[#2941] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #2939

Pomysł na grę ewoluował i zmieniał się. Początkowo miał to być prosty Sokoban bez dodatkowych rzeczy. Tak, żeby dokończyć jedną prostą grę.

Potem doszły taśmociągi, system wydarzeń. Wiele wiele razy zmieniałem różne elementy mechaniki. Skokowy ruch, płynny obrót, popychanie czaszek, taśmociągi działające w turach itd.

Zmieniałem dawniej grafikę ze sto razy, było trochę izometrycznej - ale to już przeszłość.

Niestety z różnych dziwnych przyczyn miałem problem ze spojeniem tych pomysłów w jeden działający program.

--

Aktualnie elementy gry Magazyn przedstawiają się następująco:

- Są skrzynie o 3 symbolach, pola docelowe o 3 symbolach oraz bramy o 3 symbolach. Należy ułożyć skrzynie na właściwych symbolach. Po ułożeniu wszystkich skrzyń o danym symbolu - otwierają się odpowiednie bramy.

- Są klucze w 3 barwach i drzwi o 3 barwach. Należy zebrać klucz by otworzyć odpowiednie drzwi.

- Są wisienki do zebrania jako bonus.

- Są czaszki, które przeszkadzają w wykonaniu zadania.

- Jest pękająca podłoga, przez którą można przepchnąć skrzynię ograniczoną liczbę razy.

Celem gry jest ułożenie skrzyń i otwarcie wyjścia z planszy. Jest więcej elementów logicznych niż zręcznościowych.

Jeśli chodzi o programowanie, to opracowałem po drodze całkiem niezły system rysowniczy. Nie uczę się samego programowania, bo to umiem, ile samego projektowania większego programu, opracowania właściwych protokołów funkcji.

Co do grafiki, to aktualnie kolory są ładne pastelowe i grafika jest miła i przyjemna dla oka.

Muzyka będzie dołączona, zapożyczona z innej gry Public Domain podobnego rodzaju.

Aktualnie łączę jeszcze moduły, z których składa się gra. Na szczęście od paru tygodni nie mam już problemów z wykorzystywaniem poprzednio napisanego kodu! Problem z projektowaniem protokołów i podziałem jeszcze czasem jest.

Grę wrzucam jak tylko dokończę łączenie modułów i dopracowaniu plansz. Będzie to pełna gra - bez żadnych wersji pośrednich.

Ostatnia aktualizacja: 24.06.2022 08:54:20 przez Hexmage960
3
[#2942] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2941

A jak tam prace nad ekranem tytułowym? Nie tak dawno pokazywałeś jakieś projekty, była dość ożywiona dyskusja w tym temacie, a potem zamilkłeś w tej kwestii, nie pokazując końcowych efektów. To jest właśnie Twój problem, i jeśli tego nie zrozumiesz, to gry nigdy nie skończysz... Powinieneś podzielić duży projekt na części, zabierać się za nie po kolei i zamykać poszczególne tematy... Bo pewnie ekran tytułowy masz nadal nieogarnięty i za jakiś czas ponownie do tego wrócisz w tym wątku.
6
[#2943] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2941

od paru tygodni nie mam już problemów z wykorzystywaniem poprzednio napisanego kodu!


Poprzednia "ożywiona dyskusja" w wątku miała miejsce w połowie kwietnia, czyli dwa miesiące temu. Czy to oznacza, że tamta wersja z kwietnia już nie istnieje, a obecnie zaprezentowana w międzyczasie została napisana od zera?
[#2944] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2943

@Marskow

Informuję, że moja gra bardziej bazuje na okienkach, więc typowy ekran tytułowy zawarty jest w takim okienku, zamiast na całym ekranie (biorąc też pod uwagę to, że rysowanie obrazków w dużym formacie idzie mi gorzej).

Chciałem zrobić drobną animację - intro w takim okienku z logo gry (same literki) oraz tą ilustracją narysowaną przez Recedenta.

Teraz pewnie znów zamilknę na kolejne 1-2 dni, bo jestem zajęty finalizacją gry w wersji 1.7. Nie chcę się rozpraszać (ani broń Boże czegoś zepsuć). Tak więc proszę poczekać na odpowiedź, jeżeli padną jakieś pytania.

Proszę się nie martwić. Wrzucę archiwum z pełną grą. Zostało połączenie kilku modułów oraz poziomy.

Tymczasem poniżej zrzut ekranu z dopracowanym menu w wersji 1.7.

- Działa już system haseł. Po wpisaniu hasła może zwiększyć się maksymalny poziom, w który możemy zagrać,
- Strzałkami wybieramy poziom.
- Przycisk "Load" ładuje planszę z dyskietki/dysku - przydatne dla użytkowników dyskietek.
- Przycisk "Editor" wchodzi do edycji bieżącego poziomu, "Game" rozpoczyna grę na bieżącym poziomie.

Sterowanie odbywa się za pomocą klawiatury. Hasło wpisujemy z klawiatury, a strzałkami kursora zmieniamy poziom.

Oczywiście działa też myszka, która używana jest wszędzie oprócz samej rozgrywki (szczególnie w edytorze).

@Niebuszewo

Wersja 1.6 jest nadal do pobrania. Mam kod źródłowy na dysku, ale wersja 1.7 zawiera sporo odświeżonych elementów, poprawek i usprawnień.

Kilka rzeczy piszę na świeżo, bo był jednak czasami problem z nieporządkiem lub niefortunną implementacją - mówiąc ogólnie.



Ostatnia aktualizacja: 25.06.2022 22:45:06 przez Hexmage960
8
[#2945] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2944

SuperOK
1
[#2946] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hubez, post #2945

Idzie do przodu. Pewne osoby zbyt szybko postawiły krzyżyk na Magazynie.
[#2947] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2946

Nadzór budowlany.
3
[#2948] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #2947

..raczej kadra od logistyki i planowania przedsiewziecia
2
[#2949] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #2947

Urlop jakiś, że nie ma żadnego nowego info na temat prac? Rozumiem, że trzeba czasem
zrobić dwa kroki w tył, że dać jeden do przodu, ale czas leci. Nie młodniejemy.
[#2950] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2949

Daj sie zamrozic to dozyjesz
2
[#2951] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2950

No nie wiem. Po zamrożeniu a potem odmrożeniu za powiedzmy 100 lat komórki
zapewne ulegają degradacji i pożyje człowiek góra kilka godzin szeroki uśmiech
[#2952] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2951

Do prezentacji styknie w sam raz.
Przejdziesz gotowych 30 poziomow sokobana, bo wiecej i tak nie bedzie i kipniesz szczesliwy.

Badz dobrej mysli OK
1
[#2953] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2949

Minniat pewnie skupił się na Dune 3 i nakładce na Workbench,
1
[#2954] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hubez, post #2953

Niestety Dune 3 nie ma w planach w tym stuleciu ale kto wie moze w XXII wieku ...
[#2955] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2954

Już wykrakałeś kilka lat temu czekanie do 2022 na Magazyn
1
[#2956] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2955

Mam szklany telewizor w ksztalcie kuli... Palant'ir TVN sie zwie.

I teraz juz wiecie kiedy bedzie Dune 3 a zaraz po Dune 3 ukaze sie rowniez amigowy Settlers 3 w backbonie
[#2957] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2956

I to będzie pod AmigaOS47.2 na PPC czy pod OS 3.99 68K?

A tak serio to spisz mi na priv z tego szklanego trinitrona numery totolotka szeroki uśmiech
[#2958] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2957

Może temat nie podupadł tak jak Golden Axe 3

https://www.ppa.pl/forum/hyde-park/13741/golden-axe-2

Z tego co ustaliłem dużo rzeczy zostało wykonane. Obecnie brak kontaktu z autorem.
[#2959] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hubez, post #2958

Autor udziela się też u siebie na fejsie: https://www.facebook.com/AmigaDeveloper
Może tutaj zapomniał wrzucić aktualizację.
[#2960] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Rafael/ARMO, post #2959

Te wpisy na fb są w sumie streszczeniem całego tego wątku.

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2022 12:10:45 przez mastaszek
[#2961] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Rafael/ARMO, post #2959

Dziękuję za podlinkowanie mojego wpisu na stronie AmigaDeveloper na FB.

Myślałem, żeby wrzucić go i tutaj, ale staram się już nie robić zamieszania. Pragnąłem wrzucić post na PPA dopiero gdy gra będzie gotowa do pobrania.
[#2962] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2961

Nie martwi Cię, ze jeśli potencjalny, przyszły pracodawca, odkryje ten temat, gdzie latami tworzysz sokobana, to będzie problem?
Programiści są bardzo poszukiwani, ale i wymagania są przeważnie wysokie.
2
[#2963] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2961

Pragnąłem wrzucić post na PPA dopiero gdy gra będzie gotowa do pobrania.

A ta gra nie bylo już gotowa do pobrania już kilka razy ?
Oby tym razem była też dostępna jako obraz dyskietki.
Zwiększy to dostępność jej dla większej grupy zainteresowanych.
Tym bardziej, że ma nikłe wymagania
[#2964] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #2962

Nie martwi Cię, ze jeśli potencjalny, przyszły pracodawca, odkryje ten temat, gdzie latami tworzysz sokobana, to będzie problem?
Programiści są bardzo poszukiwani, ale i wymagania są przeważnie wysokie.

Liczebnie skromna, ale oddana grupa fanów świadczyłaby raczej
o sukcesie Magazynu.
Poza tym, nie ma obowiązku umieszczać faktu pisania Magazynu
w cv.
Albo może napisać, że więcej frajdy daje gonienie króliczka niż
go złapanie i prace były przedłużane specjalnie.
Albo może powiedzieć, że miał kosę z modami na forum
i chciał się odegrać "Magazynem".
szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 16.07.2022 20:08:15 przez mmarcin2741
[#2965] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2964

Ale wątek na 100 podstron to nie każdy ma :o)
[#2966] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #2962

zaden pracodawca nie bedzie oczekiwal od programisty napisania gry od a do z. w typowej pracy ciagle sie cos poprawia, zmienia. ten watek to taka praca w korpo :)
1
[#2967] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aniol, post #2962

Gdyby pracodawca zapytał, to zawsze Robert może powiedzieć, że to hobbystyczny projekt dłubany czasami po pracy, bez ciśnienia i dedlajnów.
[#2968] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2967

Ciekawe, czy pracodawca potencjalny przeczyta te niemal
100 stron wątku. Być może zleci komuś z firmy.
[#2969] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2968

Napiszę dla informacji, że aktualnie dopracowałem format plansz, tak żeby już nie mieć więcej problemów z konwersją (może odbywać się automatycznie).

Oznacza to, że od wersji 1.7 gra będzie akceptować bieżące i nowe plansze (również stworzone przez kolegów).

Zrobiłem to w taki sposób, że dodałem blok MAP do pliku z planszą, w którym zawarłem przypisania klucz - nazwa, gdzie "nazwa" jest pełnym ciągiem tekstowym.

Przykład: 0 - "floor", 1 - "wall", 2 - "box". Bloków MAP jest kilka, oznaczają też wyliczenia poszczególnych pod-typów, jak symbol na skrzyni, czy kolor klucza. Pierwszy wpis w MAP jest nazwą bloku.

Ponadto wybranym typom przypisuję klasę pod-typu w formie przypisów liczbowych, stąd wiadomo, że klucz i drzwi mają kolor, a skrzynie, podłogi oznaczone oraz bramy mają symbol.

Automatyczna konwersja odbywa się poprzez szukanie kafli po nazwach. Więc znika problem, że w jednej wersji ściana to numer 3, a w drugiej - numer 5. Plansza może być skonwertowana i zapisana w nowej wersji.

Działa już ładowanie i zapis plansz z tymi dodatkowymi blokami danych.

Zrobiłem też w edytorze operacje wstawiania pojedynczych kafli, linii prostej oraz prostokąta z ewentualną obwódką - również dla ułatwienia edycji poziomów.

Pracuję na bieżąco i będę informował o końcu pracy nad 1.7.

Serdecznie dziękuję Norbertowi, że przypomniał mi o wersji dyskietkowej. Dziękuję też pozostałym kolegom. Zrobiłem sobie plan, który realizuję - obejmuje warunki finiszu. Oceniam, że dam radę i prace, które zostały nie potrwają długo (to tak, żeby określić szacunkowy termin).

W planie mam jeszcze uporządkowanie obiektów wycinanych z pliku graficznego - tak żeby określić je po numerze, a nie współrzędnych oraz dokończenie tego gadżetu z listą elementów, do wykorzystania w edytorze - wiem już jak go zrealizuję.

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 17.07.2022 15:37:55 przez Hexmage960
1
[#2970] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2969

Wrzucam parę drobnych informacji.

Udało się posprzątać ten plik z grafiką, załączyłem grafiki gadżetów do gry z pomocą PPainta jako załączniki do kodu w języku C - by przyśpieszyć proces tworzenia GUI.

Na pierwszym zrzucie ekranu widać Menu główne. Widoczne są gadżety, w tym lista poziomów, o której wspominałem.

Suwaczek i pola do wpisania tekstu działają, zrobiłem je systemowo z własną grafiką i kolorami. Przyciski jeszcze nie działają, bo muszę zrobić to manualnie.

Na drugim ekranie widać poglądowy zrzut prawie wszystkich elementów gry, o których pisałem wcześniej (skrzynie z symbolami, drzwi i klucze itp.).

Przyznam, że praca czasami idzie w kratkę, ale generalnie idzie do przodu. Będę informował o zakończeniu prac nad wersją 1.7. Mam nadzieję, że gra w tej wersji Wam się spodoba.

Zawiera wreszcie dopracowane menu oraz panel.

Wkładam wysiłek w to, by gra była ukończona z wszystkimi elementami i rzetelnie dopracowana. Nadal walczę z problemami, które utrudniają pracę. Życzcie mi proszę powodzenia.

Teraz jak zazwyczaj sklejam pewne elementy programu w całość, by wszystko działało prawidłowo. Planuję publikację archiwum z Magazynem v1.7 przy następnej aktualizacji.



1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem