrac dane z rejestru VBR. Inaczej muza bedzie grac tylko na 000.

Jak cos, to sluze zrodlami.
[#2805] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #2804

Dziękuję za informację. Widzę, że ten rejestr VBR trzeba przekazać jako parametr do funkcji inicjującej player _mt_install_cia.

Widzę, że będę musiał zastosować funkcję Supervisor() by odczytać ten rejestr w trybie nadzorcy.

Procesora nigdy nie wykrywałem - pewnie należy odczytać pole AttnFlags z ExecBase.

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2022 12:29:17 przez Hexmage960
[#2806] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2805

A może byś poprosił Spectrę, żeby zostawił 1 track wolny na efekty dźwiękowe? Tak jak np. w modułach z Elfmanii autorstwa Heatbeata. Wiem, trochę to roboty, ale rezultat przezacny.
1
[#2807] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jazzcat, post #2806

Ten utwór używa właśnie 3 kanałów. Ustalałem to z muzykiem.

@Selur

Właśnie ta dalsza część utworu podoba mi się najbardziej.
1
[#2808] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #2795

Dokładnie.
[#2809] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2805

Jak lubisz systemowe rozwiazania to wystarczy uzyc SetIntVec/AddIntVec oraz RemIntVec. Ale to trzeba by troche obsluge przerwan przerobic. Wtedy VBR nie jest do niczego potrzebny.
[#2810] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2805

Widzę, że będę musiał zastosować funkcję Supervisor() by odczytać ten rejestr w trybie nadzorcy.

Nie jest to takie straszne. Zerknij na ten kod na ktorym testowalem tego playera.
Zwroc uwage na funcje APTR GetVBR(void);
link

Ostatnia aktualizacja: 29.03.2022 23:06:54 przez Phibrizzo
[#2811] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #2810

Dziękuję Phibrizzo za wrzucenie swojego kodu. Bardzo mi się przydał.

Koledzy: Wrzucam ostateczną wersję planszy tytułowej do gry. Wiem, że maluję dosyć przeciętnie, ale mimo to uważam że robię postęp.

Przynajmniej widzę duży postęp tego obrazka w stosunku do poprzednich "plansz tytułowych" i animacji wprowadzającej do Magazynu, które w wątku się pojawiały.

Widać tu lepsze kształty, czy rozlokowanie elementów w widoku.

Obrazek jest rozwinięciem tamtej ciężarówki. Jest kilka elementów fajnych jak ta droga z kamyczkami czy liście.

Wykorzystuję motyw z "wychodzeniem" obrazka z ramy. Praca przygotowana w DPaint V. Jest to moja pierwsza praca, którą podpisałem.

Jeśli chodzi o moje zdrowie - oceniam że jest lepiej i coraz częściej praca wychodzi mi nieźle. Problemy czasami niestety w niektóre dni powracają.

Czuję się dosyć zdrowo, ale choroba jest przewlekła. Nie wiem dokładnie ile potrwa jeszcze leczenie, choć jego efekty widzę w codziennym działaniu jak na dłoni.

Serdecznie pozdrawiam i miłego oglądania. Wrzuciłem obrazek do Graffiti oraz na moją stronę na FB.

P.S. Link do postu na FB.

O bonusowych poziomach będę informować w dalszej kolejności.

2
[#2812] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2811

ale mimo to uważam że robię postęp.

3
[#2813] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2811

Jest postęp w Twoim rysowaniu, ale mimo to uważam, że ten obrazek wygląda zbyt amatorsko na planszę tytułową. Robert poproś kogoś zajmującego się grafiką o obrazek z ciężarówką, a sam skup się na kodowaniu. Sam nie ogarniesz wszystkiego. Albo ogarniesz, ale ucierpi na tym poziom pracy. Grafika w grze - kafelki, chłopek, itd. są spoko i podobają się moim laickim oczom, ale ekran tytułowy wg mnie powinien zrobić grafik. Ty, z całym szacunkiem, jesteś programistą próbującym grafikować.

PS Ten Twój obrazek jest ładny, ale potrzebne jest coś co wyrywa z butów ;)

Ostatnia aktualizacja: 12.04.2022 23:29:38 przez mastaszek
[#2814] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2813

kurde chyba mam de jave czy jak to sie zwie ale obrazek tytulowy powstal gdzies na poczatku tego watku i to w kilku wersjach
1
[#2815] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2811

To STAR 266 skoro ma 3 osie ?
1
[#2816] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2813

@Mastaszek

Rysowanie lubię od dziecka. W podstawówce rysowałem z kumplem, głównie postacie i komiksy. Matmę i informatykę też lubiłem i mi zostało.

Problem z kodem bywał większy niż z grafiką, więc rozumiesz.

Robię w miarę swoich możliwości. Widać, że skompletowanie niektórych elementów gry wychodzi mi ciężej.

Wygląda to troszkę amatorsko, ale Magazyn nie musi być grą profesjonalną. Chciałem by była to mała gra - ale ukończona, z wieloma poziomami i taka, w którą można pograć dłużej.

Nie angażuję nikogo do grafiki z dwóch dodatkowych powodów:

- Sam ćwiczę rysowanie. Sam przyznałeś, że wychodzi mi lepiej,
- Nie chcę nikogo obarczać moimi problemami, które występują, choć w mniejszym stopniu.

Akurat w przypadku tego obrazka obrałem sobie sztywną paletę barw z gry. Nie dostosowałem palety na potrzeby obrazka i wykorzystałem zaledwie kilka kolorów - co dodatkowo za nim przemawia.

Lepsze grafiki i współpracę zostawiam sobie na przyszłe projekty. Być może sam - po dalszym treningu - będę już potrafił je przygotować. Szczególnie dotyczy to dużego formatu.

@Selur

Tak, próbowałem rysować podobne motywy wcześniej - z gorszym rezultatem.

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2022 04:33:36 przez Hexmage960
1
[#2817] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hubez, post #2815

To STAR 266 skoro ma 3 osie ?

To wygląda na jakiś elektryczny pojazd. Starem chyba nie można
jeździć po lesie i nieutwardzonej, polnej drodze.

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2022 04:36:53 przez mmarcin2741
[#2818] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hubez, post #2815

to zmodyfikowany ruski czołg.
1
[#2819] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2817

to jest skrzyzowanie SMARTA z dostawczym ŻUKiem, taka polska mysl techniczna pomysł
1
[#2820] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2811

a na poważnie - mi w tym obrazku podoba się drzewo, trawka z przodu i droga z kamieniami. Rysowane jakby odręcznie, mają w sobie coś komiksowego typu intro z Superfroga (z całym brakiem szacunku dla superfroga ;)).
i może jeszcze chmurka. Natomiast nie pasuje mi tu głównie ciężarówka i kanciasta forma obrazka w postaci odgraniczonego wyraźnie prostokątu. Niebo bym trochę uładnił, dwa kolory to wydaje się być trochę za mało do uzyskania efektu przyjemnego dla oka gradienta.
płotek od biedy może być, choć też bym zmienił styl na ten, w którym narysowane drzewko. Bo te dwa różne style - drzewkowy i "linia od punktu A do punktu B, powtórzyć co n pikseli" - wyraźnie się gryzą.

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2022 05:34:00 przez snajper
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem