[#2881] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2880

Luz, zbliżamy się dopiero do 3000 postów.
[#2882] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mikecios, post #2881

...raczej do 2025 ale roku
2
[#2883] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2877

Zagrałem dzisiaj w wersję 1.6 i też mi ten bug graficzny wyskoczył. Dodatkowo od siebie mogę wpisać trzy rzeczy:
1) chodząc po trzecim polu od dołu robi się dziwne mruganie (zarówno magazynier, jak i czaszki i skrzynie)
2) wskaźnik myszki raczej nie będzie potrzebny w grze, a zasłania tylko obraz
3) dodałbym na ekranie nr aktualnego poziomu, w którym się znajdujemy

Reszta super. Jeden poziom jest okropnie wymagający myślenia, żeby go przejść

Ostatnia aktualizacja: 04.06.2022 23:40:04 przez tukinem
[#2884] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2883

1) Tak się dzieje, bo jest pojedyncze buforowanie. Po prostu grafika jest rysowana, podczas jej wyświetlania.

2) Moja gra działa pod systemem, dlatego ten wskaźnik myszy jest widoczny. Mogę go oczywiście schować.

3) W tej wersji postać bohatera u dołu ekranu idąca po złoty puchar to symbolizuje. Im bliżej pucharu - tym dalszy poziom.

Przyznam bez bicia, że miałem tydzień syty, ale przez ostatnie kilka dni troszkę namotałem w kodzie logiki gry. Podjąłem kilka niefortunnych decyzji projektowych.

Dla przykładu wprowadziłem tablicę funkcji obsługi typów obiektów, ale bez pomyślunku, przez co nie mogłem wykrywać sytuacji, kiedy skrzynia opuszcza oznaczone pole.

Proszę mi wybaczyć, bo niektóre te problemy są poza moją kontrolą.

Wczoraj udało mi się to przezwyciężyć i wyjść znów na prostą. Na szczęście kod jest dobrze podzielony i większość kodu jest gotowa. Czeka mnie podmiana kilku plików.
[#2885] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2883

2) wskaźnik myszki raczej nie będzie potrzebny w grze, a zasłania tylko obraz


odp:
2) Moja gra działa pod systemem, dlatego ten wskaźnik myszy jest widoczny. Mogę go oczywiście schować.
3) W tej wersji postać bohatera u dołu ekranu idąca po złoty puchar to symbolizuje. Im bliżej pucharu - tym dalszy poziom.


widzisz, kursor jest potrzebny do mierzenia levelu. To ciekawa koncepcja, bo nigdy dotąd niespotykana w grach. A w informatyce cenione są nowatorskie rozwiązania.
- Na którym poziomie jesteś?
- Czekaj, zmierzę... Jeden... dwa... 11 kursorów od lewej.
Hexmage go schowa, a później będzie płacz i znowu pretensje, że nie wiadomo, który level. Nie chowaj kursora, Hexmage.

Ostatnia aktualizacja: 05.06.2022 09:13:25 przez snajper
2
[#2886] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2885

Hej,

1. Do gry dodałem jeszcze jeden rodzaj kafelka - pękniętą podłogę. Taka podłoga ma ograniczoną wytrzymałość. Można przepchnąć skrzynię tylko 2-3 razy. Myślę, że doda to więcej urozmaicenia do poziomów Sokobana.

2. W grze zastosowałem usprawniony system animacji. Działają już animowane kafelki. Na polu mogą być dwa obiekty - wchodzący i wychodzący. Aktywnych obiektów może być wiele. Rysowanie odbywa się po kafelkach, tzn. rysowane są oba fragmenty obiektów - w podwójnym buforowaniu. Działa to super.

3. W grze zastosuję system haseł do poziomów. Będą to zwyczajne słowa po angielsku. Chciałbym też dodać możliwość cofania posunięć (o ile to możliwe).

Poniżej zrzut ekranu z działającej gry w wersji v1.7 - testuję nowy typ kafelka:



Ostatnia aktualizacja: 21.06.2022 09:28:44 przez Hexmage960
2
[#2887] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2886

Najtrudniejsze w cofaniu ruchu będzie cofnięcie ruchu czaszek moim zdaniem.

Co do kafelków po których można kilka razy stanąć, proponowałbym, że po każdym stąpnięciu na taki kafelek będzie się zmieniać jego grafika na coraz bardziej pęknięty. Wtedy gracz zda sobie sprawę że każdy kolejny ruch może być wtopą
[#2888] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2887

@tukinem czytałeś moze od poczatku ten wątek? Pytam z ciekawości
4
[#2889] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2887

Najtrudniejsze w cofaniu ruchu będzie cofnięcie ruchu czaszek moim zdaniem.

Tak, też tak pomyślałem. Ale przypomniało mi się, że jest narzędzie, które umożliwi cofanie ruchów bohatera.

Może spotkałeś się z czymś, co się nazywa "powtórkami" - ang. replay. Otóż nagrywają one przebieg gry. Jest to po prostu lista akcji wykonywanych podczas gry. Można ten przebieg zapamiętywać.

Jest to bardzo oszczędna struktura. Powtórki nawet półgodzinne w bardzo złożonych grach mogą zmieścić się w kilkunastu kilobajtach - bo tam są np. tylko ruchy joysticka itp.

Tutaj bym zapamiętywał przebieg ostatnich kilku akcji. Musiałbym wiernie odtworzyć rozgrywkę sprzed np. pół minuty - zapamiętując kolejne akcje i dokładny czas ich wykonania (klatkę animacji).

Zadanie nie jest trywialne, dlatego jeszcze zobaczę, czy uda mi się je wykonać.

W każdym razie w Sokobanie ujęło by to frustracji po omyłkowych ruchach - więc byłoby przydatne.

Co do kafelków po których można kilka razy stanąć, proponowałbym, że po każdym stąpnięciu na taki kafelek będzie się zmieniać jego grafika na coraz bardziej pęknięty. Wtedy gracz zda sobie sprawę że każdy kolejny ruch może być wtopą

Tak w istocie już jest, co powinno być widoczne na ilustracji. Są trzy stadia, póki co skrzynia wpada w dziurę przy trzecim przepchnięciu przez to pole.

Chciałem dodać jeszcze troszkę więcej animacji. Aktualnie sporo rzeczy już śmiga, ale potrzebuję jeszcze trochę czasu by dopiąć wszystko.

@Jack Świdnik

Wątek jest jaki jest. Były chwile dobre i złe. Bardzo przepraszam za to, że wielokrotnie popełniałem duże błędy. Nieznaczny postęp w moim działaniu powinien być widoczny.

Aktualnie gra śmiga - ale muszę uzupełnić te brakujące elementy - przed publikacją.

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2022 21:53:20 przez Hexmage960
[#2890] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2889

Hex, nic już więcej nie dodawaj bo nigdy nie skończysz. Dodawanie zostaw sobie na część drugą, będziesz miał na to kolejne kilka(naście?) lat.

Ostatnia aktualizacja: 21.06.2022 22:13:38 przez AmiClassic
2
[#2891] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2888

Od samego początku ok, racja może nie z jakąś dokładnością, bo nie wiedziałem wtedy nic o programowaniu na Amidze. Ale zapadły mi w pamięć te pierwsze grafiki Magazynu. Te "egzotyczne" takie jak w Egipcie. Podobało mi się to
[#2892] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #2890

będziesz miał na to kolejne kilka(naście?) lat

Moderatorzy już mrożą szampana albo coś mocniejszego, bo, jakby nie patrzeć,
blisko 100 stron wątku to nie w kij dmuchał.
[#2893] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2891

bylo nie bylo, najlepsza graficzka to mapa z ukrytymi skarbami, ktora bardziej pasuje do jakiegos RPg'a

6
[#2894] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2886

Ale po co Ci cofanie ruchu? Jaki to ma sens? Dajesz hasla do kazdej planszy. Od kazdej planszy mozna wystartowac. Kazda plansza jest gora na 5 minut grania, jak ktos potrafi grac. Limitu czasu w tej grze nie ma. Cofanie ruchu moze ma jakis minimalny sens dla betetesterow a nie dla zwylych graczy. Peknieta podloga zabija gracza czy tylko blokuje przejscie?
1
[#2895] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2892

Tylko czy wszyscy forumowicze obecni w tym wątku tego dożyją?
1
[#2896] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #2895

Raczej.. na pewno nie ale moze ich wnuki
1
[#2897] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #2890

Dziękuję za dobre rady. To cofanie ruchu dodam tylko jeżeli się uda.

Chciałbym dokończyć tą grę z 30 etapami i jestem już blisko. Poprzednia wersja posiada 20 etapów.

To nie jest tak, że ja umyślnie gry nie dokańczam. Po prostu jeszcze walczę ze swoimi dolegliwościami.

Licencjat z informatyki dopiero co w październiku 2021 zdobyłem.

Nieregularność prac jest największym problemem, ale ta nieregularność była 100 razy większa 2 i 3 lata temu. Obecnie pisze mi się nieźle, gra nabrała kształtów od dłuższego czasu!

Po zakończeniu tego projektu chciałbym zabrać się za następny. Mam przecież swoje marzenia, plany. Ale przed następnym projektem chcę jeszcze trochę poćwiczyć.

Póki co zakończenie tego projektu powinno być już niedługo.

@Don Adan
Peknieta podloga zabija gracza czy tylko blokuje przejscie?

Aktualnie podłoga zamienia się w dziurę i tylko blokuje.

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2022 07:09:52 przez Hexmage960
[#2898] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2897

czemu blokuje? Przecież w dziurę zawsze można wejść jak kundel bury, ewentualnie przeskoczyć z rozbiegu, a nawet jeśli nie (bo np. doktor zabronił Magazynierowi biegać), to Magazynier ma do dyspozycji mnóstwo desek, z których z powodzeniem można by zrobić prowizoryczną kładkę. Co prawda ciąganie po takiej kładce ciężkich skrzyń może już nie być takie proste w realizacji, ale w sytuacji gdy ich przesunięcie za dziurę nie jest konieczne do ukończenia levelu, podłogowa dziura nie powinna stanowić dla zaradnego magazyniera żadnej przeszkody.

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2022 08:10:37 przez snajper
1
[#2899] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2897

To cofanie ruchu dodam tylko jeżeli się uda.
To może trwać wieki, nie udać się, i ogólnie zmniejsza grywalność. Ten czas zostanie bezpowrotnie zmarnowany.
Don Adan dość precyzyjnie Ci to wyjaśnił:
Ale po co Ci cofanie ruchu? Jaki to ma sens? Dajesz hasla do kazdej planszy. Od kazdej planszy mozna wystartowac. Kazda plansza jest gora na 5 minut grania, jak ktos potrafi grac. Limitu czasu w tej grze nie ma. Cofanie ruchu moze ma jakis minimalny sens dla betetesterow a nie dla zwylych graczy.

Chciałbym dokończyć tą grę z 30 etapami
Chciałbyś ale nie dążysz do tego

Po prostu jeszcze walczę ze swoimi dolegliwościami.
Wybacz, ale to już jest nudne i nie widzę związku z tą grą.

Licencjat z informatyki dopiero co w październiku 2021 zdobyłem.
Nie widzę związku z tą grą. AstroBlox'a skończyłeś bez licencjatu - dało się?

Nieregularność prac jest największym problemem, ale ta nieregularność była 100 razy większa 2 i 3 lata temu. Obecnie pisze mi się nieźle, gra nabrała kształtów od dłuższego czasu!


Po zakończeniu tego projektu chciałbym zabrać się za następny.
Po zakończeniu tego projektu, to Ty będziesz chodził o lasce i na dobranoc opowiadał wnukom jak udało Ci się dostać do Księgi Rekordów Guinnessa w kategorii "Najdłużej Tworzony Projekt Nieukończonej Gry" i "Twórca Najdłuższego Wątku Na PPA"

Mimo wszystko życzę powodzenia.
4
[#2900] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2889

@Hexmage960 bez urazy pisz tą swoją grę jak tam uważasz, nie musisz nic przepraszać
ja dalej uważam że ta Twoja gra magazynier to była kiedyś dobra bodajże była to wer 1.0 i praktycznie skończona, miała sens logikę może grafika była gorsza niż teraz a nie to co obecnie.
Ty cały czas się kręcisz w kółko zmieniasz grafikę lub menu i dodajesz lub usuwasz elementy planszy
każdorazowa Twoja wypowiedź jest komentowana większość widzisz że krytycznie, wniosków sam nie wyciągasz i dalej robisz to samo
ja się dziwię że Ci się w ogóle chce dalej ciągnąć ten projekt
2
[#2901] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2889

Nieznaczny postęp w moim działaniu powinien być widoczny.


Kolejna "nowa grafika" której "miało już nie być", kolejne zmiany, wyrzucanie ficzerów, tworzenie nowych, przywracanie wyrzucanych uprzednio ficzerów, obnoszenie się z chorobą a teraz jeszcze dodatkowo z licencjatem wymęczonym przez dekadę.

Żenujące.
4
[#2902] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2900

@Jack Świdnik

Jeżeli spodobała Ci się wersja 1.6 - a pamiętam że tak było - chętnie zagrałeś i podzieliłeś się opinią, to również spodoba Ci się wersja 1.7. Nie ma ona zmienionej grafiki, co widać na ilustracji. Dodałem grafikę tej pękniętej podłogi, panel jest na górze.

Logika gry jest nieznacznie zmieniona.

System animacji został usprawniony.

Wniosków faktycznie wcześniej nie wyciągałem, ale staram się.

@Niebuszewo

Po pierwsze licencjat w moim wieku nie jest niczym wstydliwym.

Po drugie jak się człowiek rozchoruje, to nie może pewnych rzeczy robić. Sportowiec dozna kontuzji i nie może trenować, dopadnie człowieka grypa i musi leżeć w łóżku.

Tutaj jest podobnie - moja choroba jeszcze nie ustąpiła całkowicie i leczę się. Z tego powodu pewne rzeczy wychodziły mi bardzo ciężko.

Jeśli chodzi o studia, to nie poddałem się tylko walczyłem i się udało.

Fajnie, że gra w dawniejszej wersji się podobała. Przygotowałem przecież sumarycznie wiele grafik scenerii i sporo poziomów. Jakość obecnej jest według wielu OK.

Uważam, że obecna wersja jest na tyle zgodna z dawniejszymi, że Jack Świdnik i koledzy będą zadowoleni.

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2022 13:55:21 przez Hexmage960
[#2903] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2902

Wniosków faktycznie wcześniej nie wyciągałem, ale staram się.


Za rok, za dwa i za pięć - będzie można w tym wątku przeczytać podobne deklaracje. Było już. Wiele razy.

nie ustąpiła całkowicie


I nie ustąpi nigdy, jest nieuleczalna - zresztą jak wiele innych chorób. Nic wyjątkowego ani nadzwyczajnego.

Nie ma ona zmienionej grafiki, (...) Dodałem grafikę


Dodanie czegoś to także zmiana. Tu - zmiana oprawy graficznej. Programiście chyba tego nie trzeba tłumaczyć?

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2022 14:03:25 przez niebuszewo
1
[#2904] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2903

I nie ustąpi nigdy, jest nieuleczalna - zresztą jak wiele innych chorób. Nic wyjątkowego ani nadzwyczajnego.

Ta choroba jest uleczalna, tylko jest bardzo ciężka i przewlekła. Trudno było znaleźć na nią właściwe i skuteczne lekarstwa. Samo szukanie efektywnych lekarstw trwało kilkanaście lat od 2004.

Ale chciałbym nieśmiało zauważyć, że odchodzimy od tematu wątku. Wrzuciłem wczoraj nowe informacje i 1.7 jest jeszcze w toku.
[#2905] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2904

Ta choroba jest uleczalna,


Nie jest uleczalna. Proszę nie mylić remisji (cofnięcia objawów) z wyleczeniem. A co do "wyciągania wniosków" to widocznym przejawem byłoby zaniechanie kręcenia się w kółko i finalizacja projektu. Zamiast tego co miesiąc lub dwa jest kolejne "przejechanie kijem po prętach klatki" jak ktoś to wcześniej elegancko określił.
[#2906] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2905

Nie jest uleczalna. Proszę nie mylić remisji (cofnięcia objawów) z wyleczeniem.

Proponowałbym zaniechania oceny mojego stanu zdrowia w tym miejscu. Nie zna przecież kolega dokładnego rozpoznania, detali ani historii choroby.

Nie napisałem, że się wyleczyłem, tylko że choroba bardzo powoli, ale stopniowo ustępuje.

Proszę o nie rozwijanie dalej tego tematu. Dziękuję.

A co do "wyciągania wniosków" to widocznym przejawem byłoby zaniechanie kręcenia się w kółko i finalizacja projektu.

Zgadzam się z tym.

Zamiast tego co miesiąc lub dwa jest kolejne "przejechanie kijem po prętach klatki" jak ktoś to wcześniej elegancko określił.

Niezupełnie tak jest. Wersja 1.6 z 20 poziomami ujrzała światło dzienne. Tutaj również wrzuciłem garść konkretów co do następnej wersji.
[#2907] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2906

Niezupełnie tak jest.


Wersja 1.0 zazwyczaj oznacza wersję "feature complete". W przypadku gry - grywalną wersję, zgodną z założonym scenariuszem, którą można ukończyć. Tutaj jest wersja 1.6 kręcenia się w kółko, mydlenia oczu i szukania atencji. Gotowej, pełnej i w miarę zdebugowanej wersji gry "Magazyn" czyli wersji 1.0 jak dotąd jeszcze nie było.

Proponowałbym zaniechania oceny mojego stanu zdrowia


Proponowałbym zaprzestać odwołań do swojej choroby za każdym razem, gdy ktoś usiłuje delikatnie zwrócić uwagę na absurdalność tego wątku.
7
[#2908] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2907

Za tydzień upłyną 3 lata od założenia tego bloga. Ze względu na to, że później mogę zapomnieć... chciałbym już teraz życzyć wszystkim wszystkiego najlepszego z tej okazji, a samemu blogowi o Magazynie... no cóż.. 100 lat
Jest to dobra chwila do refleksji i spojrzenia w przeszłość... powspominania starych, dobrych czasów...

Pierwsza grywalna wersja magazynu zaprezentowana w 2018 na RetroKomp


Zapowiedź Magazynu na łamach ppa.pl i komentarze do niej, a raczej początki bloga.
link do zapowiedzi i komentarzy

Ja jednak mam wrażenie, że pracę nad Magazynem zaczęły się znacznie wcześniej,
gdy spojrzy się na takie archiwalne wpisy na forum:

28.09.2014 Hexmage960
Dobrze, postawiłem na grę typu Sokoban. Poniżej najświeższa grafika do niej. Jak widać bohaterem jest skrzat podobny do Goblina. Widać też złote klejnoty do zbierania oraz zielone skrzynki. Te zielone krzyżyki to miejsca docelowe na skrzynie.

13.10.2014 Hexmage960
Obecnie piszę ten klon Sokobana (robocza nazwa to Sokoquest). Postaram się w krótkim czasie opublikować wstępny silnik.

Na koniec grafika zrobiona przez Koyota prawie 8 lat temu, moim zdaniem fajniejsza od wszystkich które przewinęły się na tym blogu. Wesoła, przyjemna i estetyczna, aż chciałoby się zagrać



Grafika oznaczona jest jako Astro-Blox, ale w tamtym czasie AstroBlox leżał już od półtora roku zapomniany na aminecie, więc raczej nie chodziło o niego.
1
[#2909] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2907

Wersja 1.0 zazwyczaj oznacza wersję "feature complete". W przypadku gry - grywalną wersję, zgodną z założonym scenariuszem, którą można ukończyć.

Wersja 1.6 spełnia większość z tych warunków.
- Jest feature complete jeśli chodzi o elementy gry,
- Jest grywalna i zgodna ze scenariuszem,
- Można ją ukończyć. Zawiera 20 poziomów.

Ma kilka niedociągnięć:
- Brak muzyki,
- Brak haseł do poziomów.

Bieżącą numerację wprowadziłem na pewnym etapie pracy kiedy zaczęło się coś układać. Nie będę zmieniał już numeracji, żeby zachować porządek.

Chcę by docelowo było więcej poziomów, atrakcji oraz typów kafelków.

Proponowałbym zaprzestać odwołań do swojej choroby za każdym razem, gdy ktoś usiłuje delikatnie zwrócić uwagę na absurdalność tego wątku.

Zarzuty kolegów co do moich błędów są słuszne. Mam problemy z projektowaniem. Czasem coś przekombinuję albo popsuję. Ale są też pozytywne efekty mojej pracy.

@Xylaz

Na koniec grafika zrobiona przez Koyota prawie 8 lat temu, moim zdaniem fajniejsza od wszystkich które przewinęły się na tym blogu. Wesoła, przyjemna i estetyczna, aż chciałoby się zagrać

Akurat tę grafikę przygotowałem ja, z tego co pamiętam to były poprawki od Koyota.

Prace nad Magazynem rozpocząłem w 2018 roku nie wcześniej, z tego co pamiętam we wrześniu. Była to pierwsza od wielu lat gra mojego autorstwa, która nadawała się na RetroKomp GameDev Compo.

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2022 16:09:08 przez Hexmage960
[#2910] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2908

Za tydzień upłyną 3 lata od założenia tego bloga. Ze względu na to, że później mogę zapomnieć... chciałbym już teraz życzyć wszystkim wszystkiego najlepszego z tej okazji, a samemu blogowi o Magazynie... no cóż.. 100 lat
Jest to dobra chwila do refleksji i spojrzenia w przeszłość... powspominania starych, dobrych czasów...

Przez te trzy lata trochę rzeczy udało mi się dokonać.

Już miałem o tym nie pisać, ale co do choroby to ona ustępuje i jest uleczalna, wbrew temu co pisał wcześniej kolega Niebuszewo.

Efekty moich starań są niespójne ale nie należy sprawy uogólniać.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem