[#2821] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2820

a na poważnie - mi w tym obrazku podoba się drzewo, trawka z przodu i droga z kamieniami.

No to mamy bardzo podobny gust. Mi też dokładnie te elementy się podobają.

i może jeszcze chmurka. Natomiast nie pasuje mi tu głównie ciężarówka i kanciasta forma obrazka w postaci odgraniczonego wyraźnie prostokątu. Niebo bym trochę uładnił, dwa kolory to wydaje się być trochę za mało do uzyskania efektu przyjemnego dla oka gradienta.

Tę formę obrazka zwiększałem kilka razy. Zacząłem od obrazka 160x96, rozszerzyłem do 160x160, później zrobiłem go szerszy by na koniec dodać to drzewo i dróżkę poza ramką.

Tak jak pisałem, użyłem sztywnej palety gry, gdzie są tylko dwa odcienie błękitu.

Troszkę obawiałem się dużego formatu, bo wtedy liczy się kompozycja.

płotek od biedy może być, choć też bym zmienił styl na ten, w którym narysowane drzewko.

Będę wiedział co w razie czego poprawić - ciężarówkę i płotek (oraz format i kolory). Dzięki za podzielenie się opinią. OK

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2022 05:50:55 przez Hexmage960
[#2822] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2820

mi w tym obrazku podoba się drzewo, trawka z przodu i droga z kamieniami.


myslalem, ze to "drzewo" to taki wielki zakopany wazon z brokulami a "kamienie", to martwe, wielkie, oderwane szare kleszcze, bo im wystaja niektore nozki
1
[#2823] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2811

J też z jestem zdania, że zdecydowanie powinieneś zlecić namalowanie tej planszy komuś, kto to zrobi znacznie lepiej... Ktoś z talentem graficznym w jeden wieczór stworzy coś na poziomie o wiele wyższym. Powinieneś zaakceptować fakt, że pewnych rzeczy nie przeskoczysz, i nie warto na nie po prostu marnować swojego czasu...
Ale jeśli koniecznie, ze względów ambicjonalnych czy innych musisz to zrobić sam, to ode mnie dwie uwagi:
Może spójrz na jakieś zdjęcie 3-osiowej ciężarówki i spróbuj odtworzyć ją z podobnymi proporcjami. Mnie bardzo razi w tym rysunku rozmieszczenie osi. Nie znam 3-osiówki, w której 2 tylne osie nie byłyby blisko siebie w tylnej części podwozia. U Ciebie wygląda to dziwacznie.
A po drugie - czy naprawdę musisz się tutaj ograniczać do ubogiej palety z gry? Przecież to osobny ekran i można zaszaleć wykorzystując ciekawsze tryby graficzne Amigi. Żeby np. uniknąc tego brzydkiego ditheringu na dole nieba.
2
[#2824] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2823

Ciekawe, czy magazynier posiada uprawnienia na wózki widłowe.
[#2825] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #2823

Powinieneś zaakceptować fakt, że pewnych rzeczy nie przeskoczysz, i nie warto na nie po prostu marnować swojego czasu...

Rozumiem i dziękuję za opinię. Mam kilka kontaktów z grafikami, więc w ostatecznej sytuacji poproszę o pomoc.

Moja amatorska grafika jest elementem "folkloru" w mojej grze.

Może spójrz na jakieś zdjęcie 3-osiowej ciężarówki i spróbuj odtworzyć ją z podobnymi proporcjami. Mnie bardzo razi w tym rysunku rozmieszczenie osi. Nie znam 3-osiówki, w której 2 tylne osie nie byłyby blisko siebie w tylnej części podwozia. U Ciebie wygląda to dziwacznie.

Przyznam, że nie znam się na ciężarówkach, stąd potencjalny dziwny wygląd. Rysuję z pamięci. Przyjrzę się fotografiom, żeby lepiej je odwzorowywać.

A po drugie - czy naprawdę musisz się tutaj ograniczać do ubogiej palety z gry? Przecież to osobny ekran i można zaszaleć wykorzystując ciekawsze tryby graficzne Amigi. Żeby np. uniknąc tego brzydkiego ditheringu na dole nieba.

Tak, wspominałem, że paleta planszy tytułowej może być inna. I właśnie to zastosowałem dodając dodatkowy odcień niebieskiego. Aktualnie obrazek używa 28 kolorów.

Aktualnych poprawek obrazka jeszcze nie dokończyłem - ale dlatego że poszerzyłem format i nie miałem chwilowo czym wypełnić dobrze reszty obrazka.

Poprawiłem zgodnie z sugestiami płotek, ciężarówkę, dalszy pejzaż, powiększyłem format. Ponieważ pojawiły się głosy krytyki co do drzewka - to jednak go zretuszowałem. Wszystko na szybko.

OK, jeszcze przysiądę na spokojnie i ten obrazek poprawię, dostosuję paletę barw, tak by w finalnej wersji wyglądał przyzwoicie. Ma pewien potencjał. Ale to później. Przy następnej wrzucie postaram się o aktualizację kodu gry.

Pozdrawiam.



Ostatnia aktualizacja: 13.04.2022 17:38:44 przez Hexmage960
3
[#2826] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2825

Rysuję z pamięci. Przyjrzę się fotografiom, żeby lepiej je odwzorowywać.


Nie musisz przyglądać się zdjęciom. Kolega softiron w tym samym wątku (tylko 3 lata temu) wkleił Ci obrazek jak wyglądają ciężarówki:

3
[#2827] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2825

"Dzień tryfidów" ?

3
[#2828] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #2826

Bardzo dziękuję, zatem z odwzorowaniem ciężarówki byłem blisko. Przyznam, że zapomniałem o tej ilustracji.

@Niebuszewo

Rozumiem kolegów luźne skojarzenia. To jest przecież plastyka czyli sztuka.

Tutaj fajna ilustracja budowy drzewa. Sporo się nie pomyliłem.



Ostatnia aktualizacja: 13.04.2022 18:08:21 przez Hexmage960
[#2829] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2828

Bardzo dziękuję, zatem z odwzorowaniem ciężarówki byłem blisko. Przyznam, że zapomniałem o tej ilustracji.

Ale że co ?
Nie widziałeś nigdy ciężarówki, a jeśli widziałeś to przez chwilę i kilka lat temu, że miałeś problem z jej odwzorowaniem.
Gdzie Ty mieszkasz?
Po ulicach u Ciebie nie jeżdżą samochody i ciężarówki.
Nie masz też internetu?

Czegoś nie rozumiem.
3
[#2830] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #2829

Widuję ciężarówki często na ulicach, np. jak jadę autobusem.

Po prostu nie widuję ich na co dzień.

To, że muszę bardziej przykładać się do pracy, odpowiednio się przygotować przed rysowaniem to odrębna kwestia.
[#2831] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #2829

Dajcie już spokój, nie komentujcie.
2
[#2832] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Arturo, post #2831

Staram się być uprzejmy i życzliwy tak żeby ludzie chcieli pomagać i - konstruktywnie krytykować moją pracę.

Kolega życzy mi by nikt się do mnie nie odzywał?

Gra została dokończona z 20 poziomami i niestety dopóki nie zrobię 30 poziomów nie uda mi się odczepić łatki.

Nie mam samochodu ani prawa jazdy, więc nie znam dobrze konstrukcji ciężarówki, szczególnie podwozia.

P.S. No niestety, to oznaka zmęczenia - często je mam - troszkę się napociłem przy poprawkach obrazka, a może tego drzewa nie powinienem był ruszać.

Ostatnia aktualizacja: 13.04.2022 18:59:19 przez Hexmage960
[#2833] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2828

U Ciebie te korzenie wydają się za bardzo wystawać nad ziemię.

W takiej ciężarówie bym widział magazyniera ;)

> ciężarówa <
[#2834] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #2833

U Ciebie te korzenie wydają się za bardzo wystawać nad ziemię.

Wielokrotnie będąc w lesie widziałem takie drzewa z wystającymi korzeniami. Szczególnie w górskich terenach.

OK, najlepiej będzie jak zrobię poprawki do tej planszy tytułowej we własnym zakresie. Te poprawki na szybko są nieudane. Muszę to robić - tak jak pierwszą wersję obrazka - na spokojnie.

P.S. Zbyt często zdarza się, że zrobię coś dobrego i to zepsuję.

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2022 09:02:49 przez Hexmage960
[#2835] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2825

no teraz to zepsułeś drzewko. :/ Po co je ruszałeś?
za to tło z górami wygląda już przyjemniej niż tamto zielsko, chmurki też pasują.
gdyby połączyć pierwsze drzewko (+ trawka z przodu i ścieżka też bardziej podobała mi się na pierwszym) z tym obrazkiem, to mógłbym się doczepić jeszcze głównie do nóżek znaku, które powinny chyba bardziej przypominać słupki osadzone w ziemi, i słońca, które też przydałoby się jakoś urozmaicić.
no i nie rozumiem, czemu szyba w samochodzie jest szara (już pomijając sam wygląd samochodu).

P.S. @selur jeśli brokuły, które jadłeś, były brązowe, to wolę nie myśleć, w czym Ty je maczasz.

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2022 09:05:35 przez snajper
2
[#2836] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #2835

no teraz to zepsułeś drzewko. :/ Po co je ruszałeś?

No właśnie niepotrzebnie zmieniałem to drzewo - po uwadze Selura.

Okazuje się, że nie miał racji, a jego skojarzenia wprowadziły w błąd.

Twoje uwagi co do obrazka według mnie są najbardziej konstruktywne.

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2022 09:13:19 przez Hexmage960
[#2837] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@recedent, post #2826

Moda na magazyn odcinek 2832

Magazynier kurs robienia gier

Ostatnia aktualizacja: 14.04.2022 09:51:55 przez KM_Ender
1
[#2838] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2836

Hej, postanowiłem poprawić ten obrazek po kolei - systematycznie. Wziąłem na początek na warsztat drzewo. Narysowałem je na odrębnym obrazku - oddzielnie szkic (pień, konary i gałęzie) oddzielnie kora i liście.

Obrazek drzewa jest mniej chaotyczny.

Przy okazji chciałbym zaznaczyć, że uwagi każdej osoby są mile widziane. Kolega Selur zmobilizował mnie do zwrócenia uwagi na pewne detale, więc każda ocena jest korzystna.

Możecie ocenić efekt po załączonym obrazku:

Chciałem jeszcze poprawić te osie i koła w ciężarówce.

Nie będę bardzo skupiał się na tym obrazku - chcę oszczędzać siły na inne elementy gry.



Ostatnia aktualizacja: 14.04.2022 13:50:29 przez Hexmage960
2
[#2839] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2838

Jest spoko OK
[#2840] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #2839

Mam wrażenie, że do stworzenia grafiki tytułowej została
użyta bardzo niewielka ilość kolorów.
[#2841] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2838

Chciałem jeszcze poprawić te osie i koła w ciężarówce.


Wnętrze kabiny i większość postaci kierowcy pokazane w rzucie izometrycznym, reszta ciężarówki, w tym głowa kierowcy - dwuwymiarowe, pokazane z boku.
[#2842] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2841

On ma wszystko płaskie, to po co wprowadzać pojazd w 2.5D?
[#2843] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@KM_Ender, post #2842

Dzięki za uwagi. Przepraszam, że to się tak długo ciągnie. Praca idzie mi teraz sporo lepiej.

Pracując nad grą przygotowałem na swoje potrzeby dokument, w którym postarałem się zebrać w całość wszystkie aspekty gry jeśli chodzi o programowanie (algorytmy i struktury danych).

Podstawa gry jest bardzo prosta. Mamy tablicę złożoną z liczb - typów pól oraz identyfikator obiektu. Obiekty poruszają się między polami na żywo - z opóźnieniem. I to wszystko.

Logika polega na różnych typach pól i obiektów.

W tym dokumencie jednak zawarłem inne ważne rzeczy - w tym edytor plansz oraz opis potrzebnych gadżetów i okienek.

Jeśli ktoś ma doświadczenie w tego typu pracach może mi podesłać jakieś rady. W każdym razie kod teraz rozwijam i idzie to dobrze.
1
[#2844] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2843

W tym dokumencie jednak zawarłem inne ważne rzeczy

„ale to już było” (w lipcu 2020)
3
[#2845] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2844

Gdyby "Magazyn" posiadał oficjalnego wydawcę, to nie byłoby
kłopotów z dotrzymywaniem terminów przez autora.
Wydawcy pilnują daty wydania. Ewentualne poprawki byłyby
wydane na dyskietce "Aktualizacje" potem.
[#2846] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2844

Proszę zapoznać się z dokumentem bardziej dokładnie. Ten wskazany post opisywał zagadnienie rysowania.

Jest też tam nieaktualna już reprezentacja pola.

W dokumencie jest coś zupełnie innego: opis głównego algorytmu łącznie z obsługą wydarzeń oraz szczegółowy opis gadżetów - typy, funkcja obsługi, zastosowanie oraz konkretne wykorzystanie w grze i edytorze.

No ale najistotniejsze jest to, w jaki sposób pomaga mi to w dokończeniu pracy nad grą. W dokumencie zawarłem opis elementów interfejsu użytkownika oraz sposób ich organizacji.

Ja tylko opisuję swój tok rozumowania oraz dążę do dobrej organizacji. Dokument uważam za udany, bo opisuje istotne elementy gry i edytora.

Ostatnia aktualizacja: 16.04.2022 13:22:25 przez Hexmage960
[#2847] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #2846

Dokument uważam za udany

5
[#2848] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2847

Proszę o konstruktywną krytykę, czyli wskazać na konkretne błędy w dokumencie.

@MMarcin2741

No tak aktualnie jest. Gra została wydana w kilku wersjach. Aktualnie przygotowuję nową wersję, gdzie znajdzie się 30 plansz.
[#2849] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #2844

Jak spojrzeć na takiego Cyberpunka, to gra została ukończona
dopiero rok po oficjalnej premierze Nie gram w te
dzisiejsze gry, ale tak wszyscy mówią, że było.
Amigowcy to jednak bardzo wymagający użytkownicy szeroki uśmiech
[#2850] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #2849

Hej, dodałem drugą sekcję do tego dokumentu - opisującą logikę gry. Opis jest dość kompletny i szczegółowy.

Przy okazji sobie poukładałem kwestię wydarzeń i akcji w grze.

- Próba przejścia obiektu,
- Przejście obiektu,
- Wydarzenia następujące - ułożenie skrzyni, ułożenie wszystkich skrzyń, akcja zdefiniowana (np. otwarcie bramy, zaliczenie poziomu itp.)

Jest to niezmiernie istotne.

Polecam lekturę jeżeli chcecie zapoznać się z moim tokiem rozumowania albo interesujecie się takimi zagadnieniami.

Dokument pomaga mi w finalizacji gry, ponieważ dzięki niemu konstruowany program jest spójny. Wrzucam to też dlatego, żeby pokazać Wam, że walka o ciągłość mojej pracy idzie do przodu.

Będę informował o zakończeniu pracy nad nową wersją.
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem