[#3001] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2997

Rozumiem, że ta oryginalna skrzynka z krzyżykiem wygląda dobrze?
Wysnuj wniosek z tej odpowiedzi człowieka, który pisze Ci tu bardzo konstruktywnie:
Mi się te skrzynie a la dwa miecze już dawno nie podobały...
1
[#3002] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2997

Wszystkie skrzynie są na zbliżonym poziomie, czyli niezbyt fajne.
Zarówno deski klozetowe, slajdy i tak samo plastry.
1
[#3003] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3000

marzy mi sie specjalne wydanie PPA Magazyn 3000 by Kraftwerk pomysł

1
[#3004] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #3003

@Don Adan

Najprosciej jest zrobic wersje gry z wyborem grafiki, niektore gry maja taki wybor. Jak Tobie sie podoba nowa wersja a im starsza wersja grafiki. Kazdy sobie wybierze taka jaka mu pasuje.

I to jest dobre rozwiązanie. Jeżeli ktoś ma talent plastyczny, będzie mógł grafikę poprawić.

Przepraszam, te skrzynie mogą wyglądać nieco inaczej niż zwyczajne drewniane skrzynie, ale konstrukcja jest taka sama, jak tych oryginalnych skrzyń z krzyżykiem. Różnią się "nadrukiem".

Przy czym nadal wolałbym same poprawki wprowadzić po publikacji gry v1.7. Może i koledzy zmienią zdanie.

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2022 05:56:18 przez Hexmage960
[#3005] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3004

Nie zmieniaj nic już w grafice, zajmij się tym co masz dokończyć w kodzie.
Nad gustami się nie dyskutuje, są to sprawy bardzo indywidualne. Mi osobiście podoba się ta grafika i pewnie wielu osobom również, a dla wielu pewnie nie ma to znaczenia. Najważniejsza i tak będzie grywalność.
A dla mnie osobiście bardzo wielkim plusem jest to że gra będzie w pełni systemowa. Więc realnie powinna zadziałać prócz Amig klasycznych, także na tych z kartami graficznymi, jak również na Amigach NG + AROS.

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2022 07:56:41 przez Rafael/ARMO

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2022 07:57:38 przez Rafael/ARMO
[#3006] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Rafael/ARMO, post #3005

OK. Ja kiedyś narysowałem jedną scenerię do Sokobana ze świecznikami, które zapalały się po ustawieniu na miejscu docelowym.

Zatem nie jest regułą, że muszą to być drewniane skrzynie. Gra jest z gatunku logicznych i liczą się symbole, zależności, dopasowanie elementów. Grafika jest czasami symboliczna.

Co do gustu, to masz absolutnie rację - to sprawa indywidualna. Dlatego jak do tej pory zawsze było, grafika w formie IFF będzie czekała w katalogu z grą na każdego chętnego zrobić poprawki lub własną scenerię.

Po wydaniu wersji 1.7, dopiero będę uwzględniał tego typu uwagi, tak żeby ostateczna wersja się podobała. Ale spodziewam się, że nie będzie to konieczne. W wersji 1.6 wszystko się przecież podobało.

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2022 10:03:12 przez Hexmage960
[#3007] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3006

W wersji 1.6 wszystko się przecież podobało.
To co się stało w międzyczasie, że wersja 1.7 się nie bardzo podoba?

Czy ten set graficzny jest nadal do wyboru?
1
[#3008] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3007

nie, niestety tego kodu ani grafiki hex już nie ma, skasował, kiedyś o tym napisał
[#3009] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #3008

Na pewno gdzieś tą grafikę mam.

Przede wszystkim nie kasuję żadnych zasobów, które udostępniam na mojej stronie coreprogramming.pl tutaj w wątku o Magazynie. Dlatego wszystko z tej strony jest widoczne.

Mam nawet backup strony FTP na dysku w PC.

Co do Amigi, to w trakcie prac porobiłem kilkadziesiąt katalogów na dysku. Jakiś czas temu zebrałem sporo materiałów w jedno miejsce. Część materiałów jest pokasowana, ale mnóstwo jest zachowanych.

Może umówmy się tak: Jeśli będzie życzenie o załączenie tamtych scenerii do wersji 1.7, to po publikacji tej wersji gry, postaram się utworzyć pliki ze sceneriami w aktualnym formacie.

Kilka problemów, jakie mogą się pojawić to:
- Paleta może nie pasować,
- Może brakować wielu elementów.

