[#3271] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3266

Zagrałem.
Przeszedłem 11 bo 12 poziom nie chciał się wgrać(gra się zamyka i w okienku shell coś o failed to load i save successful).

Ogólnie sympatycznie się gra.

Nie wiem czy w 4 poziomie chodzi o "zatkanie" jednej z dziur skrzynką, czy znalazłem buga ale tak właśnie ten poziom ukończyłem

Koniecznie do zmiany szybkości ruchu przy przesuwaniu skrzynek.
Symbole na scianach, zapadniach i skrzynkach zbyt podobne. Łatwo się pogubić.

Miałem psioczyć na czaszki ale dodają trochę dreszczyku i spoko. Podobnie z wisienkami.

Dzięki znikającym ścianom gra zdecydowanie nabrała rumieńców i w sumie dlatego chciało mi się zagrać do końca.

Pozytywnie zaskoczony OK

Ostatnia aktualizacja: 27.08.2022 21:13:33 przez ppill
1
[#3272] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ppill, post #3271

Też mam wrażenie, że po wszystkich perturbacjach, milionach wpisów na forum, kłótniach, kontrowersjach i niekończących się zmianach, może na koniec wyjść z tego całkiem fajna gra. Trzeba teraz trzymać kciuki, żeby Robert się nie rozproszył i po prostu dokończył to co jest.
[#3273] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3257

Gra ma dużo wspólnego z Sokobanem. Zauważ, że żeby osiągnąć cel trzeba ułożyć skrzynie na polach docelowych.


no właśnie rzecz w tym, że nie trzeba. Sprawdziłem przed chwilą kilka pierwszych poziomów - i:
1 - jedno pole, jedna skrzynia, ok.
2 - trzy pola i trzy skrzynie, przy czym po odblokowaniu drogi do klucza można sobie jedną skrzynię z pola zsunąć i też będzie dobrze...
3 - trzy pola, dwie skrzynie - siłą rzeczy jedno pole będzie puste.
4 - dziesięć pól, a skrzynie trzy...
5 - łącznie siedem pól (3 + 4) i siedem skrzyń, przy czym wystarczy zastawić trzy pola i droga do klucza stoi otworem... To na grzyba są cztery dodatkowe pola?

BONUS
- czacha zakutała się w kółeczku:


- ludzik stanowi dla czachy przeszkodę nie do przejścia:


- czacha się zakutała II:


w związku z powyższym szczególnie nurtuje mnie pytanie: co te czachy mają na celu, skoro ludzika kulturalnie omijają, a nawet gdy próbuje się go na nie wepchnąć siłą, efekt jest żaden?

PS. po podmianie obecnej w moim systemie biblioteki medplayer na dołączoną do Magazynu i odpaleniu gry następuje zwiecha. Proponuję uwzględnić tę ewentualność w instrukcji.
2
[#3274] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #3273

Ja zrobiłem lepiej bo wszedłem w edytor, zrobiłem 8 magazynierów i ruszyłem nimi wszystkimi na czaszkę którą zablokowałem



Nie miała szans na ucieczkę.
3
[#3275] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #3274

To teraz zrob tak, zeby 8 czaszek zablokowalo biendego magazyniera
2
[#3276] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #3274

Magazyniery odprawiają szatański obrzęd. 💀 Na górze są drzwi do krypty.
1
[#3277] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #3273

PS. po podmianie obecnej w moim systemie biblioteki medplayer na dołączoną do Magazynu i odpaleniu gry następuje zwiecha. Proponuję uwzględnić tę ewentualność w instrukcji.

No i to jest przykład, że nie zawsze warto załączać bibliotek do archiwum, tylko zrobić skrypt instalacyjny. Dzięki za info.

Jeśli masz sposobność, sprawdź proszę wersję swojej biblioteki medplayer za pomocą komendy version:

version LIBS:medplayer.library FILE


No celem gry jest odblokowanie i zebranie wszystkich kluczy poprzez ułożenie skrzyń.

Dodałem wczoraj obsługę joysticka i wprowadzam komunikaty o błędach w każdej funkcji, która taki błąd może zwrócić.

@PPill

Nie wiem czy w 4 poziomie chodzi o "zatkanie" jednej z dziur skrzynką, czy znalazłem buga ale tak właśnie ten poziom ukończyłem

Tak, trzeba zatkać na tym etapie to pole.

Symbole na scianach, zapadniach i skrzynkach zbyt podobne. Łatwo się pogubić.

Chyba rozumiem o co chodzi. Obecne etapy koryguję, bo teraz zawierają za dużo symboli na raz.

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2022 09:16:25 przez Hexmage960
[#3278] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3277

Bardziej chodzi o zróżnicowanie wyglądu ścian, podług i skrzyń z symbolami. Wszystko w odcieniach brązu. Najlepiej by było dodać inne kolory dla każdego z symboli.

A ten 12 poziom? Ma działać czy coś nie tak z archiwum?

Akurat design poziomów wydawał się w porządku. Nie miałem wrażenia, że jest za dużo na raz.
[#3279] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ppill, post #3278

Akurat design poziomów wydawał się w porządku. Nie miałem wrażenia, że jest za dużo na raz.

OK, to dobrze.

Bardziej chodzi o zróżnicowanie wyglądu ścian, podług i skrzyń z symbolami. Wszystko w odcieniach brązu. Najlepiej by było dodać inne kolory dla każdego z symboli.

To już kwestia szaty graficznej, zatem drugorzędna. W każdej chwili można np. zrobić trójkąt zielony, a kwadrat niebieski - wystarczy wprowadzić zmiany w pliku z grafiką. Swoją drogą pomysł jest dobry.

A ten 12 poziom? Ma działać czy coś nie tak z archiwum?

Wszystko jest w porządku, tam jest 11 poziomów.

Dzisiaj już zrobiłem, żeby przyciski były rysowane dynamicznie - napisy (oraz piktogramy) są pobierane. Przeniosłem też główne okno gry w lewy górny róg ekranu. Po prawej jest panel z przyciskami, u dołu jest panel wyświetlający punktację.

Wkrótce kończę obsługę tych gadżetów, głównie pod kątem edytora, ale będzie też wybór poziomu w jaki chcemy zagrać. Wrzucę aktualizację jak to dokończę i dobiję do 15-20 poziomów.

Staram się też poza tym uwzględnić kilka uwag: co do muzyki w formacie Protrackera oraz dźwięków w grze - zobaczę co da się zrobić.

Ostatnia aktualizacja: 28.08.2022 16:10:26 przez Hexmage960
2
[#3280] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3279

Wrzucam obszerną aktualizację.

https://coreprogramming.pl/Recent/Game/Magazyn1.7.lha

- Domyślne sterowanie joystickiem. Włączamy sterowanie klawiaturą dodając parametr KEYBOARD w linii poleceń. Polecam pograć joystickiem - jest wygodnie,

- Po zaliczeniu poziomu wyświetla się wybór: "Edytuj" lub "Następny". Pierwsza opcja przenosi do trybu edycji. Druga opcja ładuje kolejny poziom, w który można zagrać.

- W pełni funkcjonalny edytor plansz z wyborem kafelka, symbolu (nanosimy symbole prawym klawiszem myszy). Możliwość testowania plansz za pomocą przycisku "Graj". Wracamy do edycji przyciskiem "Edytuj".

- Czaszka chodzi po linii prostej.

- Alokuję pamięć graficzną za pomocą funkcji AllocMem() zamiast AllocBitMap(). Powinno to pomóc w działaniu gry na systemach ze spatchowanymi funkcjami graficznymi.

Teraz będę korygował i dodawał nowe poziomy do gry.

Działa już zdecydowana większość funkcji.

Aktualnie możemy wybrać początkowy poziom dopisując jego numer w linii poleceń.

Mam nadzieję, że gra się podoba i że udało się usunąć błędy oraz problemy z działaniem. Program powinien wyświetlić elegancki requester w razie jakichkolwiek problemów typu brak zasobów.

Chciałbym przy następnej aktualizacji zamieścić więcej poziomów oraz to naliczanie wisienek.

Pozdrawiam.

Ostatnia aktualizacja: 29.08.2022 15:47:09 przez Hexmage960
1
[#3281] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3280

a co stoi na przeszkodzie by olac parametr KEYBOARD i dac mozliwosc sterowania joyem i klawiatura naraz? wydaje sie byc ten parametr zbedny, a fakt ze wybor czym bede gral musi nastapic przed uruchomieniem gry i nie moge go w trakcie zmienic troche bez sensu.

a tak po za tym fajna aktualizacja :)
3
[#3282] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #3281

Dokładnie tak. Najlepiej dżojstik i klawiatura dostępne jednocześnie cały czas.
[#3283] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #3281

a co stoi na przeszkodzie by olac parametr KEYBOARD i dac mozliwosc sterowania joyem i klawiatura naraz? wydaje sie byc ten parametr zbedny, a fakt ze wybor czym bede gral musi nastapic przed uruchomieniem gry i nie moge go w trakcie zmienic troche bez sensu.

Tak, oczywiście lepiej dodać tę opcję do zmiany w grze za pomocą przełącznika.

Z jednoczesną obsługą miałem pewien problem. Gameport wysyła co pewien czas komunikat Timeout ze stanem joysticka. Jak to obsłużyłem i joystick był nieruszony to zerowało zmienne odpowiedzialne za ruch.

Dlatego to rozdzieliłem.

Z tego co pamiętam, ten Timeout można wykrywać.

W każdym razie w wielu grach jest wybór sterowania.
[#3284] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3283

Wybór sterowania w grach ma sens wyłącznie w trybie dwóch graczy w gore
1
[#3285] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3283

dobra robora hex !!
[#3286] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3280

Przeszedłem te kilka etapów. Przyjemna gra i nawet wciąga OK Pomysł z tymi znikającymi ścianami jednak strzał w dychę - przez to nie jest to taki zwykły sokoban. Edytor też spoko. Dobrze, że zrezygnowałeś z tego hiresa :)

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2022 08:22:39 przez mastaszek
2
[#3287] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #3284

Wybór sterowania w grach ma sens wyłącznie w trybie dwóch graczy w gore

Można polemizować. Desert Strike jest na jednego gracza. Podobnie Alien Breed 3D II - mają wybór joystick/klawiatura/mysz. W pierwszej wybieramy to w menu. W drugiej za pomocą klawisza J/K/M.

Nie ma potrzeby komplikować sprawy. Gracz wybierze sterowanie w opcjach gry.

@Mastaszek

Dzięki! Cieszę się, że gra się podoba.

Dzisiaj uzupełniam kilka brakujących rzeczy i dodaję etapy. Chciałbym jutro wrzucić 30 zróżnicowanych poziomów.

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2022 08:45:01 przez Hexmage960
[#3288] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3287

Najnowsza odsłona i takie rzeczy się dzieją:

Po usunięciu medów wgrywanie kończy się na takim etapie:


Nie wiem czego jest to wina, ale chyba jest coś nie tak:


P.S. Dostałem informację od YT dotyczące roszczeń do praw autorskich DR. Awesome do modułu 'Cremona' szeroki uśmiech
1
[#3289] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3288

Dzięki za wrzutę.

Czasu niewiele mam by poprawić działanie pod customowymi systemami.

Troszkę dziwnie to wygląda. Z jednej strony wyświetlanie obiektów na oknie, poza tym brak maski przeźroczystych pikseli, z drugiej strony bohater na drugim etapie źle koliduje z elementami.

Niestety co do grafiki wina jest jakichś łatek na funkcje WhichLayer(), BehindLayer() i UpfrontLayer().

Muzykę pobrałem ze źródeł Public Domain.

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2022 11:36:15 przez Hexmage960
[#3290] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3289

Czasu niewiele mam by poprawić działanie pod customowymi systemami.
Tym sobie nie zawracaj głowy, bo sprawdziłem przed chwilą i z dyskietki śmiga jak trzeba.

Ale... zrobiłeś mi chyba na złość z tą muzyką
Dlaczego bez medów gra się nie ładuje? Jak pisałem wcześniej wywaliłem medy, odpaliłem NoisePlayera z muzyką i śmigało, w tej wersji ten myk nie działa

Dr. Awesome pozwala na użycie muzyki ok, racja
1
[#3291] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3290

Dlaczego bez medów gra się nie ładuje? Jak pisałem wcześniej wywaliłem medy, odpaliłem NoisePlayera z muzyką i śmigało, w tej wersji ten myk nie działa

W aktualnej wersji jak nie wykryje muzyki, to nie wyświetla komunikatu - moje niedopatrzenie.

Tym sobie nie zawracaj głowy, bo sprawdziłem przed chwilą i z dyskietki śmiga jak trzeba.

Dziękuję. Oszczędzasz mi masę pracy w dochodzeniu przyczyny. Zapewne BltBitMap() jest też patchowany, bo korzystam z niego przy tworzeniu maski przeźroczystych pikseli.
[#3292] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3291

Tylko aby dotrzymać terminu na tę chwilę olałbym na Twoim miejscu zbędne poprawki kosmetyczne bo i tak będą zawsze jakieś wychodziły albo ktoś coś zgłosi - nigdy wszystkiego nie przewidzisz. Dokończ tylko niezbędne/duże problemy i wrzucaj finalną wersję. A potem na spokojnie przy okazji będziesz resztę poprawiał.

Któregoś wieczoru zaprzęgnę syna do testowania gry jak Amigę odgruzuję
Może zachęcę go do zrobienia kilku poziomów.

@AmiClassic - wstrzymaj się ze zgłaszaniem problemów przed 31.08.2022 - bo może być różnie

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2022 11:51:26 przez Adinfo
[#3293] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3291

W aktualnej wersji jak nie wykryje muzyki, to nie wyświetla komunikatu - moje niedopatrzenie.
Nie musi nic wyświetlać, tylko niech się uruchamia mimo braku muzyki

Oszczędzasz mi masę pracy w dochodzeniu przyczyny.
Nie ma za co , to zapewne CGX-AGA.

P.S. Jeszcze jedno, ustaw defaultowo sterowanie z klawiatury, a joystick jako opcja.

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2022 11:52:44 przez AmiClassic
1
[#3294] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Adinfo, post #3292

Tak, akurat ten problem z patchami na systemowe funkcje graficzne jest dosyć pokaźny i jakbym teraz poprawiał kod pod kątem działania na takich systemach, to nie zdążyłbym.

Na szczęście bez tych łatek gra działa poprawnie.

P.S. Jeszcze jedno, ustaw defaultowo sterowanie z klawiatury, a joystick jako opcja.

To ustawienie będzie zapamiętywane.

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2022 11:55:49 przez Hexmage960
[#3295] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Adinfo, post #3292

@AmiClassic - wstrzymaj się ze zgłaszaniem problemów przed 31.08.2022 - bo może być różnie
Już ok, racja
2
[#3296] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3295

Hej, już wiem o co chodzi. Chodzi o to okienko na wierzchu. To ono powoduje, że grafika planszy w tym miejscu jest źle u Ciebie wyświetlana.

Poprawa tego powinna być prosta, ale nie jestem pewien w jaki sposób funkcje są patchowane w Twoim systemie.

Ostatnia aktualizacja: 30.08.2022 12:36:42 przez Hexmage960
[#3297] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3287

ale gdzie tu miejsce na polemike? jaki sens jest w tym, ze desert strike ma wybor sterowania zamiast umozliwisc sterowanie wszystkim naraz?

swiadomie pomijam to, ze w niektorych grach gdzie kazdy fps sie liczy to mozemy cos wiecej wycisnac unikajac sprawdzania naraz klawy, myszki i joya. no ale w prostym sokobanie?

masz racje - nie komplikuj sprawy. niech bedzie naraz sterowanie klawiatura i joyem. sluchaj dobrych rad i zrob gre przyjazna uzytkownikowi, ktory po wlaczeniu nie wazne czy chwyci joya czy klawiature to od razu bedzie mogl w nia zagrac.
[#3298] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@juen, post #3297

Zwykle jest problem jak umozliwiasz sterowanie wszystkim naraz. Wystarczy np. dac na klawiaturze w lewo a na dzoju w prawo w tym samym czasie i najczesciej program glupieje albo sie wiesza. Wedlug mnie szkoda kodu na taka obsluge. Wybor obslugi jest wedlug mnie Ok. Na EAB bylo dosc duzo podobnych tematow i dotyczylo emulacji dzoja za pomoca klawiatury w WinUAE. Ludzie czesto naciskali rownoczesnie klawisze, ktorych kombinacje nigdy przy obsludze dzojem nie moglyby wystapic. Typu gora i dol na raz. Ja osobiscie uwazam, ze defaultowo kontrola zawsze powinna byc przez dzojstik, a nie przez klawiature. Po prostu nie kazda Amiga ma klawiature. Obsluga (emulacja) dzoja przez klawiature to wymysl PC-towy a nie Amigowy standard.
[#3299] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3296

Chciałem wszystko podziękować za ten wątek, zawsze gdy mam gorzej w życiu czytam go od początku i mnie on uspokaja. Ten wątek ma elementy dla mnie terapeutyczne, szkoda tylko, że pierwsze obrazki znikły z postów. Bardzo mnie zawsze śmieży ludek wiagra, ludek na kulach mam zawsze dużo radośći z tego. Dziękuje
2
[#3300] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3277

Pobrałem z aminetu.

Wywala, że nie może załadować brusha z Data/Screen.iff.

Co robię źle?
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem