[#3091] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3085

Nie robiło się tego zwykle tak, że plik wykonywalny odpalany jest przez skrypt, który na początku ma coś takiego
assign FONTS: fonts ADD
?
Fonty z gry będą widoczne wtedy w systemie.

Czasem było też:
assign C: c ADD
assign LIBS: libs ADD
1
[#3092] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MDW, post #3091

Zgadza się, taki skrypt też można przygotować.

Tę kwestię można rozwiązać na kilka sposobów:
  • Zainstalować czcionki w katalogu SYS:Fonts,
  • Napisać skrypt z przypisami Assign,
  • Użyć katalogu, np. PROGDIR:Fonts.

Uważam, że instalacja w SYS:Fonts jest najwygodniejsza dla programisty. To tylko jedna czcionka. Po to wynaleziono instalację. Ale tutaj najpewniej zastosuję PROGDIR.

--
A teraz wieści.

U mnie jest w porządku. Prace trwają. Po prostu teraz zajmuję się kwestiami technicznymi. Na potrzeby gry opracowałem do tej pory wiele technik.

Dzisiaj dopracowałem kwestię rysowania w pojedynczym buforowaniu, gdy na ekranie są gadżety.

Jest to o tyle ważne, że stosuję te gadżety intuition - suwaki, przyciski. A te są przeznaczone do pracy w pojedynczym buforowaniu.

Wczoraj chciałem zrobić podwójnie buforowane gadżety, ale okazały się kłopotliwe. Z drugiej jednak strony, oswoiłem się z gadżetami BOOPSI i tworzeniem własnych klas, co może być bardzo przydatne.

Dzisiaj wpadłem na pomysł użycia przerwania Coppera, dzięki czemu nie widać procesu rysowania nawet na bitplanach zwyczajnych (nie-interleaved). Już to potestowałem i osiągnąłem pożądany efekt.

Wcześniej do podobnego celu używałem funkcji QBSBlit().

Jak już skończę te kwestie techniczne, to sfinalizuję i opublikuję edytor. Mogę teraz bez ograniczeń korzystać z intuition, który dostarcza masy mechanizmów i jednocześnie wyświetlać planszę złożoną z kafelków oraz obiekty gry.

Powinienem sobie z tym szybko poradzić, jak również dołączyć silnik. Wahania samopoczucia czasami przeszkadzają, stąd te obsuwy.

Pozdrawiam.

P.S. Wszystko jest w ramach Magazynu 1. Ten bieżący edytor i okienka były planowane już wcześniej. Chciałbym by nadchodząca wersja spełniała warunki zakończenia.

Ostatnia aktualizacja: 02.08.2022 16:57:03 przez Hexmage960
[#3093] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3092

Ja akurat nie przepadam za rozwiązaniem gdy program wrzuca mi coś do systemu gdy nie musi. To takie trochę windowsowe. A to dlatego, że gdy usuwam program to oczekuję, że poza plikiem preferencji w ENVARC nic po nim w systemie nie zostanie. Chociaż oczywiście w AmigaOS nie jest to wielkim problemem, bo to wszystko jest proste, logiczne, większość użytkowników jest świadoma struktury plików/katalogów systemu i bez problemu sobie z takim "nadmiarem" poradzi.
2
[#3094] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3092

Wahania samopoczucia czasami przeszkadzają

3
[#3095] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@MDW, post #3093

Najlepiej po prostu instalować tylko pliki współdzielone przez wiele programów. Jeżeli rzeczywiście czcionka używana przez moją grę nie jest nigdzie indziej potrzebna, w dobrym stylu jest zostawić ją w katalogu z grą/programem.

W Amigowym Instalatorze jest narzędzie do aktualizacji plików systemowych, które zawsze informuje użytkownika o tym, że chce przenieść bibliotekę i wypisuje jej aktualną wersję w systemie (jeśli jest) oraz nową wersję. Użytkownik może pominąć ten etap.

Czasami jednak chcemy uniknąć powtórzeń plików, np. reqtools.library itp. używane przez wiele programów.

Oczywiście w takim przypadku możemy zostawić osobny instalator dla biblioteki.
[#3096] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3095

Ja jestem zdania żeby gra nie dorzucała nikomu pliku fonta do czcionek w systemie. Po drugie szybciej zadziała funkcja ASSIGN niż kopiowanie pliku do SYS:FONTS.
[#3097] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #3096

idealne rozwiazanie juz bylo, proba zaladowania czcionki powinna byc po samej nazwie i w drugiej kolejnosci progdir:fonts/nazwa. skoro to os 3.0+ to nic wiecej nie potrzeba. niepowodzenie = niekompletna gra nie z winy autora

kazde inne nie ma sensu
2
[#3098] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3092

Chłopie, a czy ty rysowania na ekranie i generalnie kwestii wyswietlania grafiki, przesuwania obiektow etc nie miałeś dopracowanej już kilka lat temu ?? ZNOWU grzebiesz w gotowym kodzie i zaczynasz grzebać w funkcjach które są gotowe i działaja od dawna. W międzyczasie wystawiasz się kolejny raz na krytykę a gotowej gry z wszystkimi funkcjami, dźwiękiem itp jak nie było tak nie ma. Nie żeby to jakieś znaczenie miało, bo i tak wszyscy mają gdzieś kolejnego sokobana niezależnie czy tam pojedyńcze czy podwójne buforowanie będzie i z jakimi gadżetami się oswoiłeś, ale chłopie żal to czytać i patrzeć jak ekscytujesz się kolejnym bezproduktywnym grzebaniem w tym.

Tak, wiem ze to kwestia tego jaki jesteś, ale serio uważam, że wątek trzeba zamknąć bo do niczego nie prowadzi a Ty zamiast wypuscić grę która od lat jest w 90% proc jest gotowa, piszesz tu kocopoły, a kilka osób ewidentnie intencjonalnie cię nakręca i przesyła swoje "uwagi", po czym Ty zaczynasz od nowa wszystko mieszać.

Ostatnia aktualizacja: 03.08.2022 16:33:14 przez twardy
12
[#3099] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #3098

To jest nowa technika, którą przygotowałem bowiem używam gadżetów intuition, które wymuszają pojedyncze buforowanie.

Grzebanie nie jest bezproduktywne, mam już dzięki temu przygotowanych szereg mechanizmów do wykorzystania tutaj i w przyszłych projektach.

Dzisiaj dopracowałem tę synchronizację animacji za pomocą wiadomości wysyłanych do przerwań i z powrotem. To też nowość.

Rozumiem, że nikogo nie interesują kwestie techniczne, dlatego generalnie o nich nie piszę.

Planuję wrzucić wersję 1.7 w przeciągu najbliższego czasu, tylko muszę kilka rzeczy dopisać. Nie chcę podawać konkretnych dat.

Może umówmy się, że do końca sierpnia grę muszę dokończyć na bank. Mam cały miesiąc.

Jeśli nie podołam, wypuszczę tyle ile uda mi się do końca sierpnia dopracować.

W tej chwili jednak czuję, że dam radę.

I z końcem sierpnia będzie można wątek zamykać - w obu sytuacjach.

Wiem, że wygląda to dosyć dziwnie. Przepraszam. Przy następnych projektach będzie to szło na pewno sprawniej.
[#3100] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3099

I z końcem sierpnia będzie można wątek zamykać - w obu sytuacjach.
OK

ja tylko dodam, ze oczywiscie chodzi o sierpien 2025 r. pomysł OK
4
[#3101] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3099

Wiem, że wygląda to dosyć dziwnie. Przepraszam. Przy następnych projektach będzie to szło na pewno sprawniej.

Niestety nic w tym wątku tego nie sugeruje, a wręcz przeciwnie...
każdy post wskazuje na to, że tak nie będzie.
Przez te trzy lata trwania wątku o Magazynie wszystko idzie dokładnie tak samo, jak szło. Nie ma powodów, żeby spodziewać się nagłej zmiany w przyszłości.
3
[#3102] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #3098

Nic nie mam do autora Magazynu ale to jest zwykłe pajacowanie i tyle w temacie.
6
[#3103] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3099

Robert, ja jestem w stanie wiele zrozumieć. Poprawki w kodzie, ulepszenia grafiki, szukanie nowych rozwiązań - jakoś jestem w stanie sobie wyobrazić co się dzieje w Twojej głowie. Twoją chorobę - rozumiem. Ale, k...a, na miłość boską, PRZESTAŃ PRZEPRASZAĆ! Po pierwsze, to nie masz za co. Po drugie, wszyscy cały ten wątek traktujemy jako rozrywkę. Ty (nieumyślnie) nas podpuszczasz, my się dajemy nabierać, biegamy za tym królikiem, jest zabawnie, bywa strasznie, wątek żyje. Ale NIE PRZEPRASZAJ, bo tego nie szczymie.

PS. Jeszcze raz przeprosisz, to znajdę Cię, dowiem się gdzie mieszkasz, przyjadę i własnoręcznie zakopię magazyniera w dziurze pod skrzynią.
4
[#3104] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3099

W jakim języku programujesz magazyn? Czysty assembler?
[#3105] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@ligant, post #3104

ojczystym.. znaczy amigowym
[#3106] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3107] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3108] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3109] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3103

Gdyby cała koncepcja gry była rozplanowana w 100% to Magazyn powstałby w 2 miesiące. Gdyby jeszcze mechanizmy gry o których pisze Hex były gotowe, to gra powstałaby w miesiąc. A tak minęło parę lat i dalej twórca nie do końca wie jak gra ma ostatecznie wyglądać i działać.

Jeśli sobie dopracuje pewne mechanizmy, to domyślam się że kolejne gry szybko powstaną, no chyba że te gotowe mechanizmy znowu zaczną być przerabiane.
1
[#3110] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@tukinem, post #3109

"Gdyby cała koncepcja gry była rozplanowana w 100%"

A co tu jest do planowania? Sokoban to BARDZO prosta gra. Zakładając, że pracuje nad tym jedna osoba, to kod jest do napisania w max tydzień i to po pracy godzinkę z piwkiem w ręku. Grafika nie wiem, ale to tylko kilkanaście tilesów i obrazek tytułowy, czyli też nie jakoś specjalnie długo. Tu problemem nie jest rozplanowanie, tylko to, że plany się zmieniają jak w kalejdoskopie.

A tak z innej beczki. Ciekawe czy kompletny kod Magazynu ma więcej linijek niż ten wątek ma postów :) W amosie ten mini magazynek ma 370 linii. Jakby dorobić edytor i oprawę (menu, dźwieki, sejwy), to by wyszło pewnie koło tysiąca.

PS Jednak się myliłem. Wymyślenie fajnych etapów zajmie dużo czasu. Niestety Robertowi dużo czasu zajmuje cała reszta.




Ostatnia aktualizacja: 04.08.2022 06:30:07 przez mastaszek
2
[#3111] [post oznaczony jako OT] wyświetl Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry
[#3112] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@xylaz, post #3101

@Xylaz
Niestety nic w tym wątku tego nie sugeruje, a wręcz przeciwnie...
każdy post wskazuje na to, że tak nie będzie.
Przez te trzy lata trwania wątku o Magazynie wszystko idzie dokładnie tak samo, jak szło. Nie ma powodów, żeby spodziewać się nagłej zmiany w przyszłości.

Nagłej zmiany nie będzie. Była i jest stopniowa. Podczas pracy nad Magazynem pobiłem swój rekord co do liczby poziomów w mojej grze. Udało mi się wydać grę z 20 poziomami, podczas gdy dotychczas max. to było 6. Uważam to za duży sukces, aczkolwiek próba powtórzenia rekordu jeszcze się nie udała, a celuję w 30 poziomów.

@Dorian3d
Nic nie mam do autora Magazynu ale to jest zwykłe pajacowanie i tyle w temacie.

Zapewniam, że moje zachowanie nie ma nic związku z pajacowaniem. To błądzenie, całkowity brak orientacji. Poprawia się to.

@Ligant
W jakim języku programujesz magazyn? Czysty assembler?

Gra Magazyn powstaje w języku C.

@Tukinem
Gdyby cała koncepcja gry była rozplanowana w 100% to Magazyn powstałby w 2 miesiące. Gdyby jeszcze mechanizmy gry o których pisze Hex były gotowe, to gra powstałaby w miesiąc. A tak minęło parę lat i dalej twórca nie do końca wie jak gra ma ostatecznie wyglądać i działać.

Tak, gra mogłaby powstać szybciej. Na RetroKomp przygotowałem prostą grafikę i bodajże 1 poziom. Dużo czasu zajęło mi dopracowywanie grafiki. Było wiele wersji samej postaci bohatera. Elementy wyklarowały się po długim czasie. Mam od pewnego czasu pełny koncept edytora i gry, ale nie udało mi się go jeszcze dobrze zrealizować.

@Mastaszek
A co tu jest do planowania? Sokoban to BARDZO prosta gra. Zakładając, że pracuje nad tym jedna osoba, to kod jest do napisania w max tydzień i to po pracy godzinkę z piwkiem w ręku. Grafika nie wiem, ale to tylko kilkanaście tilesów i obrazek tytułowy, czyli też nie jakoś specjalnie długo. Tu problemem nie jest rozplanowanie, tylko to, że plany się zmieniają jak w kalejdoskopie.

Z wymienionych wyżej powodów ja pisałem kod odpowiedzialny za to samo 100 razy.

A tak z innej beczki. Ciekawe czy kompletny kod Magazynu ma więcej linijek niż ten wątek ma postów :) W amosie ten mini magazynek ma 370 linii. Jakby dorobić edytor i oprawę (menu, dźwieki, sejwy), to by wyszło pewnie koło tysiąca.

Problemem były tysiące katalogów i bałagan w pracy. Przez brak orientacji, wręcz ślepotę szedłem z tym projektem do przodu zupełnie na ślepo. Aktualnie pracuję nad dokończeniem gry i mam nadzieję, że wrzucę grę dużo wcześniej niż za miesiąc. Zdecydowałem się jednak na gadżety w podwójnym buforowaniu.

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2022 10:45:10 przez Hexmage960
1
[#3113] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@mastaszek, post #3110

Zmiany grafiki, zmiany silnika gry, zmienianie elementów gry itd... to jest czas.

Sam kod gry na pewno jest dłuższy i składa się z kilku plików z kodem. No i plik z bibliotekami.
[#3114] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3112

No to pracuj. Bałagan w kodzie rozumiem, bo mam projekt, w którym jest taki chaos, że pisanie go dalej to tylko brnięcie w bagno. Najrozsądniej będzie go napisać od początku.

Tymczasem, skoro prace nad Magazynem idą dobrze i zbliża się koniec, to proponuję forumowiczom zabawę pod tytułem

>>"Rzucajmy pomysłami na następny projekt Roberta"<<

Sugeruję, żeby to były pomysły do zrealizowania przez jednego kodera. Może zacznę:

1) Gra wzorowana na Rick Dangerous. Nigdy nie ma tam zbyt wielu obiektów na raz na ekranie. Plansze są zbudowane z tilesów. Zgaduję, że wiele rzeczy z silnika Magazynu by się dało wykorzystać. Zamiast Ricka - Magazynier. Zamiast rewolweru - shotgun. Czaszki, klucze i wisienki też można wykorzystać. Widok z boku. Skrol "co ekran", jak w Ricku.




Ostatnia aktualizacja: 04.08.2022 11:34:31 przez mastaszek
[#3115] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@selur, post #3061

Minniat gadasz jak Tusk, niby sie starasz zeby ulatwic a robisz absolutnie wszystko zeby utrudnic uruchomienie programu i ja to rozumiem, po prostu nie chcesz zeby ktos w to zagral


selur, jak Ci się nie podoba polityka Hex'a w ulepszeniach, to może mniej i taniej jedz, ocieplij dom i idź nazbierać chrustu! Bo my mamy jeszcze ulepszeń na 200 lat postów i nie będziemy słuchać selurów!
[#3116] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3112

Nagłej zmiany nie będzie. Była i jest stopniowa.


Nie ma żadnej zmiany, nie było i nie będzie. "Magazyn" to jest dla wprawnego programisty zadanie na weekend, a nie na trzy lata. Za kolejne trzy lata będzie można w tym wątku przeczytać to samo - zapewnienia o szybkim zbliżaniu się do końca projektu również będą. Tak samo jak były trzy lata temu, dwa lata temu i rok temu. Chyba że ktoś się wreszcie zlituje nad czytelnikami tego forum i nad samym autorem i "wyciągnie wtyczkę".

szedłem z tym projektem do przodu zupełnie na ślepo.


Szedłeś "kolego" zupełnie na ślepo, to prawda. Ale nie do przodu. Można przeczytać trzy pierwsze podstrony tego wątku i oddają one całkiem wystarczająco stan obecny "Magazynu" który istnieje tylko w sferze zamierzeń. "Niedzielny gracz w Superfroga" nie będzie potrafił odpalić gry w jej obecnym kształcie.

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2022 17:45:05 przez niebuszewo

Ostatnia aktualizacja: 04.08.2022 17:51:10 przez niebuszewo
3
[#3117] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@twardy, post #3098

Przynajmniej jest śmiesznie

Czasem myślę, czy Minniat to nie bot pomysł
2
[#3118] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@Hexmage960, post #3112

Udało mi się wydać grę z 20 poziomami, podczas gdy dotychczas max. to było 6. Uważam to za duży sukces, aczkolwiek próba powtórzenia rekordu jeszcze się nie udała, a celuję w 30 poziomów.


Hex mylisz się, napisałeś w poście nr 830 że zrobiłeś 7 poziomów
1
[#3119] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@JacK_Swidnik, post #3118

Hex'owi chodziło zapewne o ukończone i 'wypuszczone' gry, a 6 plansz miał AstroBlox.
Magazyn to tymczasowo sfera marzeń.
1
[#3120] Re: Magazyn - informacje nt. nowopowstającej gry

@AmiClassic, post #3119

Hex'owi chodziło zapewne o ukończone i 'wypuszczone' gry

Chodziło o wypuszczone gry, ukończonych nie było. Astroblox też był w strefie marzeń.
Wersja gry na aminecie to pierwsza i jedyna wersja Astrobloxa, która była zaprezentowana w pierwszym poście tematu o niej i brakowało jej wiele do ukończenia. Wystarczy spojrzeć na zapowiedzi Astroblox:
To nie wszystko, opracowałem rozbudowane i atrakcyjne w wyglądzie Menu, będzie zintegrowany edytor plansz, pracuję też nad udoskonaloną grafiką do gry: już jest przygotowana pierwsza sceneria - ogród. W planie kilka scenerii. Publikacja nowej wersji dopiero jak będzie ukończona.
brzmi znajomo?
Następna wersja Astrobloxa, jak wszystko będzie szło zgodnie z planem, w ciągu tygodnia, proszę o cierpliwość. Ten projekt będzie pierwszym naprawdę ukończonym. Będzie kilka światów do zwiedzenia i uporządkowania skrzyń.
2. Dla urozmaicenia będzie wprowadzona większa ilość scenerii, każda ze swoją unikalną szatą graficzną.
3. Grę chciałbym docelowo doprowadzić do stadium co najmniej shareware.
Do przeczytania za tydzień (a może nawet wcześniej). Mam nadzieję, że przygotuję do tej pory już działającą grę w tej scenerii.
Podsumowując, Astroblox nie był grą ukończoną, mimo że sam autor tak ją określa.
1
Na stronie www.PPA.pl, podobnie jak na wielu innych stronach internetowych, wykorzystywane są tzw. cookies (ciasteczka). Służą ona m.in. do tego, aby zalogować się na swoje konto, czy brać udział w ankietach. Ze względu na nowe regulacje prawne jesteśmy zobowiązani do poinformowania Cię o tym w wyraźniejszy niż dotychczas sposób. Dalsze korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej będzie oznaczać, że zgadzasz się na ich wykorzystywanie.
OK, rozumiem