Wiele rzeczy poprawiałem. Tamte czaszki i wisienki doczekały się lepszych wersji.

Podsumowując, priorytet to publikacja wersji 1.7 gry.

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2022 15:22:21 przez Hexmage960
[#3010] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3009

Kilka problemów, jakie mogą się pojawić to:
- Paleta może nie pasować,
- Może brakować wielu elementów.
Paleta jest chyba 'wyciągana' z pliku iff z grafiką? Brakujące elementy można 'dorysować' w estetyce tej grafiki.
Wiele rzeczy poprawiałem. Tamte czaszki i wisienki doczekały się lepszych wersji.
Tu możemy polemizować.

Trzy rodzaje skrzyń i miejsc na nie, mogłoby wyglądać tak:
[#3011] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3010

Paleta jest chyba 'wyciągana' z pliku iff z grafiką? Brakujące elementy można 'dorysować' w estetyce tej grafiki.

Znalazłem tę grafikę na dysku swojej Amigi. Tutaj masz wersję oryginalną, w oryginalnej rozdzielczości 320x256:

Paleta kolorów jest znacznie odmienna od aktualnej. Chodzi o to, że GUI gry/edytora plansz oraz panel mocno bazują na aktualnej grafice i palecie.

Jak się podoba Tobie i Jackowi Świdnikowi, to spróbuję później zrobić z tego scenerię do 1.7.

[#3012] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3010

Na mnie specjalnie nie patrz kiedyś to mówiłem. Rob jak Ty uważasz.
Ale podtrzymuje to co mówiłem dawno temu ze taka wlasnie grafika mi sie podoba. widzę ze sa jakies inne nowe elementy. nawiązywałem do tego ze sam wspominałeś kiedys ze pokasowales kody i grafiki i zmieniles calkowicie koncepcje szaty graficznej.
[#3013] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #3012

byloby juz dobrze gdyby Minniat nie zaczal wszystkie poprawiac.
A z kazda poprawka wyglada to gorzej...
1
[#3014] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3015] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Greczkin, post #3014

Czy Magazyn będzie działał pod MorphOs oraz Amiga os4.1?
Jeśli nie będzie działał, to czy będzie wersja przeznaczona
na te systemy?

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2022 22:28:44 przez mmarcin2741
[#3016] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #3015

To jest gra na Amigę, więc nie widzę sensu portować na inne systemy
Myślę, że mogłaby powstać wersja AGA OK

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2022 22:54:59 przez AmiClassic
2
[#3017] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3016

Jest jeszcze sprawa intra, bo Magazyn go nie posiada. Obrazek tytułowy
to trochę mało.
Scenariusz możnaby szybko nakreślić.
[#3018] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3016

Tylko paradoks jest taki, że na większości Amig nie zadziała, bo wymaga kicku 3.x. Osobiście nie rozumiem, do czego komu potrzebna ta "systemowość" w grach. Programy użytkowe to ok, ale gry?

Co do grafiki, to również uważam, że ta wcześniejsza była bardziej czytelna. W tej nowej jakby za bardzo się wszystko zlewa ze sobą. 3 rodzaje skrzyń - sam koncept jest jak najbardziej ok, ale tak jak już tutaj zostało powiedziane - przydałaby się większa różnorodność między nimi. Różne kolory skrzyń to IMO dobry pomysł.

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2022 23:23:48 przez diobou
[#3019] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@diobou, post #3018

Tylko paradoks jest taki, że na większości Amig nie zadziała, bo wymaga kicku 3.x. Osobiście nie rozumiem, do czego komu potrzebna ta "systemowość" w grach. Programy użytkowe to ok, ale gry?
Taki jest 'kaprys' autora i nic nie poradzimy .
Też nie widzę sensu w 'systemowości' tej gry, bo cały czas z nostalgią wspominam kapitalnego AstroBlox'a - gra nie była 'systemowa', a Magazyn jest tylko jej 'nadmuchanym' rozwinięciem.
2
[#3020] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@diobou, post #3018

Tylko paradoks jest taki, że na większości Amig nie zadziała, bo wymaga kicku 3.x. Osobiście nie rozumiem, do czego komu potrzebna ta "systemowość" w grach. Programy użytkowe to ok, ale gry?

Piszę pod system z wielu powodów:

1. Ekran gry można wypromować do dowolnego trybu monitora,

2. Gra działa w wielozadaniowości w okienkach. Bardziej przyjazne rozwiązanie. Gracz może przełączać pomiędzy ekranami i oknami i innymi programami. Dzięki odpowiedniej technice gra nie spowalnia systemu, a system nie spowalnia gry,

3. To jest nowoczesna technika wprowadzona wraz z AGA. Nie faworyzuje się sprzętu, tylko wprowadza się funkcje do grafiki RTG. System operacyjny odgrywa coraz większą rolę.

4. Gra nie ma żadnych problemów z uruchomieniem na dowolnej Amidze z OS 3.0+. Nie ma problemów z szybszymi procesorami, różnymi układami, dodatkową pamięcią itp.

@AmiClassic

Gra już teraz wspiera AGA, a nawet tryb HAM6/HAM8, ponieważ pobiera ilość kolorów oraz tryb ekranu z pliku z grafiką IFF ILBM. Gra obsłuży zatem nawet grafikę w 256,000 kolorów HAM plus 64 kolory indeksowane, w trybie 18 bit + 6 bit.

Gra korzysta z koprocesorów graficznych, zatem chipset jest w Amidze wymagany. Tu jest pole do łatwej podmiany, bo bardziej stawiam na funkcje systemowe, mimo że do rysowania stosuję własne implementacje.

@Selur

Ja nie planuje robić poprawek do tamtych grafik. Będę pewnie dostosowywał tamtą grafikę, by zadziałała z nową wersją gry.

Pracuję, żeby dokończyć wersję 1.7.

Ostatnia aktualizacja: 22.07.2022 23:50:25 przez Hexmage960
[#3021] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3020

Tu jest zupełnie darmowy tileset, można go za darmo wykorzystać również w produkcjach komercyjnych. Ściągnij go sobie (można zaproponować cenę, lub ściągnąć za darmo). Zerknij na tilesy 16x16 i zobacz jak tam wyglądają skrzynie.

KLIK W LINK



PS Tu też są jakieś skrzynie > LINK

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2022 00:36:37 przez mastaszek
1
[#3022] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3021

Dziękuję za linki. Już pobrałem oraz spojrzałem na ten drugi. Fantastyczna ta grafika, nawet podobna do grafiki kolegi Koyota, ale oczywiście to nie mój poziom plastyczny.

Nieumyślnie namieszałem z grafiką skrzyń z symbolami. Mi się one podobają, spotkałem się wcześniej z pozytywnymi opiniami. Będę starał się rozwiązać sytuację, po prostu nie chcę teraz zajmować się grafiką.

Ostatnia aktualizacja: 23.07.2022 01:05:28 przez Hexmage960
[#3023] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@diobou, post #3018

a ja już rozwiązałem zagadkę skrzyń. ok, racja

3
[#3024] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2970

Przepraszam, jeszcze tylko jedna wrzuta. Wprowadziłem poprawki do symboli skrzyń. Mam nadzieję, że nie budzą już skojarzeń. Uważam, że skrzynie są bardzo czytelne, wyróżniają się z tła, ale proszę o ew. opinię.

Pracowałem dzisiaj dużo przy kodzie gry. Udało mi się połączyć wiele modułów: ekran, IFFy, Blittera itp.

Edytor plansz korzysta z grafiki gry, jest dzięki temu całkiem estetyczny - ale oczywiście przedłuża to trochę prace przy tworzeniu gadżetów.

Z kodu zostało głównie zaprogramowanie kilku okienek. System okienkowy jest dobrze dopracowany.



Ostatnia aktualizacja: 26.07.2022 01:20:17 przez Hexmage960
2
[#3025] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3024

No i Super !
[#3026] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3024

Przepraszam, jeszcze tylko jedna wrzuta


Jest dobrze. Teraz jedna ze "skrzyń" nie wygląda już jak deska klozetowa, tylko jak deska klozetowa z zaciekiem.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2022 09:32:47 przez niebuszewo
3
[#3027] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3024

Daj lepiej romb zamiast tego kolka.
[#3028] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3024

Hmmmm... Już nic nie zmieniaj
Żeby nie musieć oceniać tych 'nowych skrzyń' napiszę tak: pozostaw możliwość łatwej podmiany grafiki i tyle w tej kwestii.
Jeśli engine gry jest gotowy i da się grać, to w jakim celu jakieś okienka jeszcze

Może nie jestem całkowicie obiektywny w sprawie Magazynu, bo nie mogę Ci zapomnieć, że posiałeś kod źródłowy ostatniej wersji AstroBlox'a, a wystarczyłoby wprowadzić kilka poprawek i byłaby świetna gra. Chociaż inaczej: świetna to ona jest nawet w tej postaci jaka jest dostępna, a mogła być prześwietna
A graficznie, ehhh...
Popatrz na klarowność i kontrastowość tej grafiki i porównaj do mało kontrastowej i mdłej grafiki Magazynu:

[#3029] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3028

Właśnie to miałem na myśli pisząc, że skrzynie powinny mocno kontrastować z otoczeniem. W Astrobloxie pod tym względem jest elegancko. W Magazynie nadal trzeba się przypatrzeć, żeby zidentyfikować skrzynie. A powinny się od razu, natychmiast, rzucać w oczy.

@Robert: skoro możesz wykorzystać nawet 256 kolorów AGA, to zrób różne rodzaje skrzyń w totalnie różnych, kontrastujących kolorach. Dużo lepsze to moim zdaniem będzie niż różne kształty na skrzynkach.



Ostatnia aktualizacja: 26.07.2022 16:37:39 przez mastaszek
[#3030] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3029

Gra dzięki rozwiązaniom systemowym może z automatu wykorzystywać AGA i 256 kolorów, tzn. można tworzyć scenerie.

Nic nie stoi na przeszkodzie, by powstały takie scenerie. Nawet poprzednie wersje gry miały taką możliwość (nie pamiętam dokładnie, czy wszystkie). Wystarczy spróbować zmodyfikować plik IFF z grafiką w katalogu z grą.

Moja grafika jednak jest od początku celowana w target OCS/ECS, 32 kolory, czyli Amiga 500/600 (plus system OS 3.0).

Właśnie to miałem na myśli pisząc, że skrzynie powinny mocno kontrastować z otoczeniem. W Astrobloxie pod tym względem jest elegancko. W Magazynie nadal trzeba się przypatrzeć, żeby zidentyfikować skrzynie. A powinny się od razu, natychmiast, rzucać w oczy.

Panowie, bez przesady. Skrzynie są jasne i kontrastowe względem podłogi. Wydaje mi się, że macie zbyt wybredny gust.

Silnik obsługuje większą liczbę barw, więc bez obaw. Nawet jak gra się w końcu pojawi, będzie można ją rozszerzać prawdopodobnie bez zmian w programie.

Może nie jestem całkowicie obiektywny w sprawie Magazynu, bo nie mogę Ci zapomnieć, że posiałeś kod źródłowy ostatniej wersji AstroBlox'a, a wystarczyłoby wprowadzić kilka poprawek i byłaby świetna gra.

AstroBlox to bodajże 2013 rok. Dla mnie naprawdę ciężkie lata, wtedy wznawiałem studia po wymuszonej przerwie spowodowanej hospitalizacją. Na szczęście zdarzyło się to po raz ostatni.

Dzisiaj jest 2022 i o ile mam jeszcze pewne problemy, które się poprawiają z dnia na dzień, to jednak jest to lepszy czas dla mnie. Zostałem przyjęty tydzień temu na II stopień studiów.

Przyznam, że kod gry jest jeszcze troszkę w rozsypce, bo składam moduły w jedną działającą całość. Przy czym robię to w taki sposób, by wszystko działało prawidłowo, nawet jak efektów nie mogę od razu zobaczyć.

Okienka mi są potrzebne do wyświetlania menu, przybornika edytora, opcji dyskowych i komunikatów.

Te moduły o których mówię to:

- Czytanie grafiki w formacie IFF,
- Ekran, podwójne buforowanie, przerwanie Coppera,
- Szybkie rysowanie BltBitMapRastPort(), ClipBlit(),
- Rysowanie obiektów animowanych,
- Wyliczenie elementów na planszy i obiektów,
- Struktura planszy,
- Relacje między obiektami,
- Format planszy, zapis i odczyt z plików IFF,
- Edycja planszy, podgląd, przybornik,
- Silnik gry, mechanizm planszy i obiektów.

O ile większość modułów już połączona i działa, zostały najbardziej żmudne rzeczy, jak gadżety oraz kilka opcji edytora. Te pliki też były gotowe, ale były w różny sposób zaprojektowane lub niepełne.

Działam, by to ukończyć, żebyśmy wreszcie mogli zagrać sobie w grę z pełną paczką ciekawych poziomów.

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 26.07.2022 17:38:25 przez Hexmage960
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem