[#3211] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #3209

Ściany otwarte są oznakowane, może za bardzo są podobne do ścian zamkniętych. Mogę użyć ciemniejszego odcienia brązu.

@Tukinem

1. Jak używać menu po lewej stronie?

Przyciski jeszcze w edytorze są nieaktywne. W wersji roboczej korzystam z klawiatury. Sam edytor jest dosyć wygodny, ale flagowanie pól może być nieintuicyjne dla użytkownika, dlatego tryb edycji jest wyłączony z kompilacji.

2. Nie ma w tej wersji gry starych poziomów z wersji 1.6?

Przepraszam, tamte etapy nie są kompatybilne. Ale zapożyczę kilka pomysłów przy projektowaniu dalszych plansz.

Miksowania muzyki i dźwięków nie planuję. Dopiero w przyszłości.

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2022 17:01:02 przez Hexmage960
[#3212] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3208



4
[#3213] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3208

Graham Chapman ciągle nie żyje, a "Magazyn" wciąż nie działa.
Z tego co pamiętam kwestia czcionki "miała być" rozwiązana?

2
[#3214] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3213

@Snajper

Wygląda na to, że masz łatkę w systemie, która alokuje pamięć FAST zamiast CHIP. Blitter potrzebuje dostępu do CHIP. Sprawdź proszę łatki i napisz bardziej szczegółowo jaki masz system.

@Niebuszewo

Sorki, że jeszcze nie działa z PROGDIR. Póki co proszę zainstalować ręcznie według instrukcji.

W jaki sposób uruchamiasz system? Przypis FONTS powinien być zrobiony automatycznie przez AmigaDOS.

Utwórz proszę katalog FONTS na partycji, z której startujesz system, a następnie skopiuj tam zawartość FONTS z archiwum z grą.

P.S. Jeszcze nota: nie zapomnijcie proszę wrzucić medplayer.library do LIBS. Wrzucę uzupełnione archiwum.

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2022 20:51:28 przez Hexmage960
[#3215] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3214

Zainstalować ręcznie - na botowalnej dyskietce z Workbenchem 3.0?

Przecież to jest absurd. Zamiast kasować kod i pisać po raz 103 wszystko od początku trzeba było zająć tą idiotyczną kwestią czcionki. To jest absolutny "showstopper bug" ciągle obecny w kodzie na sześć dni przed deklarowanym ukończeniem projektu!

Które z gier ostatnio wydanych dla Amigi - tych powszechnie znanych w "amigowym mainstreamie" - miały takie wymagania, konieczne do spełnienia by grę móc w ogóle uruchomić?
2
[#3216] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3215

Zainstalować ręcznie - na botowalnej dyskietce z Workbenchem 3.0?

OK, na dyskietce WB 3.0 się to nie zmieści. Trzeba użyć pomocniczej dyskietki, albo twardego dysku. Ale u kolegi nie widzę nawet przypisu FONTS w systemie.

Przecież to jest absurd. Zamiast kasować kod i pisać po raz 103 wszystko od początku trzeba było zająć tą idiotyczną kwestią czcionki. To jest absolutny "showstopper bug" ciągle obecny w kodzie na sześć dni przed deklarowanym ukończeniem projektu!

Bardzo dziwne, że kolegę przed uruchomieniem niby zatrzymuje ten "bug". To nie jest błąd, tylko normalna konstrukcja AmigaDOS i plików współdzielonych. Większość użytkowników Amigi/OS potrafi zrobić przypis FONTS. A jeśli nie potrafi, może skorzystać z poradnika.

Zamiast przetestować porządnie grę wyszukuje kolega byle pretekst do ataku. A tak nie zagrał Pan w ogóle, a mimo to ocenia grę i mnie atakuje jako osobę.

Gra jest w dosyć zaawansowanej wersji, zawiera wiele ficzerów równocześnie i uważam, że w dużej mierze wywiązałem się z zadania. Udało się wreszcie połączyć wiele modułów, z którymi wcześniej miałem problemy.

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2022 21:33:12 przez Hexmage960
[#3217] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3216

Dlatego udostępnienie gry jako obraz dyskietki załatwi sprawę działania gry.
Jeśli u Ciebie z "dyskietki" się uruchomi, uruchomi się u wszystkich zainteresowanych.
2
[#3218] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Norbert, post #3217

Dokładnie. Kluczowe jest to, żeby była dyskieta na zasadzie - wkładam dyskietkę i gram.
2
[#3219] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3218

OK, pisałem wcześniej że postaram się zrobić tego ADFa z niezbędnymi plikami. Dzisiaj wrzuciłem LHA, o czym mówiłem.

Moja gra wymaga paru zasobów systemowych - kickstart 3.0 i biblioteki - które są naprawdę łatwe w instalacji.

Przepraszam kolegów, ale tak właśnie uważam jako amigowiec, który korzystał wiele razy z Aminetu. Tam to jest na porządku dziennym, że paczki mają wymagania.

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2022 21:55:07 przez Hexmage960
[#3220] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3219

które są naprawdę łatwe w instalacji

trzeba użyć pomocniczej dyskietki

w dosyć zaawansowanej wersji


Ślęczałeś nad "Magazynem" tyle lat i nie potrafisz zintegrować czcionki z programem? Przytaczany przeze mnie wcześniej jako przykład "Frontier" również zawiera swoją własną czcionkę, mimo to nie trzeba jej "dodawać do katalogu fonts" tylko po prostu jest ona zaszyta w pliku wykonywalnym.

Odbiorcę gotowego produktu, zwłaszcza o charakterze rozrywkowym na platformę retro nie mają prawa obchodzić takie kwestie. Ma być tak jak w 1992 roku - wkładasz dyskietkę, włączasz Amigę i grasz.

tylko normalna konstrukcja AmigaDOS


To w końcu "Magazyn" jest grą czy rozszerzeniem systemu operacyjnego?

Ile czynności z systemem operacyjnym musi dokonać "niedzielny gracz" zanim będzie mógł uruchomić takie gry jak "Worthy" albo "Bridge Strike" ?

postaram się zrobić tego ADFa z niezbędnymi plikami


ADF-a z grą i bibliotekami, czy BOTOWALNEGO ADF-a z grą i bibliotekami? Bo to kluczowa sprawa. Już raz próbowałeś forumowiczy zmanipulować "ADF-em z grą".

Na "dodatkowej dyskietce" można ewentualnie umieścić instalator na HD, jeśli na jednej dyskietce się ze wszystkim razem się nie zmieści.

Większość użytkowników Amigi/OS potrafi


No tak. Znowu programista "dość zgrabnie" tworzy kod, a jedynie ci niewdzięczni forumowicze są źli. Należy pochwalić programistę i zganić forumowiczy. A najlepiej wymienić tych ostatnich na właściwie ukierunkowanych. Problem solved.
6
[#3221] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3219

Przepraszam kolegów, ale tak właśnie uważam jako amigowiec, który korzystał wiele razy z Aminetu.


fajnie byłoby, żebyś poza tym uwzględnił, jak uważają pozostali. Chyba że tą grę robisz sam dla siebie.
4
[#3222] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3216

To nie jest błąd, tylko normalna konstrukcja AmigaDOS

Klasyczny trolling. Gra nie chce się uruchomić, wiele postów ludzie napisali co powinieneś zrobić by działała u każdego, ale wolisz zwalać winę na konstrukcję AmigaDOS. Żałosne.

Większość użytkowników Amigi/OS potrafi zrobić przypis FONTS. A jeśli nie potrafi, może skorzystać z poradnika.

Kolejny trolling. Mam pomysł: pozmieniaj nazwy plików twojej gry na losowe i napisz instrukcję (którą oczywiście zapomnisz dołączyć) jak przywrócić oryginalne nazwy żeby gra ruszyła, a gdy ludzie zaczną się burzyć, napiszesz że przecież większość użytkowników potrafi zrobić rename plików więc nie widzisz problemu. Trollujesz po bandzie.

wyszukuje kolega byle pretekst do ataku

Kolejny trolling. Wydajesz obietnice bez pokrycia, upubliczniasz kolejną "ostateczną" wersję gry która okazuje się być nieużywalna, a ty jedyne co potrafisz zrobić to narzekać na wyimaginowany atak. Przecudaczne.

mnie atakuje jako osobę

Kolejny trolling. Ciągle ktoś cię atakuje, atak z każdej strony. Gra się nie uruchamia - atak. Kolejna niedotrzymana obietnica - atak. Ostateczna wersja gry z czarnym ekranem - atak. Gdy przestaniesz trollować, te "ataki" ustąpią, zapewniam cię. Zacznij traktować ludzi na tym forum po partnersku, a nie trollersku.

Gra jest w dosyć zaawansowanej wersj

Haha. Zaawansowana wersja z niedziałającymi rzeczami i 5 levelami. Przypomnę że rok temu przy okazji innego obiecanego terminu działał edytor i było chyba 10 etapów. Teraz połowa rzeczy nie działa i jest połowę mniej leveli i ty to nazywasz zaawansowaną wersją? Zachowujesz się dokładnie tak samo jak przed każdym obiecanym "ostatecznym" terminem wydania "pełnej" gry: najpierw szumne obietnice, potem kolejne zmiany na kilka dni przed końcem, potem oszukana wersja "ostateczna", potem megalomańskie wyrazy zadowolenia z siebie, potem narzekanie na ataki, potem tydzień przerwy i zabawa zaczyna się od nowa. Kpina i żenada.

uważam, że w dużej mierze wywiązałem się z zadania

Z niczego się chłopie nie wywiązałeś. Jest tak jak za każdym razem. Kolejny raz coś obiecałeś i kolejny raz nie wywiązałeś się z niczego. Tradycyjnie na kilka dni przed obiecanym terminem zaczynasz swój chocholi taniec, nagle robisz nowy edytor, dodajesz jakieś pierdoły, opisujesz jakie planujesz zmiany, wydajesz bieda okrojoną wersję "gry", kpisz z użytkowników i klepiesz się sam po plecach jaki to ty jesteś wspaniały bo się "wywiązałeś". Powtórzę: kolejny raz z niczego się nie wywiązałeś, takie są fakty.

Kolejny raz apeluję do administracji portalu o zdecydowaną reakcję: natychmiastowe zamknięcie wątku i ban.
13
[#3223] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #3222

Zaawansowana wersja z niedziałającymi rzeczami i 5 levelami. Przypomnę że rok temu przy okazji innego obiecanego terminu działał edytor i było chyba 10 etapów. Teraz połowa rzeczy nie działa i jest połowę mniej leveli

Magazyn jest jak papier toaletowy. Rozwija się, a coraz go mniej.
9
[#3224] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #3221

Uwzględniam. Są dwa sposoby na instalację czcionki: zrobić przypis za pomocą "Assign" lub skopiować pliki do katalogu Fonts w systemie. Jest to kompletne rozwiązanie tej kwestii.

Wrzucam grę Magazyn 1.7 w formacie ADF. Jest to dyskietka, która zawiera wszystkie potrzebne pliki i wystarczy zabootować na Amidze lub UAE z kickstartem min. 3.0:

https://coreprogramming.pl/Recent/Game/Magazyn.adf

Ostatnia aktualizacja: 25.08.2022 23:44:22 przez Hexmage960
1
[#3225] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #3223

Zagrałem w Magazyn. To prawdziwy majstersztyk. Będzie się sprzedawać,
słyszałem, że ludzie już na giełdach pytają o Magazyn, kiedy będzie.
"Na święty nigdy, i thought to myself" szeroki uśmiech
[#3226] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3224

No i gitara. Teraz działa z dyskietki jak powinno.

właśnie tak



PS Ściany 'zniknięte' powinny być ciemniejsze.
[#3227] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3224

...i żeby nie było, że nie uruchomiłem i nie przetestowałem:



Szkoda tylko zmarnowanego czasu, zamiast w kółko przepisywać program od nowa można było tak (bootowalny ADF) zrobić dużo wcześniej, z lepszą i pełniejszą wersją gry, mniej więcej sprzed roku. Chapeau bas.
2
[#3228] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3227

Dziękuję za przetestowanie gry.
[#3229] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3214

Ja jak jakiś czas temu przepisywałem/przerabiałem cały kod w mojej grze Mega Saper PL (co trwało kilka miesięcy), też miałem problem z czcionką jak przeniosłem ją z głównego katalogu do PROGDIR:FONTS, dobre kilka dni z tym walczyłem (bodajże na sieci nie znalazłem żadnej podpowiedzi etc), aż w końcu udało mi się to rozwiązać. Strzelam, że masz podobny problem, napisz do mnie na priva to podeśle Ci kod z rozwiązaniem i wyjaśnieniem.
[#3230] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3228

Z dyskietki działa dobrze, z hd mam taki obraz:


Pograłem i uważam, że otwarte ściany powinny po prostu całkowicie znikać, byłoby to chyba najlepsze i najczytelniejsze rozwiązanie.

Ostatnia aktualizacja: 26.08.2022 09:53:59 przez AmiClassic
[#3231] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3230

@Rafael/ARMO

Dziękuję serdecznie za ofertę pomocy. Chyba dodam mini-skrypt uruchamiany z ikony z automatycznym przypisaniem Assign i problem będę miał rozwiązany.

@AmiClassic

Z dyskietki działa dobrze, z hd mam taki obraz:

Podobnie jak u Snajpera, najprawdopodobniej chodzi o łatkę w systemie, która alokuje pamięć FAST zamiast pamięci graficznej Amigi, ponieważ te podkłady rysuję funkcją systemową, ale grafikę już za pomocą Blittera.

Korzystam z dedykowanej funkcji AllocBitMap(). Alokuję bitmapy zgodnie z dokumentacją, żeby zwróciła mi bitmapę planarną.

Sprawdź proszę swoje łatki systemowe. Z tego co wiem FBlit lub opcja Planes2Fast w CGX/P96 może to powodować.

Teraz będę dodawał kolejne poziomy i uzupełniał brakujące rzeczy, bo chcę się z tym wyrobić.

Na szczęście póki co nie zgłaszano problemów ze stabilnością.

@Snajper

Czy u Ciebie wersja dyskietkowa działa poprawnie?

Pograłem i uważam, że otwarte ściany powinny po prostu całkowicie znikać, byłoby to chyba najlepsze i najczytelniejsze rozwiązanie.

Według mnie ściany otwarte powinny być w pewien sposób oznakowane - uczynię tylko te podłogi troszkę ciemniejsze.
[#3232] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Aurel, post #3222

Komentarze Aurela niestety w punkt...
2
[#3233] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3231

Dziękuję serdecznie za ofertę pomocy. Chyba dodam mini-skrypt uruchamiany z ikony z automatycznym przypisaniem Assign i problem będę miał rozwiązany.

Moim zdaniem nie rób żadnego skryptu uruchamiającego w przypadku takiej rzeczy, lepiej to rozwiązać w kodzie. Napisz do mnie.
1
[#3234] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Rafael/ARMO, post #3233

Już napisałem. Dziękuję.
1
[#3235] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3231

Z tego co wiem FBlit lub opcja Planes2Fast w CGX/P96 może to powodować.
CGX-AGA powoduje u mnie taki stan. Pozostaje grać z dyskietki, ale nie jest to problem.

Według mnie ściany otwarte powinny być w pewien sposób oznakowane - uczynię tylko te podłogi troszkę ciemniejsze.
Nadal uważam, że ściany powinny znikać całkowicie, bo będzie to najczytelniejsze rozwiązanie ok, racja
[#3236] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3235

Te ściany znikają i pojawiają się ponownie, więc dobrze by było wiedzieć gdzie takie magiczne ściany są.
[#3237] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3231

U mnie ten sam błąd (niekompletne wczytanie grafiki) wystąpił, gdy na emulatorze A1200 ustawiłem układy OCS zamiast AGA. Spróbuj sobie na winuae ustawić A1200 z romem 3.1 i OCS.

Ostatnia aktualizacja: 26.08.2022 12:26:04 przez mastaszek
[#3238] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3236

...więc dobrze by było wiedzieć gdzie takie magiczne ściany są.
Więc mój pomysł podniósłby poziom trudności. Zrobi jak zechce, a ja sobie zmienię grafikę i ściany będą znikać całkowicie ok, racja
[#3239] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3238

Hej, wrzuciłem aktualizację archiwum LHA z grą. Dostępna pod tym samym adresem:

https://coreprogramming.pl/Recent/Game/Magazyn1.7.lha

- Wprowadziłem diagnostykę - wyświetli się komunikat, jeżeli nie zaalokowano poprawnego typu pamięci (Chip/Fast).

- Jest już 10 poziomów do ogrania. Od pierwszego levelu pozwalają zapoznać się z rozgrywką. Poziom trudności rośnie powoli.

Proszę pamiętać że jeśli zamkniemy ścianę, to możemy wrócić do stanu poprzedniego poprzez przesunięcie skrzyni z pola docelowego.

- Ściana otwarta jest ciemniejsza.

- Czcionka powinna się czytać z FONTS z katalogu (bez instalacji).

- Do katalogu LIBS wrzuciłem medplayer.library i póki co trzeba zrobić przypis lub skopiować, bo jeszcze nie ustaliłem, czy biblioteki można czytać z PROGDIR.

P.S. Dodałem też tryb edycji dla użytkownika, ale jeszcze bez instrukcji, więc proszę ostrożnie. Edytor włączamy za pomocą linii poleceń - EDITOR oraz numer poziomu.

@Mastaszek

Gra wymaga ECS, bo korzystam z dużych operacji rysujących, które ten Chipset udostępnia.

Ostatnia aktualizacja: 26.08.2022 13:23:29 przez Hexmage960
[#3240] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3237

Po co takie kombinacje? Widziałeś kiedyś Amigę 1200 bez AGA?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem