[#2731] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2729

Czemu szkoda czasu? Pierwsze 10 poziomów to jakieś 15 minut gry. Ja przeszedłem raz na winuae i raz na Amidze. Jutro wrzucę najnowszą wersję na Amigę i pogram znowu
A jak chcesz więcej poziomów z możliwością wyboru to zapraszam do windy mojej wersji Sokoban nie ma czaszek i wisienek ale jest trudno.
[#2732] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2731

spoko spoko, jak sa rzeczywiście inne to 1-10 to przerobie znów :)
a kolego tukinem wybacz nie jestem na czasie w Twoim wątku i musisz poczekać trochę aż znajdę chwię na Twoje gry, kolega Hex ma pierwszeństwo na ppa
[#2733] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2730

no i super, rzeczywiście od pierwszej planszy jest zupełnie inaczej są inne niż w poprzedniej wersji, widać postępy prac, w sumie nie wiem ile przeszedłem plansz może 12-14, jest ciekawiej ale dalej twierdzę że jeden raz wystarczy na zagranie

na plus
- poruszanie czaszek szybsze
- animacje drzwi
- energia maleje można stracić życie przy czaszkach
- poziom urozmaicenia plansz
- plansze sa bardziej skomplikowane daje to większy wysiłek umysłowy
- na prawym menu coś się w końcu dzieje


na minus
- nie wiem dlaczego zrezygnowałeś z kluczy ale ich brak, są monety ale to nie to samo co klucze, po co tak mieszasz, zdecyduj się w końcu
- brak informacji na której planszy jestem
- dalej nie ma końca ta gra, wystarczy reset aby grać od początku, brak limitu żyć
- moim zdaniem powinno być więcej czaszek

oraz mam takie cuda jak wciskam klawisze
[#2734] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2733

Czy to nie Saper w Magazynie ?
3
[#2735] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2734

o widzisz nie pomyślałem o tym że to może być saper, taka bonusowa plansza z magazyn-ierze na dzień dobry
OK
[#2736] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2733

Cieszę się, że gra zebrała więcej plusów niż minusów.

oraz mam takie cuda jak wciskam klawisze

To jest funkcja edytora plansz, której omyłkowo nie wyłączyłem. Polom i obiektom przypisuję numer wydarzenia. W ten sposób łączę np. skrzynie i drzwi.

- nie wiem dlaczego zrezygnowałeś z kluczy ale ich brak, są monety ale to nie to samo co klucze, po co tak mieszasz, zdecyduj się w końcu

Uznałem, że wystarczy, żeby po ułożeniu skrzyń otwierały się drzwi od razu.

- brak informacji na której planszy jestem

Fakt, aktualnie tylko symbol bohatera na dole pokazuje progres w przechodzeniu gry.

- dalej nie ma końca ta gra, wystarczy reset aby grać od początku, brak limitu żyć

Tak, limit żyć warto wprowadzić.

- moim zdaniem powinno być więcej czaszek

Na dalszych poziomach jest sporo trudniej. Na etapie 17 są wąskie korytarze i 2 czaszki i masa problemów.

Ostatnia aktualizacja: 04.02.2022 23:40:57 przez Hexmage960
[#2737] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2736

Przeszedłem. Bardzo wciągająca jest :) niektóre poziomy zmuszają do sporego myślenia. Moje spostrzeżenia są następujące:

- wprowadziłbym poziom trudny, w którym byłaby określona ilość restartów poziomu
- w poziomach z owocami można nabić łatwo mnóstwo żyć zbierając owoc i restartując w kółko
- brak numeru poziomu, tak jak już tu wcześniej wspomniano
- lekką animację czaszek bym wprowadził (np. ruszającą żuchwą), o ile to by nie spowolniło gry
- aż prosi się o ekran startowy z dużym naszym bohaterem siedzącym na napisie "MAGAZYN" oraz powinno być, kto wydał grę i rok produkcji
- dowolny dźwięk dodany do gry umiliłby rozgrywkę

Jeśli chcesz wydać wersję shareware, to pewnie 5 pierwszych poziomów będzie za darmo, a reszta po wprowadzeniu odpowiedniego "kodu".

Co do reszty, to jak pisałem, gratuluję napisania gry :) Szata graficzna, płynność i kolorystyka na plus :) Na pewno moim zdaniem gra warta komercyjnego wydania. Gry logiczne zawsze znajdą swoich fanów.
3
[#2738] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2734

Ja też myślałem, że Hex wprowadził elementy sapera do magazynu, nic dziwnego, że magazynier spotyka czaszki na swojej drodze, jak wszystko jest zaminowane :)
[#2739] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2737

- lekką animację czaszek bym wprowadził (np. ruszającą żuchwą), o ile to by nie spowolniło gry

Tak, myślałem o animacji czaszki kiedy odbiera energię.

- aż prosi się o ekran startowy z dużym naszym bohaterem siedzącym na napisie "MAGAZYN" oraz powinno być, kto wydał grę i rok produkcji

Tak, ekran startowy dodam. Myślałem o intrze, w którym jest demonstracja kilku poziomów i pojawiają się kolejne literki napisu "MAGAZYN".

- dowolny dźwięk dodany do gry umiliłby rozgrywkę

W dźwięku kuleję najbardziej, przyznam. Coś pomyślę.

- w poziomach z owocami można nabić łatwo mnóstwo żyć zbierając owoc i restartując w kółko

To jest błąd, który poprawię. W grze pojawiają się też glitche (drzwi znikąd).

- wprowadziłbym poziom trudny, w którym byłaby określona ilość restartów poziomu

Ustalenie poziomu trudności jest zadaniem dosyć trudnym.

Jeśli chcesz wydać wersję shareware, to pewnie 5 pierwszych poziomów będzie za darmo, a reszta po wprowadzeniu odpowiedniego "kodu".

Gra jest udostępniona pełna, nie ma ograniczeń.

Zagrałem w grę jeszcze raz i kilka etapów w środku będę poprawiał. Większość etapów jest ciekawych, ale są też słabe. Poziom trudności rośnie troszkę za wolno.

Będę dodawał dodatkowe scenerie do istniejących poziomów. W zasadzie jedną dodatkową mam już przygotowaną. Gra już teraz obsługuje scenerie (w katalogu Data1 znajdują się pliki Scenery.iff).

Z ciekawostek, to chciałbym dodać możliwość modyfikacji gry dla programisty. Postaram się udostępnić później API (Application Programming Interface) gry. Dzięki temu będzie można dostosować grę do własnych potrzeb, dodając np. własne elementy i zmieniając zachowanie gry. Nie jest to trudne do zrobienia i nie kosztuje mnie dodatkowego nakładu pracy.

Tutaj nagranie. Film kończy się na 19-tym poziomie. Znając rozwiązania przejście zajęło mi 15 minut, kilka razy popełniłem błąd.



Ostatnia aktualizacja: 05.02.2022 11:51:37 przez Hexmage960
3
[#2740] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2739

Czemu temu skrzatowi się nie poruszają buty przy chodzeniu? ma elektrowrotki? Nie lepiej zrobic 2 klatkową animacje?
1
[#2741] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2739

Co do dźwięku, to nie wiem jak działa język C, ale myślę że też jest na zasadzie banku sampli. Ja w swoich grach ściągałem darmowe sample dźwiękowe, które konwertowałem do dźwięku IFF mono.

Jeśli chodzi o poziom trudności, to nie chodziło mi o inną inteligencję czaszek, czy utrudnienia, tylko lekka zmiana zasad, np. mniej owoców lub zasada, że masz określoną ilość żyć. Resetujesz poziom, tracisz życie. Czaszki wyczyszczą Ci serduszko, to też tracisz życie. Stracisz wszystkie życia, grasz od nowa. Przejdziesz wszystkie poziomy, wędrujesz do HIGHSCORE. Takie proste zależności dla poziomu trudnego

Wstawiłbym na koniec ekran Highscore, jak magazynier siedzi przed halą i pali papierosa, a przy Game Over zostaje zwolniony z pracy szeroki uśmiech
[#2742] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@michal_zukowski, post #2740

No bo mu zmarzły nogi
[#2743] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2739

Z przeszkadzajek poza czaszkami dałbym jeszcze jakieś lasery czy karabiny, wyrzutnie rakiet w ścianach, coś w stylu jak w Robbo.
Trafienie w gracza zabiłoby go, a trafienie w skrzynię pociskiem rozwalało by ją ( wtedy na trudniejszych planszach można by dać jakąś nadmiarową ), a zasłonięcie lasera skrzynią blokowałoby go torując bezpieczną drogę powyżej.

Klucze nie były złym pomysłem, ponieważ można by je umieścić w niebezpiecznych miejscach i na niektórych planszach trzeba by otworzyć jakieś drzwi ( a na planszy dzwi byłoby więcej niż jedne) żeby skończyć ją, bo np. za jednymi z drzwi byłaby skrzynia, a ułożenie wszystkich skrzyń otwiera wszystkie drzwi, klucz otwiera tylko jedne drzwi i znika ( zostaje w zamku )

Wisienki też bym zostawił, ale w charakterze bonusów np. po zjedzeniu wisienki czaszki stają na 30 sekund, albo na krótko otwierają się wszystkie drzwi, albo przestają strzelać pociski i promienie lasera ?
albo wszystkie z tych rzeczy w zależności od koloru wisienek ?
a wisienki szybko zmieniające kolor miałyby bons taki jaki kolor w chwili zjedzenia, a jakby się trafił kolor czarny ( lub robaczywa ) to byłoby jakieś utrudnienie, np. przez 30 sekund czachy dostają speeda x2, albo zmieniają kierunek w stronę gracza


Ostatnia aktualizacja: 05.02.2022 12:26:10 przez UJP
1
[#2744] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2739

Ciesze się, że Magazyn powoli nabiera kształtów a termin
wydania pełnej wersji zbliża się nieuchronnie.
[#2745] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2741

@Tukinem
Jeśli chodzi o poziom trudności, to nie chodziło mi o inną inteligencję czaszek, czy utrudnienia, tylko lekka zmiana zasad, np. mniej owoców lub zasada, że masz określoną ilość żyć.

Jasne. Myślę, że określona liczba żyć np. 3/5 w zależności od poziomu trudności to dobry pomysł.

@UJP

Dziękuję bardzo za sugestie, ale generalnie myślę, że nie będę już grzebał za bardzo przy elementach. Aktualnie czyli 20 poziomów jest OK. Dodatkowe scenerie, tzn. na poziomach 1-5, 6-10, 11-15 i 16-20 uatrakcyjnią grę.

Nie wykluczam, że jeszcze jakiś prosty element dodam.

@Michał Żukowski

Animacja butów jest, ale na wideo nie jest tak widoczna.

@Mmarcin2741

Gra jest prawie gotowa - zawsze można coś dodać/usprawnić, byle w granicach rozsądku. Chciałbym przede wszystkim:

- Poprawić kilka poziomów w środku gry,
- Dołączyć scenerie (muszę je jeszcze dopracować),
- Znaleźć i dołączyć dźwięki oraz ewentualnie muzykę.

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2022 13:11:09 przez Hexmage960
[#2746] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@UJP, post #2743

Z przeszkadzajek poza czaszkami dałbym jeszcze jakieś lasery czy karabiny, wyrzutnie rakiet w ścianach


o to, to, to!


3
[#2747] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@michal_zukowski, post #2740

Nie lepiej zrobic 2 klatkową animacje?


Ewentualnie użyć poprzedniej wersji kodu, w której już były zaimplementowane te animacje. Ale wtedy gra byłaby już dawno gotowa, najwyraźniej nie chodzi o to by ją ukończyć, tylko by rok po roku zapowiadać jej "ukończenie" informując o kolejnych "finalnych wersjach" o kolejnych numerach, cyklicznie kasując i pisząc kod na nowo, po czym "porządkując" i "usprawniając" a następnie znowu go kasować.

3
[#2748] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2746

To i dobrze jak by nasz panopek miał jakieś uzbrojenie. Strzelało by się do tych czaszek wyrzutni itp.
A skrzynek używało pchając je i zgniatając przeciwnika o ścianę. Jak w Pengo pomysł
1
[#2749] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2747

Zrobiłem już ustalone 20 poziomów. Przyznam, że dotąd nigdy tylu etapów do żadnej gry nie zrobiłem.

Gra jest w kontekście liczby poziomów i grywalności ukończona. Przynajmniej minimum.

Poprawiam teraz parę rzeczy i uzupełniam.

Urozmaiciłem etapy dwiema dodatkowymi sceneriami - poniżej zrzuty ekranu. Scenerie zmieniają się co 4 etapy.

Nowa wersja 1.6e do pobrania:

https://coreprogramming.pl/Biezace/Magazyn/Magazyn1.6e.lha







Ostatnia aktualizacja: 05.02.2022 17:18:55 przez Hexmage960
5
[#2750] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2749

Powinieneś jeszcze ze 100 poziomów dodać. Robisz ten engine ze 3 lata, a chcesz się wykpić dwoma dniami pracy nad poziomami do gry? Gdzie tu sens całej tej pracy?
1
[#2751] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #2750

Jest edytor, możesz mu pomóc. Taki zaprawiony w bojach wojownik gamedevu jak Ty, może zrobić 50 poziomów przed śniadaniem i drugie 50 po obiedzie.
6
[#2752] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Krashan, post #2751

A jakby kazdy bojownik z PPA, zrobil chocby 1 poziom, to magazyn mialby pierdylion poziomow i to wielopoziomowych ok, racja
5
[#2753] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #2750

Tak jak pisałem nigdy dotąd 20 poziomów do żadnej ze swoich gier nie zrobiłem, a co dopiero 50.

Zrobiłem te poziomy i się w końcu udało.

Przy czym przy 20 poziomach miałem trudności, by gra nie była monotonna.

Wykpić się nie chcę - będę poprawiał błędy i uzupełniał resztę braków, przy czym chcę się zmieścić w jakimś terminie ukończenia prac.

Ostatnia aktualizacja: 05.02.2022 20:28:06 przez Hexmage960
[#2754] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Krashan, post #2751

Ale czemu ja miał bym robić poziomy, skoro to gra Hexmaga? Bez sensu pomysł
2
[#2755] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #2754

Czemu.bez sensu? Wtedy gra byłaby wydana pod szyldem: Anioł Hexmage....
[#2756] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojtekX, post #2755

To faktycznie ma sens OK
[#2757] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@WojtekX, post #2755

Chyba chciałeś napisać: "Alternatywy 4".
[#2758] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #2757

Dokładnie z tąd jest ten mój Anioł
1
[#2759] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2749

Poprawiam teraz parę rzeczy


A "pióro" na kapeluszu jak było skopane, tak jest nadal skopane.

1
[#2760] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2759

Hej,

Ja tylko wrzucę informację - zapowiedź, że pracuję nad Bonus Packiem do Magazynu, który będzie zawierać sumarycznie 30 poziomów.

Oprócz 10 nowych poziomów, będzie też zawierać intro, funkcjonalny edytor i parę dodatkowych atrakcji.

Wrzucam tę informację zawczasu po to, by uniknąć oskarżeń, że nie odzywam się długi czas w wątku i co jakiś czas robię zamieszanie. Pracuję nad grą.

Chciałbym też serdecznie przeprosić wszystkie osoby, które testowały moją grę na przestrzeni ostatnich wielu miesięcy - przede wszystkim za taki, a nie inny sposób pracy i uaktualnień.

Są to w kolejności alfabetycznej m.in. koledzy: Alex, Jack Świdnik, Marskow, Snajper, Softiron, T-bone, Xylaz. Przepraszam jeśli o kimś zapomniałem.

Gra Magazyn pozwoliła mi w końcu przerwać złą passę w moich projektach. Dawniejsze projekty nie dotarły do takiego etapu (20 poziomów), no i w końcu zabrałem się za jeden projekt. Kosztowało to sporo czasu. Najtrudniej mi było zdecydować się na jeden kształt gry, ale i tutaj udało się coś wypracować.

Chciałbym też podziękować za stały doping i wsparcie na dobre i na złe.

Ostatnia aktualizacja: 15.03.2022 18:09:59 przez Hexmage960
3
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem