[#2851] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #2826

Jako kierowca zawodowy stwierdzam, że z jego ciężarówką jest wszystko ok!

Podobne zakupiła ostatnio ENEA

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2022 18:53:57 przez _Skiba
[#2852] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2850

Ja odpadam. Powodzenia.
1
[#2853] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2852

Nie wiem dlaczego, ale jeżeli chodzi o to, że wklejam link do tego dokumentu, to chciałbym zauważyć, że a nuż ktoś się przy okazji nauczy konstruować tego typu gry.

Chciałbym przekazywać przy okazji informacje jak to wygląda od kuchni.

Ja pamiętam np. kurs "Jak napisać własną grę" z Commodore&Amiga.

Ten dokument jest tylko dla osób zainteresowanych.

Szanuję Twoją decyzję. Wróć proszę, jak już wydam nową wersję, byłeś przecież bardzo zainteresowany grą.

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2022 20:03:02 przez Hexmage960
[#2854] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2853

Chodzi o to, że planem było dodanie nowych etapów i muzyki/dźwięków. Tak mi się wydawało. Tymczasem zajmujesz się wszystkim, tylko nie działaniem zgodnie z planem. Oczywiście masz do tego prawo, bo to Twoja gra i Twoje zasady. Nadal Ci kibicuję, ale nie będę się już udzielał w wątku, bo nasze reakcje na Twoje coraz to nowe (lub stare, odgrzewane) działania zdają się powodować, że kręcisz się w kółko czasami odskakując w bok, żeby zaraz do tego samego kręcenia się w kółko wrócić. Nie zrozum mnie źle, ja Ci dobrze życzę, ale wątek ma 96 stron, a my zajmujemy się dokumentem wyjaśniającym kod. Taki dokument, jeśli już, powinien był powstać na samym początku, a nie zajmować Twój czas i energię pod koniec projektu. Wrócę gdy gra będzie gotowa. Pozdro
[#2855] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2854

Hex dodaje ekran tytułowy do gry. To jest krok do przodu.
[#2856] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2853

a nuż ktoś się przy okazji nauczy konstruować


6
[#2857] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2853

Ja pamiętam np. kurs "Jak napisać własną grę" z Commodore&Amiga.

A pamiętasz żeby ktoś napisał i puścił w obieg grę, dzięki temu kursowi?
[#2858] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2856

Zamiast kota proponuję wózek widłowy.
[#2859] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2856

to juz cios ponizej pasata, tak sie nie bawimy
1
[#2860] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #2859

Ksiazke/poradnik mozna przeczytac w kilka godzin, ale jej napisanie moze trwac nawet pare lat. Wiec wszystko jest w porzadku.
[#2861] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2854

Taki dokument, jeśli już, powinien był powstać na samym początku, a nie zajmować Twój czas i energię pod koniec projektu.

Po pierwsze nadałem dokumentowi taką formę, by był pomocny (mi) w realizacji różnych rzeczy. Opisuję tam strukturę programu w taki sposób, by bezpośrednio można było przełożyć to na kod programu.

Nie stosuję konstrukcji żadnego języka programowania. Wszystko jest opisane w formie zrozumiałej dla dowolnego czytelnika. Ale przede wszystkim to mi pomaga on w zbudowaniu logicznie powiązanych elementów programu.

Jest to zatem w tym przypadku element pracy nad grą. Nie ma roli "narratora", czy "nauczyciela" w dokumencie.

Postanowiłem się tym podzielić, bo być może kogoś interesuje sposób rozwijania tego typu programów.

Dokument stanowi też kompilację wielu elementów, nad którymi pracowałem na przestrzeni ostatnich miesięcy.

Czemu nie powstał wcześniej? Otóż starałem się takie coś zrobić z różnym skutkiem. Rok przed założeniem tego wątku (2018) był totalny chaos w moim działaniu, który udało mi się po trosze opanować.

@Niebuszewo

Dokument nazwałem "Opis algorytmów i struktur danych wykorzystanych w grze Magazyn", nie stosuję konkretnego języka programowania, jak również opisane metody są przydatne ogólnie przy tworzeniu gier.

Szkoda, że nikt nie ustosunkował się do detali. Wnioskuję, że temat mało interesujący. Dla mnie jednak jest on dość istotny - taki dokument pomaga mi bowiem bardzo w działaniu.

Dwojako szkoda, bo sam lubię tego typu zagadnienia i one są wręcz wpisane w samą grę. Wydawało mi się, że jak działa mechanizm akcji typu "ułożyłem skrzynie - pojawia się skarb" może być ciekawy.

Dokument wskazuje też na to, że jednak udało mi się nadać kształt programowi i zastosować wybrane i przemyślane rozwiązania. I to jest dla mnie najważniejsze.
[#2862] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2861

Postanowiłem się tym podzielić, bo być może kogoś interesuje sposób rozwijania tego typu programów.

problem w tym, że podobnymi projektami dzieliłeś się już nie raz - choćby w przypadku Dune 2, gdzie opisywałeś na swojej stronie wszystkie założenia, funkcje, algorytmy i struktury. Jak to się skończyło - wiadomo. A to nie jedyne podobieństwo, bo wczoraj widziałem, że zdążyłeś już wrzucić do Graffiti obrazek planszy tytułowej Magazynu. Analogia do sławetnych "Piegusków" aka Dune nasuwa się sama.

a'propos - chętnie dowiedziałbym się, co to jest to białe:


a tym bardziej to:


bo że to niżej to piegusek maczany w mleku, to jeszcze jestem w stanie zrozumieć, ale nigdy nie widziałem, żeby planetę na orbicie otaczały chmurki albo by tworzyła odblask.


Ostatnia aktualizacja: 18.04.2022 03:35:14 przez snajper
3
[#2863] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2862

problem w tym, że podobnymi projektami dzieliłeś się już nie raz - choćby w przypadku Dune 2, gdzie opisywałeś na swojej stronie wszystkie założenia, funkcje, algorytmy i struktury. Jak to się skończyło - wiadomo.

Dzielić się dzieliłem, ale .. chyba nie czytałeś dokładnie tych dokumentów. Różnica jest ogromna.

W bieżącym dokumencie udało mi się zawrzeć wszystkie niezbędne rzeczy, jest on też logicznie poukładany.

Zazwyczaj te dokumenty były niekompletne i chaotyczne.

--

P.S. Co do "chmurki" to jest to pewnego rodzaju impresja. Swoją drogą ten obraz w ostatniej wersji mi się całkiem udał.

Ostatnia aktualizacja: 18.04.2022 10:53:12 przez Hexmage960
[#2864] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2863

ten obraz w ostatniej wersji mi się całkiem udał.

„Megalomania, nazywana zamiennie manią wielkości, jest również terminem stosowanym w psychologii dla określenia zaburzeń osobowości, które może towarzyszyć poważniejszym chorobom, takim jak schizofrenia, psychozy endogenne oraz epizody manii w chorobie afektywnej dwubiegunowej. Megalomani zwykle nie zdają sobie sprawy ze swojego schorzenia.” https://www.medonet.pl/zdrowie,megalomania---przyczyny--objawy--leczenie,artykul,1729427.html
[#2865] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2864

Mysle ze troche sie rozpedziles. Jesli w jego oczach wyglda OK, to znaczy ze tak jest. Pozwol ze tez Ci cos przytocze:

"Wiesz co robi ten miś? On odpowiada żywotnym potrzebom całego społeczeństwa. To jest miś na skalę naszych możliwości. Ty wiesz co my robimy tym misiem? My otwieramy oczy niedowiarkom. Patrzcie, mówimy, to nasze, przez nas wykonane i to nie jest nasze ostatnie słowo! I nikt nie ma prawa się przyczepić"...
3
[#2866] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Phibrizzo, post #2865

Jesli w jego oczach wyglda OK, to znaczy ze tak jest

Ciekawe, czy koledzy w ogóle wiedzą o jakim obrazie mowa.

OK. Moi drodzy, ja pracuję w pocie czoła nad nową wersją.

Powtórzę po raz kolejny, że proszę najpierw zapoznać się z tematem, o którym mówię przed takimi wpisami oraz zaniechać wpisów nie na temat.

Chciałbym udostępnić nową wersję możliwie szybko - i tutaj osobom, które testują grę Magazyn, przykładają się do jej rozwoju chciałbym zrobić miłą niespodziankę.
[#2867] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2866

Hej. Czuję się zobowiązany dostarczyć w końcu nowości na temat prac nad grą. Otóż od pewnego czasu praca nad kodem idzie mi całkiem sprawnie. Przygotowałem ponad 30 aktualizacji kodu źródłowego gry w repozytorium. Trzymam się jednego repozytorium.

W grze zamieściłem kilka nowych elementów dla uatrakcyjnienia rozgrywki: m.in. wór z piaskiem i bagno.

Dodałem ciemny kafelek wokół planszy oraz uatrakcyjniłem animację popychania skrzyń.

Pracuję aktualnie nad nowymi etapami do gry. Edytor i gra jest w pełni funkcjonalna, ale brakuje kilka rzeczy (animowane bagno). Nową wersję wkrótce opublikuję w formie archiwum. Można też śledzić moją stronę internetową.

Znalazłem też bardzo dobrą muzykę - będzie ona dodana do gry.

Zrzuty ekranu:
- Obrazek 1
- Obrazek 2

Poniżej nagranie wideo (bez muzyki):

3
[#2868] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2867

A to bagno i worek z piaskiem jakie będą mieć działanie? Na filmiku widać je jedynie na górze wraz z innymi kaflami gry.
[#2869] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2868

magazynier to klapa nigdy nie wyjdzie
ty zrobiłeś kawał dobre roboty
[#2870] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #2868

Proszę obejrzeć filmik do końca. Na trzecim przedstawionym etapie jest to pokazane - wór z piaskiem działa jak skrzynia, tyle że po umieszczeniu w bagnie znika i robi się przejście.
[#2871] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Dorian3d, post #2869

Nie opowiadaj. Bardzo dobre jest sterowanie, płynność i ciekawe poziomy. Do tego grafika super. Gra widać że jest dopracowana co szczególnie podziwiam, że jest pisana w C. Często sobie pogrywam na Amidze. Ja w swoim Sokobanie nie zdołałem takiego sterowania zrobić więc u mnie każdy ruch trzeba było pykać klawiszami a tu wystarczy przytrzymać. Dzisiaj może i bym zrobił to lepiej ale mam inny projekt na głowie.
[#2872] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2870

O faktycznie przeglądanie w telefonie trochę jest niewygodne. Fajna sprawa z tym piaskiem i bagnem
[#2873] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2867

Miałem się już w wątku nie udzielać, ale patent z bagnem jest spoko OK
1
[#2874] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2867

niestety ale skrzynie sa badziewne, wygladaja jak plastry na skaleczenie
3
[#2875] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2867

ja tu widzę nowa grafikę i kolejne nowe menu. myliłem się że już widzę koniec tej gry.
Sam efekt popychania skrzyń wyszedł całkiem spoko
elementy worka i dziury też na plus . Sama informacja o postępach też na plus
Pracuj dalej
[#2876] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2870

Po umieszczeniu ostatniej skrzynki tam na ceglanych tile'ach dwie linie niżej pojawił mi się obrazek jak widać, bez wpływu na rozgrywkę ale raportuję "bug'a".
Edit: na kolejnym etapie też się pojawia.


Ostatnia aktualizacja: 03.06.2022 13:00:47 przez Lucus
[#2877] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Lucus, post #2876

Dzięki za raport. Ten glitch graficzny został już wyeliminowany. Związany był z identyfikatorami pól (niewłaściwe współrzędne).

Odrysowanie kafelków pod obiektami ruchomymi zostało w bieżącej wersji usprawnione - powinny być obsłużone wszystkie sytuacje (tzn. przy ruchu obiektu trzeba odrysować od jednego do 4 kafelków i ewentualnie odrysować nieaktywne obiekty, które zostały zamazane).

Obecnie podłogi i obiekty są na jednej warstwie. Druga warstwa zapamiętuje typy podłóg. Upraszcza to obsługę.

Wczoraj wprowadziłem tablicę, która zawiera współrzędne pierwszej grafiki dla każdego typu kafla. Teraz ustalanie grafiki jest bardzo wygodne.

Tak się składa, że dziś przysiadam do usprawnienia identyfikatorów oraz do animowanych kafelków.

Ostatnia aktualizacja: 03.06.2022 13:48:14 przez Hexmage960
[#2878] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Lucus, post #2876

to jest ukryty przycisk w scianie jak w RPG'ach

5
[#2879] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#2880] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #2879

Mam nadzieję, że Magazyn to nie będzie kolejna, dobrze się zapowiadająca gra, która jednak
nigdy nie została wydana.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem