[#3331] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ppill, post #3330

Da się trochę zmniejszyć prędkość przy pszesuwaniu skrzynek? Parę razy musiałem powtarzać level bo Magazynier się rozpędził.

Prędkość jest aktualnie ustawiona na 2 piksele na klatkę.

Próbowałem dawać prędkość 1, ale wtedy Magazynier porusza się zbyt powoli. A musi się sporo nabiegać po planszy.

Mógłbym wypośrodkować prędkość (np. 1,5) za pomocą tablicy.

Bohater może poruszać się z pola na pole przesuwając się o 1 lub 2 piksele (sumują się do 16):

tab[] = { 1, 2, 1, 2, 1, 2, 1, 2, 1, 2, 1 };

Poziom trudności aktualnych poziomów jest średnio - łatwy. Mam pomysł na trudne poziomy, ale przyznam obawiałem się, że będzie za trudno.

Dzięki za przetestowanie.

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2022 21:42:08 przez Hexmage960
[#3332] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #3328

ale to, ze ktos jest w "Magazynie", to nie oznacza, ze jest gorszego sortu

no nie wiem. Ludzie wyrabiają sobie opinie. Jak zobaczą, że recedent-man dostaje temat pracy "Magazynier" i oddaje jakiegoś Felusia w czapeczce i niedzielnej koszuli zapiętej po sam kołnierz, przywodzącego na myśl bardziej żabę na wczasach niż pracownika fizycznego, to średnio widzę jego renomę jako grafika.


@ppill
Da się trochę zmniejszyć prędkość przy pszesuwaniu skrzynek? Parę razy musiałem powtarzać level bo Magazynier się rozpędził.

też zwracałem na to uwagę parę stron temu. Nawet szczegółowo podając, w czym rzecz i jak można by problem rozwiązać, żeby było dobrze. Bo nie chodzi tu bynajmniej o kwestię, co ile pikseli przesuwa się magazynier, jak to Hexmage nakreślił.

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2022 21:51:03 przez snajper
1
[#3333] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #3332

Tak, pamiętam - sugerowałeś dodać odstępy czasowe między ruchami. Tylko czy to jest dobre rozwiązanie?

Może spowolnić troszkę bohatera tylko przy przesuwaniu skrzyń.
[#3334] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3333

Może spowolnić troszkę bohatera tylko przy przesuwaniu skrzyń.


Dokładnie o to chodzi. Bez skrzynki prędkość jest w porządku.
2
[#3335] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3333

Może spowolnić troszkę bohatera tylko przy przesuwaniu skrzyń.


btw - ruch bohatera przydałoby się imo trochę spowolnić, tzn. dodać odstępy czasowe między ruchem na jedno pole a zainicjowaniem kolejnego ruchu, bo obecnie bardzo łatwo jest nieopatrznie przesunąć się o dwa pola zamiast jednego, w efekcie przestawiając skrzynię w miejsce, z którego już się jej nie cofnie (co mi się właśnie zdarzyło). Albo wystarczyłoby dodać odstępy między kolejnymi ruchami podczas przesuwania skrzyni (co byłoby nawet logiczne, bo w końcu skrzynia trochę waży).


[#3336] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ppill, post #3334

Dokładnie o to chodzi. Bez skrzynki prędkość jest w porządku.

OK, wprowadzę to.

P.S. Od jutra newsy dot. gry już raczej nie będą się pojawiały w wątku. Mam swoją stronę internetową, gdzie aktualna wersja będzie do pobrania.

Planuję też by następny wpis na moim profilu FB był poświęcony gotowej już grze w pełnej wersji 1.7 z wprowadzonymi poprawkami i usprawnieniami.

@Snajper

Tak, brzmi to bardzo logicznie.
1
[#3337] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3336

dodam jeszcze, że samo spowolnienie ruchu problemu bynajmniej nie rozwiąże - bo zauważ, że jeśli ten magazynier będzie bez przerwy pędził przed siebie i przypadkiem rozpocznie przesuwanie skrzyni, to czy to przesunięcie o jedną kratkę będzie trwało 0,1 sekundy, czy 5 sekund, już będzie "po ptokach".

zobacz zresztą np. tu - przesuwanie kamieni w Boulder Dashu (2:45):


jak zrobisz coś podobnego, będzie git.

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2022 22:39:30 przez snajper
3
[#3338] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #3337

Odstęp czasowy przy przesuwaniu skrzyń brzmi logicznie. Wydawało mi się, że taki odstęp w zwyczajnym ruchu może się nie sprawdzić.

Ostatnia aktualizacja: 31.08.2022 22:55:13 przez Hexmage960
1
[#3339] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3338

Jeśli to miałby być symulator to spoko można zwolnić ruch podczas przesuwania skrzyni bo zawsze to ciężej dla naszego magazyniera. Ale to jest logiczna zręcznościówka. Nie widzę sensu rozkopywać silnika gry.
[#3340] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #3339

Nie widzę sensu rozkopywać silnika gry.

a ja widzę, i @ppill też widzi.
poza tym prędzej czy później i tak ten silnik rozkopie, a według ostatnich deklaracji - wysypu kolejnych wersji z poprawkami w najbliższym czasie bać się nie powinieneś. Lepiej żeby Hexmage wprowadził jakąś istotną zmianę, niż produkował kolejne grafiki i taśmociągi. Przez ten czas levele możesz projektować sam, to może też zostaną dołączone.

Ale to jest logiczna zręcznościówka.

słowo-klucz: logiczna. Wedle obowiązujących współcześnie praw fizyki średnia prędkość człowieka poruszającego się ruchem jednostajnym ulega zmniejszeniu po zderzeniu z pozostającym w spoczynku obiektem o masie większej od zera, przyjmując tarcie ślizgowe, współczynnik tarcia drewno-drewno (czy drewno-cokolwiek, czym wyłożona jeset posadzka w magazynie) i stopień wilgotności drewna właściwy dla drewna użytkowo-suchego.

Ostatnia aktualizacja: 01.09.2022 06:25:08 przez snajper
1
[#3341] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@snajper, post #3340

Żeby od tego tarcia drewno - skóra nie wbił sobie drzazgi. Chyba jakieś BHP tam obowiązuje i rękawice robocze dostał.

Jeszcze występuje tarcie o cząsteczki powietrza. Opór z tym związany to bardzo ważna sprawa. I muchy wpadające do oczu. Nalegam żeby magazynier założył okulary ochronne. Kto mu wypłaci odszkodowanie w razie wypadku?
[#3342] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #3339

Zagraj i zobaczysz. Jeżeli sterowanie powoduje problemy z ukończeniem poziomu to trzeba to zmienić. Teraz są proste i "wybaczają" pomyłki ale przy bardziej wymagających, gdzie każdy ruch się liczy będzie to bardzo frustrujące.
2
[#3343] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ppill, post #3342

Grałem i wiem o co chodzi. To znaczy klawiaturą grałem. Nie miałem problemów ale joystickiem nie odważyłbym się.

Tu bardziej skłoniłbym się do dodania funkcji cofnięcia ostatniego ruchu i pisałem o tym kiedyś.
[#3344] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #3322

Dobra gra. Rzeczywiście jest podobieństwo. W oczekiwaniu na finalnego adeefa od Hexa można się pobawić.
[#3345] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3338

Jako że nie mam (i miał nie będę) 'facebuka' będę swoje uwagi zamieszczał tu, ewentualnie mogę pisać na PW.

Teraz nie masz ciśnienia, więc będziesz powoli szlifował gierkę, ale zrób sobie dwa założenia:
- "robię jedną rzecz na raz, dopóki nie będzie dopracowana do końca"
- "nie dotknę grafiki dopóki kod nie będzie skończony"



Kilka propozycje do rozważenia:

  • usunięcie tego irytującego okienka na początku każdej planszy i zrobienie przejść tak jak w AstroBlox'ie



  • usunięcie bocznego menu i zrobienie z tego wyskakującego okienka pod klawiszem ESC
Zamiast tego:

Coś w ten deseń:

Docelowo ekran gry powinien wyglądać tak, czyli nic poza planszą gry:



  • ogarnięcie obsługi mod'ów plus randomizer ich odtwarzania (dla mnie to podstawa)
    (muzyka to kwestia gustu, ale te dołączone ambiento-usypiacze bardziej nadają się do Astroblox'a niż do Magazynu szeroki uśmiech)



  • powrót do możliwości uruchomienia gry mimo braku plików w szufladzie MUSIC



  • usunięcie kursora w trybie "GRA"



  • przyłączam się do pomysłu spowolnienia ruchów bohatera, z tą różnicą, że nie tylko podczas pchania skrzyń, ale w ogóle podczas ruchu


Przydałoby się też kilka zmian w obsłudze tilesów, to znaczy osobiście uważam za zbędne kafle, które na rysunku są zdublowane, potrójne, poczwórne, itd:


Można byłoby je wykorzystać inaczej. Przydałoby się kilka kafli nie wchodzących w interakcję, do urozmaicenia tła czy murku, w tym jeden cały czarny żeby móc stworzyć tego typu plansze:


Bez tych kafli z trójkątami, kółkami i innymi pierdołami gra się o wiele lepiej i grafika jest czytelniejsza.
Tu jeszcze pierwsza wersja 1.7, która działa bez med'ów:


Na koniec pytanie techniczne: czy jeśli użyję palety EHB, Magazyn to 'zaakceptuje i wykorzysta' czy jest na sztywno przygotowany do 32 kolorów?
3
[#3346] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3345

Skoro pojawiły się pytania w wątku, to myślę, że wypada mi odpowiedzieć:

ogarnięcie obsługi mod'ów plus randomizer ich odtwarzania (dla mnie to podstawa)
(muzyka to kwestia gustu, ale te dołączone ambiento-usypiacze bardziej nadają się do Astroblox'a niż do Magazynu szeroki uśmiech)

Moduły będą zmieniały się co scenerię.

powrót do możliwości uruchomienia gry mimo braku plików w szufladzie MUSIC

Miałem w planach by Mody do gry były umieszczane w osobnych katalogach. W szufladzie DATA1 zawarte są oryginalne dane. Swojego Moda będziesz mógł umieścić w osobnym katalogu. Katalog z Modem będzie się wybierać z linii poleceń.

Bez tych kafli z trójkątami, kółkami i innymi pierdołami gra się o wiele lepiej i grafika jest czytelniejsza.

Nie wiem, czy kolega testował poziomy z najnowszego archiwum, ale tam wiedza o tym jakie symbole reprezentują jest kluczowa by te poziomy ukończyć.

Na koniec pytanie techniczne: czy jeśli użyję palety EHB, Magazyn to 'zaakceptuje i wykorzysta' czy jest na sztywno przygotowany do 32 kolorów?

W aktualnej wersji EHB czy HAM nie zadziała, bo to jest oddzielny tryb.

Dziękuję za pozostałe sugestie.
[#3347] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3099

Może umówmy się, że do końca sierpnia grę muszę dokończyć na bank. Mam cały miesiąc.
Jeśli nie podołam, wypuszczę tyle ile uda mi się do końca sierpnia dopracować.
W tej chwili jednak czuję, że dam radę.
I z końcem sierpnia będzie można wątek zamykać - w obu sytuacjach.


Pytanie do moderatorów - już wrzesień, zamykacie wątek, czy bawimy się dalej, kolejny rok, albo dwa? Hexmage i wierni czytelnicy wątku z pewnością są w stanie dać tutaj mnóstwo nowego contentu...
No ale mamy grywalną wersję 1.7. Mamy zgodę autora wątku na zamknięcie. Czego potrzeba więcej? Czy to nie jest najlepszy moment na zamknięcie dyskusji o grze Magazyn?
1
[#3348] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3346

Moduły będą zmieniały się co scenerię.
Świetnie, coś jak w Logical'u (tam chyba co pięć leveli się zmieniała?) i to mi się podobaOK

Miałem w planach by Mody do gry były umieszczane w osobnych katalogach. W szufladzie DATA1 zawarte są oryginalne dane. Swojego Moda będziesz mógł umieścić w osobnym katalogu.
Szuflada MUSIC to najlepsze miejsce na muzykę. Ja nie chcę dodawać swojego mod'a, tylko wymienić wszystkie na swoje jak w Galaga Deluxe. Niemożność usunięcia innych, których nie chcę będzie skutkowała bezsensownie zajętym miejscem na dyskietce.
Tu nie ma co kombinować. Powinno zostać tak jak jest, tylko zmienić obsługę med na mod. W razie problemów nie bój się zapytać, kogoś kto ma wiedzę w temacie, a nie czekać aż ktoś Ci zaproponuje pomoc. Jest tu na forum wielu świetnych koderów.
Gra powinna się jednak dać uruchomić nawet gdy MUSIC będzie puste.
Kto będzie wolał muzykę dodaną z grą, to nie będzie nic podmieniał.

Katalog z Modem będzie się wybierać z linii poleceń.
Jezu, co Ty masz z tą linią poleceń? To jest gra! Mam ją uruchomić i grać. Szuflada MUSIC już jest w grze 'zaszyta' i nie ma co mnożyć bytów.

Nie wiem, czy kolega testował poziomy z najnowszego archiwum, ale tam wiedza o tym jakie symbole reprezentują jest kluczowa by te poziomy ukończyć.
Oczywiście, jak da się zauważyć tilesy są z ostatniej wersji. Kompletnie nie ma dla mnie znaczenia czy mam podpowiedzi czy nie, gra jest wtedy trudniejsza, ale do przejścia. Podpowiedzi w postaci tych tilesów to jak pisałem już wcześniej asystent trasy w grach wyścigowych - to 'ficzer' dla dzieci, prawdziwy 'kierowca' jedzie bez tego
2
[#3349] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #3347

Pytanie do moderatorów - już wrzesień, zamykacie wątek, czy bawimy się dalej, kolejny rok, albo dwa? Hexmage i wierni czytelnicy wątku z pewnością są w stanie dać tutaj mnóstwo nowego contentu...
No ale mamy grywalną wersję 1.7. Mamy zgodę autora wątku na zamknięcie. Czego potrzeba więcej? Czy to nie jest najlepszy moment na zamknięcie dyskusji o grze Magazyn?
Też tak kiedyś postulowałem, ale...
Zawsze można ignorować wątek. Na tej zasadzie mógłbym prosić o zamknięcie wielu wątków, które mnie tu drażnią, a mają się do Amigi jak wół do karety. Nie mniej czytam tylko to co mnie interesuje, a wspomniane wcześniej tematy omijam.
[#3350] Re: Magazyn - informacje nt. gry (już nie nowo powstającej)

@AmiClassic, post #3345

Coś w ten deseń:



bardzo estetyczne okienko i fonty. ok, racja Przyjemnie wyróżnia się z obecnej monotonii, która lekko zalatuje stęchlizną. Jak widać - kolorów w palecie nie jest za mało, tylko są nieumiejętnie wykorzystane.

w kwestii zamykania wątku: imo zamykanie nie jest nikomu na rękę. Później będą wyrastać kolejne, bo Minniat wyprodukował wersję 1.8, a potem 1.9. Albo kiedy ktoś chciałby zadać pytanie związane z grą. Abstrahując od faktu, że moderacja chyba nie ma obowiązku reagować na polecenia "skończyłem, proszę w tej chwili zamknąć mój wątek".

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2022 10:46:23 przez snajper
[#3351] Re: Magazyn - informacje nt. gry (już nie nowo powstającej)

@snajper, post #3350

...dodam, że jeśli już wyrzucać menu główne z widoku i przenosić do okienka, to najwygodniejszym rozwiązaniem byłoby dodatkowo podpięcie określonych pozycji pod klawisze funkcyjne. Bo pamiętajmy, że Magazyn od początku był bardziej edytorem niż grą.
[#3352] Re: Magazyn - informacje nt. gry (już nie nowo powstającej)

@snajper, post #3351

bardzo estetyczne okienko i fonty.
Problemem jest to, że to już było w którejś tam wersji i nagle nastąpiła "Nieoczekiwana Zmiana Miejsc". To grafika Hexmaga, ja tylko te buttony przykładowe zmieniłem z jakimś pixelowym fontem.

...dodam, że jeśli już wyrzucać menu główne z widoku i przenosić do okienka, to najwygodniejszym rozwiązaniem byłoby dodatkowo podpięcie określonych pozycji pod klawisze funkcyjne.
To też już było, nawet chyba ładniejsze od poprzedniego, ale nastąpiła...:


Bo pamiętajmy, że Magazyn od początku był bardziej edytorem niż grą.
I to chyba jest największy problem tej produkcji. Ja bym to rozdzielił.
[#3353] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3336

Miałem w planach




Z wielkich planów, zapewnień i obietnic wyszło to co zazwyczaj. Budowany od miesiąca scenariusz pt. "od 31 sierpnia nie będę się wypowiadał w tym wątku, a tylko na mojej stronie kończąc grę w domowym zaciszu" utrzymał się raptem jeden dzień.
2
[#3354] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3353

Z tego co widze to niektorzy nie przezyja jesli ten watek bedzie dalej otwarty. Dlatego wedlug mnie moderacja powinna zamknac ten watek. A hex, moderacja albo ktos zainteresowany gra Magazyn powinien otworzyc nowy watek pod nazwa "Magazyn 1.7+ dalszy rozwoj gry". Wtedy wszyscy powinni byc przez jakis czas szczesliwi.
1
[#3355] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #3354

Z tego co widze to niektorzy nie przezyja jesli...
...nie klikną w zupełnie nieinteresujący ich wątek
Zadam proste pytanie: w czym ten wątek Ci przeszkadza?

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2022 15:39:38 przez AmiClassic
1
[#3356] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Don_Adan, post #3354

W sensie nowy sezon serialu "Gra o Magazyn", moze na Netflixie poleci

Tak sie bawia na PPA.

[youtube]https://www.youtube.com/shorts/ME804ojqAsU[/youtube]

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2022 16:41:14 przez selur
[#3357] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@marskow, post #3347

Tak jak pisałem, wątek można zamknąć.

Widzę, że to bardziej Kolegom zależy na jego kontynuacji i dalszej dyskusji.

Newsy dot. gry zamieszczam na swojej stronie internetowej. Tutaj chciałem odpowiedzieć na parę pytań, ale widzę zrodziła się kolejna rozmowa.

Dziękuję za sugestie jakie się pojawiły.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2022 17:22:40 przez Hexmage960
[#3358] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3355

w czym ten wątek Ci przeszkadza?


Że wszystkie zwierzęta są równe, ale niektóre są równiejsze od innych?

Jeśli zarządzający tym forum wychodzą z założenia, że tolerowanie łamania regulaminu w tym jednym przypadku ma pozytywne działanie (nazwę to umownie działaniem terapeutycznym) to moim zdaniem jest to rozumowanie błędne.

Swoją pobłażliwością utwierdzają Miniata w przekonaniu, że czytelnicy, moderatorzy (oraz obowiązujący wszystkich regulamin forum) są jedynie abstrakcyjnym strumieniem bitów w jego "pięknym umyśle" a nie realnymi osobami zaglądającymi tu w konkretnym celu, na przykład by się czegoś dowiedzieć albo uzyskać pomoc w rozwiązaniu jakiegoś okołoamigowego problemu. Że działanie wbrew obowiązującym zasadom, deklarowanie określonych własnych zachowań po czym niedotrzymywanie zapowiedzi - nie są postępowaniem niewłaściwym. Że wystarczy wyłączyć komputer, położyć się spać i na drugi dzień można zapomnieć o swoich wczorajszych deklaracjach, ewentualnie wybrać spośród wczorajszych deklaracji i obietnic te które mi dzisiaj pasują do dzisiejszego "obrazu świata" po "przespaniu się" a pozostałe uznać za niebyłe.

Zdaję sobie sprawę, że "zderzenie z rzeczywistością" nie zawsze pomaga osobom o określonych dolegliwościach, ale czy celem tego forum jest utrzymywanie stabilności psychicznej jednego forumowicza? Moim zdaniem naginanie regulaminu nie pomaga, a wręcz szkodzi Miniatowi. Czas pokazał, że nie o ukończenie pisania gry tutaj chodzi. Dalsze pobłażanie nie niesie za sobą pozytywnego wpływu na stan autora wątku a wręcz jest szkodliwym działaniem "nieterapeutycznym".

Kompromisowym wyjściem z sytuacji byłoby moim zdaniem przeniesienie wątku do takiego działu, w którym nie będzie on się pojawiał w kolumnie "ostatnie wątki na forum". Wtedy nie będzie on przeszkadzał w korzystaniu z forum innym osobom.

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2022 17:36:50 przez niebuszewo
3
[#3359] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@niebuszewo, post #3358

Ja: Duke Nukem Forever powstawał przez 15 lat.

Hexmage: "Potrzymaj mi piwo."
szeroki uśmiech

Ostatnia aktualizacja: 02.09.2022 19:14:01 przez mmarcin2741
[#3360] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mmarcin2741, post #3359

Magazyn Forever - adekwatna nazwa OK
2
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem