[#3061] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3059

Staram się by gra była przyjazna dla użytkownika i obejmuje to też instalację i uruchomienie.


Minniat gadasz jak Tusk, niby sie starasz zeby ulatwic a robisz absolutnie wszystko zeby utrudnic uruchomienie programu i ja to rozumiem, po prostu nie chcesz zeby ktos w to zagral
2
[#3062] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3055

Spójrz sobie na paczki na Aminecie.
Juen wrzucił jeden przykład, ale spojrzałem na paczki na Aminecie i...
Paczki z iffparse.library.
Paczki z diskfont.library.
... że nie wspomnę innych bibliotek.

Nie bądź świętszy od papieża.

Ostatnia aktualizacja: 29.07.2022 20:45:37 przez AmiClassic
2
[#3063] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3062

Już była mowa o tym, żeby czcionki z FONTS się ładowały automatycznie. Albo, żeby OS 3.0 nie był wymagany.

Proszę, oto pakiet, w którym mowa, że wymaga iffparse.library V37.

http://aminet.net/package/misc/fish/fish-0985

Co znamienne, autorem tego pakietu jest programistka z ... Commodore.

Albo tutaj gra dla OS 2.0:

http://aminet.net/package/game/think/asteriodsii092

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2022 07:41:37 przez Hexmage960
[#3064] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3063

Napisz do Cloanto, że piszesz malutką gierkę i potrzebujesz załączyć te dwie biblioteki. Może pozwolą :)
3
[#3065] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3063

Ze ścianą to ja sobie mogę w domu pogadać.
Zamiast szukać pół nocy wyjątków skup się na kończeniu gry, bo jak tak dalej pójdzie to zanim skończysz... i Cloanto już nie będzie i dyskietek 3½.
3
[#3066] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3065

Ale kolega nie idzie na kompromis.

Myślę, że zrobię tak:

Najpierw należy uruchomić system albo:

- Z dyskietki z Workbenchem,
- Z twardego dysku z zainstalowanym systemem.

Jest gwarancja, że w systemie są wszystkie pliki i biblioteki (łącznie z LoadWB, SetPatch, iffparse.library, diskfont.library itp.).

Następnie wkładamy dyskietkę z grą, otwieramy folder i tam mamy ikonki:

- Uruchom grę,
- Stwórz dysk bootujący,
- Zainstaluj grę na dysku twardym.

Za opcje 2 i 3 odpowiada skrypt instalatora.

Użytkownik wybiera jedną z opcji w zależności od preferencji. I gotowe.

Myślę, że to rozsądny kompromis.

Może nie przedłużajmy już tej rozmowy. Dzisiaj wieczorem postaram się wrzucić filmik z kompletnym edytorem plansz.

Ostatnia aktualizacja: 30.07.2022 11:47:12 przez Hexmage960
[#3067] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #3061

po prostu nie chcesz zeby ktos w to zagral


W tym gonieniu króliczka chodzi o kilka rzeczy, ale z pewnością nie o ukończenie pracy i o to żeby komuś poza autorem to sprawiło chwilę radochy.

Każda klasyczna Amiga była sprzedawana z nośnikami zawierającymi całość (A1000) lub część systemu, ich zawartość jest niezbędna do uruchomienia urządzenia. Z tego co się orientuję (proszę mnie poprawić jakby co) "Workbench" jest niezbędny nawet do uruchomienia alternatywnych systemów, takich jak GNU/Linuks czy BSD i nie da się ich na mocniejszych Amigach zainstalować bez uprzedniego zainstalowania kompletnego AmigaOS. "Licencja" na "Workbench" jest więc niejako przypisana do każdej klasycznej Amigi. Idąc tropem rozumowania Miniata utrata oryginalnych dyskietek z zestawu wyprodukowanego przez Commodore/ESCOM oznacza konieczność złomowania staruszki, zwłaszcza że AmigaOS w wersjach wcześniejszych niż 3.1 nie był chyba nawet sprzedawany w wersji "standalone". Każdy kto posiada klasyczną Amigę ma prawo do posiadania zawartości dyskietek dołączanych do danego modelu Amigi.

Dyskusyjna w kontekście redystrybucji plików systemowych na nośniku z grą jest co najwyżej kwestia uruchamiania gier na emulacji przez osoby nie posiadające autentycznego A-złomu z epoki, ale takie osoby chcąc skorzystać z emulacji tak czy siak potrzebują przynajmniej jakiegoś kikstartu.
7
[#3068] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3063

Przecież to miał być dowód że wcale gra public domain dodana na aminet nie musi być pozbawiona tych bibliotek. Jeśli ktokolwiek ma brać ta grę na poważnie to zrób adf bootowalny że wszystkimi wymaganymi plikami.
6
[#3069] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #3068

Hexmage z jednej strony oznajmia, że "chce, żeby jego gra działała na jak największej liczbie Amig", a z drugiej strony dostajemy możliwie największą liczbę kłód pod nogi. Już sam fakt, że trzeba to odpalać spod Workbencha, działa zniechęcająco (pomijając fakt, że nie każdy musi w ogóle mieć tego Workbencha zainstalowanego) - przynajmniej na mnie. A ta odpowiedź, że "da się ją również odpalić z dyskietki - bo można włożyć dyskietkę, kliknąć DF0 i ikonkę Magazynu i też zadziała" to miał być chyba dowcip.
5
[#3070] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3066

Właśnie obrzydzasz potencjalnym graczom gry pisane pod system szeroki uśmiech

Po prostu:

wybieramy w Kickstart ROM plik z kickiem 3.0+,
dyskietkę z Workbenchem np. w DF0 (lub jak mamy system, to w DH0).
dyskietkę z grą w DF0/DF1 (lub archiwum z grą pod DH1 - ja tak robię).

Teraz startujemy system z dyskietki lub twardego dysku i uruchamiamy grę z ikony. Zadziałało od razu.

(Nie)zadziałało od razu:



Myślę, że pójdę na kompromis. Gra poprosi o włożenie dyskietki z WB 3.0, jeżeli plików nie znajdzie.
A jeśli nadal ich nie znajdzie? Nie wyobrażasz sobie sytuacji jaką opisał Snajper, że można mieć Amigę i nie mieć Workbencha? Udajesz legalistę, a pośrednio 'namawiasz' ludzi do ściągania adf'ów z Workbench'em z netu, żeby zagrać w Twoją grę?
1
[#3071] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3070

To koledzy mają komputer, którego produkcja rozpoczęła się w 1990 i nadal nie weszli w posiadanie dyskietki z Workbenchem?

To nie jest komercyjny program, który się dokupuje.

Dla przykładu posiadam płytę CDPD - kolekcję programów PD, nabytą jeszcze w 1994 roku do Amigi CDTV. Płyty tej używałem przez wiele lat.

Jeśli chodzi o biblioteki, posiada wszystko czego dusza zapragnie. Tutaj spis bibliotek z tej płyty z folderu głównego: Spis.

- amigaguide.library
- asl.library
- commodities.library
- diskfont.library
- locale.library
...

Zawiera też kompletne systemy 1.3, 2.0 i 3.0 oraz 660 dyskietek z kolekcji Freda Fisha.

Z tego co widzę, na archive.org jest obraz tej płyty, ale niepełny (brakuje kilku katalogów).

Niedawno nabyłem do kolekcji resztę płyt z tej czteropłytowej serii.

Dodam, że gra pokazuje pazurki właśnie uruchomiona spod systemu, bo można podmienić sobie grafikę, poziomy i inne pliki.

Przekopiuję te potrzebne, standardowe pliki do folderu z grą, jeśli rzeczywiście ktoś ma z tym duży kłopot i do dziś nie zainstalował ich na swojej Amidze i nie może ich nigdzie znaleźć.

Większy problem jest pewnie z wymogiem co do wersji ROMu - bo na Amidze z ROM 1.3-2.0 nie zadziała, chyba że za pomocą mapowania ROMu.

Dzięki 3.0 mogę zastosować kilka przydatnych funkcjonalności - ekran publiczny, bitmapy interleaved, okienka z własną tapetą itp. co pod 1.3 byłoby trudniejsze do zrealizowania.

--
Przesyłam drugi filmik z demonstracji edytora. Są już podpięte funkcje pod menu, wklejanie i podgląd kafli. W kolejne dni będę załączać silniczek i w kolejności dam kolegom do ogrania.

Moim marzeniem jest to ukończyć.

Co do ergonomii edytora, według mnie jest OK, ale jeszcze dodam pełen podgląd rysowania linii.

Pozdrawiam.

2
[#3072] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3071

Spoko, ale przede wszystkim zrób dyskietkę adf bootowalna i ze wszystkimi plikami, których wymagasz
3
[#3073] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3071

"Dla przykładu posiadam płytę CDPD - kolekcję programów PD, nabytą jeszcze w 1994 roku do Amigi CDTV. Płyty tej używałem przez wiele lat."

Super! OK
[#3074] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3073

szeroki uśmiech
1
[#3075] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3071

Rozwijane menu trochę wyższe zrób bo przesuwanie suwakiem by dostać się do kafelka drzwi/ściany będzie irytujące. Save umieść pod Load jeżeli się da bo ten brązowy obszar po prawej mocno psuje estetykę.
[#3076] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3073

Wow! Szacun!szeroki uśmiech
[#3077] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3073

Robi wrażenieOK
[#3078] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3071

Moim marzeniem jest to ukończyć.

Kończ to, bo to wygląda jakbyś pracował nad dziełem życia a nie prostą
grą logiczną, rozgrzewką przed czymś poważniejszym.
[#3079] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #3078

...ale to wlasnie jest dzielo zycia szeroki uśmiech
3
[#3080] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3066

- Z dyskietki z Workbenchem,


Nie działa. Standardowa konfiguracja A1200 pod FS-UAE.



Myślę, że to rozsądny kompromis.


Mam lepszy pomysł. Stwórz bootowalną dyskietkę z grą, zawierającą wszystkie potrzebne do działania gry pliki *oraz* ewentualnie w ramach tej samej dyskietki działający i dowolnie rozbudowany instalator. Przed puszczeniem w świat sprawdź całość na innej konfiguracji systemu niż Twoja fizyczna A1200. Najlepiej pod emulacją, jeśli pod *uae zadziała, zadziała u wszystkich. Chyba że nie chodzi ci o ukończenie projektu, a o gonienie króliczka.

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2022 10:24:12 przez niebuszewo
3
[#3081] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3080

zgaduję, że nie ma jakiejś biblioteki, więc wtopa.
[#3082] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3080

Brakuje najpewniej przypisu do FONTS w katalogu z grą. Ja u siebie mam czcionki w SYS:Fonts, więc działa.

Tak, testuję grę na A1200 i emulatorze. Ludzie testowali na A500, A600 i gra działała.

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2022 10:33:06 przez Hexmage960
[#3083] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3082

Brakuje najpewniej przypisu do FONTS w katalogu z grą.


Miało działać po wystartowaniu systemu z dyskietki z Workbenchem. A jednak nie działa. Widocznie potrzebny jest bardziej skomplikowany sposób niż tylko "wystartuj komputer z dyskietki z Workbenchem i uruchom grę".

Czy upieranie się przy SOA#1 ("u mnie działa") ma sens? Nie lepiej przygotować działającą, startującą dyskietkę z grą? Dla standardowej konfiguracji A1200 wystarczy wtedy tylko jeden tester by sprawdzić czy gra startuje - ty sam.
4
[#3084] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3082

pomysł
A nie byłoby prościej, gdyby uruchamiając grę, program na początku sprawdzałby, czy plik z czcionką znajduje się w FONTS? Jeśli by go brakowało, to program sam zrobiłby przypis do katalogu FONTS z grą. Po restarcie i tak ten przypis by znikał przecież i nikomu nie bruździłby systemu.
3
[#3085] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #3084

Jest OK. Sprawdziłem i funkcja OpenDiskFont() może otwierać czcionki z wybranych katalogów.

Zatem w wersji 1.7 gra będzie mogła działać bez instalacji czcionki.

Będzie też skrypt instalujący grę na twardym dysku.

Ostatnia aktualizacja: 31.07.2022 17:02:13 przez Hexmage960
[#3086] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3085

Zatem w wersji 1.7 gra będzie mogła działać bez instalacji czcionki.


a wiec zatem...




splat
3
[#3087] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #3086

Niebezpiecznie zbliżamy się do Magazynu 2.
1
[#3088] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #3087

Magazynier (TM) Strikes Back: The Ressurrection
1
[#3089] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #3087

Niebezpiecznie zbliżamy się do Magazynu 2.

Magazyn 2 wyobrażam sobie mniej więcej tak:

Ale nie uprzedzajmy faktów i nie zapeszajmy.
[#3090] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #3089

Jesli przeniesc to w 2D, to by sie dalo zrobic
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem