[#2911] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2908

powspominania starych, dobrych czasów...
o i tego sie trzymajmy ok, racja

a co do czasu tworzenia gry i tak narazie daleko do Top najdluzej tworzonych gier...


Grimoire 2000-2017 tylko 17 lat
Duke Nukem Forever 1997 - 2011 tylko 14 lat
...
itd... itp.. takze nie jest zle

szeroki uśmiech


ha niektorzy nawet twierdza, ze ni 17 lat a 20 lat



Ostatnia aktualizacja: 22.06.2022 17:43:27 przez selur
1
[#2912] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2911

Grimoire 2000-2017 tylko 17 lat


mój Super Turr też coł koło tego siedzi, pije i chrupki (a już na pewno 14, bo to jest udokumentowane, więc taki duke to może mu buty czyścić). No ale to jest gra tworzona z sercem, a nie dla kasy jak Duke.
2
[#2913] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2910

Hex, po prostu nie dodawaj już żadnych opcji i zakończ grę z tym co już Zrobiłeś. Wymyśl te 10 dodatkowych planszy z pękające podłogą, dodaj je do tych 20-u już zrobionych plansz. Muzyka, plansza tytułowa i końcowa, instalator lub ADF w zależności od chęci... Skoro Masz nowe pomysły na gry to dokończ tego sokobana i łap wiatr w żagle ;)
Ten wątek to taki "Cykl życia Stonogi"...

[Wrzutek politycznych na PPA nie tolerujemy. Ba, nawet banujemy za takie wyskoki!]

Zakończ tą grę na tym etapie co jest. Zrób sobie wakacje, zaplanuj nową grę i Wrzucaj nowy temat😉

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2022 19:24:21 przez recedent
[#2914] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#2915] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2902

teleportowałem sie w czasie i sprawdzilem :)
nie, mnie chodziło o projekt który mogłeś zakończyć do 19.06.2020r czyli 2 lata temu. Tamta grafika i tamta wersja gry 1.0 moim zdaniem byla najlepsza. Tego kodu juz nie masz. wtedy moim zdaniem przekresliles ten projekt.
Wersja 1.6 czy dalej mnie juz nie zaskoczyła grafika ładna i tyle. Pograłem chyba nawet troche przeszedłem plansz

Ostatnia aktualizacja: 22.06.2022 19:27:31 przez JacK_Swidnik
[#2916] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2915

A moim zdaniem może wydać grę choćby dziś. Przez rok może zbierać sobie nowsze pomysły i dopisywać, a jak będzie gra z nowymi pomysłami to zrobi update.

Duke Nukem Forever wychodził wieki, ale nikt nie grał w wersje beta raczej. Tu bardziej gra mogłaby nabrać charakteru Cytadeli, która wyszła dawno temu, a niedawno otrzymała aktualizację. Proponuję wydać Magazyn i sobie zrobić przerwę. Pomysły można zapisywać do wersji roboczych, które kiedyś tam by się update'owało. Dzisiejszy Magazyn byłby taki jaki jest teraz. Za pół roku odgrzebałbym starą poprzednią "piaszczystą" grafikę i wydał Sahara Mission Pack from Egypt. Zamiast czaszek byłyby raki pustynne, a co druga skrzynia mogłaby być fata morganą

@Hex: Wypuść już oficjalnie Magazyn, bo ludzie są niecierpliwi, a widzisz że gra ma wielu zwolenników.
[#2917] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2916

Nic nie rozumiesz. Jak byś czytal od początku to byś tak nie pisal. Podobne odpowiedzi pojawialy sie juz 3 lata temu. Przeczytaj caly watek to zrozumiesz. Zobacz i porównaj nawet same tylko grafiki plansz.
3
[#2918] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #2917

Jak byś czytal od początku...


poczatki sa niewazne, najwazniejsze sa szczesliwe zakonczenia ( lub ich brak)
[#2919] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2918

Parę tygodni temu miałem nadzieję, że latem to Magazyn będę mógł
już kupić w formie fizycznej, na dyskietce lub nawet cd/dvd.
[#2920] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2919

Parę tygodni temu miałem nadzieję, że latem to Magazyn będę mógł
już kupić w formie fizycznej, na dyskietce lub nawet cd/dvd.

Nie trać nadziei, z tego co zauważyłem, lato powtarza się nam cyklicznie co roku. No chyba, że niedługo przytrafi się jakaś zima nuklearna. To zaburzy cykl i wtedy Magazyn będzie musiał być wydany zimą...
[#2921] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2920

Tylko kto kupi jak wszyscy kopną w kalendarz.
[#2922] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2919

Optymista szeroki uśmiech

Jest czerwiec 2019...
Selur:
do 2022 bedzie gotowe ?
Hexmage960:
Założyłem sobie zrobić to w te wakacje, chciałbym by w sierpniu była całość gotowa.
2
[#2923] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2919

Nie zebym mial szczegolnie bronic Hexa. Ale widze, ze wiekszosc nie rozumie idei tej gry. Wedlug Hexa to miala byc od poczatku gra Shareware (o tym jest wzmianka wielokrotna w tym watku) a nie komercyjna. A to jest zupelnie inny typ gry. W przypadku rozwijanych gier Shareware wersji jest zwykle duzo i prawie kazda jest grywalna, i taka gra jest tworzona przez lata. Wystarczy sobie przesledzic na przyklad historie Deluxe Galaga, gdzie bodaj wersja 3.6 jest ostatnia. Hex uzywa podobnej numeracji dla swojej gry. I tak dlugo jak autor gry ma ochote tak dlugo ja zmienia, poprawia czy usprawnia. Tworzenie gry typu Shareware jest w Polsce malo znane. Prawie wszyscy tutaj piszacy sie spodziewaja gry komercyjnej, a to nie ten typ gry. Wiec Magazyn to jest typowa gra typu Sharaware i niczym jesli chodzi o swoje powstawanie nie rozni sie od innych gier tego typu.
[#2924] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #2922

Robert rób swoje, bo małymi kroczkami, ale jednak coraz bardziej dopracowana jest ta gra. A jak skończysz i nastąpi Grande Finale, to z okazji premiery zorganizujemy gigantyczną popijawę pod patronatem PPA. Selur przebierze się za magazyniera, w skrzyniach będzie wóda, a z głośników będzie naparzał soundtrack z gry. Kto jest za?

PS Snajper przebierze się za Keanu Reevesa, bo my nie gęsi i swój Magazyn2077 mamy.



Ostatnia aktualizacja: 23.06.2022 13:49:40 przez mastaszek
2
[#2925] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2924

Magazynier jest już dopieszczony, grand finale się zbliża.
[#2926] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2925

Magazynier jest już dopieszczony...
Raczej dopieszczany, a to może oznaczać...
1
[#2927] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2925

Była wersja finalna, to będzie i grande finalna. A potem nadal będzie można rzeźbić
Wydaje mi się, że ktoś wyżej pomylił shareware z Neverending Story. Doom też był w wersji shareware, ale brakowało tylko części poziomów

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2022 14:15:32 przez Jacques
[#2928] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2924

Kto jest za?

Jak będzie pizza, to ja jestem za.
[#2929] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #2923

Jaka by ta gra miała nie być, problemem jest to, że każda następna wersja to w zasadzie inna gra. Z każdą wersją coś jest usuwane a coś dodawane. Zero konsekwencji, cały czas kombinacje alpejskie. Nie ma progresu w tej grze. Hex się zakręcił. O ile mnie pamięć nie myli JacK_Swidnik stworzył kilka(dzieścia?)naście poziomów do którejś tam wersji. Czy one są do użycia z najnowszą odsłoną?
1
[#2930] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Jacques, post #2927

To nie do konca to samo, porownujesz 1 osobowy team vs firme wieloosobowa, ktora jako Shareware wypuscila w zasadzie komercyjna gre, bo tak bylo taniej (tak podejrzewam) i oczywiscie PC vs Amiga. W przypadku tego typu gier na PC-ta to zwykle byly tylko 2 wersje 1.00 i 1.10 Demo/Shareware, a potem juz tylko kasa za nie. Sens to ma porownanie Magazynu z innymi grami Shareware na Amige. Byly takie, ktore mialy tylko 1 wersje, ale byly tez takie, ktore mialy duzo wersji i byly robione/rozwijane przez pare lat.
[#2931] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #2929

Ale tak, tez sie zdarza, ze gra jest zmieniana i wersja 1.0 rozni sie od 1.4. I wersje gry czy programu sa niekompatybilne, to zalezy od programisty. Jest na pewno wiecej plansz niz bylo. Jak mi sie cos nie podobalo typu grafika tego magazyniera, ktory czegos tam szukal, czy tez teraz pomysl na dodanie cofania ruchu, ktory nie jest zbyt madry, to to pisze. Wedlug mnie Hex moglby dodac, albo zewnetrzny konwerter planszy dla map od Jack_Swidnik, albo po prostu konwertowac je w locie przy wczytywaniu. Wystarczy dodac jakis identyfikator do kazdej mapy, zeby gra bez problemu je obslugiwala. Tym bardziej, ze Hex raczej na pewno bedzie dalej cos zmienial w silniku. Dobrze, ze juz z grafiki jest zadowolony.
[#2932] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #2931

Tym bardziej, ze Hex raczej na pewno bedzie dalej cos zmienial w silniku.
To zła wiadomość

Dobrze, ze juz z grafiki jest zadowolony.
Nie założyłbym się, że to prawda

P.S. Nie rozumiem tego, że po świetnym graficznie i grywalnie AstroBlox'ie, Magazyn jest takim 'ciężkim eksperymentem' dla Hex'a.

Ostatnia aktualizacja: 23.06.2022 15:06:16 przez AmiClassic
1
[#2933] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2924

ale po co tu...

mamy przeciez watek "Farmiga" i tam sie mozna bawic lepiej, weselej a i szczesliwe zakonczenie bedzie duzo szybciej.
Na ukonczenie gry ja sie przebiore za krowe, snajper za koguta a recedent za farmera i zrobimy teatrzyk na PPA pomysł


Wczesniej nie bylo wyboru, trzeba bylo siedziec tutaj a teraz jest alternatywny watek a ludzie i tak tego nie doceniaja
[#2934] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2928

Demotywatorzy Wczoraj, na GOGu czytałem jeden z wątków na forum, o System Shock remastered (nie mylić z Enhanced Edition), ta gra powstaje bodajże od 2016 roku i też psioczą wszyscy, że jeszcze niewydana... takie życie, a na naszych kompach pewnie setki, tysiące nieogranych gier... ;)
[#2935] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2933

Trzeba brać pod uwagę, że Hexmage może sztucznie 'utrzymywać' ten wątek, żeby się wszyscy nie przenieśli na 'Farmigę"
[#2936] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #2923

W przypadku rozwijanych gier Shareware wersji jest zwykle duzo i prawie kazda jest grywalna, i taka gra jest tworzona przez lata. Wystarczy sobie przesledzic na przyklad historie Deluxe Galaga

Znasz jakąś wersję Deluxe Galaga w której brakuje poziomów, dźwięków, wrogich statków, animacji, listy najlepszych wyników, ekranu tytułowego, opcji, opisu elementów gry, itd? Deluxe Galaga od początku była dobra, bo autor miał pomysł na grę i go zrealizował, a później dodawał tylko drobne usprawnienia i inne dodatki. Hexmage nie miał pomysłu na grę. W komentarzach do zapowiedzi Magazynu opisywał swoje pomysły na grę i żadne z nich nigdy się w niej nie znalazły, służyły tylko nadmuchiwaniu bloga. Natomiast teraz wymyśla i dodaje elementy, o których nigdy przez te 4 lata tworzenia nie wspominał, mimo że gra nadal nie jest skończona.
1
[#2937] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #2936

Nie gralem we wszystkie wersje Deluxe Galaga, i dla przecietnego gracza to bez znaczenia czy gra ma 50 czy 100 poziomow i tak zwykle tam nie dojdzie bez trainera. I Deluxe Galaga to byl tylko przyklad tego typu gier, ktory jest bodaj najbardziej znanym tytulem Amigowym tego typu. Hex mial pomysl na gre, ale ten pomysl ciagle ewoluowal i ewoluuje, bo to dalej jest klon Sokobana. Co do pomyslow Hexa to dobrze, ze czesci pomyslow nie zrealizowal, bo niektore nie sa/byly zbyt madre, np. ostatni czyli cofanie ruchu. Mi sie tez takie dosc dziwne polaczenie gry z edytorem planszy nie podobalo, bo to raczej byly wersje dla betatesterow lub leveldesignerow a nie dla przecietnych graczy. A jak ma wene i pomysly to niech robi, moze wyjdzie z tego jakis hit logiczny za pare lat.
BTW. Np. watpie, zeby Juen jak startowal z Impem to wiedzial jak bedzie ten program wygladal obecnie, jakie mial mozliwosci itp
1
[#2938] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #2935

Hex powinien zakończyć Magazyn i rozpocząć prace nad Magazyn Deluxe.
Postępy prac nad Deluxe byłyby opisywane w nowym wątku a tu wszyscy
dzieliliby się swoimi wspomnieniami z lat tworzenia Magazynu.
[#2939] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #2937

Nie miał pomysłu. Przejrzyj wątek od początku. Jego jedynym pomysłem było to, że to ma być Sokoban, którego i tak już wcześniej zrobił jako Astro Blox. Byly nawet wypisywane pomysły przez czytelnikow watku, aby nie powielać po raz setny tego samego i aby ten nowy Sokoban jednak się różnił. Może 10% tych pomysłów wdrożył. Reszta to jest uczenie się programowania, pokazywanie jakichś sztuczek programistycznych, których w każdej nowej wersji albo znikają, albo zmieniają się po raz n-ty.
2
[#2940] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mailman, post #2939

No to sie roznimy. Jak ktos tworzy gre, to pierwszy pomysl jakiego typu to ma byc gra. Czyli klon Sokobana. Drugi pomysl to bohater gry czyli magazynier. Trzeci to wymagania, dosc nietypowe, bo kick 3.0, gra systemowa itp. Potem plansze do gry. Wiec to sa jego wymysly/pomysly. Bardziej uczyl sie jak byc grafikiem, niz byc programista, bo zrobil wczesniej tego Astro Bloxa. Co do pomyslow to niektore nie byly zbyt madre i tyle. Tez moge miec luzny pomysl, zeby co 10 plansz byla plansza typu Battle Royale, czyli rzucanie (albo moze bardziej popychanie) sie skrzyniami w Magazynie z innymi magazynierami albo bossem (zlym Edkiem). Ogolnie to nie jest przygodowka, zeby jeszcze scenariusz byl do tej gry potrzebny. Jak dla mnie pomyslow bylo po prostu az za duzo, a nie ze bylo ich brak.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem